Vettä runsaasti käyttävä pesukone? Mistä?
5v. vanha pesukoneeni hajosi ja etsinnässä RUNSAASTI VETTÄ KÄYTTÄVÄ pesukone. Semmonen karvalakkimalli, missä voi itse säätää ohjelmia, asteita, kiertonopeutta jne.
SUOSITUKSIA??!
Tuo lähes kuivana pesevä piippaava hifikone oli täysi paska. Vaatteisiin jäi saippuaa ja normi 40 pesu kesti yli 2h. Mun vanha 25v palvellut Indesit pesi noin tunnissa saman ja jälki oli puhtaampi.
Se että säästää vettä, ei ole parempi, kuin säästää sähköä pesuohjelman lyhyydessä. Sähkö on nykyään kalliimpaa, kuin vesi.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on LG:n koneissa yksi erillinen ohjelma, jonka saa wifin kautta ohjelmoitua sellaiseksi kuin haluaa. Eikä ollut edes kallis, 399€.
AEKGIWWOOLGEU187592WE malli.
Yksi ohjelma on toki parempi kuin ei yhtään ohjelmaa. Mutta minä haluaisin että voisin koneen ohjelmat kaikki saada käyttämään enemmän vettä ja vähemmän aikaa. Ei siis niin että joudun joka kerta jollakin puhelimen appilla virittelemään ohjelman uudelleen.
Pesukoneen paneeliin nappi, jossa lukee: vedensäästo pois päältä. Käyttäisin sitä aina.
Minulla on uudehko miele, voin valita siitä veden määrän ja tietenkin linkouksen/låmpötilat
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uudehko miele, voin valita siitä veden määrän ja tietenkin linkouksen/låmpötilat
Linkkiä laitteeseen tai laitteen tyyppimerkintä? Keskusteluun osallistuneet kertovat että heillä tuollaisia koneita on mutta eivät kuitenkaan kerro mikä nimenomainen kone on kyseessä. Kertokaa nyt ihmeessä mistä koneesta on kyse niin konetta nyt ostamassa olevat tiedosta hyötyvät.
Miele
Uusissakin koneissa on mahdollista ohjelmoida korkeammat vesitasot sekä pesuihin että huuhteluihin ja ylimääräisiä huuhteluja, jos niitä tahtoo. Ohjelmointi sujuu käyttöohjeen mukaan, vie vain minuutteja ja pysyy käytössä, jos et ohjelmoi uutta. Tehtaalla on ohjelmoitu vähän vettä käyttäväksi. Pikaohjelma kestä vain 20 min ja moni muu ohjelma reilun tunnin. Suomessa ei ole vedestä pulaa, niin voi ohjelmoida monta tasoa vedenkulutusta ylemmäksi ja varmasti olet tyytyväinen veden määrään. Maksa koneesta +- 1000 €.
Itse arvostan veden säästämistä, mutta se ei ole säästöä, jos joutuu pesemään kahdesti tai kolmesti, eikä sittenkään tule puhdasta... Vähän pistää mietityttämään, miten koneiden pesutulos testataan, kun jälki ohjeen mukaisesti pestessä on tätä.
Minulla on ollut pari viettä Mielen pesukone, joka pesee ja linkoaa pyykit tehokkaasti. 60 asteen ohjelmalla puuvillavaatteet puhdistuvat noin 2 tunnissa ja 30 minuutissa. Tummien vaatteiden pesemiseen 60 asteen ohjelmassa menee noin 2 tuntia.
Käytän aina ylimääräistä huuhtelua. Ei kovin ekologista, mutta saan allergiareaktion pesuainejäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on LG:n koneissa yksi erillinen ohjelma, jonka saa wifin kautta ohjelmoitua sellaiseksi kuin haluaa. Eikä ollut edes kallis, 399€.
Yksi ohjelma on toki parempi kuin ei yhtään ohjelmaa. Mutta minä haluaisin että voisin koneen ohjelmat kaikki saada käyttämään enemmän vettä ja vähemmän aikaa. Ei siis niin että joudun joka kerta jollakin puhelimen appilla virittelemään ohjelman uudelleen.
Pesukoneen paneeliin nappi, jossa lukee: vedensäästo pois päältä. Käyttäisin sitä aina.
Ei sitä tartte joka kerta ohjelmoida erikseen, se on ikäänkuin muistipaikka joka muistaa luomasi ohjelman niin kauan kunnes luot uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä laitteeseen tai laitteen tyyppimerkintä? Keskusteluun osallistuneet kertovat että heillä tuollaisia koneita on mutta eivät kuitenkaan kerro mikä nimenomainen kone on kyseessä. Kertokaa nyt ihmeessä mistä koneesta on kyse niin konetta nyt ostamassa olevat tiedosta hyötyvät.
Minun vuonna 2022 ostama kone oli Miele WSA023 WCS Active.
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesu-ja-kuivaus/pyyki…
Olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. Maksoin siitä noin 750 euroa ostettuani sen Gigantista.
Missä tunkiossa te oikein pyöritte jos vaatteet on niin likaisia ettei puhdistu? Meillä on kolme pientä lasta ja koiria kaksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut koskaan. Pesukoneena ihan perus Siemens ~1000€
Vika ei ole missään muussa kuin niissä paskoissa kiinarytkyissä, joiden kuidut on niin surkeaa laatua että imevät jo henkarissa ollessaan pelkästä ilmasta likaa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole missään muussa kuin niissä paskoissa kiinarytkyissä, joiden kuidut on niin surkeaa laatua että imevät jo henkarissa ollessaan pelkästä ilmasta likaa itseensä.
Missä sun vaatteet on valmistettu?
Vierailija kirjoitti:
Missä tunkiossa te oikein pyöritte jos vaatteet on niin likaisia ettei puhdistu? Meillä on kolme pientä lasta ja koiria kaksi, eikä tätä ongelmaa ole ollut koskaan. Pesukoneena ihan perus Siemens ~1000€
Peruskoneet maksavat luokkaa 400...500 euroa. Nuo tonnin pintaan myytävät koneet ovat selvästi eri hintaluokkaa.
Ilmeisesti peruskoneissa ei vedensäästöstä pääse millään eroon. Itsellä lisäriesana se, että koneen oltava kapea jotta sen saa ovista lävitse paikalleen. Eli mitkään 60cm mallit ei kelpaa.
Venäjältä!
Tai sitten talopesulakone.
Verkko säkki ja siihen pyykit heität jokeen taikka koskeen likoamaan muutamaksi tunniksi tulee puhdasta.
Minulla oli aiemmin 12 vuotta LG suoravetokone. Ainoa haitta tuossa oli pieni vesimäärä ja tehohuuhtelu tarkoitti viimeisen huuhteluveden lämmittämistä. Pesuajat oli kuitenkin kohtuullisia.
Nykyinen pesukone mäyhää kosteaa pyykkiä melkein neljä tuntia. On pitänyt vähentää pesuaineen määrää ja laittaa lisähuuhtelua, jotta pesuaine riittävästi huuhtoutuisi pois. Nykyään lakana ei kulu keskeltä vaan lakana kuluu pesukoneessa: Sormet menee lakanan reunasta lävitse, kun ottaa tiukan otteen lakanan reunasta ja yrittää työntää lakananreunaa patjan alle. Pesukoneiden valmistus jatkunee ekologisempaan suuntaan, joten nyt pitäisi löytää kestävämpiä lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vettä pitää säästää!
Ei se vesi pilalle mene. Puhdistamolle ja uudelleen kiertoon
Vierailija kirjoitti:
Samsungin koneessa saa itse säätää veden määrää. Pesee hyvin.
Onko kaikissa malleissa näin? Jos ei ole niin voisitko antaa oman Samsungin koneesi mallin numeron josko vielä olisi myynnissä jossain.