Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitkä asiat teitä ärsyttää, kun käytte kaupassa ostoksilla?

Vierailija
02.02.2007 |

Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka unohtavat punnita tavarat ja laittavat sen kassan sitten punnitsemaan ne tuotteet. aaarrrggghh!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ahtaat käytävät ärsyttävät, huonosti esille asetetut tuotteet/hinnat, kolhiintuneet ja mädät hedelmät.... Ja eniten ärsyttää kassajonot! Mikään näistä ei ole mielestäni muiden asiakkaiden vika, vaan kauppojen huono palvelu ja taso. Hitto, että joka kerta sieppaa, kun monta kassaa tyhjänä ja muutama käytössä ja tietysti pitkät jonot. Aargh tätä Suomen palvelukulttuuria!!!

Vierailija
22/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ne saa ostoskärrynsä viritettyä sinne hyllyjen väliin niin, ettei ohi pääse miltään puolelta ja seisoo siinä vieressä pönäkkänä eikä tajua että muillakin on asioita siellä kaupassa kuin heillä.

ja kassalla onnistuu blokkaamaan sen viereisenkin kassahihnan pakkauspään omilla ostoksillaan taikka olemuksellaan eikä taas tajua että muutkin asiakkaan haluaa pakata ostoksensa, eikä oo oikeesti aikaa odotella että herra volvokuski 65v. siinä rauhassa pakkailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään, että miksi ne kiukuttelee. Useesti näkee et ne skidit siel parkuu jolta ei olla edes pipoa ja hanskoja viitsitty riisua.

Kokeileppa itse tehdä ostoksia kaikki toppavaatteet päällä, ahdistavaa!!

Vierailija
24/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tuttuja huomaa kun olen kaupassa.. Korvat kiinni ja keskityn omiin ostoksiini.. Ei tulis mieleenkään ruveta ärsyyntymään jonkun toisen kakaran huudosta.. tai juoruilusta.. jos joku on tiellä siirrän heidän kärryään tai pyydän asiallisesti anteeksi.. pääsiskö..

Mitä sitä ärsyyntymään.. Minua ärsyttää ainoastaan elämäänsä kyllästyneet kassaneidit ja todella pitkät jonot!!

Vierailija
25/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä kirjoitellaan lehtien palstoille, että kyllä niihin saa pysäköidä kaikki, kun sitä ei erikseen ole kielletty! Sen sijaan, että ihmiset ajattelisivat kanssaihmisiään, auttaisivat omalta osaltaan kaupassakäynnin sujuvuutta kaikille ja olisivat kohteliaita toinen toisilleen ja toisten tarpeille, tässäkin ketjussa vain manataan toisten asiakkaiden hitautta. lasten väsymistä tai jopa vanhojen ihmisten seurustelua keskenään. Tuntuu aika kauhealta.

Saksassa missä asuin pitkään on mm. joka paikassa naisten parkkipaikkoja parhaimmilla paikoilla ovien läheisyydessä. Ensin minä luulin skandinaaviseen feministiseen tyyliin, että ne on tarkoitettu siitä syystä, ettei naiset muka osaa parkkeerata vaikeampiin paikkoihin. Tajusin kyllä aika pian, että kyse oli pikemminkin kohteliaisuudesta naisia kohtaan: ei tarvitse kantaa kauas ostoksia tai puikkelehtia lasten kanssa autojen väleistä.

Vierailija
26/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin tarpeeksi harvoin.....

Vierailija
27/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa tuollainen niin aina on poletti matkassa ja kärryn saa.

Vierailija
28/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytän niitä itsekin. Mutta jos paljon ostat tavaraa ja kassa jo vetää kassakoneeseen tavaroita, kun itse vielä laitat hihnalle ostoksia. Se postimerkin kokonen alue on nopeesti täynnä ostoksia, joita pitäis siirtää kiireesti pois. Ja ennen kuin olet kerenny laittaa niitä ostoksia takaisin kärriin, niin seuraavan asiakkaan ostoksia alkaa jo tulla omien sekaan.

Vierailija
29/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä, että jätät lapset silloin kotio kun on mah-dol-lis-ta, että he alkavat huutamaan. Tiedätkö, että joidenkin on pakko ottaa joskus

väsynyt

nälkäinen tai

kiukkuinen lapsi mukaan.

Vierailija
30/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekstrahitaasti kun viereen perhepaikalle on joku lapseton parkkeerannut ja yrittää siinä autoonsa päästä. Aivan tahallaan pakkaan lapset ja ostokset autoon niin hitaasti kuin vaan osaan ja niin ettei se lapseton varmasti pääse autoonsa ennen kuin olen saanut kaikki autoon ;)

Myönnän että se on lapsellista ja häijyä, mutta toivon että oppisivat ettei kannata parkkeerata perhepaikoille kun perheelliset on hitaita ja tarvii paljon tilaa ympärilleen =)

Pysäköintitaloissa naisten parkkipaikat (lainattu viesti alla) oli tosi jees. Minusta ainakin pimeät parkkihallit on pelottavia, ei ollenkaan kiinnosta lähteä minnekään pimeisiin nurkkiin hortoileen. Jotain hyvää Saksassakin.

Vierailija:

Sitten vielä kirjoitellaan lehtien palstoille, että kyllä niihin saa pysäköidä kaikki, kun sitä ei erikseen ole kielletty! Sen sijaan, että ihmiset ajattelisivat kanssaihmisiään, auttaisivat omalta osaltaan kaupassakäynnin sujuvuutta kaikille ja olisivat kohteliaita toinen toisilleen ja toisten tarpeille, tässäkin ketjussa vain manataan toisten asiakkaiden hitautta. lasten väsymistä tai jopa vanhojen ihmisten seurustelua keskenään. Tuntuu aika kauhealta.

Saksassa missä asuin pitkään on mm. joka paikassa naisten parkkipaikkoja parhaimmilla paikoilla ovien läheisyydessä. Ensin minä luulin skandinaaviseen feministiseen tyyliin, että ne on tarkoitettu siitä syystä, ettei naiset muka osaa parkkeerata vaikeampiin paikkoihin. Tajusin kyllä aika pian, että kyse oli pikemminkin kohteliaisuudesta naisia kohtaan: ei tarvitse kantaa kauas ostoksia tai puikkelehtia lasten kanssa autojen väleistä.

Vierailija
31/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati edes vilkaista päin

Vierailija
32/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot perheet, jotka tulevat koko perheen voimin kauppaan ja lapset huutavat ja mekastavat ja jyräävät muut ihmiset alleen niillä pikkukärryillään.... Miksei voi äiti tai isä käydä ihan rauhassa ruokaostoksilla? Mulla menis hermo, jos lähtisin koko revohkan kanssa ruokaostoksille.

Vierailija
33/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostokset ennen maksamista ja kassalle annetaan vain tyhjät käärepaperit. Olen itse ollut kassalla ja tuo on kaikista raivostuttavinta humalaisten jälkeen!

Vierailija
34/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoksille sossun lapun kanssa ja sitten viilaavat niin kauan, että koko summan edestä varmasti tulee ostettua. Hitto, meikäläinen tekee hikipäissä työtä ja toiset tulee vaan ja saavat kaupasta ilmaiseksi! Eikö ketään muuta ärsytä tämä? Ja sitten nuo samaiset ihmiset tulevat hetken päästä ja ostavat OMALLA rahallaan kaljat ja tupakat, koska niitä sossu ei maksa.

Vierailija
35/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset ihmiset jotka länttää ne ostokset miten sattuu siihen hihnalle ja pahimmassa tapauksessa kauhee kasa siihen niin yritäppä siitä sitten ottaa tavaroita kun kaikki tippuu käsille ja mihin sattuu, NIIN RASITTAVAA! Se nopeuttas aika paljon kassan työskentelyä jos viittis laittaa maitopurkit ja muut systeemit silleen viivakoodi kassaan päin. Ja sit ärsyttää semmoset jotka nostaa koko korin tavaroineen päivineen hihnalle. Pikkujuttuja mut silti niin rasittavia

Vierailija
36/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensäkään. Lapsetkin pieniä ihmisiä ja heillä oikeus olla ostoksilla vanhempien mukana siinä kuin aikuisillakin. Mulla lähinnä tulee hirvee suru, jos kuulen lapsen itkevän surkeesti kaupassa, että itteeki rupee itkettään....heittelehtiiköhän hormonit? :). Joskus ärsyttää vain hirveet jonot ja jos kassoja liian vähän.

Vierailija
37/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
38/55 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne tukkii väylät ja hiastaa kassoja, eivätkä tajua väistää.

Sit ne " kaupan omistajat" , jokka valtaavat ja tukkivat kulkuväylät eivätkä viitsi väistää.

Kuin myös ne ääliöt, jotka ottavat kaukalokärryt ja unohtavat vauvan kyydistä. Näen punaista kun joku esim. eläkeläinen pukkaa kaukaloakärryjä ilman vauvaa. niitä kärryjä kun ei kaupassa ole reilun puoleisesti.

Vierailija
39/55 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaan City-Marketissa on yksi rivi varattu lapsiperheille ja ruudut ova isompia (paitsi tietty talvella) mutta kyllä se niin on, että niissä perhepaikoissa on enempi perheettömiä autoja, kuin lapsen kanssa olevia. Samoin invoille varattu yksi rivi, niin surutta vedetään sinne parkkiin, vakkei invaa olla nähtykkään...

Ja ne kärrypoletit... Käymme aina autolla kaupassa, joten meillä on autonavaimissa sellainen, joten on aina mukana. Jos ei ole autoa, niin laittaa kotiavaimiin, ne jos mitkä ovat taatusti mukana. Kemin prismassa (reilun vuoden vanha kauppa) osa kärryistä toimii ilman rahaa, ne sitten ovatkin pitkin pihaa ja parkkipaikkaa. Samoin LidL:n kärryt. Suurin osa kai sieläki kärryistä toimii ilman rahaa ku rahalla.

Vierailija
40/55 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ihmiset jotka tukkivat kärryillänsä jonkun käytävän eivätkä tajua mennä `pienenpään kokoon` että joku toinenkin mahtuu käytävällä kulkemaan

- huutavat ja mekastavat lapset joilla ei ole mitään käsitystä miten kaupassa käyttäydytään. omat lapseni osaavat käyttäytyä kaupassa fiksusti ja he aina ihan ihmeissään katsovat miten nuo nico-petteri ja jenna-janica riehuvat.

- vanhemmat jotka antavat lapsilleen (tai ottavat itselleen) jotain syötävää/juotavaa tai lapselle lelun avattavaksi ennen kassaa

- inhimillistä, mutta voisiko ennen kassalle menoa tarkistaa että on kaikki tuotteet ostettu ja irtotavarat punnittu

- epäkohteliaat ihmiset