Ystävän omituinen vitsailu kustannuksellani
Olen jo pitkään miettinyt, olenko täysin vailla huumorintajua, jotenkin yliherkkä loukkaantuja jne., kun en pysty pitämään hauskana sitä, että ystäväni vitsailee minusta aika usein, sellaista aika...hmmm...typerää vitsailua.
Annan esimerkin. Olen pukeutunut mekkoon, ystäväni tulee luokseni ja lähdemme yhdessä ulos. Sanon ystävälleni kadulle astuessamme, että onpa täällä tuulista, toivottavasti helmat pysyy alhaalla. Ystäväni tarttuu siihen ja alkaa nauraa ja kikatellen maalailla, mitä kaikkia ihan hirveitä komelluksia minulle helmojeni kanssa tapahtuisi. Kaikkien ihmisten edessä helmat nousisivat tuulessa korviin, vessassa käydessäni helma jäisi alushousujen sisään takana, tai helma tarttuisi jonnekin ja repeäisi hahhahhaa, hihhihhiiiii, joo Tiina täydessä vauhdissa, Tiinalla mekkopäivä hohhohhoo!
Miten itse suhtautuisit? Tällaista on ollut jo vuosia.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläsi on vilkas mielikuvitus ja luova ajattelutapa. Sinulla ei.
Ystäväsi on monen sukupolven pölpöttävä karjalaistyyppi ja sinä monen sukupolven tosikko pohjanmaalainen.
Ystäväsi haluaa keventää tunnelmaa sinä et.
Elämä on sinulle vakavaa puurtamista, kun taas ystäväsi näkee monessa asiassa iloa ja valoa.
Pitääkö jatkaa pitempään?
Kerro hänelle olevasi mielesi pahoittaja, koet ahdistusta ja haluat hänen muuttuvan sinun vuoksesi ihan toisenlaiseksi ihmiseksi,Asia voisi olla näin jos nämä vitsit olisi puettu me-muotoon - tai itseasiassa - passiiviin.
Tämä.
Kuka ihme sanoo, että "ajattele jos MEILLÄ jäisi roikkumaan vessapaperia hameen helmasta" tai jotain sen suuntaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei vaan huumorintajut kohtaa. Mulla on pari kaveria jonka kans heitellään just tollasta vitsiä toisillemme, toki siinä on aina molemmat mukana ja kumpikin yrittää pistää paremmaksi. Eli jos mä sanon et toivottavasti nää mun helmat ei nouse ylös, niin kaveri just alkaa maalailemaan et no mut aatteles jos jäiskin helma sukkahousuihin ja mä sit voin heittää siihen vielä et joo, ja sit vielä vessapaperia roikkuis pitkä pätkä siellä takana. Kaveri sit siihen lisäisi et ja just sillä hetkellä mun unelmien mies ilmestyisi paikalle jne jne jne.
Ymmärrän., tuollainen yhteinen vitsailu on minustakin hauskaa. Tällaista se hänen vitsailu juuri on, mutta aina minusta. Hänestä ei vitsailla. Minä olen aina se uunoturhapuro. Ap
No se on sitten sen merkki että tuo huumori on yksisuuntaista ja kyl
Teen tämän. Olen aina niin tahdikas ja empaattinen. Olisin tuossa helmajutussa sanonut, että jos nousee, olen sun hovidaamisi, aina valppaana. Tai jotain. Mutta nyt päätin, että on ikäänkuin pakko kokeilla samanlaisen huumorin tehosta häneen. Ap
Narsistinen persoonallisuushäiriö. Ystäväsi huolii ystäväkseen vain ihmisiä, jotka kokee voivansa alistaa. Hänen pitää olla koko ajan ns. niskanpäällä. Kokeilepa vitsailla vähän hänen kustannuksellaan. Mitä ystäväsi siitä tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei vaan huumorintajut kohtaa. Mulla on pari kaveria jonka kans heitellään just tollasta vitsiä toisillemme, toki siinä on aina molemmat mukana ja kumpikin yrittää pistää paremmaksi. Eli jos mä sanon et toivottavasti nää mun helmat ei nouse ylös, niin kaveri just alkaa maalailemaan et no mut aatteles jos jäiskin helma sukkahousuihin ja mä sit voin heittää siihen vielä et joo, ja sit vielä vessapaperia roikkuis pitkä pätkä siellä takana. Kaveri sit siihen lisäisi et ja just sillä hetkellä mun unelmien mies ilmestyisi paikalle jne jne jne.
Ymmärrän., tuollainen yhteinen vitsailu on minustakin hauskaa. Tällaista se hänen vitsailu juuri on, mutta aina minusta. Hänestä ei vitsailla. Minä olen aina se uunoturhapuro. Ap
No se on sitten s
Se on ihan hyvä. Tule sitten kertomaan lopputuloksesta.
Ystäväsi on jälkeenjäänyt jos nauraa ja vttuilee noin lapsellisella tavalla. Jätä hänet kuvioista
Vitsaileeko ystäväsi koskaan kuvaamalla tavalla itsestään? Jos vitsailee, niin tulkitsiin tilanteet hänen huumorikseen. Ikävämmän sävyn tilanteet saavat, jos vitsailu tapahtuu aina muiden kustannuksella ja hän ei sietäisi vitsailua itsestään.
Onko ystävä jotenkin erityinen
jää Levy päälle hohohoo
onhan se kummallista käytöstä ja kertoo enemmän tuosta vitsailijasta kuin mekin käyttäjästä
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi on jälkeenjäänyt jos nauraa ja vttuilee noin lapsellisella tavalla. Jätä hänet kuvioista
Kyllä minullekin tuli mieleen, että ystäväsi älykkyysosamäärä ei ole kovin korkea. Heh, heh.
Miten se ikivanha sanonta menee: mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
fMiten noin erilaissista ihmisistä voi tulla ystäviä? Mielestäni ystävä on aina jopa sielunkumppani, Miksi, AP, vietät aikaa ihmisen kanssa josta et edes pidä. Kannattaijiko hakea uutta seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minullekin tuli mieleen, että ystäväsi älykkyysosamäärä ei ole kovin korkea. Heh, heh.
Miten se ikivanha sanonta menee: mies tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
Jännästi kuitenkin koomikoilla on usein tavallista korkeampi älykkyysosamäärä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläsi on vilkas mielikuvitus ja luova ajattelutapa. Sinulla ei.
Ystäväsi on monen sukupolven pölpöttävä karjalaistyyppi ja sinä monen sukupolven tosikko pohjanmaalainen.
Ystäväsi haluaa keventää tunnelmaa sinä et.
Elämä on sinulle vakavaa puurtamista, kun taas ystäväsi näkee monessa asiassa iloa ja valoa.
Pitääkö jatkaa pitempään?
Kerro hänelle olevasi mielesi pahoittaja, koet ahdistusta ja haluat hänen muuttuvan sinun vuoksesi ihan toisenlaiseksi ihmiseksi,
Me karjalaiset saatamme olla puheliaita, mutta myös hyväsydämisiä ja fiksuja.
Ap:n ystävä kuulostaa lähinnä rasittavalta.
Tuntemani pohjanmaalaiset ovat tosi hauskoja ja mukavia, eivät tosikkoja ollenkaan.
Minulla on ystäviä, joiden kanssa vitsaillaan noin puolin ja toisin. On myös ollut ns. ystäviä, jotka puhuivat minusta aloittajan kaverin tapaan ja se oli jotenkin vähättelyä, kun heidän suhtautumisensa minuun oli sellainen oudon alentava eikä vitsailu toisinpäin olisi tullut kuuloonkaan. Riippuu ihmissuhteen dynamiikasta ja kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vitsien tasosta voi päätellä ihmisen älykkyysosamäärän. Ap:n kaveri vaikuttaa yksinkertaiselta ja kyseessä tuskin on mikään koomikko.
Ystäväsi kuulostaa sosiaalisilta taidoltaan kömpelöltä ja häneltä puuttuu tilannetaju. Ehkä taustalla on ilkeyttä ja selvästikin haluaa "huumorin" varjolla mitätöidä sinua ja nostaa itseään jalustalle.
Fiksut ihmiset eivät noin käyttäytyisi, vaan vitsailisi yleisellä tasolla tai puhuisi me- muodoossa. Aloituksesta saa käsityksen, ettei ystäväsi paljon arvosta sinua, vaan mieluimmin haluaa nolata tai sitten suuria puutteita tunnetaidoissa ja sosiaalisissa tilanteissa.
Minulla on samsnlainen ystävä. Jos hän vaikka lukee lehdestä, että suomalaisilla on paljon "piiloaknea" (keksitty esimerkki), hän päättää että minulla on se ja alkaa seuraavan kerran nähdessämme tuijottaa jotain näppylääni ja hohottaa suoraan ääneen että minulla on akne ja olen keski-ikäinen teini. Mitä julkisemmalla paikalla olemme, sitä kovempaa hän meuhkaa.
Hän ei mitenkään reagoi jos sanon että ei ole huvittavaa, en naura mukana tms, se itse asiassa villitsee hänet.
Hän satunnaisesti naureskelee muillekin, mutta kaikkein eniten minulle. Se on piiloaggressiivista.
Ja olemme keski-ikäisiä, tunteneet vuosikymmeniä.
Olen saanut sen vähentymään sanomalla silloin kun hänellä ei ole "hohotus" päällä, että lasket musta usein leikkiä, jonka takana on rumia sanoja tai ajatuksia ja se loukkaa mua. Hän kiistää mutta vähentää aina vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatikseen huumoria tuottavat ovatkin älykkäitä.
Ap:n ystävän "huumori" tuskin vetäisi täysiä saleja.
Tiinalla hillopäivät hiihhihii hohhohooo
Mulla oli juuri tuollainen työkaveri, karjalainen muka hauskoille jutuille nauraja. Ei selkeästi ollut ilkeä, oli vaan tosi laimeat jutut kun yritti olla hauska. Kohteliaisuudesta piti sitten olla välillä että "hehheh".
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole huumorintajua
No ei ole sinullakaan jos pilkkaamalla kavereitasi on muka huumorintajua.
Tämä.