Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen poiminut marjoja yli 500 litraa - nyt päättäjät laittakaa työttömät marjametsään!

Vierailija
14.07.2024 |

Näin soitti henkilö Ylen Kansanradioon.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu v*ttuun ap. 

Vierailija
22/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään jo valmiiksi, itselle ja myyn tutuille.

Millekään marjafirmalle en ala keräämään, myymällä loppuasiakkaalle saa paljon paremman tuoton.

Nyt kun tämä piikki ei oikein osunut, mitääs muuta keksittäisiin minulle rangaistukseksi tai lisänöyryytykseksi siitä, että työnantaja heitti YT:ssä pihalle suurimman osan porukkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa. Onko bussikuljetus? Entä ne joilla on työkykyä alentavia sairauksia?

Vierailija
24/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn päivittäin marjametsissä napostelemassa marjoja, miten tämä nyt sitten parantaa tilannettani työttömänä?

Vierailija
25/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä se on mahdollista, on noita poimijia. Meidän alueelta on mustikat jo poimittu. 600€ tuli tienattua. Asun metsän keskellä. Tunnen alueet, minulla on auto. Homma toimii, kunnes marjat loppuu. En lähde etsimään tuntemattomista metsistä tai kaukaa. Siinä ei ole järkeä. Enkä toivota tervetulleiksi työttömiä tänne. 

Vierailija
26/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.

Kyllä ja sama sienten kanssa. Olen sanonut jo vuosia, että tuun keräämään kun saan tietää paikan. Siinä kohtaa kaikki vaikenee.

Ihan itse pitää nähdä se vaiva, että menee metsään ja etsii ne paikat. Niin ne muutkin on tehneet, miksi he sinulle antaisivat kaiken valmiina.

Vierailija
27/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.

Kyllä ja sama sienten kanssa. Olen sanonut jo vuosia, että tuun keräämään kun saan tietää paikan. Siinä kohtaa kaikki vaikenee.

Juu ja töihinkin te menisitte kun joku vaan selvittäisi puolestanne mihin ja milloin voi aloittaa. Ja palkkaa pitäisi saada se kolme tonnia, koska muuten ei "kannata mennä töihin" 

Miten tässä maassa riittääkin laiskureita, joiden ei tarvitse ottaa elämästään mitään vastuuta? 

Vierailija
28/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerätköön marjat kuka lystää, elämäni aikana olen kerännyt ihan riittävästi. Enään en mene tällä selällä kyyristelemään. Tälläiset työttömien kyykyttäminen on osan joka päivästä vihapuhetta ja provoilua.

En ole ikinä tykännyt marjojen poimimisesta, aikanaan ne puolukkalitratkin poimi äiti, jotka kouluun piti viedä. Lupasin vastapalvelukseksi tehdä muita askareita. Minäkin olen odotellut jotain aktiviteettia meille työttömille. Se vaan että se maksaa liikaa. Mieluummin annetaan pikku raha kun ei ole työtä kuin aletaan järjestää jotain fiksua toimintaa. Tarvitaan ohjaajat, opastajat, esimiehet, päälliköt ja niille päälliköt, lisäksi kuljetukset, taukomahdollisuus, sosiaalitila ym.... Omaa marjastusta tai sienestystä tai talkoisiin osallistumista ei kannata mainita missään. Voi menettää työttömyyskorvauksensa, niin on käynyt. Pitää olla vaan virallisesti tekemättä mitään ettei tule karenssia. Veikkaan että aika moni työtön kyllä käy marja- ja sienimetsällä. Ja moni "harrastaa" eli tekee jotain hyödyllistä mutta niistä ei voi puhua.

Vierailija
29/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä samaa mieltä siinä, että voisivat joutilaat suomalaisetkin ansaita vähän lisätuloja marjojenpoimimisella. Itsekin voisin mennä.

No mikä Sinua estää, mene.

Moni jota roikotetaan kortistosta on käytännössä työkyvytön, esim mielenterveys-psykoosi-masennus-ihmisiä tai tuki ja liikuntaelinsairaus, muu rajoittava sairaus, mutta työkyvyttömyyseläkettä ei ole myönnetty vaan työnhakijana pidetään vanhuuteen saakka.

Omalle työpaikalla aikoinaan myös työkkäristä tuli kuntouttavaan tyyppejä jotka esimetrkiksi tuijottiu tai itki pöydän ääreen yllättäen kesken päivää romahtaen ja sinä otit vastuun ja huhkit loppupäivän. Sitten he vaan hävisivät että oho ei ollutkaan hyvä idea. Ihme nöyryyttämistä tuommoinen "työkokeilu" ja "menkää marjametsään"-huutelut selkeästi sairaille ihmisille.

Vierailija
30/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä se on mahdollista, on noita poimijia. Meidän alueelta on mustikat jo poimittu. 600€ tuli tienattua. Asun metsän keskellä. Tunnen alueet, minulla on auto. Homma toimii, kunnes marjat loppuu. En lähde etsimään tuntemattomista metsistä tai kaukaa. Siinä ei ole järkeä. Enkä toivota tervetulleiksi työttömiä tänne. 

Käyn myös metsissä samoilemassa muutaman kerran viikossa. Liikunnan takia. Usein näen hyviä marjapaikkoja mutta en kerro niistä kenellekään koska lähistöllä on parhaat sieniapajat enkä halua niitä paljastaa kenellekään. Ketä kiinnostaa marjastaminen, marjastakoot mutta veikkaanpa että jos työttömät metsiin pakotettaisi tai vaikka vapaaehtoisesti (varmasti moni lähtisi) niin kohta tulisi poru että meidän marjat ne vie...

Vierailija
31/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt joka kesä noin kourallisen marjoja, siinä metsässä kävellessä mussutan. Eipä taida olla mitään vaikutusta maan talouteen.

-työtön

Vierailija
32/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olis kyllä ihan hyvä idea. Työttömät saisivat myydä marjojaan verottomasti, eivätkä menettäisi työttömyyskorvauksiaan.

Vierailija
33/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse pitää nähdä se vaiva, että menee metsään ja etsii ne paikat. Niin ne muutkin on tehneet, miksi he sinulle antaisivat kaiken valmiina.

No kun aloituksessa vihjattiin, että työttömille pitäisi tehdä työpaikkoja mustikanpoimijoina, niin yleensä työntekijälle kerrotaan työpaikan osoite. 

Tiedoksi vain, että työtön ei saa harjoittaa yritystoimintaa. 

Vierailija
34/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittäkö työttömyysajan ilmoituksessa maininta että marjoja tai sieniä etsimässä?  Ainakaan aiemmin se ei riittänyt aktiivisuuden osoittamiseksi. Ja ettei varmasti tule karenssia, siitä oli juttu jossain sanomalehdessä vuosia sitten. 

Minä käyn sienessä työpäivän jälkeen kun on hyvät sienimaastot vieressä. Erikseen en lähtisi marja- tai sienimetsiä etsimään ja haahuilemaan. Jos ei ole kävelymatkan päässä niin saavat muut kerätä. Kuka suostuu tekemään työtä jota ei halua ja vielä niin että toimeentulo huononee?

Vierailija
35/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan se sieltä. Eli käytännössä työttömän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi. Ilman rahaa matkustella ämpärit kädessä ympäriinsä etsimässä hyviä apajia ja toivoa, ettei joku ole jo ehtinyt ensin. 

Miksei kukaan huoli mukaan omille apajilleen? Toiselta puolelta maailmaa tuleville kyllä kerrotaan paikat, mutta suomalaiselle sanotaan vaan ETSI ITSE.

Vierailija
36/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, apostolinkyydillä metsään, josta ei edes tiedä, missä se on ja onkokaan siellä mustikoita.

Aivopieruja on niin monenlaisia.

Toiset etsii itse. 

Toisille kaikki pitää olla valmiiksi eteentuotuna.

Niin, en nyt oikein ymmärrä pointtiasi, kyllä minulla metsää on, ihan kävelymatkan päässä, ja on siellä mustikoitakin. Mutta jospa sinä sitten auliisti kävisit ne pomimassa ja ovelle tuomassa?

Mutta mitä ajattelet kaupunkilaisesta, joka ei omista metsää, jolla ei ole muuta kulkuvälinettä kuin omat jalat ja joka lähtee tuntemattomaan metsään pyörimään ja ihmetlelemään, mikä on mustikka?

Vierailija
37/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja töihinkin te menisitte kun joku vaan selvittäisi puolestanne mihin ja milloin voi aloittaa. Ja palkkaa pitäisi saada se kolme tonnia, koska muuten ei "kannata mennä töihin" 

Miten tässä maassa riittääkin laiskureita, joiden ei tarvitse ottaa elämästään mitään vastuuta? 

Riittäisi ihan alle keskipalkan eli noin kaksitonnia kuussa käteen. Ja ihan mikä tahansa työ kelpaisi. Ei vaan tahdo olla mitään sopivaa. Iän puolesta ei kannata eikä tarvi muuttaa, sama vaivojen lisäksi ei kouluttautuminenkaan kun se olisi ajan tuhlaamista. Työkkärissäkin jopa ovat nykyään kartalla ja ymmärtävät. Kyllä on otettu elämästä vastuuta ja maksettu veroja kymmeniä vuosia jotta sosiaaliturvaa saa ne jotka tarvitsevat. Marjametsään lähtisin mielelläni, juuri mitään en pystyisi keräämään mutta se kai ei ole tarkoituskaan vaan työttömien vihaajien lepyttäminen.

Vierailija
38/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt jotain syötävää luonnon eläimillekin

Vierailija
39/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten oltaisiin työttömille katkeria kun ne vei kaikki marjat.

Ja myivät ja tienasivat!

Vierailija
40/83 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi. Jos joutuisin tuollaiseen niin istuisin kannonnokkaan 8 tunniksi nauttimaan linnunlaulusta. Saattaisin jonkun pienen lenkinkin tehdä

Koskahan tämä työnvieroksuja-sukupolvi kuolee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän