Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla

Vierailija
13.07.2024 |

Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.

Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa

Kommentit (490)

Vierailija
361/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut nyt 7kk jonossa kaupungin asuntoihin. en asu heassas ei edes lähellä. ei yhtään asuntotarjousta.

luottotiedot kunnossa ja laaja kotivakuutus kanssa. ei lainkaan lainaa.

Minulle ei ole koskaan tarjottu kaupungilta asuntoa. Ei luottotiedottomana eikä luottotiedollisena, ei työttömänä eikä työllisenä, ei velallisena eikä velattomana. Sen sijaan tiedän ihmisiä, joille on heti samantien tarjottu Hekalta asuntoa, luottotiedollisena alkoholistina, joka polttaa tupakkaa tai velattomana kaupungin vakituisena työntekijänä.

Vierailija
362/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuhe kukoistaa, lapset puukottavat, sairaita ja köyhiä haukutaan. En tiedä mikä pahuus tähän maahan on mennyt. Kuka tahansa voi sairastua. Miten ihmiset luulevat olevansa kuolemattomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kansa halusi äänestämällä Kokoomusta ja Persuja. Nautitaan nyt kansan tahdosta.

Vierailija
364/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pieni köyhä kunta haluaa niskoilleen varattoman ikääntyvän ihmisen? Joka todennäköisesti pian tarvitsee kotihoitoa ynnä muita palveluita.

Mikä vaan kunta. Sun ei tarvitse kysyä kunnanjohtajalta lupaa muuttoosi. Suomessa saat muuttaa minne lystäät.

Voidaan toki estää niin ettei tarjota asuntoa. Ei kunnalla ole mitään velvollisuutta tarjota asuntoa toispaikkakuntalaiselle jolla on jo asunto eikä ole tulossa kuntaan työhön tai muutoin.

Mielenkiintoinen ajatus. Mikä instanssi estää yksityisiä vuokranantajia tarjoamasta asuntojaan vuokralle?

Minulle tehtiin noin. Sain onneksi vuokrattua asunnon yksityiseltä. Siihen meni kuitenkin aikaa vaikka minulla on luottotiedot kunnossa ja maksoin itse takuuvuokran.

Vierailija
365/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Etkö ymmärrä lukemaasi? Jos hlö ilomielin ottaisi halvemman asunnon,mutta niitä ei ole..? Mitä jos menisit takaisin ala-asteelle opettelemaan lukemisen alkeet."

Halvempia asuntoja on paljonkin.

Ei ole paljon. Niistä vähistä on kova kilpailu.

Vierailija
366/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etkö ymmärrä lukemaasi? Jos hlö ilomielin ottaisi halvemman asunnon,mutta niitä ei ole..? Mitä jos menisit takaisin ala-asteelle opettelemaan lukemisen alkeet."

Halvempia asuntoja on paljonkin.

Ei ole paljon. Niistä vähistä on kova kilpailu.

Niitä on paljonkin.

Vierailija
367/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jälleen osoitus miksi olisi hyvä että asumistukien sijasta vain osoitettaisiin asumus näille jotka eivät osaa asioitaan hoitaa. Halvempaa ja nämä kädettömät tyypit saisivat apua elämänhallintansa puutteisiin.

Voi hitsi että noinkin tyhmiä on olemassa!! Jos ihminen on sairaseläkkeellä niin mitähän se voisi työnhaun kannalta tarkoittaa?? Etpä sitä sinäkään tiedä vaikka jossain vaiheessa olisit sairaseläkeläinen. Eihän siinä tarvita kuin joku liikenneonnettomuus niin se oli siinä. Mutta tyhmä se vaan täällä huutelee ja gaukkuu niitä joille elämä ei ole ollut viime aikoina auvoista ja helppoa. Tsemppiä AP:lle! Toivottavasti halvempi asunto löytyisi.

Pöpieläkeläinen voi asua missäpäin vain. Ei sen tarvitse miettiä työnhakua.

Sairas voi tarvita läheisten apua (esim. siivous, ruokaostokset). Kuka sitten auttaa häntä, jos hänet pakotetaan muuttamaan toiselle puolelle Suomea? Jos luulet, että sossu tai Kela niin voin kertoa, että turvaverkossa on norsun mentäviä reikiä.

Vierailija
368/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Jos on työkyvyttömyyseläkkeellä saa eläkkeensaajan asumistukea ja siitä ei vähennetä.

Ei eläkkeensaajan asumistuki kata koko vuokraa. Siinäkin on vuokranormi mihinkä saa tukea. Tämän asunnon vuokra ylittää sen.

