Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettä runsaasti käyttävä pesukone? Mistä?

Vierailija
12.07.2024 |

5v. vanha pesukoneeni hajosi ja etsinnässä RUNSAASTI VETTÄ KÄYTTÄVÄ pesukone. Semmonen karvalakkimalli, missä voi itse säätää ohjelmia, asteita, kiertonopeutta jne.

SUOSITUKSIA??!

Tuo lähes kuivana pesevä piippaava hifikone oli täysi paska. Vaatteisiin jäi saippuaa ja normi 40 pesu kesti yli 2h. Mun vanha 25v palvellut Indesit pesi noin tunnissa saman ja jälki oli puhtaampi. 

Se että säästää vettä, ei ole parempi, kuin säästää sähköä pesuohjelman lyhyydessä. Sähkö on nykyään kalliimpaa, kuin vesi. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina lisään vettä pyykinpesukoneeseen, kun tuo vesipihikone ei huuhtele muuten pyykkiä kunnolla.

Vierailija
42/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on LG:n koneissa yksi erillinen ohjelma, jonka saa wifin kautta ohjelmoitua sellaiseksi kuin haluaa. Eikä ollut edes kallis, 399€.

AEKGIWWOOLGEU187592WE malli.

Yksi ohjelma on toki parempi kuin ei yhtään ohjelmaa. Mutta minä haluaisin että voisin koneen ohjelmat kaikki saada käyttämään enemmän vettä ja vähemmän aikaa. Ei siis niin että joudun joka kerta jollakin puhelimen appilla virittelemään ohjelman uudelleen.

Pesukoneen paneeliin nappi, jossa lukee: vedensäästo pois päältä. Käyttäisin sitä aina.

Ei sitä tartte joka kerta ohjelmoida erikseen, se on ikäänkuin muistipaikka joka muistaa luomasi ohjelman niin kauan kunnes luot uuden.

Toki, mutta ongelmana se että käytän useita eri pesuohjelmia (puuvilla 60 tai 40 astetta, hienopesu 40 tai 30 astetta, käsinpesu, pikapesu) joten joutuisin aina ohjelmoimaan tuon uudelleen kulloinkin tarvittavan pesun mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung, käyttää reilusti vettä, eikä hinkuta montaa tuntia yhtä koneellista. Kun pesen koneellisen tosi likaisia työkamppeita, valitsen puuvilla 60 +liotusohjelman +4 huuhtelua ja aikaa menee alle 2h. Tavallinen lakana tai pyyhe pyykki, 1h 30min noin.

Vierailija
44/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 vuotta vanha Electroluxin päältä täytettävä peruskone ilman hienouksia. Pesee ihan hyvin. Ei piippaa. Maksoi ehkä 300 €.  Karvalakkimallit on parhaita! 

Vierailija
45/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä pitää säästää!

Pesukoneissa kyllä, mutta kierrätykseen menevät purkit ja purnukat on läträttävä puhtaaksi kuumalla vedellä.  

Vierailija
46/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun uudessa mielessä on lisävesitoiminta ja pikapesu mahdollisuus Voi valita vaikka 60 asteisen pesun lisävedellä ja 2h sijaan pesee tunnissa. 

Vierailija
47/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun uudessa mielessä on lisävesitoiminta ja pikapesu mahdollisuus Voi valita vaikka 60 asteisen pesun lisävedellä ja 2h sijaan pesee tunnissa. 

ja tämän lisäksi siinä on twindos, niin ei tartte edes pesuaineita miettiä

Vierailija
48/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää vähemmän, huomattavasti vähemmän pesuainetta. Tai sitten käsin huuhtelee kun kone on työnsä tehnyt. Minä laitan noin ruokalusikallisen täyteen koneelliseen.

Vierailija
49/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää valmistajalle palautetta.

Takuuhan loppu just keväällä, mut viestiä lähtee kyllä. 

ap

Vierailija
50/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemensin koneet ovat pesseet aina puhtaaksi. 

Vierailija
51/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta ehkä, mutta ne ovat niin vanhoja, että ei enää saa varaosia, kun jotain kuluu loppuun. Vanhan teollisuuskoneen tai Pekon kun vielä saisi! Tai edes Pesukarhun.

Jotenkin vaikea ymmärtää, että Suomessa vettä pitää säästää, kun sitä on ainakin meillä tullut taivaalta näinä päivinä liikaakin,  ja järvet ja joet ovat  täynnä.

Totta. Tuhansien järvien maassa, josssa Euroopan halvimpia vesiä, niin sitä pitää sitten säästää. Mä säästän mieluummin sähkössä. 

ap

Vierailija
52/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta ehkä, mutta ne ovat niin vanhoja, että ei enää saa varaosia, kun jotain kuluu loppuun. Vanhan teollisuuskoneen tai Pekon kun vielä saisi! Tai edes Pesukarhun.

Jotenkin vaikea ymmärtää, että Suomessa vettä pitää säästää, kun sitä on ainakin meillä tullut taivaalta näinä päivinä liikaakin,  ja järvet ja joet ovat  täynnä.

Tämä. Siihen hajonneeseen antiikkikoneeseen pelkkä moottori olis ollut 150€ ja vaihtokulut päälle. Kallista korjata hyviä koneita. 

ap

Vierailija
53/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti et EU - alueelta saa ostaa tuollaista konetta mistään.

Lieneekö jossakin mahdollisuus tehdä pesukoneille samanlaisia viritystoimenpiteitä mikropiirejä vaihtamalla tai uudelleenohjelmoimalla kuin mitä tehdään autoille? Itsekin haluaisin koneen joka pesee vettä säästämättä eli mutta minun aikaani säästäen. Tuo vedensäästö on syynä hillittömän pitkiin pesuohjelmiin jotka sitten kuluttavat paitsi pesukonetta niin myös pestäviä pyykkejä.

Pesukoneita ei (vielä!) joudu katsastuttamaan joten "chippauksesta" ei joudu tilille ellei sitten kone hajoa sen vuoksi vesivahingon aiheuttaen ja vakuutusyhtiö asiaan kiinnitä huomiota.

Se tekstiilin kulutus on tullu huomatuksi. Sihtiin jää enemmän nukkaa kuin ennen ja vaatteet haalistuu. Ei enää semmosta. 

ap

Vierailija
54/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on LG:n koneissa yksi erillinen ohjelma, jonka saa wifin kautta ohjelmoitua sellaiseksi kuin haluaa. Eikä ollut edes kallis, 399€.

AEKGIWWOOLGEU187592WE malli.

Kysymys oli paljon vettä käyttävästä koneesta. Kuinka paljon vettä saa tuon käyttämään?

Vierailija
55/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ammattilaisvehje? Ne pesee lyhyessä ajassa ja käyttää reilusti vettä, mutta tarvitset 2 pesukoneliitäntää sitten, kun ne ottaa kuuman veden yleensä suoraan hanasta. Sen takia pesu nopeaa.

Vierailija
56/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisesti pesuaineet annostelevat on huonoja. Ne annostelee sitä pesuainetta ihan liikaa. Ja minä kun en käytä vain yhtä pesuainetta vaan minulla on monta eri lajia aineita pyykin mukaan.

Vierailija
57/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpis logik gigantista, energialuokka joku tosi huono, vettä näkyy luukusta reilusti niin pesussa kuin huuhteluissakin ja pesuajat on 90 asteen ohjelmaa lukuunottamatta alle kaks tuntia. Olen ollut tyytyväinen. Kokeiltu on niin mielet kuin siemensit, ei vakuuttanut, samsungin vanha kone oli ok, uudessa ei ollut enää yhtä hyvät ominaisuudet ja siksi ostettiin tuo logik. Joskus halvalla saa hyvää.

Vierailija
58/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä pitää säästää!

Onko se loppumassa? Meidän kaivossa on neljä rengasta...

Vierailija
59/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tunkiossa te oikein pyöritte jos vaatteet on niin likaisia ettei puhdistu? Meillä on kolme pientä lasta ja koiria kaksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut koskaan. Pesukoneena ihan perus Siemens ~1000€

Olen aktiivinen urheilun harrastaja ilman mutaa. Taloudessa myös koira. Tekstiiliteollisuuden mallimestarina käytän konetta myös värjäykseen ja erikoispesuun. Tuo hajonnut kone oli testivoittaja ja kalleimmasta päästä. En tiiä kuinka huonoja ne muut kisaan osallistuneet oli, mutta tämä testivoittaja ei pessyt kunnolla esim. menkka-alushousuja, hikikainaloita tai muutakaan kriittistä kohtaa. Ajan mittaan t-paitojen kainaloiden hiki ei enää lähtenyt ja niihin jäi pesusta huolimatta hien haju. Menkkahousuja piti pestä ensin käsin, että sai puhtaaksi. Koirankarvat piti erikseen teippiharjalla viimeistellä. Vanhassa koneessa näitä ongelmia ei ollut. 

1000 ja 300€ koneilla ei ole mitään eroa, jos se ei käytä tarpeeksi vettä. Vanha mökkikonekin pesee kerralla kaiken. Tuossa uudessa sai extrahuuhtelun ja extraveden, mutta silti huonompi pesutulos kuin mökkikoneessa. Kummatkin koneet linkoaa yhtä kuivaa lopputulosta, mutta kaikki muu ei. 

ap

Vierailija
60/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä käyttävät koneet pesevät nopammin ja kuluttavat vähemmän sähköä. Vesi koneen peruspuuvilla ohjelma on alle tunti, vettäsäästävällä koneella 1,20 tuntia. 

Tämä on oma kokemukseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän