kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla
Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.
Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.
Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa
Kommentit (490)
onko koskaan tullut mieleen muuttaa maisemaa?
Satakunta on vuokriltaan halvin maakunta
Pori ja Satakunta ovat koko maan tasolla poikkeuksia vuokratasoillaan.
Pori on maan 10. väkirikkain kaupunki, mutta asuminen on halvempaa kuin missään toisessa maakuntakeskuksessa.
Satakunta taas on maakunnista kaikkein halvin. Uudenmaan vuokriin verrattuna Satakunnan tavanomaisimmat vuokrat ovat 37 prosenttia halvemmat.
Kallein perusvuokrataso on Helsingissä. Yksiöiden mediaanivuokra on 759 euroa, kaksioiden 975 euroa ja kolmioiden 1313 euroa.
Porissa yksiöiden mediaanivuokra on 410 euroa, kaksioiden 550 euroa ja kolmioiden 655 euroa.
Porin vuokrataso, eli yksiöiden, kaksioiden ja kolmioiden mediaanivuokrien keskiarvo, on 538 euroa. Turun vuokrataso on 757 euroa, Tampereella 794 euroa ja Helsingissä 1015 euroa.
Lähde: Oikotie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nyt kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tuolla on paljon irstaita setämiehiä vuokranantajina, joilta kyllä asunnon halvalla saisi..
Enpä nyt tiedä onnistuisiko tuokaan kun olen jo vanha enkä mikään ruusu...
No, otsikon mukaan kela kehoittaa kuitenkin kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat asuntohakemukset menemään. Pyydä tähän apua, jos et itse pysty. Ja se siitä. Asuntoa sinulle ei tulla mistään tarjoamaan, koska niitä ei ole. Ei ainakaan luottotiedottomalle.
Eikä ainakaan edullisia, koska meitä köyhiä on paljon ja kaikki haluavat edullisemman asunnon.
Esimerkiksi yli 10 000 asunnon kaupungeista eniten tyhjiä asuntoja on Kemissä, 20,5 prosenttia. Myös Raaseporissa ja Savonlinnassa tyhjien kohteiden osuus on lähes viidennes kaupunkien asuntokannasta.
Artikkelin kautta voit katsoa kunnissa olevien tyhjien asuntojen määrät.
345 € / kk
38 m
Karsikkoniementie 4-8, Mikkeli, Mikkeli
2h + avok + p.
_----
475 € / kk
35 m
Eteläinen Liipolankatu 14, Kerinkallio, Lahti
1h + kk
_------
195 € / kk
54 m
Laurinkuja 15, Patala, Jämsä
2h + kk.
Alle 500€ asuntoja on puolisuomea täynnä!! Pelkästään oikotieltä löytyy 2838 Kohdetta!
MOVE IT!
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? KELA ei vaadi vaihtamaan asuntoa saati muuttamaan yhtään mihinkään. Kela toimii ihan lakien ja asetusten mukaisesti.
Se, että kela ei voi myöntää sinulle asumistukea asumistukinormia enempää ei tarkoita että kela vaatisi sinua muuttamaan yhtään mihinkään.
Kela ei vain maksa sinulle asumistukea kuin säädettyyn rajaan asti ja loput saat maksaa itse itsenäisesti.
Se että sinulla ei ole varoja sitä maksaa on taas sinun oma ongelmasi eikä liity kelaan millään muotoa.
Saat ihan itse päättää muutatko varallisuutesi mukaiseen asuntoon vai jatkatko asumista asunnossa johon sinulla ei ole varaa.
Ainoa syyllinen sinun tilanteeseesi olet siis sinä itse. Ei kukaan muu.
Jos olet valinnut että olet työtön,yksinhuoltaja,alkoholisti,pienituloinen tai kaikki nämä yhdessä niin ihan kaikki ovat olleet SINUN omia valintojasi.
Lopeta siis valehteleminen niin muille kuin itsellesikin j
Kukaan ei ITSE tietoisesti valitse ryhtyä yksinhuoltajaksi,ammttijuopoksi,sairastua vakavasti,jäädä syrjään yhteiskunnasta,jos vain on jokin vaihtoehto ja asia itsestä riippuu,paitsi se pieni prosentti,jotka yleensä kuuluisivatkin laitoshoitoon. Iljettävä miten täällä nostetaan itseä polkemalla heikko-osaisempia,jotka ovat voineet tehdä vaikka miten paljon tilanteensa parantumiseksi,mutta eivät vain enempään pysty eikä yhteiskunta todellakaan auta siten,kuin moni täällä näyttää kuvittelevan-kaukana siitä! Häpeäisit tietämättömyyttäsi sinä pienituloisten haukkuja!
Tarjotkaa nyt joku vuokra-asuntoanne aloittajalle! Saatte ne kelan houkuttelevat takuuvuokrat ja vakuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? KELA ei vaadi vaihtamaan asuntoa saati muuttamaan yhtään mihinkään. Kela toimii ihan lakien ja asetusten mukaisesti.
Se, että kela ei voi myöntää sinulle asumistukea asumistukinormia enempää ei tarkoita että kela vaatisi sinua muuttamaan yhtään mihinkään.
Kela ei vain maksa sinulle asumistukea kuin säädettyyn rajaan asti ja loput saat maksaa itse itsenäisesti.
Se että sinulla ei ole varoja sitä maksaa on taas sinun oma ongelmasi eikä liity kelaan millään muotoa.
Saat ihan itse päättää muutatko varallisuutesi mukaiseen asuntoon vai jatkatko asumista asunnossa johon sinulla ei ole varaa.
Jos olet valinnut että olet työtön,yksinhuoltaja,alkoholisti,pienituloinen tai kaikki nämä yhdessä niin ihan kaikki ovat olleet SINUN omia valintojasi.
Lopeta
Juu...joku muu on ne valinnat tehnyt. KELA varmaan. Eikö sinunkin kannattaisi jo tehdä ihan omia valintoja? Koko ikäsi olet antanut toisten valita elämässäsi niin koulutuksen kuin senkin kuka sinut raskaaksi nussii ja missä asut tai mitä syöt . Milloin ajattelit alkaa itsenäiseksi, itsenäisesti ajattelevaksi ihmiseksi?
Halvemman asunnon vaade ei koske eläkeläisiä joten aloitus on päästä keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuksia
Aika selektiivinen sairaus sinulla kun av-foorumilla voi roikkua ja suoltaa tänne sivukaupalla viestejä mutta käsi alkaa väpättää heti kun hakemusta pitäisi kirjoittaa.
Toisaalta mistä luottotiedoton eläkeläinen saisi asunnon, jos joku ammattilainen oli jo hänelle yrittänyt löytää halvempaa asuntoa eikä onnistunut.
Ihan sama saako vai ei, kela edellyttää vain edullisemman asunnon aktiivista hakemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat asuntohakemukset menemään. Pyydä tähän apua, jos et itse pysty. Ja se siitä. Asuntoa sinulle ei tulla mistään tarjoamaan, koska niitä ei ole. Ei ainakaan luottotiedottomalle.
Eikä ainakaan edullisia, koska meitä köyhiä on paljon ja kaikki haluavat edullisemman asunnon.
Esimerkiksi yli 10 000 asunnon kaupungeista eniten tyhjiä asuntoja on Kemissä, 20,5 prosenttia. Myös Raaseporissa ja Savonlinnassa tyhjien kohteiden osuus on lähes viidennes kaupunkien asuntokannasta.
Artikkelin kautta voit katsoa kunnissa olevien tyhjien asuntojen määrät.
Miksi kukaan muuttaisi pk-seudulta Kemiin, jos ei edes ole työpaikkaa tai mitään muutakaan järkevää tekemistä ja sosiaalisia kontakteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nyt kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tuolla on paljon irstaita setämiehiä vuokranantajina, joilta kyllä asunnon halvalla saisi..
Enpä nyt tiedä onnistuisiko tuokaan kun olen jo vanha enkä mikään ruusu...
No, otsikon mukaan kela kehoittaa kuitenkin kokeilemaan.
Ei kehoita. Eläkeläisen asumistuki pysyy samana eikä halvempaa asuntoa tarvitse etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta
Aamen!
Muuta Leppakoskelle tai Ryttylään. Varmasti saat halvemman kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta
Ei makseta ei koska asumistukea saa vain määrätyn normin mukaiseen asuntoon. Minkä vuoksi tämä AP ei itse kykene asuntoa itselleen hakemaan vaan tyhmänä odottaa että sellaista joku hänelle tarjoaa?? Voin auttaa ihan mielelläni.
100 € / kk
73 m
Keiteleentie 22, Suolahti
3h + k
Ei vuokravakuutta.
Ilmeisesti ap ei kuitenkaan ole niin raihnainen, että yleinen edunvalvoja pitäisi määrätä hoitamaan asioita?
Vierailija kirjoitti:
Tarjotkaa nyt joku vuokra-asuntoanne aloittajalle! Saatte ne kelan houkuttelevat takuuvuokrat ja vakuudet.
Tässä ole hyvä:
250,-/kk Vuokralle tarjotaan edullinen, hissitalon ylimmän kerroksen yksiö ranskalaisella parvekkeella. Vapautuu 14.9.2024.Lämmityskustannukset
Sisältyy vuokraan
Kalle Ehrnrooth
Puh: 0403125609
Vierailija kirjoitti:
Miksi se Hekan paskakin meni korottamaan vuokria...
Korotti ainoastaan nousseiden huolto ja ylläpito kulujen kasvun verran. Hekan asuntojen vuokrat päivitettiin 80 luvulta tähän päivään. Yllätyitkö kun niin nopeasti kaikki tapahtui? Yli 40 vuotta..
Suomalaisilla on mennyt turvaverkko ja riippumatto vaarallisesti sekaisin.
Turvaverkko on tarkoitettu turvaamaan pehmeä lasku uuteen normaaliin jonkin odottamattoman tapahtuman kuten työttömyyden, vakavan sairastumisen tai avooeron jälkeen.
Kansalaiselle annetaan tilaisuus sovittaa menonsa ja asumisensa uuteen tilanteeseen jos se näyttää jäävän pysyväksi niin ettei samaan kriisiin tarvitse vaihtaa vielä asuntoa ja kaupunkiakin kaiken muun lisäksi.
Suomalaiset vain kuvittelevat että vielä eronneena (sairas)eläkeläisenäkin yhteiskunnalla on jona velvollisuus maksaa ikuisesti asuminen Helsingin keskustan suuressa perheasunnossa joka saatiin kun oltiin vielä töissä Helsingissä ja kotona asuvat lapset kävivät viereistä koulua.
Yksin möllöttävät kämpässään. Sama kai se on missä kunnassa sitä sitten möllöttää. Kaupunkien keskustat tulisi säästää niille, joilla on varaa siellä asua. Mikään serkun kummin kaiman asuminen samalla suunnalla ei ole välttämättömyys kenellekään. Ja jos on, niin muuttaa sitten yhdessä sinne missä molemmilla on varaa asua.
Miksi se Hekan paskakin meni korottamaan vuokria...