Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on tulossa kahden viikon lomautus elokuussa töistä. Nyt TE-toimistosta

Vierailija
13.07.2024 |

laitettiin viestiä, jossa oli puhelinaika. Mikä tarkoitus tällä puhelulla on? Olin siis ilmoittautunut työnhakijaksi, jotta saan ansiosidonnaisen lomautuksen ajaksi.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytännössä kahden viikon lomautuksesta ei kauheasti makseta, kun päältä menee se omavastuu "

Mehän ei tiedetä ap:n palkkaa, jonka perusteella ansiosidonnainen lasketaan tai muuta taloudellista tilannetta. Ainakin itselleni, vaikka ansiosidonnainen on alle 100€/pvä, olisi päivänkin ansiosidonnaisen saamisella merkitystä. 

Vierailija
42/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työllistyn 31.7. ja yritän kysellä pitääkö minun hakea työpaikkoja tarkastelujaksolla joka alkaa 15.7. eikä kukaan edes vastaa sieltä.

Ihan naurettavaa tämä on, kun eihän se rekry edes ehdi päättyä sitten noista työpaikoista ja minä vain häiritsen turhaan prosessia.

Mikä tuossa on ongelma? Laita soittopyyntö netin kautta. Jos ei soittoa tule, niin hae työpaikkoja ja kerro että työllistyt  mutta haen työpaikkoja sovitusti, ettei tule karenssia. Päivitä työssäolotietosi viimeisenä työttömyyspäivänä, niin siihen loppuu te-toimiston soittelut. 

Itse en jää puheluja odottelee, teen kuten on sovittu, ettei tule ongelmia. Herkästi niitä tulee, olen nähnyt ja kuullut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hänelle maksetaan verovaroilla, eikä tuossa ole mitään järkeä, vaan tuo on silkkaa verovarojen haaskaamista. Sitäpaitsi minä vain kumosin aivopierun siitä, että muka ei veisi aikaa. Kyllä vie."

Olisiko parempi, että virkailijalle maksetaan istuskelusta? Ylimääräistä aikaa tuo ei vie, koska se on virkailijan työtä. 

Haloo. Koko virka on tätä kyttäämistä varten olemassa. Ja näitä ihmisiä on töissä koko maassa vähintään satoja ellei tuhansia. Siitä voi laskeskella, mikä näiden puheluiden kustannus on. Palkka jotain 3000e/kk/henkilö, toimitilat yms siihen vielä päälle. 

Jos Suomessa olisi 200 henkilöä te-toimistossa soittelemassa näitä puheluita,se maksaa veronmaksajille 7 200 00e ihan pelkkää palkkaa vuodessa. Tyel tuosta 1 808 640e päälle.

Vierailija
44/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? Laita soittopyyntö netin kautta. Jos ei soittoa tule, niin hae työpaikkoja ja kerro että työllistyt  mutta haen työpaikkoja sovitusti, ettei tule karenssia. Päivitä työssäolotietosi viimeisenä työttömyyspäivänä, niin siihen loppuu te-toimiston soittelut. 

Itse en jää puheluja odottelee, teen kuten on sovittu, ettei tule ongelmia. Herkästi niitä tulee, olen nähnyt ja kuullut. 

Siinä ei ole mitään järkeä. Ja teettää aivan turhaa työtä niille rekrytoijille. Enkä minä halua niille rekrytoijille kertoa edes, että olen työtön. Ehkä pyrin uudestaan samaan työpaikkaan.

Vierailija
45/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hänelle maksetaan verovaroilla, eikä tuossa ole mitään järkeä, vaan tuo on silkkaa verovarojen haaskaamista. Sitäpaitsi minä vain kumosin aivopierun siitä, että muka ei veisi aikaa. Kyllä vie."

Olisiko parempi, että virkailijalle maksetaan istuskelusta? Ylimääräistä aikaa tuo ei vie, koska se on virkailijan työtä. 

Haloo. Koko virka on tätä kyttäämistä varten olemassa. Ja näitä ihmisiä on töissä koko maassa vähintään satoja ellei tuhansia. Siitä voi laskeskella, mikä näiden puheluiden kustannus on. Palkka jotain 3000e/kk/henkilö, toimitilat yms siihen vielä päälle. 

Luuletko sä oikeasti, että tuota soittamista varten on palkattu monia ihmisiä. Ennen samat virkailijat tapasivat heti kasvotusten, nykyisin soittavat ja selvittävät, että mikä tilanne on ja tarvitseeko edes nähdä vai hoituvatko asiat puhelimitse/sähköisesti.

Vierailija
46/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto soittaa joka tapauksessa ja tekee työllistymissuunnitelman.

Onko tämä nykyään normikäytäntö? Ap

Kyllä. Jotta voit saada ansiosidonnaista,  pitää hakea kokoaikaista työtä. Välttämättä lyhyessä lomautuksessa ei määrätä haettavien paikkojen määrää, eli ei tule raportointivelvollisuutra, mutta työttömyyskassalle tehtävää lausuntoa varten te-keskus haastattelee puhelimitse.

Jos lomautus kestää yli kolme kuukautta niin sitten vasta tulee työnhakuvelvoite.

Ja sitten taas mun työssä työsopimukset loppuu loma-aikaan, uusi sopimus on jp tehtynä elokuun alkuun. Silti on se velvollisuus hakea 4 paikka/ kk

Kuntakokeilussa ei näköjään ymmärretä, että lakia tulee noudattaa. Jos olet työtön ja haluat etuutta, niin sinun tulee töitä hakea, vaikka väittäisit, että uusi sopimus on jo tehty. Muuten me kaikki ilmoittaisimme, että jep, lokakuussa on uusi pesti tiedossa, lomailisimme rauhassa syyskuulle ja ilmoittaisimme, että hups, ei ollutkaan töitä ja aloittaisimme työnhakumme vasta sitten. Näin yhteiskunta voisi maksaa meille tuhansia euroja vain siksi, että osaamme valehdella sujuvasti.

Vierailija
47/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on 2300 e/kk brutto. Olisit tarkistanut edes sen.

Vierailija
48/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä oikeasti, että tuota soittamista varten on palkattu monia ihmisiä. Ennen samat virkailijat tapasivat heti kasvotusten, nykyisin soittavat ja selvittävät, että mikä tilanne on ja tarvitseeko ed

Kyllä, nimenomaan tämän vuoksi siellä on henkilökunta. Näitä puheluita ja tapaamisia varten. 

Vierailija
49/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tule kuten Manulle illallinen. Haluavat tottakai haastatella mikä on tilanteesi ja kuulla syyt ja  kertoa seuraukset. 

Ihme nillitystä. Te- työntekijöiden syy ei ole se mitä laki määrää tehdä. 

Hyvä on, että kyselevät. 

Vierailija
50/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä oikeasti, että tuota soittamista varten on palkattu monia ihmisiä. Ennen samat virkailijat tapasivat heti kasvotusten, nykyisin soittavat ja selvittävät, että mikä tilanne on ja tarvitseeko ed

Olisi paljon järkevämpää, että se työaika käytettäisiin oikeasti työttömiin kasvokkain. Ja jätettäisi tämä hulluus väliin.

Vierailija
51/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee etuutta, tulee TE-toimistossa tarkistaa, että on oikeutettu etuteen, jotta asia voidaan ilmoittaa maksajalle. Tulee tarkistaa, että annetut tiedot ovat oikein (uskomattoman moni ilmoittaa vääriä vuosilukuja) ja lisäksi pitää varmistaa, että asiakas ymmärtää työnhakunsa päättyvän automaattisesti, jos on ilmoittanut määräaikaisen lomautuksen. Jos tilanne muuttuu, ei työkkärissä olla selvännäkijöitä ja osata automaattisesti tehdä muutoksia telepatia-avusteisesti.

Vierailija
52/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan nyt ei kannata tuosta puhelusta paineita ottaa. Lain mukaan se vain on käytävä. Lakia tästä saa syyttää. Yhtä vähän työntekijä siitä pitää kuin asiakkaatkaan. Miodollisuutena se kannattaa ottaa.

Miten niin se soittaja ei pidä soittelusta? Mulle sieltä soittaa välillä todella mukava naisihminen, ihan kiva hänen kanssaan on rupatella. Nyt sitten tulet kertomaan että se soittelu onkin hänelle vastenmielistä?

Olen työkkärissä töissä niin jotain tästä satun tietämään. Työntekijät ei pidä tuosta laista joka pakottaa tekemään typeriä ja turhia asioita. Asiakkaista työntekijät pitää. He ei vaan tykkää siitä että joutuvat asiakkaita joskus kohtelemaan siten miten eivät kokisi hyväksi, mm turhin puheluin (ei kaikki ole turhia mutta osa on kuten tämänkin aloituksen pointti on). Mutta puheluissa yritetään olla mukava jotta edes se auttaisi tilannetta. 

