Minä olen poiminut marjoja yli 500 litraa - nyt päättäjät laittakaa työttömät marjametsään!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Puolukat on syksyllä, mustikatkin vasta raakileita, samoin pihlajanmarjat. Vadelmia toki saattaa jossain jonkun tienpientareella nyt kasvaakin, mutta jos saat litran niitä (kunnollisia) niin voit kiittää jo hyvää onneasi ja paikalle ensimmäisenä poimijana ehtimistäsi, mutta viittäsataa litraa et kyllä poimi tähän aikaan mitään marjaa tai hedelmää muualta kuin vain jos olet jossain mansikkatilalla sesonkitöissä poimimassa (mitä sinun kohdallasi täällä epäilen suuresti)
Eli paljon ei sinulla taida olla luontomme marjoista ja niiden korjuu-,ja kypsymisajoista tietoa, hajua , eikä tuntumaa.
...joten päädyin siihen päätelmään kehustasi ,että taidat nyt vaan ns. puhua paskaa.
Missä päin Suomea mustikat on vasta raakileita?
Mitä jos päättäjät ensiksi lakkaisivat polkemasta perustuslakiin merkattuja kansalaisoikeuksia. Meillä pitäisi olla oikeus mm turvattuun terveydenhuoltoon.
Tämä aloitus on iänikuisesti itseään toistavan työttömyystroIIin käsialaa. Älkää lähtekö sitä ruokkimaan edes marjoilla.
Tässä aiempaa saldoa
https://www.vauva.fi/keskustelu/5648594/tyottomille-sanotaan-vain-etta-…
Joo, minä poimin jo 18,000 litraa ja 22 pv tätä kuuta menen taas töihin kun kesäloma loppuu.
En syö marjoja joten miksi menisin niitä keräilemään?
Vierailija kirjoitti:
ollessani työtön keräsin marjat ihan itselleni, kuten nyt työssäkäyvänäkin.
Ansaitsisit esimerkillisyydestäsi mitalin.
Kaikkihan asuu järkevän matkan päässä metsästä ja kaikillahan on auto tai kaikkialle menee vähintäänkin busseja!
Itse olen opiskelija joka kyllä tekisi mielellään vähän lisätienestiä poimimalla niin mustikoita kuin sieniäkin, ei vaan ole autoa mulla tai avopuolisolla.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin poimimaan kourallisen marjoja, sitten pyörtyisin mättäälle ja sinne jäisin. Olisi yksi työtön vähemmän.
En tiedä miksi kumartelu saa minut lähestulkoon pyörtymään, ja lääkäreitä ei oikein kiinnosta mistä se johtuisi.
Olisin nytkin metsässä poimimassa marjoja omaan käyttööni, jos terveys kestäisi sen.
Päivystyksessä kolme marjametsässä tajuttomaksi mennyttä. Oman terveyden(sairauden) lisäksi on eläimet, irrallaan olevat koirat mukaanlukien vaarana marjastajille. Älkää menkö yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin poimimaan kourallisen marjoja, sitten pyörtyisin mättäälle ja sinne jäisin. Olisi yksi työtön vähemmän.
En tiedä miksi kumartelu saa minut lähestulkoon pyörtymään, ja lääkäreitä ei oikein kiinnosta mistä se johtuisi.
Olisin nytkin metsässä poimimassa marjoja omaan käyttööni, jos terveys kestäisi sen.
Mene poimimaan metsävadelmia.Ei tarvi kumarrella.Sanko vyöllä tai narulla roikkumaan eteen.Itse kävin vatussa kaksi kertaa eilen polkupyörällä, melkein 10 litraa sain pakkaseen.
Hienoa:) Millaisessa maastossa metsävadelma kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.
Olet vuosia "sanonut", että tulkaa näyttämään marjapaikat. Johan olet laiska. Marjapaikat haetaan itse ja noukitaan. Sulla on ollut vuosia aikaa niitä paikkoja etsiä. Pitäisikö hallituksen järjestää tämäkin, etsiä marjapaikat että kaltaisesi menisi poimimaan. Tuskin menisit sittenkään, soffalla on kivempaa ja Kelasta tulee rahhoo tarpeeksi.
Olen käynyt keräämässä mustikoita ja myynyt ne (pimeästi) tuttaville ja sukulaisille. Sama homma kalastuksen kanssa, ylimääräiset kalat olen myynyt eteenpäin.
-työtön-
Jalka kipeä, muuten voisin mennäkin.
Miksi kaikki marjastajat ovat marttyyreita? Aina pitää kehua ja kiitellä näitä metsähulluja ettei vaan tule paha mieli.
Thaikutkin joutu ostamaan auton kun ajoivat satoja kilometrejä marjojen perässä. Milläs työttömälä siihen on varaa. Ei polkupyörällä jaksa polkea kymmeniä kilometrejä ja sitten samoilla monta tuntia sankojen kanssa ja eksyä sinne mettään.Tai ehkä se olisi luonnollinen tapa päästä meistä työttömistä.
Menkää työttömät marjaan on joku piilokehote kuten arbeit macht frei.
Pitäis työttömän hommata keruu vehkeet, asiaan sopivat vaatteet (arkivaatteet menee rikki sellaisessa työssä), sekä tuoremarjat pitää olla nopeasti myytynä, tai sitten tarttee säilöntään taas lisää tavaraa.
Mitenkäs nämä toimeentulotuesta maksetaan? Edes puhelinlaskua ei nykyään saa TT-tuen laskuihin ja sitäkin tarttis siihen myyntihommaan.
Aika todellisuuspakoista Paskapuhetta nämä tällaiset työttömiä potkivat aivopierut.
Näitä mummoja on nähty. Pätevät sillä miten paljon saavat kerättyä. Hyötyvät rahallisesti itse sekä saavat erittäin tehokasta ikäihmisille sopivaa liikuntaa. Eivät ole mitään hyviä ihmisiä vaikka sitä esittävätkin. Yksi jopa kadehtii leipäjonon asiakkaita kun itsellä samaan aikaan kaikki hyvin ja omaisuutta riittävästi. Karmea akka.
Eli sen vuoksi kun hän on poiminut 500 miljoonaa litraa, muiden täytyy tehdä täsmälleen sama? Hmm. Myös niskahartiavaivaisten.