Ovatko naiset miehiä onnellisempia sinkkuina?
Ja ovat sinkkunaiset onnellisempia kuin parisuhteessa olevat naiset?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse parisuhteessa?
Olen kyllä, erittäin onnellisessa parisuhteessa. Mutta elämä oli hyvää ja mielekästä sinkkunakin. Sinkkuna aikaa ja rahaa oli paljon enemmän ja elämä oli kieltämättä paljon aktiivisempaa. Nautin suuresti siitä, että sain panostaa kotini sisustukseen kysymättä kenenkään mielipidettä, söin paljon ulkona, matkustelin yksin ja olin jatkuvasti yhteydessä kavereihin. Tyttöjeniltoja tai kulttuurimenoja tuntui olevan joka viikonloppu ja jaksoin töiden päälle vielä harrastaa liikuntaa 4 päivänä viikossa sekä opettelin myös ahkerasti uutta kieltä.
Nyt parisuhdeaikana taas huomaan että meno on hidastunut. Kuten sanoin, suhteeni on hyvin onnellinen mutta aikaa ja energiaa ei ole enää läheskään niin paljoa käytössä. Rahaakin palaa mieheen kuin huomaamatta. Olen huomannut, että vaikka ennen elin ns. leveämpää elämää, sain myös joka kuukausi säästöön, nykyään taas elämäntyyli on paljon askeettisempi mutta rahaa ei silti jää juurikaan yli vaikka palkkakin on tässä välissä noussut useammalla satasella. En silti tätä harmittele eikä se häiritse niin paljoa että alkaisin rajoittamaan asioita joita ostelen miehelle.
Toivon, että tämä suhde jatkuu onnelllisena elämämme loppuun saakka, mutta en myöskään pelkää sinkkuutta. En edes sinkkuuntumista "vanhana" jolloin pariutuminen on varmasti vaikeampaa kuin nuorena ja nättinä, perusasenteeni sinkkuelämää kohtaan on, että se on varsin mielekäs vaihtoehto sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tunnettu ongelma on kuitenkin se, että deittiapeissa on paljon vähemmän naisia kuin miehiä. "
Suurimman osan HYVISTÄ naisista ei tarvitse mennä deittisovelluksiin, koska miehet tulevat kotiovelle muutoinkin.
Mitä ihmeen HYVIÄ naisia? Oletko aikamatkaaja keskiajalta vai mitä hittoa?
Hyvillä naisilla odottaa uusia miehiä jonossa, kun naisen parisuhde päättyy. Hyvät naiset siirtyvät uuteen parisuhteeseen muutaman kuukauden sisällä erosta. Loput vänkäävät vaatimuslistojen kanssa nettideiteillä.
Kysyn edelleen, että mitä ihmeen hyviä naisia? Nunnia?
Kauniit naiset, jotka ovat feminiinisiä, iloisia ja pirteitä. Voivat hyvin.
Mitä nyt töissä ja harrastuksessa naisia kohtaan, niin tuo kattaa todella suuren osan naisista. Myös he kenen tiedän käyttävän deittisivuja tai- sovelluksia,
"Nyt parisuhdeaikana taas huomaan että meno on hidastunut. Kuten sanoin, suhteeni on hyvin onnellinen mutta aikaa ja energiaa ei ole enää läheskään niin paljoa käytössä. Rahaakin palaa mieheen kuin huomaamatta. Olen huomannut, että vaikka ennen elin ns. leveämpää elämää, sain myös joka kuukausi säästöön, nykyään taas elämäntyyli on paljon askeettisempi mutta rahaa ei silti jää juurikaan yli vaikka palkkakin on tässä välissä noussut useammalla satasella. En silti tätä harmittele eikä se häiritse niin paljoa että alkaisin rajoittamaan asioita joita ostelen miehelle. "
Miksi joudut käyttämään rahaa mieheesi? Miehet eivät koskaan halua naiselta rahaa, ellei päässä ole jotain perusteellisesti vialla.
"Mitä nyt töissä ja harrastuksessa naisia kohtaan, niin tuo kattaa todella suuren osan naisista. Myös he kenen tiedän käyttävän deittisivuja tai- sovelluksia,"
Miehet ajattelevat todennäköisesti näistä naisista vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä nyt töissä ja harrastuksessa naisia kohtaan, niin tuo kattaa todella suuren osan naisista. Myös he kenen tiedän käyttävän deittisivuja tai- sovelluksia,"
Miehet ajattelevat todennäköisesti näistä naisista vähän eri tavalla.
Kerro toki miten minun miehenä pitäisi noista naisista ajatella?
Vierailija kirjoitti:
"Nyt parisuhdeaikana taas huomaan että meno on hidastunut. Kuten sanoin, suhteeni on hyvin onnellinen mutta aikaa ja energiaa ei ole enää läheskään niin paljoa käytössä. Rahaakin palaa mieheen kuin huomaamatta. Olen huomannut, että vaikka ennen elin ns. leveämpää elämää, sain myös joka kuukausi säästöön, nykyään taas elämäntyyli on paljon askeettisempi mutta rahaa ei silti jää juurikaan yli vaikka palkkakin on tässä välissä noussut useammalla satasella. En silti tätä harmittele eikä se häiritse niin paljoa että alkaisin rajoittamaan asioita joita ostelen miehelle. "
Miksi joudut käyttämään rahaa mieheesi? Miehet eivät koskaan halua naiselta rahaa, ellei päässä ole jotain perusteellisesti vialla.
En JOUDU käyttämään rahaa mieheeni, vaan HALUAN hemmotella häntä. Hän esimerkiksi inhoaa vaatteiden ostamista, joten minusta on mukavaa ilahduttaa häntä laadukkailla, kivannäköisillä, hänen tyyliään olevilla vaatteilla. Hän syö aika paljon enemmän kuin minä, ja satun tietämään hänen lempiruokansa sekä herkkunsa, niihin tulee laitettua rahaa enemmän kuin mitä pelkästään itseeni laittaisin. Olen myös meistä se, joka yleensä varaa ja maksaa liput konsertteihin, teatteriin ym. Panostan mielelläni myös hänen syntymäpäivä- ja joululahjoihinsa rahallisesti, koska haluan antaa hänelle asioita joista hän on haaveillut mutta ei raaski itse ostaa itselleen.
Tällaiset asiat ovat minulle yksi luonteva tapa osoittaa rakkautta, ja koska koen että saan rakkaudenosoituksia tässä suhteessa paljon myös takaisinpäin, ei rahanmeno harmita. En ole tuhluri, mutta en myöskään jaksa pihtailla rahan suhteen niin kauan kun taloudellinen tilanne on vakaa. Minulla on hyvät säästöt eikä tarvetta hamstrata itselleni jokaista euroa, vaan laitan mielelläni rahaa siihen että tarjoan rakkaalleni elämyksiä ja laadukkaita elämän pieniä luksuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tunnettu ongelma on kuitenkin se, että deittiapeissa on paljon vähemmän naisia kuin miehiä. "
Suurimman osan HYVISTÄ naisista ei tarvitse mennä deittisovelluksiin, koska miehet tulevat kotiovelle muutoinkin.
Hyvillä naisilla odottaa uusia miehiä jonossa, kun naisen parisuhde päättyy. Hyvät naiset siirtyvät uuteen parisuhteeseen muutaman kuukauden sisällä erosta. Loput vänkäävät vaatimuslistojen kanssa nettideiteillä.
Luuletko tosiaan, että millään ulkoisilla sekoilla on tekemistä sen kanssa haluaako nainen itse uutta parisuhdetta heti edellisen perään? Naurettava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tästä useita tutkimuksia ja kyllä se trendi näyttää tukevan sitä, että sinkkunaiset ovat sinkkumiehiä onnellisempia. Ja taas parisuhde lisää miesten hyvinvointia.
