Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ Inssi Helmikuussa ~~

02.02.2007 |

Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)

Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.

No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)

Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).

Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti SuviTuulia pinon avaamisesta, minähän sitä tuolla tammikuun pinossa jo kaipailin! :)

Me mennään sitten ihan samoissa, mulla oli kanssa tänään inssi - kp10 vasta menossa mutta täysikokoinen munis oli ja limikset kanssa hyvät. Eilen oli tosiaan kontrolliultra ja siellä suureksi hämmästykseksi oli jo " valmis" munis, joten pikapikaa järkättiin inssiaika tälle päivälle. Aika samanlaisissa merkeissä siis mennään me molemmat...

Ovulaation pitäisi olla tapahtumassa ultran mukaan piakkoin, mutta eiköhän viikonloppu mene kuitenkin varmuuden vuoksi pupuillessa! ;) Vatsa on kykllä inssin jälkeen ollu tosi arka, koko ajan särkee... Joten nyt en kyllä erota oviskipuja kuten normaalisti. Mikäs kierronpäivä sulla muuten on?

Eipä muuta, palailen taas kunhan remontilta ehdin! Toivottavasti pino saa ajan myötä muitakin piinailijoita! =)

Vierailija
2/151 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks vuotta yritystä takana. Tammikuun 11. oli eka käynti klinikalla ja just tänään saatiin kaikki tutkimustulokset. Mulla kaikki ok, mutta miehen sperma rakenteellisesti heikko. Liikkuvuus ja tiheys hyvät mutta normaaleja rakenteeltaan vain 3%.

Nyt sit jo mahdollisesti ens viikolla eka inssi. Mulla oli hormonituotanto yms ok, joten tässä vaiheessa ei mulle mitään määräilty. Innolla nyt odotetaan ja yllättyneinä ollaan itsekin tästä asioiden nopeasta etenemisestä :)

Siinä tohinassa kuitenkin jäi monta kysymystä jotka vasta jälkikäteen tuli mieleen eikä lekurilta ehtinyt kysyä...toivottavasti joku osaa/viitsii vastailla eden näihin pariin kysymykseeni:

- Mitä 3% normaali rakenteiset siittiöt käytännössä tarkoittaa. Olisiko luonnollisesti raskaaksi tulo ylipäänsä mahdotonta? nykyajan tekniikoilla kai laboratoriaossa pysytytään asialle tekemään paljonkin joten kova luottamus on inseminaatioon!

- Tänään ollut aukiolo tutkimus oli aikamoinen kokemus, ei onneksi kestänyt kauan. Osaatteko sanoa onko inssi paljon helpompi? Lekuri sanoi tutkimuksen jälkeen että nyt on pahin ohi eli mahdolliset jatkohoidot ei pitäisi sattua näin paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka, vastailinkin jo tonne toiseen pinoon kun en huomannut että olit tänne laittanut viestiä! Tervetuloa joukkoon vaan, piinaillaan sitten yhdessä inssin tulosta!!!

Vierailija
4/151 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin äsken kp:t uudelleen kolmeen kertaan kun en ollut uskoa että aikasemmin olin laskenu ne väärin. ;) Inssi siis tehtiin kp13/30 joten aika normaali aikahan tuo oli... olin laskenut aikasemmin että ois ollu vasta kp11 joten siksi olin niin hämmästynyt että se olikin jo eilen. Nyt kun ajattelen niin oon tosi onnekas että ovis tosiaan oli jo eilen, koska jos se ois ollu tänään niin hoito ois jäänyt tekemättä. (Hki NKL ei tee inssiä jos ovis on lauantaina)

Eilen illalla vatsa tuntui hieman turpealta mutta sekin on helpottanut 12h yöunet kyllä teki hyvää, edellisyön 1h unien jälkeen. Nyt jaksaa taas. Samoin illalla tuli hieman sellainen toivoton olo, kestänkö pettymyksen jos onkin nega tai jos plus niin keskenmeno pelottaa. No nämä sekavat aatokset on kai hyvin ymmärrettäviä tässä hormoonimyllerryksessä ja vielä väsyneenä... =)

Noista siittiöasioista mä en valitettavasti osaa sanoo mitään, kun meillä oman miehen siittiötilanne azoospermia (ei siittiöitä ollenkaan) ja hoidot on tehty luovutetulla spermalla. Josta taas ei niin kovin paljon tietoja meille edes anneta. Nytkin kerrottiin vaan että siittiöitä oli n.6milj. ja liikkuvuus 51%, mikä on kuulemma tosi hyvä pakastetulle spermalle. Kaikissa insseissä mulle ei oo sanottu ees noin paljoo, vain määrä yleensä kerrotaan.

Nyt alan valmistauta tärkeään tapaamiseen. =) Näen kummipoikaani taas pitkästä aikaa, sitä vesseliä on kyllä monesti ikävä, kun ei nytkyään nähdä kuin harvakseltaan meidän ulkomaankomennuksen vuoksi.

Vierailija
5/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa kun on tippunut jo toiselle sivulle...

Täällä menossa pp3 enkä vieläkään ole varma onko ovis ollut... Tai että milloin ois ollut. Eli en alottanut lugeja eilen kuten lääkäri käski, vaan uhmaan ja aloitan vasta huomenna.. ;) Aamulämmöt haluan mitata vielä huomisaamuna varmuuden vuoksi että tiedän oviksen jo olleen.

Eipä tässä muuta, koitetaanpas pitää keskustelua yllä ja tsemppiä kaikille piinaan!!!

Vierailija
6/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa nyt ilmoittautumaan helmikuun inssiläisiin minäkin.

SuviTuulialle ja Naksulle on peukut pystyssä!

Simpukalle semmoiset terveiset, että mulla ainakin inssi oli noin 100 kertaa helpompi kokemus kuin aukiolotutkimus. Tuosta en osaa sanoa, että voisiko kertomallasi simppalaadulla tulla luomusti raskaaksi. Meillä miehellä 8% normaaleja, mutta kuulemma määrä korvaa meidän kohdalla laadun... Ollaan ainakin toistaiseksi selittämättömästi lapsettomia.

Täällä tokaa inssiä odotellessa. Eilen himmeän himmeät viivat vielä ovistikussa, tänään vähän vahvempi. Luullakseni huomenna olis h-hetki, jolloin inssi olisi keskiviikkona.

Toivottavasti saatais helmikuun inssiläisille paljon plussia!

t. Jessica

Vierailija
7/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp1 vasta ja ke aloittelen Clomit. Varasin ajan follikkeliultraan joka on ensi viikon ke ja jos munasolut kehittyy kuten ennenkin, inssi on varmaan to tai pe.

Mun ei onneksi tarvitse ovistikkujen kanssa läträillä juuri tuon ultran takia eikä mitään verikokeitakaan tarvita oviksen varmistamiseksi, sillä käytän Pregnyl- irrotuspiikkiä, joka irrottaa munasolun 1-2vrk kuluttua. Tuntuu että teillä tehty ihmeen monimutkaiseksi tämä ovulaation seuraaminen.

Pitääkö inssiin varautua jotenkin? Tarviiko kipulääkettä? Ollaanko sen jälkeen seurannassa vai pääseekö heti kotiin?

Vierailija
8/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pittinen!

Tervetuloa mukaan : )

Mulle on tyksin lääkärit kertoneet, että yritetään vielä pitää touhu mahdollisimman luomuna. Sen vuoksi ei käytetä esim. Pregnyliä irrotukseen, kun ovuloin ihan normaalisti muutenkin. Ja ei tuo tikuttelu niin hankalaa ole; itse tikutan iltapäivisin siitä asti kun ovistuntemukset alkavat. Clomeja toki syön alkukierrossa, ettei nyt ihan luomuna sentään.

Inssi toimenpiteenä on ollut mulla kivuton ja nopea. Olisin halunnut jäädä viimeksi makoilemaan pöydälle inssin jälkeen, mutta lääkäri ajoi mut pois sanoen ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka lähtisi saman tien lenkille inssin jälkeen... Olo oli ihan ok seuraavat päivät, jotenkin heikko olo oli ehkä. Eli sanoisin, ettei tarvitse varautua mitenkään.

Nyt on pakko sulkea koko netti etten haahuile täällä koko aikaa (tosi reipas työntekijä taas).

t. Jessis

Vierailija
9/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa nyt pp3, pari päivää oli alavatsa hieman turvoksissa ja eilen hieman kivisteli munasarjojen paikkeilla. Muuten ei mitään ole ollut, noh onhan tämä piina edelleen vielä niin alusa että eihän sitä oikeestaan vielä voi mitään odottaakkaan.

Mullakin inssit on olleet aina tosi helppoja ja kivuttomia toimen piteitä. Eikä se oviksen tikuttelukaan nyt niin hakalaa ole, nyt mulla oli vielä käytössä ne uudet digitaaliset joten testaaminen oli vielä entistäkin yksinkertaisempaa, kun ei itse tarvinnut arpoa onko viivat tarpeeksi vahvat. Mulle inssit tehdään täysin luonnolliseen kiertoon, ei siis käytössä mitään lääkkeitä... ei edes lugeja. Meillä kun ongelmat on vain siittiöissä. Nyt verikoe otetaan siksi että edellisestä hoidosta tosiaan jo reilusti yli vuosi ja välissä keskenmeno. (Aikaisemmin ei siis ole otettu verikoetta)

Kiva kun on tullut uusia inssiläisiä mukaan, tervetuloa ja tsemppiä.

Vierailija
10/151 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla kommentteja samassa tilanteessa olevilta :) Hyvä tietää että inssi ei oo mitään verrattuna aukiolotutkimukseen. Tällaisia kommentteja oli jostain aiemmin kuullutkin ja lääkärikin mainitsi että nyt on pahin ohitse ;)

Ylihuomenna ultra ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin perjantai aamuna inssi. Hyvin todennäköistä että ovis olis pe-su. Lääkäri mainitsi jotain että jos se on vasta viikonloppuna niin ei haittaa että sitten voi määrätä jotain hormonia mulle (?).

Nyt sit jännään että miten oviksen käy. Joskus mulla on tullut pidempi kierto joten hyvinkin ovis vois olla vasta ensi viikon alussa. Toivon että olis jo tällä viikolla niin päästäs heti kokeilemaan. Meillä menee reissut miehen kanssa sen verran ristiin että juuri ja juuri saatiin toi perjantai aamu järjestettyä ennenkuin mies ehtii lähtee reissuun ja jos ovis viivästyis niin ti aamu olis mahdollinen ennenkuin mä lähden reissuun. Jos inssi on pe niin siinäkin tapauksessa meidän pitää kiireellä saada simpat purkkiin aamu kuudelta just ennenkuin mies lähtee reissuun ;) Vaikka käynnit vaatiikin pientä sääntöö kaiken muun kiireen keskellä niin en kuitenkaan epäilystäkään etteikö sen eteen tekisi kaikkensa :)

En ole ehtinyt kovin paljon tutustumaan vielä inssiin, onko teillä tietoa mikä on onnistumisprosentti hoitokertaan kohden?

Vierailija
11/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SanniAnniina vanhoista hoidokeista ilmoittautuu pitkästä aikaa.. ja tällä kertaa helmikuun inssiläisiin.

En edes tiedä miten pitkä aika tässä välissä meni, kun lakkasin käymästä täällä. Jotenkin tähän omaan tilaan vaan turtu ja vaikka hoidot hitaasti, mutta varmasti on edenny, on mietteet ollu helpostikin jossain ihan muualla.

Takana on erinäisiä määriä lugeja ja clomeja, yksi inssi -tulokseton sellainen, yksi kierto Pure + Preg yhdistelmää ilman inssiä (osu viikonloppuun) ja nyt olis sitte taas vaihteeksi inssi tiedossa. Viimeinen semmonen kuulemma, seuraava osote on IVF tai joku semmonen, jos tästä ei nyt tärppää. Vain kaksi inssiä :( Siihen tietoon vissiin taas havahduin ja aattelin palata lukemaan positiivisia uutisia täältä :)

Miehellä suorastaan kiitettävä sperma, eikä minustakaan ole mitään vikaa löydetty. Ovuloinkin ihan normaalisti ilman lääkkeitäkin, mutta kun ei mitään tapahdu, on lääkkeisiinkin jo turvauduttu pidemmän aikaa. Mutta jaksanpa kuitenkin uskoa, että tällä kertaa voisi tärpätä! Follikkelikin oli tänään niin suuri ja kaunis ;)

Keskiviikkona olis inssi tiedossa, kuten Jessicallakin. bdbdbdbdbdbd

Plussatuulia ja hymyjä muutenkin alkavien paukkupakkasten keskelle!

Vierailija
12/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taustasta sen verran että meillä on yksi luomulapsi ennestään, joka pian 3vuotta.Sai alkunsa toisesta yrityksestä.Toista yritetty esikoisen syntymästä asti.Lapsettomuuden syy selittämätön.Kaikki tutkimukset tehty ja vikaa ei ole löydetty.Eka inssi tehtiin marras-joulukuun vaihteessa eikä tuloksia.Nyt 31.1 tehtiin toinen inssi.Mulla oli lääkityksenä clomit 3-7kp ja menopur-pistos 8-9pv.Pregnyl-irrotuspiikki kp11 ja inssi tehtiin siis kp13.Siittiön laatu miehellä on kuulema todella hyvä.Mulla oli 3 kypsää hedelmöityskelpoista munarakkulaa, joista inssihetkellä yksi jo osittain irronnut.Mulla oli kuulema myös todella hyvät limat.Lääkäri oli toiveikas.Eilen tuli limaa ,missä oli seassa rusehtavaa vuotoa.Nyt ei ole taas mitään.Ristiselkä on kipeä.Toiveikas toki olen loppuun asti.Nyt kp 19.Tsemppiä myös teille kaikille!!!

Vierailija
13/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssit:

Vinkula 31.1.

SuviTuulia 2.2.

Naksu 2.2.

Pysytään sitten paremmin kärryillä missä kukin menee! Lisäillään sitten sitä mukaa kun inssejä tehdään... Toivottavasti kukaan ei jääny tosta, yritin kyllä huolella lukea!

Vierailija
14/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Heips, kivaa että sääkin oot taas täällä! Onnea tikutteluun!!!

Pittinen: Munkaan ei tarvii noitten tikkujen kanssa pelata, on se vaan hyvä että ultrataan! Ja mä oon käsittäny että clomien kanssa se ultraus pitäis kuitenkin aina tehdä, kun niissä on omat vaaransa. Mulla esimerkiks ekassa inssikierrossa clomit sai limiksen kuihtumaan ihan olemattomiin ja ilman ultraa ei sitä ois bongattu... Mut onneks huomattiin ja menopurit sai limiksen kuntoon ¿ tosin eipä siitä paljoa hyötyä ollut kun täällä vielä keikun! ;) Inssiin ei oikeen voi varautua millään eikä kyllä särkylääkettä tarvii ottaa ¿ ite en ainakaan oo ottanu. Pöydältä on mut passitettu heti ylös ja sitten vaan ku mitään ei ois tapahtunutkaan! ;)

Vinkula: Sun inssikokemus on ku kopio meikäläisen ekasta inssistä, kaikki mennyt kierronpäiviä myöten silloin samoin ku sulla! Ainoo ero vaan se, että meillä ei oo sitä yhtäkään lasta! =)

Täällä menossa pp4 ja tänään vasta laitoin ekan lugen... Lämmöt oli 36.82, joten toivottavasti ovis on ehtiny oleen. Tuntemukset on kyllä olleet niin epämääräiset, että varmaks en menis sanomaan mitään! Inssin jälkeen oli kyllä harvinaisen kipeä alavatsa vielä seuraavanakin päivänä. En sit tiä oliko siitä kun aluks jännitin niin ettei se " ruisku" meinannu millään mennä sisään, voi olla että johtui siitä. Nyt ei ole minkäänlaisia tuntemuksia, eikä kyllä kovin korkeita toiveitakaan. Parempi ehkä niin..

Kiva kun tää pino on piristyny, mukaan vaan kaikki inssiläiset!

Vierailija
15/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,

olin jo tuolla tammikuun pinossa, ja nyt siis (valitettavsti:) täällä. kp 7 menossa. eka inssi tehtiin tammikuussa omaan kiertoon, nyt mennään clomeilla, viimeisen viidestä nappasin aamulla. perjantaina olisi ultra. inssi kai sitten noin viikon päästä. clomit epäilytti, mutta eihän noista tunnu tulevan mitään sivuoireita.

tsemppiä kaikille!

muppelo

Vierailija
16/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pistelty Menopuria seuraavat 4 pv tupla-annoksilla ja pe katotaan mikä on tilanne. Ma ultrassa 9mm, mut pitäis olla väh. kait 18mm. Eka inssi tulossa, lapsettomuutta melkein 10 v takana on vaan luottanut, että kyllä se siitä kun aika on, mutta ei niin ei.

Isännällä kaikki ok, simpoissa ei vikaa. Minulla ovuloimattomuus ja tajuttoman pitkät kierrot jopa 70-100 pv, että vaikea on ajoitus.

Yhdessä mennään pe jos sattuis et ois kaikki kohdallaan, niin asia etenis. Pregnylit odottaa en kyl tiedä vielä missä vaiheessa pistetään, no eiköpä se selviää loppuvkol. Kaikkea hyvää meille on tämä vaan niin raskasta ei tätä kukaan tajua muut kuin saman kokeneet.

Vierailija
17/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka monet teistä käy käynneillä ja inssissä yhdessä miehen kanssa? Me ollaan käyty lähes kaikilla käynneillä yhdessä, oiskohan yks kerta ollu niin että mies ei päässy mukaan... Inssistä oon miehelle naureskellu että oishan se ihan kiva että hän ois paikalla jos mahdollinen vaavi sais alkunsa! ;)

Vierailija
18/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun pinosta siirryn minäkin tänne.

Toivotaan että kolmas inssi toisin kauan odotetun plussan. Kp3 vasta menossa ja kp5-9 syön clomit joten menee vielä pari viikkoa ennen kuin inssiin päästään.

Plussaonnea kaikille :)

Vierailija
19/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka kyseli sperman laadusta ja luomumahkuista. Mieheni siittiöistä on vain 2% rakenteellisesti normaaleja ja eteenpäin meneviä vähän vajaa sen 50% viitearvon. tosin määrä korvaa meilläkin osin laadun. todistetusti, sillä meillä, kuten Vinkulallakin, on yksi luomulapsi entuudestaan, reilu 3v. sai alkunsa kun e-pillereittein lopettamisesta oli 1,5v. ilmeisesti mahkuja luomuun siis näilläkin luvuilla:) ja sperman laatuhan saattaa vaihdella tosi paljon.

mulla on tutkimuksissa ollut kaikki ok. eka inssi tehtiin tammikuussa tästä syystä omaan kiertoon. mutta koska kuitenkin olemme jo verrattain pitkään yrittäneet (n. 3v) niin lääkärin mielestä tuo sperman laatu ei välttämättä selitä kaikkea, joten olemme osin selittämätön tapaus. clomit meille kuitenkin otettiin tähän kiertoon mukaan.

onnistumisprosenteista liikkuu mielestäni aika monenlaista versiota. tuo 20% on korkein kuulemani, meille sanottiin klinikalla 6-12% ja että viime vuonna klinikka pääsi juuri tuohon 12% ja se kuulemma on hyvin. mene ja tiedä. kuulostaa mulle aika vähältä, ja 88% TOOSI paljolta.

mulle tehtiin aukiolotutkimus tosi yllättäen, ensikäynnillä, kun sattui olemaan just sopiva kierron päivä sitä varten. joten mä en ollut ottanut sitä särkylääkettä etukäteen. no sehän sitten sattui, mutta ei mitenkään valtavasti, kovien menkkakipujen tyyliin. loppupäivän särki oikeata olkapäätä odotusten mukaisesti. inssi oli aivan kivuton.

galluppiin vastaan että yhdessä mennään klinikalle jos vain suinkin mahdollista. ja ainakin tähän asti aikataulut ovat sen sallineet.

jaksamista kaikille, niin piinailuun kuin tikutteluunkin. meillä vasta kp7, joten odottelua riittää. puuh.

muppelo

Vierailija
20/151 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi tarkoitus mennä inssiin tässä kuussa. Huomenna on 0-ultra ja sitten varmaankin alkaa piikittelyt. Eka inssi tehtiin joulukuussa ja siitä tuli kauan (kohta 2 vuotta) kaivattu plussa, mikä sitten valitettavasti päättyi keskenmenoon tammikuun alussa. Nyt on kp 2 ja takana keskenmenon jälkeinen luomukierto, jossa ovuloin, mutta tärppiä ei tullut.

Minulla molemmat munasarjat pco-tyyppiset, clomeista ei ollut apua kun reagoin niihin liian vahvasti. Piikittelemällä saadaan hormonia annosteltua vähemmän eikä muniksia tule liikaa.

Galluppiin sen verran, että mies on ollut mukana klinikalla pari kertaa. Miehen on työnsä takia hankala tulla klinikalle keskellä päivää, mulla sinne lyhyempi matka töistä. Lääkäri tosin totesi jokin aika sitten, että mieskin voisi olla mukana...olisihan se mukavaa!