Minulla on tulossa kahden viikon lomautus elokuussa töistä. Nyt TE-toimistosta
laitettiin viestiä, jossa oli puhelinaika. Mikä tarkoitus tällä puhelulla on? Olin siis ilmoittautunut työnhakijaksi, jotta saan ansiosidonnaisen lomautuksen ajaksi.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ite olin toukokuussa 2 viikkoa lomatettuna, en saanut latiakaan, kiitos omavastuu aika. Onneksi silloin taisi olla kesän parhaat kelit :) , ja nyt tuo omavastuuaika on sentään lusittu, vuoden voimassa, eli jos esim tulee syksyllä taas lomautus, niin silloin jottain liitosta sentään saa , mutta onhan tuo täysin pers eestä! Esim minä olen 30h tekijä, (osa-aikainen) joita kaupan alalla on suurin osa. Minäkin työelämässä ollut jo yli 30 v. Mutta juu : 10 päivää menee 30 h tekijöillä tuohon 2 viikon omavastuu aikaan (= liiton mukaan EI karenssi). Ja 10 päivää on käytännössä 2 viikkoa..hienoa hei..
Ei osa-aikatyöllä paljon jatkossa saa, kun huhtikuussa poistettiin lapsikorotukset ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan.
Työkkärin puhelut korvaa ennen vanhaan tapahtuneet käynnit työkkärissä. Olen lomautettuna 1 pv vko ja mulle soitetaan 3 kk välein ja tsekataan tilanne. Ei ole ollut työnhakuvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä farssi tämä keskustelu. Työttömyysturvan ja ansiosidonnaisen ehdot on tiukat, koska molempiin käytetään valtion rahoja. Ja sen pitääkin olla juuri tästä syystä. Juuri tästä syystä tämä palsta on mennyt huonoakin huonommaksi kun keskusteluun osallistuvat ei edes kommentoi alkuperäistä asiaa vaan ymmärrystasonsa mukaisesti jotain aiheen tiimoilta.
Sinä vain olet tyhmä, kun et ymmärrä, että isommista asioista saa ja pitää demokratiassa keskustella. Sen sijaan että noudattaa typeriä pykäliä orjallisesti miettimättä yhtään, mikä on fiksua ja mikä ei.
Kuinka paljon täällä palstalla "keskustelu" tai valittaminen auttaa asioihin versus se, että olisi yhteydessä päättäjiin tai asettuisi itse ehdolle eduskuntavaaleissa? Ei täällä palstalla lakeja säädetä.
"Jatkossa työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksuihin työttömistä, vain ansiotyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa."
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341