Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla

Vierailija
13.07.2024 |

Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.

Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa

Kommentit (490)

Vierailija
101/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pieni köyhä kunta haluaa niskoilleen varattoman ikääntyvän ihmisen? Joka todennäköisesti pian tarvitsee kotihoitoa ynnä muita palveluita.

Vierailija
102/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yksikään täälläkään tätä ketjua lukenut ole tarjonnut aloittajalle asuntoa.

Vaikka todennäköisesti tätäkin on lukenut ne joilla on asuntoja vuokrattavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pieni köyhä kunta haluaa niskoilleen varattoman ikääntyvän ihmisen? Joka todennäköisesti pian tarvitsee kotihoitoa ynnä muita palveluita.

Mikä vaan kunta. Sun ei tarvitse kysyä kunnanjohtajalta lupaa muuttoosi. Suomessa saat muuttaa minne lystäät.

Vierailija
104/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yksikään täälläkään tätä ketjua lukenut ole tarjonnut aloittajalle asuntoa.

Vaikka todennäköisesti tätäkin on lukenut ne joilla on asuntoja vuokrattavana.

Netti on pullollaan ilmoituksia vuokralle tarjottavista asunnoista. Linkkejäkin on ketjussa.

Vierailija
105/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas, joten et pysty tekemään hakemuksia? Jos pystyt avaamaan uuden aloituksen vauvapalstalle, pystyt kyllä tekemään myös asuntohakemuksen.

0/5

Vierailija
106/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaan kunta. Sun ei tarvitse kysyä kunnanjohtajalta lupaa muuttoosi. Suomessa saat muuttaa minne lystäät.

Voidaan toki estää niin ettei tarjota asuntoa. Ei kunnalla ole mitään velvollisuutta tarjota asuntoa toispaikkakuntalaiselle jolla on jo asunto eikä ole tulossa kuntaan työhön tai muutoin.

Vierailija
107/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas, joten et pysty tekemään hakemuksia? Jos pystyt avaamaan uuden aloituksen vauvapalstalle, pystyt kyllä tekemään myös asuntohakemuksen.

0/5

No kerropa miten köyhä ja sairas hoitaa muuton? Jos ei pysty pakkaamaan, kantamaan yms?

Vierailija
108/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

No kerropa miten köyhä ja sairas hoitaa muuton? Jos ei pysty pakkaamaan, kantamaan yms?

Muuttopalvelut on keksitty. Toisaalta, Kela hyväksyy asumisnormin ylittävät asumismenot jos henkilöllä on erityinen peruste. Erityisinä perusteina säilyvät esimerkiksi tuensaajan tai hänen perheenjäsenensä korkea ikä tai heikentynyt terveydentila.

Vierailija
109/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun aloittaja löytää asunnon, niin kela maksaa muuton. Joillekin kela maksaa myös pakkaus ja purkupalvelun. Todennäköisesti aloittaja saa sellaisen ja se vasta maksaa! 

Varmaan halvemmaksi tulisi antaa asua vanhassa asunnossaan.

Vierailija
110/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Sitten ei auta kuin maksaa itse se ylimenevä osa jos ei helpotusta ole tiedossa ja olla rutisematta. Ei se tilanne siitä muuksi muutu jos itsellä kaikki mahdolliset syyt olla siitä mitään muuttamatta. Ei ole muiden velvollisuus toimia palvelijana. 

Vierailija
111/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio rahoittaa pääosin sotekulut ja Kelan korvaukset.

Joten sun ei tarvi huolehtia kuntien mielipiteistä.

Vierailija
112/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Sitten ei auta kuin maksaa itse se ylimenevä osa jos ei helpotusta ole tiedossa ja olla rutisematta. Ei se tilanne siitä muuksi muutu jos itsellä kaikki mahdolliset syyt olla siitä mitään muuttamatta. Ei ole muiden velvollisuus toimia palvelijana. 

Vahva ja välittävä Suomi.

Vierailija
113/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kela tai sosiaalihuolto voi myöntää sinulle muuttoavustusta ja tukea sinua muutossasi.Kela voi myöntää perustoimeentulotukea muuttoon liittyviin välttämättömiin menoihin, kuten muuttokuorman kuljetukseen. 

Vierailija
114/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenet tänne kirjoittamaan ja kitisemään niin kykenet myös täyttelemään asuntohakemuksia. 

Vaan en kykene. Olen sossun kanssa täytellyt asuntohakemuksia esim. kunnalle ja muualle mutta kukaan ei ole tarjonnut minulle asuntoa.

Sossu sanoo ettei voi auttaa enempää ja kelan mielestä en hae tarpeeksi aktiivisesti asuntoa. ihan oikeasti, olen sairas ja jo vanha.

Asumisneuvoja sanoi ettei hänellä ole mitään asuntoja eikä hän voi auttaa ja koita vain löytää asunto.

Seli seli. Kyllähän sika syytä keksii kun ei kuolla halua. Ei sitä asuntoa sinulle kenenkään kuulu valmiiksi nenän eteen kantaakaan vaan se vaatii omatoimisuutta sekä vaivannäköä. Jatkat hakemista vaan uutterasti ja makselet sillä aikaa sen ylimenevän osan saamista

No nytkö alkoivat ne selitykset että "olen pysyvällä sairauseläkkeellä joten eikö se jo kerro kunnostani jotain". Ei kerro sitten yhtään mitään. Niin olen minäkin ja juuri eilen hain uusitun passini tuosta lähimarketista (siellä on nimittäin posti, matkahuolto ja sen semmoiset) ja ensi kuussa lähden ulkomaille kiertämän kaikki museot ja muut nähtävyydet mahdollisimman kaukaa. Lähinnä kapakat ja ruokapaikat kiinnostavat. Aika hyvin tämmöiseltä pysyvästi olevalta sairauseläkeläiseltä. Edelleenkään se sairauseläkeläisyys ei kerro yhtään mitään. Olet ainoastaan saamaton.

Vierailija
115/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Jos köyhä ja sairas olisi käyttänyt kaiken näihin ketjuihin kuluttamansa ajan ja energian uuden asunnon vuokraamiseen ja muuttoon niin se olisi tähän mennessä kantanut jo omaisuutensa Kemiin vaikka kahvikuppi kertallaan.

Vierailija
116/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painakaa nyt jo vihdoin ja viimein sinne kalloihinne: KAIKILLA ON LUOTTOTIEDOT!!!! Olen niin saa.ta.nan kyllästynyt tuohon "menetin luottotietoni" ja "minulla ei ole luottotietoja." 🙄🙄

Vierailija
117/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa yksityisistäkin hyväksyy Kelan maksusitoumuksen.

Kun jossain Kemissäkin on näköjään kymmeniä tyhjiä vuokrayksiöitä joihin ei löydy vuokralaisia pilkkahinnasta huolimatta niin kuka tahansa vuokraisäntä ottaisi riemusta kiljuen vastaan varman takuuvuokran ja sisäsiistin sairaseläkeläisen.

Ainoa vaihtoehto kun olisi joku työtön narkkari joka ei tule maksamaan euroakaan ja laittaa kämpän pashaksi.

Vierailija
118/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske kelan hoitaa asia jos ovat huolissaan asumisestasi.

Tai maksaa itse asumisensa, niin ne muutkin tekee ja savat asua missä itse haluavat.

Vierailija
119/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pehtoorintie 2, Malminkartano

Keskineliövuokra 12,12 €/m/kk alkaen tammikuu 2024. Asuntoja yhteensä 231.

1h+kk 31.0 - 34.0

2h+kk 45.0 - 50.0

Tässä kohteessa yksil alle 400€/kk

Kaksiokin 545 euroa/kk toi 45 neliöinen

Ja vapaana tai vapautumassa oli montako tuollaista? Ja jonossa on...?

Vierailija
120/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehtoorintie 2, Malminkartano

Keskineliövuokra 12,12 €/m/kk alkaen tammikuu 2024. Asuntoja yhteensä 231.

1h+kk 31.0 - 34.0

2h+kk 45.0 - 50.0

Tässä kohteessa yksil alle 400€/kk

Kaksiokin 545 euroa/kk toi 45 neliöinen

Ja vapaana tai vapautumassa oli montako tuollaista? Ja jonossa on...?

Eipä noita ole tarjottu vaikka hakemus on sisällä Hekalla.