Kaksi tärkeintä asiaa selittävää tekijää tutkimuksissa on naisten parempi kyky luoda sosiaalisia verkostoja. Koko ajan saamme lisätietoa siitä kuinka tuhoisaa yksinäisyys on ja valitettavasti miehet ovat kehnompia muodostamaan ja ylläpitämään sosiaalisiasuhteita. Usein vallankin pidemmän suhteen päättyessä moni mies jää yksinäisyyteen, koska niitä miehenkin sosiaalisiasuhteita on ylläpitänyt puoliso.
Toinen tärkeä selittävä tekijä on epätasa-arvoisesti jakaantuvien arjen töiden puuttuminen sinkkunaiselta. Toki silloin kaikki askareet ovat itsellä, mutta kuviosta poistuu se odotus ja pettymys toista kohtaan, joka sälyttää kaiken puolison niskaan.
Ja silti vaan siihen pari
Eikö Tinderissä ole huomattava miesenemmistö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En JOUDU käyttämään rahaa mieheeni, vaan HALUAN hemmotella häntä. Hän esimerkiksi inhoaa vaatteiden ostamista, joten minusta on mukavaa i
Voi hyvä luoja sentään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset ovat siis sellaisia, joilla on parisuhteita toisensa perään, jopa pari kolme vuodessa. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja sentään...
Tiedän, että joillekin ajatus onnellisesta parisuhteesta jossa kumpikin laittavat suhteeseen aikaa, vaivaa ja myös rahaa, haluavat ilahduttaa toista sekä arjessa että juhlassa, on ihan käsittämätön. Ihmiselle jolle parisuhde on pelkkää toisesta hyötymistä on tärkeä laskea jokainen euro mitä toiseen on käytetty jotta saa varmasti samalla rahalla takaisin. Toisille meistä taas tärkeintä on tunne tasapainosta, että molemmat panostavat suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministien aivopesulle immuuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En JOUDU käyttämään rahaa mieheeni, vaan HALUAN hemmotella häntä. Hän esimerkiksi inhoaa vaatteiden ostamista, joten minusta on mukavaa i
Miksi hän ei maksa niitä vaatteita? Lakkaa olemasta äiti, ole makutuomari.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Pesuaineita kuluu vähemmän. Pyykkikonekin saa olla se pienin ja halvin. Lakanoita voi pitää yli viikon. Tietenkin siivottomalle naiselle onkin ihan sama onko taloudessa miestä. Ai niin! Tärkein. Vähemmän murhetta.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Muuten hyvä, mutta naiset vaativat nykyään karvatonta kroppaa myös miehellä. Eli rintakarvat on syytä ajella (mielellään sokeroida veks), mutta paras on, jos rintakarvat eivät luontaisesti kasva.
Osittain. Molemmissa asioissa on puolensa oli sinkku tai parisuhteessa. Jos tulee lapsia asia mutkistuu enemmän.
Ongelmia parisuhteessa on jos suhde ei ole henkisesti terveellä pohjalla. Ja vaikka olisi, niin suhteessa pitää aina jollain tavalla sopeutua. Sinkkuna voit laittaa just sellaisen sisustuksen kuin haluat. Parisuhteessa täytyy tehdä kompromisseja milloin mihinkin asiaan liittyen. Oli sitten kyse mitä ruokaa syödään, maku mieltymykset tai sukulaisten ja tuttujen tapaaminen.
Pidemmällä aikavälillä moni väsähtää kun kokoajan täytyy sopeutua muiden toiveisiin ja sitten himmailee itseään.
Johan tuon kertoi Bob Marley aikoinaan biisissään, ei naista ei itkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta naiset vaativat nykyään karvatonta kroppaa myös miehellä. Eli rintakarvat on syytä ajella (mielellään sokeroida veks), mutta paras on, jos rintakarvat eivät luontaisesti kasva.
Siinäpä vaativat.