Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein lapsen koska en jaksa käydä töissä, samoja ajatuksia?

Vierailija
14.07.2024 |

Ajattelin hoitaa lapsen kotona 3-vuotiaaksi ja yrittää tehdä toisen perään, jotta voisin olla mahdollisimman kauan pois työelämästä. Ovatko muut toimineet samoin? Onko töihin paluu mahd 6 vuoden poissaolon jälkeen ollut kamalaa? 

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellekin tämä voisi olla suurin motivaattori hankkia lapsia, että saisi olla hetken pois työelämästä. Voi päättää milloin pitää omat ruokataukonsa, joka päivä ei mene 8 h elämästä hukkaan jonkun muun varallisuutta kartuttaessa. En väheksy lasten tuottamaa työmäärää, mutta elämä olisi kuitenkin vapaampaa eikä ole ketään kyyläämässä ja kyttäämässä.

Ihan kiva ajatus -voi päättää milloin pitää ruokataukonsa. Vähänpä vielä tiedät, mutta tosiasiassa lapsi tulee ilmoittamaan sinulle että ruokaa pitää löytyä tasaisin väliajoin ja vielä siinä välissä, riippumatta onko jääkaappia vieressä. Ja sinun ruokataukosi, niitä ei ole olemassa, paitsi pikaisesti siinä välissä kun/jos kukaan ei vaadi siinä välissä mitään. Onnea, seuraavan kerran oikeasti syöt lämpimän (todellakin lämpimänä pysyneen) aterian taas työpaikalla, sillä virallisella lakis

Itsellä on kolme pientä lasta ja ihan hyvin olen pystynyt lämpimät ateriat syömään. Välillä on ääni kova, mutta sitten on. Mihinkään uhrautuvaan äitimyyttiin en mene mukaan. Teen mitä haluan ja olen onnellinen. Ja kun äiti on onnellinen, myös lapset ovat.

Vierailija
42/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista moni odottaa tasa-arvoista parisuhdetta. Mutta tähän ajatukseen sopii huonosti se, että nainen samalla toivoo, ellei präti vaadi, että hän saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia miehen (ta 2, naisen) toimiessani perheen ainoana kodin ulkopuolella ansaitsevana. Moni (persu)mieskin saattaa haaveilla, että tilanteesta, jossa kumppani hoiatsi kodin ja lapset mutta ei tajua sitä, että Suomen kaltaisessa maassa perheen talous on useimmissa tilanteissa tuolloin varsin tiukoilla, vaikka toinen saisi keskittyä uraansa yli 110%.

Vierailija
44/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei pitäisi olla mikään työväline, jolla vältetään työt.

Vierailija
45/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsesta makseta kuin lapsilisää, jolla ei kyllä koti pystyssä pysy.

Vierailija
46/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista moni odottaa tasa-arvoista parisuhdetta. Mutta tähän ajatukseen sopii huonosti se, että nainen samalla toivoo, ellei präti vaadi, että hän saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia miehen (ta 2, naisen) toimiessani perheen ainoana kodin ulkopuolella ansaitsevana. Moni (persu)mieskin saattaa haaveilla, että tilanteesta, jossa kumppani hoiatsi kodin ja lapset mutta ei tajua sitä, että Suomen kaltaisessa maassa perheen talous on useimmissa tilanteissa tuolloin varsin tiukoilla, vaikka toinen saisi keskittyä uraansa yli 110%.

Ristiriidan näkee siellä, missä sen haluaa nähdä. Miehellä ei voi olla lapsia ilman naisen tahtoa. Tokihan siitä ilosta vähän maksaakin.

Itse en ollessani kotona lasten kanssa hoitanut juurikaan kotia, vaan esimerkiksi imurointi oli tuolloin (ja edelleen on) kokonaan työssäkäyvän puolison vastuulla. Asiat on aikuisten ihmisten välisissä suhteissa niin kuin ne sovitaan.

Vierailija
47/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit sitten uuden. Kyllä 10 vuotta voi olla poissa.

Vierailija
48/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuottakin monet olleet. Tuskin tämä valmis maailma mihinkään niin kummallisesti muuttuu, ei se ole nytkään muuttunut siinä mielessä etteikö perässä pysyisi. Ihmiset enemmänkin kuin asiat ja työt itsessään.

Vierailija
49/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen on fiksu ihminen ja lapsetkin opettavat, aika kasvattaa. Kun vielä keskittyy kaikkeen olennaiseen eikä vain itseensä niin hyvää tulee.

Vierailija
50/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsesta makseta kuin lapsilisää, jolla ei kyllä koti pystyssä pysy.

No eipä tuo lapsilisä olekaan aloittajan motiivi tehdä lapsia.

Vierailija
51/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain yllätysvauvan 39v ja oli ihana olla 3v kotona koska olin nuoresta lähtien ollut töissä, vain lomat vapaata.   🍼

Vierailija
52/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä ratkaisu burn outtiin. Tehdään penska! Sehän onkin helppo homma, jippii.

Vierailija
53/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko teki kuten sinä olet suunnitellut, 2 lasta niin että  oli 5v kotona, ei valittanut. Muistan kun käimme kaupassa , vauva vaunuissa,  toinen seisoi vaunun takana ja ruuat  alaosastolla, ajattelin että minusta ei olisi tuohon, itse sain vauvan  sitten kohta kun sisko mennyt jo töihin, olin 3v kotona, en tehnyt lisää lapsia enää.

Vierailija
54/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta sulla työ ja lapset. Tsemppiä 

Vierailija
55/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En "tehnyt" lasta tuosta syystä, tietenkään, mutta myönnän kyllä että nautin tästä kun ei tarvitse käydä töissä eikä ole yhtään ikävä takaisin. Seuraava lapsi suunnitteilla myös pian. Talouspuolen hoitaa meillä mies, en tiedä paljonko nuo tuet on jne. 

Vierailija
56/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelle mieluummin sen lapsen kohtaloa. Vierität vain elämän surkeutta eteenpäin. Yhtä ankeaa sen jälkeläisesi on käydä tulevaisuudessa töissä.

Vierailija
57/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oma yritys ennen raskautta. Minä opiskelin raskaus aikana ja toisen lapsen jälkeen tein töitä yrityksessäni. Olin tavallaan 8 vuotta poissa töistä mutta minulla oli oma yritys  ja tein kotona töitä samalla kun hoidin lapsia. Mieheni myös hoitanut lapsia  kun minun pitänyt lähteä työmatkalle.

Vierailija
58/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olisi vain jättäytyä työttömäksi, tienaisitkin enemmän. :) Tuossa jäät miinukselle

Vierailija
59/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva yh..

Ahaa.. Oletko kateellinen, kun minulla on mahdollisuus olla lapsen kanssa kotona noin pitkään? 

Kerro tästä mahdollisuudesta lisää?

Vierailija
60/106 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt noin. Tykkään työstäni, mutta olin todella kyynistynyt ja tylsistynyt tuolloin koko hommaan. Olin 5v pois töistä. Lapset ja vanheneminen muuttivat paljon maailman kuvaa ja omaa asennoitumista. Jatkan edelleen lyhennettyä työaikaa. Joskus kotona ollessani ajattelin, että kauhea palata takaisin töihin, mutta aika aikansa kutakin ja viihdyn edelleen samoissa hommissa paremmin kuin ennen. En elä enää työlle ja odota viikonloppuja tai lomia. Jokainen päivä on yhtä hieno