Vierailija
53/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työllistyn 31.7. ja yritän kysellä pitääkö minun hakea työpaikkoja tarkastelujaksolla joka alkaa 15.7. eikä kukaan edes vastaa sieltä.

Ihan naurettavaa tämä on, kun eihän se rekry edes ehdi päättyä sitten noista työpaikoista ja minä vain häiritsen turhaan prosessia.

Saitko tehtäväksi lukea työttömän henkilön oikeudet ja velvollisuudet? Saitko tiedoksi osoitteen työmarkkinatori.fi?

Usko tai älä, saisit vastauksen sieltä tai jos se on liian helppoa, niin suoraa laista.

Työttömien uusavuttomuus yllättää uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
54/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko tehtäväksi lukea työttömän henkilön oikeudet ja velvollisuudet? Saitko tiedoksi osoitteen työmarkkinatori.fi?

Usko tai älä, saisit vastauksen sieltä tai jos se on liian helppoa, niin suoraa laista.

Eihän kyse ole siitä, ettenkö osaisi sitä tehdä, vaan siitä, että se on täysin älytöntä.

Vierailija
55/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on ymmärtänyt jotain väärin, en tiedä ,kuka. Lomautuksen aikana harva onnistuu löytämään muuta työtä.

Lyhyen limautuksen ajaksi työllistyminen ei edes ole järkevää. Työnantaja voi kutsua takaisin töihin kesken lomautuksen. Silloin toinen työpaikka voi olla ongelma.

Itsekin olen kokenut sen, että työnantaja on kutsunut kaikki takaisin töihin kesken lomautuksen.

Vierailija
56/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen pelleilyyn suomella on varaa.

Miten muuten tämä lisää kustannuksia kuin ehkä puhelinlaskun verran? Virkailija on töissä joka tapauksessa, joten palkkakulut eivät muutu.

No niitä virkailijoita ei tarvitse niin paljon jos lopetetaan tuollainen tyhjä tuottamaton työ. Valtiolle tulisi kolme kertaa halvemmaksi maksaa noillekin virkailijoille työttömyyskorvaus kotiin kuin että ovat nyt muka tärkeissä viroissa töissä. 

Vierailija
57/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käytännössä kahden viikon lomautuksesta ei kauheasti makseta, kun päältä menee se omavastuu "

Mehän ei tiedetä ap:n palkkaa, jonka perusteella ansiosidonnainen lasketaan tai muuta taloudellista tilannetta. Ainakin itselleni, vaikka ansiosidonnainen on alle 100€/pvä, olisi päivänkin ansiosidonnaisen saamisella merkitystä. 

Niin? Totesin vaan, ettei kahden viikon lomautuksen aikana kauheasti maksella, koska omavastuu. 

Löysitkö jonkun salamerkityksen tästä lauseesta?

Vierailija
58/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä lukee, että jos työllistyy 31.7. ja tarkastelujakso alkaa 15.7. niin hakeeko työllistyvä kahta paikkaa? Kun eihän hän ole työtön kuin puolet tarkastelujaksosta.

Vierailija
59/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä lukee, että jos työllistyy 31.7. ja tarkastelujakso alkaa 15.7. niin hakeeko työllistyvä kahta paikkaa? Kun eihän hän ole työtön kuin puolet tarkastelujaksosta.

Tarkennus: Raportoiko hän siis kaksi paikkaa vai neljä? Ja jos neljä, niin millä perusteella?

Vierailija
60/124 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään järkeä. Ja teettää aivan turhaa työtä niille rekrytoijille. Enkä minä halua niille rekrytoijille kertoa edes, että olen työtön. Ehkä pyrin uudestaan samaan työpaikkaan.

Jos et halua hakea, niin älä hae. Jos et ehdi tarkistaa miten tulee toimia, niin teet just kuten haluat. Perästä kuuluu. 

Jos on järjestelmä luotu miten tulee toimia, niin sinun asiasi ei ole rekrytoijien puolesta itkeä. Jos et halua kertoa, että olet työtön, niin älä kerro.

Keksit ihan omasta päästä noita syitä. Älä keksi. Pääset vähemmällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä