Ovatko naiset miehiä onnellisempia sinkkuina?
Ja ovat sinkkunaiset onnellisempia kuin parisuhteessa olevat naiset?
Kommentit (185)
Elän itse ihan hyvässä parisuhteessa. Jos tämä loppuu ennen aikojaan, jatkan elämääni sinkkuna. Se on ainakin varma, että yhdenkään miehen kanssa en muuta enää yhteen. Naisen kanssa kämppiksenä asuminen voisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Elän itse ihan hyvässä parisuhteessa. Jos tämä loppuu ennen aikojaan, jatkan elämääni sinkkuna. Se on ainakin varma, että yhdenkään miehen kanssa en muuta enää yhteen. Naisen kanssa kämppiksenä asuminen voisi toimia.
Samoilla linjoilla. Naiset kunnioittavat kokemukseni mukaan lakeja ja yhdessä sovittuja sääntöjä paremmin. Toki naisilla on omat haasteensa, mutta niitä on ehkä helpompi myös ymmärtää ja tukea, kuin esim. kompulsiota pakkosiittää koko ajan kaikkea
Vaikea uskoa. Ei minulla ole mitään mielenkiintoa mihinkään suhteisiin.
M52
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan. Haluan olla pantavana ja tienata vähemmän kuin mies. Se on kiihottavaa.
Sinä et ole nainen sen enempää kuin eräs kuukautissiteitä mainostava mieskään.
En sanoisi varsinaisesti "onnellisempia", mutta naiset omien havaintojeni mukaan suhtautuvat sinkkuuteen neutraalimmin kuin miehet.
Lisäksi siinä missä ympärilläni olevat sinkkumiehet tuppaavat ikäänkuin jähmettymään ja passivoitumaan elämässään ilman puolisoa, naiset pysyvät aktiivisina, ylläpitävät muitanihmissuhteita, käyvät tapahtumissa, harrastavat, opiskelevat, kehittävät itseään ja suunnittelevat elämäänsä eteenpäin.
Vaikka netin inkkelien jutut ovat enimmäkseen täyttä puutaheinääpotaskaa, on tietty totuuden siemen niissä "miksi kävisin töissä tai osallistuisin yhteiskuntaan jos en kelpaa naisille"? Valitusvirsissä. Parisuhde on jopa vähän absurdilla (ja epäterveellä) tavalla monelle miehelle suuri motivaattori huolehtia itsestään ja ympäristöstään. Kun tätä motivaattoria ei ole, niin sinkkumies liian usein lipsuu alamäkeen kaikilla elämänsä osa-alueilla.
Ei tietenkään kaikki, mutta havaintojeni mukaan miehen toimeliaisuus ilman parisuhdetta yleensä korreloi myös sinkkuusajan lyhyyden kanssa. Mies joka ei passivoidu sinkkunakaan tuppaa myös löytämään parisuhteen helpommin kuin ne jotka lakkaavat välittämästä omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan ilman naista elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole hoivaajatyyppiä ja uhrautuja, niin yleisesti ottaen hän siinä tapauksessa on onnellisempi sinkkuna kuin parisuhteessa. Itse en kestäisi jos sohvani nurkassa haisisi illasta toiseen kaljaa kittaava täysin passattava möhömaha, jolla on omasta mielestään huushollissa asioissa paljon sanan valtaa muttei juuri mitään velvollisuuksia.
Sinulla on erikoinen näkemys parisuhteista.
Tuohan on normimeininkiä useimmissa talouksissa. Mies heittäytyy laiskaksi paskaksi. Se on ominaista miehelle, joka luulee, ettei voi menettää saavuttamiaan etuja. Ja sitten yllättyy kovasti kun tulee ero ja häätö. "Meillähän oli kaikki niin hyvin". Joo, hänellä oli täysihoito.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Ei minulla ole mitään mielenkiintoa mihinkään suhteisiin.
M52
Eipä, kun 24/7 simuloit ihmissuhdetta somessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat. Miehiä jaksaa aikansa, mutta kyllä ne loppujen lopuksi ovat hirveä riesa. Edes hyvä seksi ei korvaa sitä vaivaa mitä heistä aiheutuu. Parempi olla yksin ja rauhassa.
Jos mietin omalla kohdalla parisuhdetta, kun kohta 50v mittarissa, niin vaikea nähdä osapuolten sukupuolten vaikuttavan suhteen helppouteen tai vaikeuteen. Ei ole lapsia hoidettavaksi puolin tai toisin. Luultavasti kumpikin osapuoli asunut yksin ja ennen suhdetta voi nähdä millainen siisteystaso toisella on, jos edes ikinä tarkoitus muuttaa yhteen. Taloudellisesti kumpikin osapuoli luultavasti pärjännyt omillaan, joten tuskin parisuhde taloudellista tilannetta huonontaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vaan, miksi tämä keskustelu menee naisten kanssa aina tähän "Tytöt ovat parempia kuin pojat." ja "Tytöt ei tarvitse poikia, mutta pojat tarvitsevat meitä." -keskusteluun? Tämähän on suoraan päiväkodista!! Mitäpä jos vain myönnetään, että molemmat sukupuolet tarvitsevat toisiaan. Miehet tarvitsevat naisten hoivaa ja naiset tarvitsevat miehiä fyysisiin töihin ja suojeluun. Ei tämä ole mihinkään muuttunut ikinä eikä muutu.
