Miksi juopot eivät saa osakseen samaa paheksuntaa kuin narkkarit?
Uskaltaisin väittää että juoppo on ympäristölleen paljon haitallisempi tapaus.
Kommentit (592)
Koska suomalaiseen kulttuuriin kuuluu ryyppääminen ja viina, sinussa on vikaa jos olet selvinpäin. Alkoholikulttuuri tässä maassa on aivan sairas :D
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kaksoisstandardit. Ei se niin paha jos alkoholia käyttää, mutta jos kehtaatkin vetää mitään muuta, olet pohjasakkaa.
Puhumattakaan jos poltat savukkeen kahvin kanssa. Se se vasta kauheaa on.
Kyllä saavat, mutta koska alkoholi on laillinen päihde, heitä siedetään enemmän.
Toinen hommaa kaman rikollisilta toinen Alkosta tai kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kaksoisstandardit. Ei se niin paha jos alkoholia käyttää, mutta jos kehtaatkin vetää mitään muuta, olet pohjasakkaa.
Ei se mitään jos ryömii kadulla ja oksentee paskat ja kuset housuissa. Se on vaan hassua ja ihan jees. Mutta poltappa tupakka... Köhköh..
Minun ja Jumalan silmien edessä molemmat ovat yhtä pahoja
Toinen on sallittu aine ja toinen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään jos ryömii kadulla ja oksentee paskat ja kuset housuissa. Se on vaan hassua ja ihan jees. Mutta poltappa tupakka... Köhköh..
Vaimonkin voi hakata jos on kännissä. Silloin se annetaan anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt jumalalta hänen kantaansa asiaan? Älä tuomitse...
Onhan se outoa että vahvempia alkoholeja tungetaan ruokakauppoihin lasten silmien eteen. Tupakat piilotetaan kaappeihin ettei kukaan vaan näe niitä ja ala polttamaan.
Nuorempia on helpompi potkia ja pitää potkia, jos ei tajua itse ryhdistäytyä.
Moni vanha alkkis on työnsä tehnyt (ainakin lähes) ja perheen kasvattanut (tai sinne päin). Mihin sitä pitäisi enää potkia?
Vierailija kirjoitti:
No toinen on rikollinen toinen ei.
Siis kerrassaan upeaa ajattelua, jos ketään ei satuta, onko oikein että muut määrittelee sen rikolliseks?
Rikollisuuden määritteleminen niin että rikollinen on rikollinen koska mä käsken tarkoittaa että laki ei merkitse enää mitään, se on vaan käskyttämistä joka ei perustu todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen hommaa kaman rikollisilta toinen Alkosta tai kaupasta.
Kama kauppaan ja ongelma lakkaa, siis?
Vierailija kirjoitti:
Nuorempia on helpompi potkia ja pitää potkia, jos ei tajua itse ryhdistäytyä.
Moni vanha alkkis on työnsä tehnyt (ainakin lähes) ja perheen kasvattanut (tai sinne päin). Mihin sitä pitäisi enää potkia?
Jep. Nuoria on helpompi potkia kun eivät potki takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt jumalalta hänen kantaansa asiaan? Älä tuomitse...
Mä olen aika varma että jumala ois enemmän ok itse luomansa kasvin suhteen kun meidän itse keksimän teollisenliuottimen kans.
Vai onks jumala taas väärässä ja surkea työssään?
Väitän, että keskivertokäyttäjää ei tunnista katukuvasta. Jätevesitutkimukset osoittavat, että suurissa kaupungeissa mm. amfetamiinin ja kokaiinin käyttö on lisääntynyt, ja rapanistit eivät hinnan vuoksi kokkelia osta. Siksi lienee suht turvallista arvailla, että käyttäjät keskimäärin ovat työssäkäyviä, tonttinaa hoitavia aikuisia.
Miksi pitää paheksua yleensä ketään ja julkisesti näin kauheasti. Jos ei ole asiallista vieroitusohjetta lekurilta tai hypnoterapeuttia tarjolla, yleensä mitään hyvää tai parantavaa (ei manipulointia), mitä negatiivisen tunkeminen heille lisää auttaa. Sehän pahentaa lisää heidän tilaa. Toki erikseen voi olla se, onko joku arvaamaton tai rikoksille altis.
Alkoholi on laillista päihdettä. Huumeet taas eivät. Huumeiden hankkimiseen liittyy paljon enemmän rikollisuutta kuin alkoholin hankkimiseen.
Koska suurin osa näistä paheksujista on heitä joilla on vahvat defenssit päällä siitä, että alkoholi maistuu heille hieman liian hyvin.