Aika hitokseen kallis asunto pitää olla, koska täällä periferiassakin täyden eläkkeensaajan asumistuen saa noin 700 euron asuntoon. Tietysti jos lisäksi tarvitsee toimeentulotukea, niin vuokranormin ylittävältä osalta sitä ei saa.

Ei 700 e ole kallis Helsingissä tai on työttömille ja sairaseläkeläisille mutta muille melko efullinen.

Vierailija
369/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka sitten auttaa häntä, jos hänet pakotetaan muuttamaan toiselle puolelle Suomea? "

Aloittaja sanoi, että hänellä ei ole läheisiä, jotka auttaisi. Joten silloin se on sama vaikka asuisi missä tahansa. Samat sossupalvelut löytyy joka kunnasta ja kaupungista. Sairaat saavat apua. Itsekin olen ollut palkattuna avustajana niille, joille kävin kaupassa ja siivosin.

Vierailija
370/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihapuhe kukoistaa, lapset puukottavat, sairaita ja köyhiä haukutaan. En tiedä mikä pahuus tähän maahan on mennyt. Kuka tahansa voi sairastua. Miten ihmiset luulevat olevansa kuolemattomia. 

Älä muuta virka. Kyllä on kylmää touhua ja ei sitä sitten yhtään ihmettele noita lasten puukotuksiakaansitä mitä isot edellä niin pienet  perästä. Järkyttävää lukea noita kirjoituksia missä ei tajuta tai edes yritetä tajuta yhtään mitään ap:n tilanteesta. Ei luulis olevan niin vaikeeta.

Vierailija
371/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöhän siitä seuraa kun tulee riittävästi vuokrarästejä. Sille varalle:

https://www.helsinginseurakunnat.fi/artikkelit/hatamajoitus

Sen jälkeen asunnonsaantikriteerit viimeistään täyttyy.

Vierailija
372/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka sitten auttaa häntä, jos hänet pakotetaan muuttamaan toiselle puolelle Suomea? "

Aloittaja sanoi, että hänellä ei ole läheisiä, jotka auttaisi. Joten silloin se on sama vaikka asuisi missä tahansa. Samat sossupalvelut löytyy joka kunnasta ja kaupungista. Sairaat saavat apua. Itsekin olen ollut palkattuna avustajana niille, joille kävin kaupassa ja siivosin.

Kuka maksaa sen muuton? Vastaus on ei kukaan. Paljonko muutto maksaa toiselle puolelle Suomea? Jos ei mitään huonekaluja ole mukana niin varmasti huonekalut pitää paikan päällä ostaa vai vuokrataanko kalustettuna? Kuka maksaa huonekalut? Entäs ne edelliset huonekalut, mitä niille tehdään ja kuka maksaa pois viennin ja paljonko se maksaa? Kuka maksaa siivoamisen?  

Vierailija
373/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen asunnonsaantikriteeritu viimeistään täyttyy.

Kuka maksaa häädöstä aiheutuneet kustannukset ja paljonko se maksaa?

Vierailija
374/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa sen muuton? Vastaus on ei kukaan. Paljonko muutto maksaa toiselle puolelle Suomea? Jos ei mitään huonekaluja ole mukana niin varmasti huonekalut pitää paikan päällä ostaa vai vuokrataanko kalustettuna? Kuka maksaa huonekalut? Entäs ne edelliset huonekalut, mitä niille tehdään ja kuka maksaa pois viennin ja paljonko se maksaa? Kuka maksaa siivoamisen?  

Sossu maksaa.

Vierailija
375/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
376/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono uudistus hallitukselta. Ei mitään järkeä.

Vierailija
377/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa.

Ei maksa.

Vierailija
378/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen asunnonsaantikriteeritu viimeistään täyttyy.

Kuka maksaa häädöstä aiheutuneet kustannukset ja paljonko se maksaa?

Sossu maksaa

Vierailija
379/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka laitoit linkin käpylän vaihtoasuntoon, niin tämä on kalliimpi kuin niitten vuokrakatto ja eri alueella. Tämä on idässä ja hissitön ja peruskorjaamaton vanha talo.

Tässä toinen vaihtoasunto idässä ja samoilla jriteereillä.

Olisko tää sopiva?

https://www.hekaoy.fi/asunnonvaihtoporssi/kohde/30-neliometrin-yksio-hi…

Liian kallis tuolle vaihtajalle siis tämä minun.

Paljon se sun nykyvuokra on?

Vierailija
380/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti huonekalut liikkuvat itsekseen ilmaiseksi toiselta puolelta Suomea toiselle puolelle Suomea vai miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä