kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla
Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.
Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.
Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa
Kommentit (490)
Valtio vie köyhien rahat !!
Viime vuonna antoi lahjaksi tuhat euroa kuukaudessa ja nyt antaa vain 700! Valtio varastaa köyhältä 300 euroa!!
Vierailija kirjoitti:
Jos kykenet tänne kirjoittamaan ja kitisemään niin kykenet myös täyttelemään asuntohakemuksia.
Ja käymään asuntonäytöissä? En ole AP, mutta itsellä esimerkiksi on sairauden vuoksi vaikeuksia lähteä pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat asuntohakemukset menemään. Pyydä tähän apua, jos et itse pysty. Ja se siitä. Asuntoa sinulle ei tulla mistään tarjoamaan, koska niitä ei ole. Ei ainakaan luottotiedottomalle.
Eikä ainakaan edullisia, koska meitä köyhiä on paljon ja kaikki haluavat edullisemman asunnon.
Esimerkiksi yli 10 000 asunnon kaupungeista eniten tyhjiä asuntoja on Kemissä, 20,5 prosenttia. Myös Raaseporissa ja Savonlinnassa tyhjien kohteiden osuus on lähes viidennes kaupunkien asuntokannasta.
Artikkelin kautta voit katsoa kunnissa olevien tyhjien asuntojen määrät.
Miksi kukaan muuttaisi pk-seudulta Kemiin, jos ei edes ole työpaikkaa tai mitään muutakaan järkevää tekemistä ja sosiaalisia ko
------
Aloittaja sanoo olevansa sairas, niin ei ole töissä. Ei ole sos.kontakteja nykyiselläänkään.
Vierailija kirjoitti:
Yksin möllöttävät kämpässään. Sama kai se on missä kunnassa sitä sitten möllöttää. Kaupunkien keskustat tulisi säästää niille, joilla on varaa siellä asua. Mikään serkun kummin kaiman asuminen samalla suunnalla ei ole välttämättömyys kenellekään. Ja jos on, niin muuttaa sitten yhdessä sinne missä molemmilla on varaa asua.
Helsingin keskusta on kantakaupunki tyyliin Stockan alue Aleksnterinkatu, Mikonkatu, Rautatientori ja Kluuvin alue. Ei siellä paljon työttömiä köyhiä asu. Punavuori, Eira, Hietaniemi, Kaivopuisto ja Kallio eivät ole Helsingin keskustaa.
Espoon keskustana on Espoon keskus, Vantaan keskustana Tukkurila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin möllöttävät kämpässään. Sama kai se on missä kunnassa sitä sitten möllöttää. Kaupunkien keskustat tulisi säästää niille, joilla on varaa siellä asua. Mikään serkun kummin kaiman asuminen samalla suunnalla ei ole välttämättömyys kenellekään. Ja jos on, niin muuttaa sitten yhdessä sinne missä molemmilla on varaa asua.
Helsingin keskusta on kantakaupunki tyyliin Stockan alue Aleksnterinkatu, Mikonkatu, Rautatientori ja Kluuvin alue. Ei siellä paljon työttömiä köyhiä asu. Punavuori, Eira, Hietaniemi, Kaivopuisto ja Kallio eivät ole Helsingin keskustaa.
Espoon keskustana on Espoon keskus, Vantaan keskustana Tukkurila.
Tikkurila, ei Tukkurila:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kykenet tänne kirjoittamaan ja kitisemään niin kykenet myös täyttelemään asuntohakemuksia.
Ja käymään asuntonäytöissä? En ole AP, mutta itsellä esimerkiksi on sairauden vuoksi vaikeuksia lähteä pois kotoa.
Pyydä videopätkä kämpistä. Töissäkään et ole, joten voit muuttaa vaikka Kemijärvelle tai Kemiin.
Oikotiellä asuntoilmoja pilvin pimein.
Vaikka aloitus lienee provo, kyllä minusta keskustelupalstalle kirjoittaminen on paljon helpompaa kuin joku hakemuksen tekeminen. Itse en tarvitse kelalta mitään mutta olen autellut yhtä lievästi vammaista. Niissä pitää olla tarkkana ja kysymyksiä paljon. Ei asumistuki mutta muita. Vähän tyhmiä te jotka ette näe eroa.
"Miksi kukaan muuttaisi pk-seudulta Kemiin, jos ei edes ole työpaikkaa tai mitään muutakaan järkevää tekemistä ja sosiaalisia kontakteja?"
Halvemman asunnon takia tietenkin. Sitähän tää aloittaja on vailla. Hänellä ei ole sos.kontakteja eikä työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä videopätkä kämpistä. Töissäkään et ole, joten voit muuttaa vaikka Kemijärvelle tai Kemiin.
Asunnon vuokraaminen näkemättä sitä henk koht on erittäin riskialtiasta. Siinä voi joutua rahallisesti huijatuksi tai saada viallisen kämpän.
Samaten millä rahalla luottotiedot menettänyt sairaseläkkeellä oleva muuttaa vaikka toiselta puolelta maata Kemiin? Miten vaikeasti sairaalla on voimia fyysisesti pakata muuttotavaroita ja järjestellä muuttoa?
no voi voi.kela ei ole kommentoinut mun asumiseen mitenkään kun asun 200 neliöisessä omakotitalossa.
"Samaten millä rahalla luottotiedot menettänyt sairaseläkkeellä oleva muuttaa vaikka toiselta puolelta maata Kemiin? Miten vaikeasti sairaalla on voimia fyysisesti pakata muuttotavaroita ja järjestellä muuttoa?"
Kysyt tätä jankaten uudestaan. Vastaus löytyy tästä ketjusta.
Kelasta saa muuttoavustusta. Muuttoavustuksen myötä saa muuttoapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon vuokraaminen näkemättä sitä henk koht on erittäin riskialtiasta. Siinä voi joutua rahallisesti huijatuksi tai saada viallisen kämpän.
Samaten millä rahalla luottotiedot menettänyt sairaseläkkeellä oleva muuttaa vaikka toiselta puolelta maata Kemiin? Miten vaikeasti sairaalla on voimia fyysisesti pakata muuttotavaroita ja järjestellä muuttoa?
&
Moni tällä palstalla oleva ei tunnu lainkaan käsittävän millaista on olla vaikeasti sairas. Henkilö, jolla on vaikeuksia sairauden vuoksi huolehtia esim. omasta hygieeniastaan tai ruuanlaitosta tuskin kykynee mitään muuttoja järjestelemään. Tuossa tarvitaan kyllä joku henkilö auttamaan ja jos läheisiä ei ole niin sitten yhteiskunnan tulee järkätä jokin henkilö auttamaan sairasta järjestelyissä eikä vain määräillä että nyt on muutettava.
Vierailija kirjoitti:
Kela voi myöntää perustoimeentulotukea vuokravakuutta varten. Vuokravakuus annetaan yleensä maksusitoumuksena vuokranantajallesi.
Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
avo- tai avioero
terveydelliset syyt
perhekoon muutos
asunnottomuus
asunnottomuuden uhka
työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
asunnon vaihtaminen edullisempaan.
Tässä kertaalleen
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on kantakaupunki tyyliin Stockan alue Aleksnterinkatu, Mikonkatu, Rautatientori ja Kluuvin alue. Ei siellä paljon
Kysypä samaa asiaa kiinteistövälittäjältä tai Helsingin kaupungin johdolta niin huomaat miten Kannelmäkikin on nykyään osa Metropolin positiivisen pöhinän täyttämää ydintä.
Jokaista näistä uusista laitakaupungin peltihallialueelle kyhätyistä sossuslummeista á la Jätkäsaari mainostetaan ydinkeskustan uutena merellisenä luxusalueena ja hintapyynnöt sen mukaisia.
Ei ihme että gryndereille jäi käsiin tuhansia siivouskomeron kokoisia vuokrakuutioita näissä tornitaloissa. Vuokrakasarmi on vuokrakasarmi vaikka se nostettaisiin pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
"Samaten millä rahalla luottotiedot menettänyt sairaseläkkeellä oleva muuttaa vaikka toiselta puolelta maata Kemiin? Miten vaikeasti sairaalla on voimia fyysisesti pakata muuttotavaroita ja järjestellä muuttoa?"
Kelamuuttoavustus ei yleensä kata muuttoa toiselle puolelle maata.
Vierailija kirjoitti:
Halvemman asunnon takia tietenkin. Sitähän tää aloittaja on vailla. Hänellä ei ole sos.kontakteja eikä työpaikkaa.
Juuri näin. Kun se ei kuitenkaan tee mitään muuta kuin roikkuu tällä foorumilla valittamassa veronmaksajien piikkiin sen voi vallan mainiosti hoitaa Kemistä käsin alle puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelamuuttoavustus ei yleensä kata muuttoa toiselle puolelle maata.
Yleensä kattaa. Avustusta myöntää Kela tai sosiaalihuolto/-toimi.
Muistattehan jatkossakin äänestää Perussuomkaisia niin saadaan ap:n kaltaiset sossun elätit kuriin!