Miksi juopot eivät saa osakseen samaa paheksuntaa kuin narkkarit?
Uskaltaisin väittää että juoppo on ympäristölleen paljon haitallisempi tapaus.
Kommentit (592)
Viina tuottaa veroja, narkkarien tuotteet eivät !
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit joutuvat usein rahoittamaan päihteiden käyttöään rikoksilla. Juopot, jos toisinaan juoksukaljoja hakevat, eivät varsinaisesti muuta rikollisuutta harrasta.
Tietty juoppoporukoissa on sitä keskinäistä väkivaltaa, mutta harva juoppo kykenee ryöstelemään katalysaattoreita, varastamaan autoja tai polkupyöriä.
Suurin osa narkkareista on täysin normaaleja työtätekeviä taviksia, sinä puhut epäonnistuneesta marginaalista mitä poliisit ja ulkomaiset kartellit käyttää ansaintakeinona ja venytät sen koskeen kaikkia.
Minä tunnen jo eläkkeelle jääneen lääkärin joka veti koko ikänsä heroiinia ilman että se oli koskaan ongelma.
Minä olen toimitusjohtaja ja tykkään viikonloppusin nopeista.
Mun muusikko kaveri elää pilvellä.
Me ollaan se enemmistö ja meitä leimataan ja rangaistaan jutuista jotka ei ole ikinä satuttanut edes meitä itseään.
Laittomuuden ehdoton status LUO KAIKKI päihteisiin liittyvät ongelmat, joka ikisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja Jumalan silmien edessä molemmat ovat yhtä pahoja
Oletko kysynyt jumalalta hänen kantaansa asiaan? Älä tuomitse...
Eri. Raamatussa kielletään juopuminen, koska se aiheuttaa holtitonta käytöstä ja katumusta jälkeenpäin. Ei siis kielletä juomasta alkoholia vaan kunkin on tiedettävä rajansa, milloin on juonut tarpeeksi. Siksi sellaiset lahkot ovat outoja, jotka tarjoavat ehtoollisella mehua ja sanovat samat sanat kuin viinistä eli Jeesuksen veri, sinun puolestasi vuodatettu, kun taasen Raamatussa Jeesus kehoitti tarjoilemaan viiniä ehtoollisella. Sitä nyt ei tarjota kuin teelusikallinen, joten voisi suvaita edes sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika varma että jumala ois enemmän ok itse luomansa kasvin suhteen kun meidän itse keksimän teollisenliuottimen kans.
Vai onks jumala taas väärässä ja surkea työssään?
Kaikkien päihteiden liika käyttäjät tuhoavat perheenjäsentensä elämät.
Pidätkö Jumalaa ihan tyhmänä?
Alkoholilla pitää läträtä aika monta kuukautta ja vuotta, ennenkuin se alkaa viedä terveyttä oikeasti alaspäin.
Sen sijaan yksikin huumeannos vahvempaa ainetta voi tappaa (fentanyylikuolemat). Samaa ei tapahdu alkoholin kanssa: alkoholin "yliannostus" saa oksentamaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Viina tuottaa veroja, narkkarien tuotteet eivät !
Ja kenes vika se on?
Raha virtaa ulkomaille ja lapset on vastuussa meidän päihdepolitiikasta kadulla.
Vastuuta ois nyt tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa, kuka uskaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on laillista päihdettä. Huumeet taas eivät. Huumeiden hankkimiseen liittyy paljon enemmän rikollisuutta kuin alkoholin hankkimiseen.
Pitäisikö huumeet sitten laillistaa niin ratkeaisi sekin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarit joutuvat usein rahoittamaan päihteiden käyttöään rikoksilla. Juopot, jos toisinaan juoksukaljoja hakevat, eivät varsinaisesti muuta rikollisuutta harrasta.
Tietty juoppoporukoissa on sitä keskinäistä väkivaltaa, mutta harva juoppo kykenee ryöstelemään katalysaattoreita, varastamaan autoja tai polkupyöriä.
Suurin osa narkkareista on täysin normaaleja työtätekeviä taviksia, sinä puhut epäonnistuneesta marginaalista mitä poliisit ja ulkomaiset kartellit käyttää ansaintakeinona ja venytät sen koskeen kaikkia.
Minä tunnen jo eläkkeelle jääneen lääkärin joka veti koko ikänsä heroiinia ilman että se oli koskaan ongelma.
Me ollaan se enemmistö ja meitä leimataan ja rangaistaan jutuista jotka ei ole ikinä satuttanut e
Niin,mutta rupee aika lailla ketuttamaan kun se naapurin piripää pöllii taas kerran sun pyörän. Ilman piriä se ei pöllisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan se enemmistö ja meitä leimataan ja rangaistaan jutuista jotka ei ole ikinä satuttanut e
Tuota satua et usko itsekään🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Alkoholilla pitää läträtä aika monta kuukautta ja vuotta, ennenkuin se alkaa viedä terveyttä oikeasti alaspäin.
Sen sijaan yksikin huumeannos vahvempaa ainetta voi tappaa (fentanyylikuolemat). Samaa ei tapahdu alkoholin kanssa: alkoholin "yliannostus" saa oksentamaan tms.
Kukaan ei ole koskaan kuollut pilvenpoltteluun, alkoholi sen sijaan tappaa tuhansia ihmisiä vuosittain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika varma että jumala ois enemmän ok itse luomansa kasvin suhteen kun meidän itse keksimän teollisenliuottimen kans.
Sinä olet väärässä ja valehtelet, suurin osa jopa meistä lääkäreistä on käyttäjiä.
Kyllä meillä silti on ihan normaali perhe-elämä.
Noi ongelmat päihteiden kans jotka tuhoaa ne perheet johtuu tästä tunnepohjaisesta perseilystä joka epää hoidon eikä niistä päihteistä.
En kiellä, etteikö huumeiden käyttäjissä olisi ongelmatapauksia, mutta kun suhteutetaan käytön määrä (mm. aiemmin mainitut jätevesitutkimikset) ja raportoidut häiriöt, niin häiriökäyttäytyminen on vähäisempää kuin alkoholin kanssa.
Itse nuorena todistin pariinkin kertaam baari- tai snägäritappelua, mutta en ole ikinä kuullut riehuvasta pilvenpolttajasta. Ja tapaamani essopäät ovat olleet hyväntuulista sakkia, itsekin olen aina vain tyytyväinen ja onnellinen kamapäissäni.
Alkoholi on laillista, ja ju0pot on aika ennalta-arvattavia ja hidasliikkeisiä. Muut aineet on laittomia, ja nark eista ei koskaan tiedä mitä ne on ottaneet. Usein hulluus kasvaa ja vauhti ei hidastu.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuppa siihen miks meillä edes on tarjolla fentanyylia, mikä oli se mekanismi joka toi sen markkinoille turvallisemman heroiinin tilalle ja tule sit jeesusteleen, SINÄ olet osittain syypää niihin fentanyylikuolemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on laillista päihdettä. Huumeet taas eivät. Huumeiden hankkimiseen liittyy paljon enemmän rikollisuutta kuin alkoholin hankkimiseen.
Pitäisikö huumeet sitten laillistaa niin ratkeaisi sekin ongelma.
En ota siihen kantaa. Kirjoitin vastauksen siihen mitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
No toinen on rikollinen toinen ei.
Sekin riippuu täysin ajasta ja paikasta.
- Alkoholi on ollut kriminalisoitu.
- Hampunpoltto on ollut lailista.
- Joissain valtioissa on edelleen näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sinä?
Jumala loi meille kannabiksen ja poppyn, sinä ja sun moraaliperseily teki niistä eka heroiinia ja muuta kivaa ja kun se ei riittäny niin nyt meillä on fentanyyliä, kuinka paljon tappavammaks niiden tarvii mennä ennenkun te urpot ymmärrätte korrelaation tilanteen pahenemisen, huumeiden koventumisen ja teidän valintojen välillä?
Alkoholit kaappeihin piiloon niin kuin tupakatkin. Miksi ei sama päde alkoholiin ?
Aloitus ihmetyttää. On moni saanut vuosia jo paheksuntaa, iät ajat?
Joku narkki on siis kateellinen siitä, että änen mielestään juopot on parempaa porukkaa?
Juuh ei ole