Uskotteko edellisiin elämiin?
Ja siihen että niissä tapaamanne tärkeät ihmiset kohdalle osuessaan tässä elämässä tuntuvat tutuilta ja hyvin tärkeiltä ennenkuin kunnolla edes tunnette?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon näkökulmasta ajatus jatkuvista inkarnaatioista on kyllä ongelmallinen. Mihin sitten tarvitaan syntien sovitusta, jos ihminen voi inkarnoitua aina uudelleen ja uudelleen ja sovittaa itse elämässään tehdyt virheet? Tietysti jos haluaa ottaa sellaisen näkökulman, että ihminen lähetetään tänne aina uudestaan kunnes kykenee ottamaan vastaan kristinuskon sanoman, tämä tavallaan sopisi jopa kristinuskon raameihin jollain tasolla.
Ei kyllä sovi kristinuskon raameihin millään tavalla. On New Age eksytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon näkökulmasta ajatus jatkuvista inkarnaatioista on kyllä ongelmallinen. Mihin sitten tarvitaan syntien sovitusta, jos ihminen voi inkarnoitua aina uudelleen ja uudelleen ja sovittaa itse elämässään tehdyt virheet? Tietysti jos haluaa ottaa sellaisen näkökulman, että ihminen lähetetään tänne aina uudestaan kunnes kykenee ottamaan vastaan kristinuskon sanoman, tämä tavallaan sopisi jopa kristinuskon raameihin jollain tasolla.
Miksei sovi? Eihän raamattu kerro kovin tarkasti tietyistä asioista. Eihän ihminen välttämättä ymmärrä edes oikein mikä on taivas. Jos taivas tarkoittaa vaikka tietyllä värähtelytaajuudella olemista, eikä ihminen pääse siihen kuin tietynlaisessa miele
Raamattu/uskonasiat eivät avaudu sellaiselle joka ei ole uudestisyntynyt= saanut ottaa uskoa vastaan ja uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Raamattu: Joh 3.
Pyydä että Jumala antaisi uskoa sinulle, että Hän näyttäisi sinulle totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sovi? Eihän raamattu kerro kovin tarkasti tietyistä asioista. Eihän ihminen välttämättä ymmärrä edes oikein mikä on taivas. Jos taivas tarkoittaa vaikka tietyllä värähtelytaajuudella olemista, ei
Raamattu/uskonasiat eivät avaudu sellaiselle joka ei ole uudestisyntynyt= saanut ottaa uskoa vastaan ja uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Raamattu: Joh 3.
Pyydä että Jumala antaisi uskoa sinulle, että Hän näyttäisi sinulle totuuden.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eikö olekin niin, että on myös paljon asioita, joita ei ihmiselle Raamatussa avata? Ihmiselle avataan totuus vain tiettyyn pisteeseen asti, loppu jää ikään kuin verhon taakse. Silloin lienee hyväksyttävää pohtia, että siihen totuuteen voi sisältyä asioita, joita ei tule edes ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sovi? Eihän raamattu kerro kovin tarkasti tietyistä asioista. Eihän ihminen välttämättä ymmärrä edes oikein mikä on taivas. Jos taivas tarkoittaa vaikka tietyllä värähtelytaajuudella olemista, ei
Uskovatkin ovat kovia riitelemään ja asioista erimielisiä. Ei heillekään avaudu. Pelkkä pyhä henki ei riitä. Tarvitaan mielellään myös sen ajan kulttuurin, kielen, historian ym ymmärtämistä. Alkukristitytkin olivat hyvin erimielisiä asioista ja niistä oli monenlaisia käsityksiä. Monet opit luotiin vasta myöhemmin. Jokaisesta Raamatunjakeestakin löytyy aineksia monenlaisille erilaisille teologisille pohdinnoille. Ei ole helppoja vastauksia.
Jälleensyntyminen on kiinnostava asia. Jos on näkemyksiä siihen niin olisi kiva lukea. Harmi jos aina mennään näihin samoihin Jeesus juttuihin.
Pelkään sielunkierron olevan totta. Itse en haluaisi enää tähän maailmaan syntyä uudestaan. 1 kerta on tarpeeksi tällä planeetalla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sielunkierron olevan totta. Itse en haluaisi enää tähän maailmaan syntyä uudestaan. 1 kerta on tarpeeksi tällä planeetalla.
1 kerta? Mutta jos se on totta tämä saattaa olla sun 349:s kerta. 😅
%3D%3DVierailija kirjoitti:
Kyllä. En tunne ketään tutuksi. Ehkä jotkut asiat ja maisematyypit tuttuja. Tuntuu että kaikki on tuntemattomia tyyppejä. Kun ensimmäistä kertaa näkisi. Olisi mukavaa jos tuntuisi joku tutulta ja voisi asua "tutun oloisella" alueella, hyvässä ilmastossa. On kuin joku turisti täällä. Ystävällisyys saa jonkun tuntumaan hieman tutummalta hetkeksi. Itseni tunnen enemmän tutuksi.
Jälleensyntyminen tuntuu realistiselta ja oikeudenmukaiselta asialta ja auttaa ymmärtämään että kaikella on tarkoituksensa. Välillä kun tunnen tyytymättömyyttä elämään tai vertaan itseäni muihin, niin yritän ajatella että tämä kaikki ei ole sattumaa. Että olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja on tarkoitettu että koitan kasvaa ja kehittyä henkisesti tältä pohjalta. Jos ajatellaan kristinuskoa niin kaikki on vain pelkkää sattumaa ja kuoleman jälkeen on jako taivaaseen ja helvettiin sen pohjalta piditkö totena jotain oppeja vai et. Ei millään ole mitään väliä, jos tämä on totta.
Tästä aloituksesta tuli mieleen Deja Vu, jonka muistan parhaiten ja jonka koin ala-asteella puukässän tunnilla. Opettaja näytti meille oppilaille kuinka löylykauhan rautavarsi taotaan/hakataan litteäksi niin, että siihen saadaan se kuparikauha tms. kiinnitettyä. Kun hän takoi sitä, niin sain todella vahvan Deja Vu kokemuksen.... semmoisen, että 10v minulla melkein silmissä sumeni.
Olen lukenut nyt vanhempana, että Deja Vu:t ovat joidenkin mielestä kokemuksia menneestä elämästä. Olen ruvennut miettimään tuota kokemaani ja kaikki tuo käy sinänsä järkeen, koska ihmiset ovat takoneet varmaan tuhansia vuosia. Jännä, että sain sen kokemuksen tuommoisessa kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aloituksesta tuli mieleen Deja Vu, jonka muistan parhaiten ja jonka koin ala-asteella puukässän tunnilla. Opettaja näytti meille oppilaille kuinka löylykauhan rautavarsi taotaan/hakataan litteäksi niin, että siihen saadaan se kuparikauha tms. kiinnitettyä. Kun hän takoi sitä, niin sain todella vahvan Deja Vu kokemuksen.... semmoisen, että 10v minulla melkein silmissä sumeni.
Olen lukenut nyt vanhempana, että Deja Vu:t ovat joidenkin mielestä kokemuksia menneestä elämästä. Olen ruvennut miettimään tuota kokemaani ja kaikki tuo käy sinänsä järkeen, koska ihmiset ovat takoneet varmaan tuhansia vuosia. Jännä, että sain sen kokemuksen tuommoisessa kontekstissa.
Jos puhutaan edellisestä 10-15v niin en muista edes saaneeni deja vu:ta
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntyminen tuntuu realistiselta ja oikeudenmukaiselta asialta ja auttaa ymmärtämään että kaikella on tarkoituksensa. Välillä kun tunnen tyytymättömyyttä elämään tai vertaan itseäni muihin, niin yritän ajatella että tämä kaikki ei ole sattumaa. Että olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja on tarkoitettu että koitan kasvaa ja kehittyä henkisesti tältä pohjalta. Jos ajatellaan kristinuskoa niin kaikki on vain pelkkää sattumaa ja kuoleman jälkeen on jako taivaaseen ja helvettiin sen pohjalta piditkö totena jotain oppeja vai et. Ei millään ole mitään väliä, jos tämä on totta.
Kristinuskon sanoma on rakkaus. Suurin osa ihmisistä ei näytä käsittävän tätä asiaa. Kun ihmistä ohjaa rakkaus, silloin ihminen toteuttaa automaattisesti Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
En kiellä sitä mahdollisuutta, mutta en näe mitään hyötyä uskoa tuollaiseen uskomukseen.
On ihan mielenkiintoista tietää asioita ja paikkoja, missä ei ole tässä elämässä aikaisemmin ollut.
Uskon Jeesukseen. Sain kunnian tutustua Häneen. Luotan siihen, että Herralla on suunnitelma, meidän kaikkien osalta. Joskus se suunnitelma voi näyttäytyä julmalta, mutta siihen on syynsä. Kaikki selviää aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä mitenkään miten sellainen olisi mahdollista. Miten tämä toimisi? Sielu menee jonnekin ja sitten syntyy uudelleen. Mihin se sielu menisi ja miten. Mitä sielu olisi, miten se rakentuu. Miten se voisi sisältää minuuden jne. On ihan liian utopista ja epärealistista mielestäni.
Jostainhan sinä ja sinunkin potentiaalinen sielusi on tänne maan päälle tulla tupsahtanut. Ihan yhtä outoa on sekin, että me ihmiset olemme syntyneet olemaan. Ei olemassaolon tarkoituskaan osata tieteellisesti selittää.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Siitä on myös jonkinlaisia todisteita, ei ole pelkästään uskon asia. On kirjoitettu paljon jälleensyntymismuistoista. Ihmiset ovat kyenneet kertomaan tarkkoja yksityiskohtia jotka ovat voitu vahvistaa. Lasten jälleensyntymismuistot ovat kiinnostavia, samoin esimerkiksi Shanti Devin tapaus. Edgar Caycen kuvaukset ym. Hypnoosissa ihmiset ovat saattaneet osata täydellisesti vierasta kieltä ja kertoneet tarkasti entisen elämänsä, ovat tienneet kaikkia harvinaisia sen ajan sanoja ym.
Eivät nämäkään ole sitten totuuksia. Oikeasti nämä ovat tarinoita joita ihmiset kertovat joko tarinoina tai jotkuthan kertovat täysin uskottavasti omina totuuksinansa näitä. Hypnoositila on myös erilainen tila kuin normaali tietoisuudentila jossa elämme. Hypnoosissakin voimme välittää mitä tahansa tarinaakin tai esimerkiksi tietoa.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan, täyttä puppua. Ei ole mitään ihmisen kehosta erillistä tietoutta olemassa.
Aijaa? Missäs se tietoisuus kehossa on?
Vierailija kirjoitti:
En käsitä mitenkään miten sellainen olisi mahdollista. Miten tämä toimisi? Sielu menee jonnekin ja sitten syntyy uudelleen. Mihin se sielu menisi ja miten. Mitä sielu olisi, miten se rakentuu. Miten se voisi sisältää minuuden jne. On ihan liian utopista ja epärealistista mielestäni.
Miten elämä toimii? Miten on mahdollista että sinä olet sinä etkä joku muu tai et mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan, täyttä puppua. Ei ole mitään ihmisen kehosta erillistä tietoutta olemassa.
Aijaa? Missäs se tietoisuus kehossa on?
Aivoissa.