Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettä runsaasti käyttävä pesukone? Mistä?

Vierailija
12.07.2024 |

5v. vanha pesukoneeni hajosi ja etsinnässä RUNSAASTI VETTÄ KÄYTTÄVÄ pesukone. Semmonen karvalakkimalli, missä voi itse säätää ohjelmia, asteita, kiertonopeutta jne.

SUOSITUKSIA??!

Tuo lähes kuivana pesevä piippaava hifikone oli täysi paska. Vaatteisiin jäi saippuaa ja normi 40 pesu kesti yli 2h. Mun vanha 25v palvellut Indesit pesi noin tunnissa saman ja jälki oli puhtaampi. 

Se että säästää vettä, ei ole parempi, kuin säästää sähköä pesuohjelman lyhyydessä. Sähkö on nykyään kalliimpaa, kuin vesi. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tunkiossa te oikein pyöritte jos vaatteet on niin likaisia ettei puhdistu? Meillä on kolme pientä lasta ja koiria kaksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut koskaan. Pesukoneena ihan perus Siemens ~1000€

Olen aktiivinen urheilun harrastaja ilman mutaa. Taloudessa myös koira. Tekstiiliteollisuuden mallimestarina käytän konetta myös värjäykseen ja erikoispesuun. Tuo hajonnut kone oli testivoittaja ja kalleimmasta päästä. En tiiä kuinka huonoja ne muut kisaan osallistuneet oli, mutta tämä testivoittaja ei pessyt kunnolla esim. menkka-alushousuja, hikikainaloita tai muutakaan kriittistä kohtaa. Ajan mittaan t-paitojen kainaloiden hiki ei enää lähtenyt ja niihin jäi pesusta huolimatta hien haju. Menkkahousuja piti pestä ensin käsin, että sai puhtaaksi. Koirankarvat piti erikseen teippiharjalla viimeistellä. Vanhassa koneessa näitä ongelmia ei ollut. 

10

Tuo kuvaus kertoo mielestäni enemmänkin liian alhaisesta pesulämpötilasta kuin veden vähyydestä.

Vierailija
62/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä käyttävät koneet pesevät nopammin ja kuluttavat vähemmän sähköä. Vesi koneen peruspuuvilla ohjelma on alle tunti, vettäsäästävällä koneella 1,20 tuntia. 

Tämä on oma kokemukseni. 

Oon tullut kommenttien perusteella siihen tulokseen, että pitää ottaa joku D luokan kone, jonka pesuohjelma on lyhin. Ja mielellään joku halpis malli. Naapurilla on 10v vanha halpis karvalakkimalli ja käyttää hyvin vettä. Niitä koneita ei enää valmisteta, mutta joku vastaava olis etsinnässä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tunkiossa te oikein pyöritte jos vaatteet on niin likaisia ettei puhdistu? Meillä on kolme pientä lasta ja koiria kaksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut koskaan. Pesukoneena ihan perus Siemens ~1000€

Olen aktiivinen urheilun harrastaja ilman mutaa. Taloudessa myös koira. Tekstiiliteollisuuden mallimestarina käytän konetta myös värjäykseen ja erikoispesuun. Tuo hajonnut kone oli testivoittaja ja kalleimmasta päästä. En tiiä kuinka huonoja ne muut kisaan osallistuneet oli, mutta tämä testivoittaja ei pessyt kunnolla esim. menkka-alushousuja, hikikainaloita tai muutakaan kriittistä kohtaa. Ajan mittaan t-paitojen kainaloiden hiki ei enää lähtenyt ja niihin jäi pesusta huolimatta hien haju. Menkkahousuja piti pestä ensin käsin, että sai puhtaaksi. Koirankarvat piti erikseen teippiharjalla viimeistellä. Vanhassa koneessa näitä

Kyllä ne ihan pesulapun mukaan pestiin. Suurin sallittu lämpötila. Ap

Vierailija
64/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aktiivinen urheilun harrastaja ilman mutaa. Taloudessa myös koira. Tekstiiliteollisuuden mallimestarina käytän konetta myös värjäykseen ja erikoispesuun. Tuo hajonnut kone oli testivoittaja ja kalleimmasta päästä. En tiiä kuinka huonoja ne muut kisaan osallistuneet oli, mutta tämä testivoittaja ei pessyt kunnolla esim. menkka-alushousuja, hikikainaloita tai muutakaan kriittistä kohtaa. Ajan mittaan t-paitojen kainaloiden hiki ei enää lähtenyt ja niihin jäi pesusta huolimatta hien haju. Menkkahousuja piti pestä ensin käsin, että sai puhtaaksi. Koirankarvat piti erikseen teippiharjalla viimeistellä. Vanhassa koneessa näitä

Millä tavalla lämpötila irrottaa koirankarvoja? Ei, kyllä se on vesi, joka ne huljuttaa irti. Ja mihin luulet vaatteissa olevan lian joutuvan, jos koneessa on vain pesuainetta, lämpöä ja hankausta, mutta puuttuu se liuotin, joka vie lian mennessään viemäriin? Niinpä, hajusta huomaa kyllä, mihin on jäänyt. 

Vierailija
65/69 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sama ongelma kunnes löysi tiedon, että Mieleen (veikkaan, että kaikki laitteet, katso käyttöohjeet verkosta), saa laitettua lisähuuhtelun ja ohjelmoitua lisää vettä (monta tasoa) sekä pesu- että huuhteluvaiheisiin. Lisävesi parempi myös vaatteiden kulumisen kannalta. Olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
66/69 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on totta, että tosi halvat laitteet voivat käyttää enemmän vettä. Niitä ostin ennen samaan tarkoitukseen ja toimivat juuri niin. Edellisessä halpiksen rumpu oli kuitenkin niin teräviä kohtia sisältävä, että vaatteet kuluivat nopeasti. Mielessä sileä kennorumpu, joka estää vaatteiden kulumista. Hinnanero tulee jo silläkin kuitattua ja nykyiset halpikset kestävät vain noin sen 5 vuotta.

Vierailija
67/69 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä taida enää olla.

Itsekin jouduin ostamaan sellaisen vettä säästävän, joka pesee 4 tuntia yhtä koneellista.

Yllätyin kun huomasin että se pesee puhtaammaksi kuin vanha kone. Eikä jätä pesuainejäämiä vaikka pesee vähällä vedellä. Ei tarvitse edes ylimääräistä huuhtelua. Vanha kone tarvitsi, vaikka käytti enemmän vettä.

Vierailija
68/69 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uusi Mielen kone. Saa säädettyä enemmän  vettä ja 40 asteen kestää tunnin  (jos valitsee lyhyemmän ohjelman), pikapesu 20 minuuttia. Ja tulee puhdasta eikä ole pesuainejäämiä. 

Vierailija
69/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä tullaan siihen taas, että vesi on halvempaa kuin 4h sähkö. Mä mieluummin maksan vedestä kuin sähköstä. 4h on ihan älyttömän pitkä ohjelma, kun niitä saa runsaalla vedellä peseviä tunnin ohjelmalla.  

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme