Minä olen poiminut marjoja yli 500 litraa - nyt päättäjät laittakaa työttömät marjametsään!
Kommentit (83)
Pystyisin poimimaan kourallisen marjoja, sitten pyörtyisin mättäälle ja sinne jäisin. Olisi yksi työtön vähemmän.
En tiedä miksi kumartelu saa minut lähestulkoon pyörtymään, ja lääkäreitä ei oikein kiinnosta mistä se johtuisi.
Olisin nytkin metsässä poimimassa marjoja omaan käyttööni, jos terveys kestäisi sen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta on semmoinen, missä mummot menee marjametsään ja työtön tuumaa, että ei kannata, tuet on sen verran isot, ettei niitä halua riskeerata.
Ei menisi mummokaan metsään, jos eläke laskisi sen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.
Kyllä ja sama sienten kanssa. Olen sanonut jo vuosia, että tuun keräämään kun saan tietää paikan. Siinä kohtaa kaikki vaikenee.
Ihan itse pitää nähdä se vaiva, että menee metsään ja etsii ne paikat. Niin ne muutkin on tehneet, miksi he sinulle antaisivat kaiken valmiina.
No kun aloituksessa vihjattiin, että työttömille pitäisi tehdä työpaikkoja mustikanpoimijoina, niin yleensä työnt
Joo eipä ole näkynyt tuollaisia työpaikkoja missään. Vai pitäisikö vaan lähteä hortoilemaan tuntemattomiin metsiin eksymisen uhallakin jotta joku olisi tyytyväinen tai vähemmän katkera ja kateellinen? Pikku vinkki: jos ole kateellinen työttömille, eläkeläisille tai yleensä pienituloisille niin otapa loparit siitä epämieluisesta työstäsi ja kuukausien karenssi ja koita miltä tuntuu. Voit kokeilla myös marjanpoimintaa, jos se kohentaisi mielialaasi. Kateuttahan ja ehkä täyttä tietämättömyyttä, tyhmyyttä työttömien mollaaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.
Kyllä ja sama sienten kanssa. Olen sanonut jo vuosia, että tuun keräämään kun saan tietää paikan. Siinä kohtaa kaikki vaikenee.
Juu ja töihinkin te menisitte kun joku vaan selvittäisi puolestanne mihin ja milloin voi aloittaa. Ja palkkaa pitäisi saada se kolme tonnia, koska muuten ei "kannata mennä töihin"
Miten tässä maassa riittääkin laiskureita, joiden ei tarvitse ottaa elämästään mitään vastuuta?
Töiden saanti olisi aika työlästä, jos ei olisi mitään tietoa siitä, missä firmoissa olisi työpaikkoja tarjolla. Toki joku aina joskus onnistuu työllistymään silläkin, että kiertää koputtelemassa työpaikkojen oville, mutta usein ne reissut eivät johda mihinkään ihan jo siitä syystä, että tarvetta uuden työntekijän palkkaamiselle ei ole. Homma kuitenkin helpottuu huomattavasti, kun voi kohdistaa energiansa niihin työnantajiin, joilla on tarvetta työntekijöille. Mustikkamättäät kuitenkaan eivät tyypillisesti ilmoita netissä etsivänsä poimijaa.
Laittakaa työttömät marjametsään :D
ja jättäkää sinne, niinkö?
Minä menin ihan itse, kauheasti ei satoa tullut, mutta jonain toisena päivänä sitten lisää. Puhdistusurakka nyt edessä, ja pitää varata työhakemuksen teolle aikaa jollekin päivälle. Sen jälkeen kerkeää taas parina päivänä marjoja poimimaan.
En mitenkään ymmärrä miten tämä työttömien haukkujia auttaa, että työtön poimii marjoja, mutta iloksenne ilmoitan, että moni jo tekee näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse pitää nähdä se vaiva, että menee metsään ja etsii ne paikat. Niin ne muutkin on tehneet, miksi he sinulle antaisivat kaiken valmiina.
No tulihan se sieltä. Eli käytännössä työttömän pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi. Ilman rahaa matkustella ämpärit kädessä ym
Ihan itse voit myydä ne poimimasi marjat, siitä saa sitä rahaa. Vaatii töitä, joo, mutta useimmat muutkin joutuu sitä tekemään elantonsa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn päivittäin marjametsissä napostelemassa marjoja, miten tämä nyt sitten parantaa tilannettani työttömänä?
Muistithan ilmoittaa sossuun ja verotukseen "ruoka-edusta" ?
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä paikkoja muillekaan valmiiksi ole tarjottu,,itse ne paikat on etsittävä.Aina on joku syy ettei voi mennä.Mukavampi maata sohvalla ja valittaa ettei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin poimimaan kourallisen marjoja, sitten pyörtyisin mättäälle ja sinne jäisin. Olisi yksi työtön vähemmän.
En tiedä miksi kumartelu saa minut lähestulkoon pyörtymään, ja lääkäreitä ei oikein kiinnosta mistä se johtuisi.
Olisin nytkin metsässä poimimassa marjoja omaan käyttööni, jos terveys kestäisi sen.
Mene poimimaan metsävadelmia.Ei tarvi kumarrella.Sanko vyöllä tai narulla roikkumaan eteen.Itse kävin vatussa kaksi kertaa eilen polkupyörällä, melkein 10 litraa sain pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on se marja-appi, mistä voisi nähdä. Tosin epävarma ja maksullinen. Ja julkiset asia erikseen.
Siitä saa kolme hakua ilmaiseksi. Mutta toki siihenkin taas löytyy tekosyyt miksi ei kelpaa.
Ei ole keinoja laittaa työttömiä marjametsään, pitäisi järjestää työterveys, tehdä sopimukset, työvaatteet, kuljetus, tulisi liian kalliiksi.
Itse poimin marjat omalle perheelle ja äidilleni.
Vierailija kirjoitti:
MInä olen elämäni aikana poiminut marjoja varmaan tuhansia litroja. Nyt päättäjät, määrätkää eläkeläisille marjankiintiö. ELäkkeistä leikataan aina tietty prosentti, jos ei ole marjoja kerätty se määrä, mitä päättäjät ovat päättäneet.
Minä minä minä... joopa joo. Oletko kenties poiminut marjoja työksesi? Joku pakottanut? Vai ihan vapaaehtoisesti? Olen minäkin harrastanut aktiiviaikoinani kaikenlaista mutta en edellytä samaa muilta. Jos olet huomannut toimineesi typerästi, ei siitä voi muita syyttää. Eläke on työllä ansaittu asia eikä silloin tarvi tehdä yhtään mitään jos ei halua. Aina vaan päättömämpiä ehdotuksia joku keksii.
Olisihan se kyllä näky kun tämänkin kaupungin työttömät ja eläkeläiset joukolla lähimetsiin lähtisivät. Voisi olla ettei metsänomistajatkaan oikein tykkäisi. Kaikki paikat tallottu ja roskattu...Siitä vaan Satoselle postia, suosittelen muillekin sosialistisen työn sankareille.
Olisi kyllä mukava, jos järjestettäisi joku yhteiskuljetus autottomille. Harvemmin metsässä samoilevakin uskaltautuisi ehkä helpommin, kun ei tarvi olla yksin. Minä lähtisin ilomielin! Nyt olen pyörällä käynyt lähialueen metsät, mutta ne on jo lähes tyhjinä.
Tietenkin työssäkäyvät olisi niitä kuljetuksia vailla myös ja löytäisivät valittamista tästäkin, mutta mikään ei estä jäämästä työttömäksi!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole keinoja laittaa työttömiä marjametsään, pitäisi järjestää työterveys, tehdä sopimukset, työvaatteet, kuljetus, tulisi liian kalliiksi.
Itse poimin marjat omalle perheelle ja äidilleni.
Ja vakuutukset...Liian kalliitahan nämä höpöhöpöhommat on, siksi ei niitä kukaan järjestä. Vaikka miten jotkut olisivat kateellisia pienituloisille työttömille, eläkeläisille ja muille. Me ostetaan marjat ja kalafileet niiltä joilla on intoa harrastaa tai vaihdetaan sieniin joita itse tykätään kerät. Voitaisi lähteä marjametsäänkin kyllä mutta eihän tarkoituksettomassa ja hyödyttömässä puuhastelussa mitään järkeä ole. Neuvostoliitto oli ja meni.
ollessani työtön keräsin marjat ihan itselleni, kuten nyt työssäkäyvänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on se marja-appi, mistä voisi nähdä. Tosin epävarma ja maksullinen. Ja julkiset asia erikseen.
Siitä saa kolme hakua ilmaiseksi. Mutta toki siihenkin taas löytyy tekosyyt miksi ei kelpaa.
Miksi menisin vieraisiin metsiin marjoja keräämään kun niillä ei ole mitään käyttöä meillä? Ei taida kannattaa edes ilmoittaa marjanpoiminnasta TE- toimistolle ettei tule karenssia. Ne jotka marjoja haluaa, kerätkööt tai ostakoot. Työstä on saatava kunnon palkka, pakkotyö eli orjuus on kielletty meilläkin.
Taas työttömien haukkumista. Varmasti monet marjametsien lähistöllä asuvat työttömät poimivat marjoja siinä missä muutkin. Kansanradio on menneen maailman junttikanava jonka voi lopettaa.
Puolukat on syksyllä, mustikatkin vasta raakileita, samoin pihlajanmarjat. Vadelmia toki saattaa jossain jonkun tienpientareella nyt kasvaakin, mutta jos saat litran niitä (kunnollisia) niin voit kiittää jo hyvää onneasi ja paikalle ensimmäisenä poimijana ehtimistäsi, mutta viittäsataa litraa et kyllä poimi tähän aikaan mitään marjaa tai hedelmää muualta kuin vain jos olet jossain mansikkatilalla sesonkitöissä poimimassa (mitä sinun kohdallasi täällä epäilen suuresti)
Eli paljon ei sinulla taida olla luontomme marjoista ja niiden korjuu-,ja kypsymisajoista tietoa, hajua , eikä tuntumaa.
...joten päädyin siihen päätelmään kehustasi ,että taidat nyt vaan ns. puhua paskaa.
MInä olen elämäni aikana poiminut marjoja varmaan tuhansia litroja. Nyt päättäjät, määrätkää eläkeläisille marjankiintiö. ELäkkeistä leikataan aina tietty prosentti, jos ei ole marjoja kerätty se määrä, mitä päättäjät ovat päättäneet.