Ei miehet mitään hoivaa tarvitse. Lapset tarvitsevat hoivaa. Aikuinen mies pärjää kyllä olematta hoivattavana.
"En sanoisi varsinaisesti "onnellisempia", mutta naiset omien havaintojeni mukaan suhtautuvat sinkkuuteen neutraalimmin kuin miehet.
Lisäksi siinä missä ympärilläni olevat sinkkumiehet tuppaavat ikäänkuin jähmettymään ja passivoitumaan elämässään ilman puolisoa, naiset pysyvät aktiivisina, ylläpitävät muitanihmissuhteita, käyvät tapahtumissa, harrastavat, opiskelevat, kehittävät itseään ja suunnittelevat elämäänsä eteenpäin.
Vaikka netin inkkelien jutut ovat enimmäkseen täyttä puutaheinääpotaskaa, on tietty totuuden siemen niissä "miksi kävisin töissä tai osallistuisin yhteiskuntaan jos en kelpaa naisille"? Valitusvirsissä. Parisuhde on jopa vähän absurdilla (ja epäterveellä) tavalla monelle miehelle suuri motivaattori huolehtia itsestään ja ympäristöstään. Kun tätä motivaattoria ei ole, niin sinkkumies liian usein lipsuu alamäkeen kaikilla elämänsä osa-alueilla.
Ei tietenkään kaikki, mutta havaintojeni mukaan miehen toimeliaisuus ilman parisuhdetta yleensä korreloi myös sinkkuusajan lyhyyden kanssa. Mies joka ei passivoidu sinkkunakaan tuppaa myös löytämään parisuhteen helpommin kuin ne jotka lakkaavat välittämästä omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan ilman naista elämässään."
Oletko itse parisuhteessa?
Minä olen. Olin aina yksinäinen nuori ja en tykännyt bilettää yms. Jo nuorena tiesin että haluan vakavan parisuhteen esim irto tai lyhyet suhteet ei kiinnostaneet yhtään. Tapasin mieheni vasta 26v ja ollaan samanhenkisiä, molemmat introverttejä ja rakastan häntä paljon. Olen niin onnellinen kumppanistani. Sittenkin vielä olen sellaisesta perheestä jossa ei paljon halailtu lapsena ja mieheni tykkää halailla paljon. Se on ihanaa.
Piti siis sanoa että olen onnellisempi nyt suhteessa... :D
Vierailija kirjoitti:
"Tunnettu ongelma on kuitenkin se, että deittiapeissa on paljon vähemmän naisia kuin miehiä. "
Suurimman osan HYVISTÄ naisista ei tarvitse mennä deittisovelluksiin, koska miehet tulevat kotiovelle muutoinkin.
Mitä ihmeen HYVIÄ naisia? Oletko aikamatkaaja keskiajalta vai mitä hittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole hoivaajatyyppiä ja uhrautuja, niin yleisesti ottaen hän siinä tapauksessa on onnellisempi sinkkuna kuin parisuhteessa. Itse en kestäisi jos sohvani nurkassa haisisi illasta toiseen kaljaa kittaava täysin passattava möhömaha, jolla on omasta mielestään huushollissa asioissa paljon sanan valtaa muttei juuri mitään velvollisuuksia.
Sinulla on erikoinen näkemys parisuhteista.
Tuohan on normimeininkiä useimmissa talouksissa. Mies heittäytyy laiskaksi paskaksi. Se on ominaista miehelle, joka luulee, ettei voi menettää saavuttamiaan etuja. Ja sitten yllättyy kovasti kun tulee ero ja häätö. "Meillähän oli kaikki niin hyvin". Joo, hänellä oli täysihoito.
Huom: sinun miehelläsi oli kaikki hyvin. Sinä järjestit miehellesi täysihoidon. Sinun miehillesi on ominaista, että he luulevat, etteivät voi menettää saavuttamiaan etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tunnettu ongelma on kuitenkin se, että deittiapeissa on paljon vähemmän naisia kuin miehiä. "
Suurimman osan HYVISTÄ naisista ei tarvitse mennä deittisovelluksiin, koska miehet tulevat kotiovelle muutoinkin.
Hyvillä naisilla odottaa uusia miehiä jonossa, kun naisen parisuhde päättyy. Hyvät naiset siirtyvät uuteen parisuhteeseen muutaman kuukauden sisällä erosta. Loput vänkäävät vaatimuslistojen kanssa nettideiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Olin aina yksinäinen nuori ja en tykännyt bilettää yms. Jo nuorena tiesin että haluan vakavan parisuhteen esim irto tai lyhyet suhteet ei kiinnostaneet yhtään. Tapasin mieheni vasta 26v ja ollaan samanhenkisiä, molemmat introverttejä ja rakastan häntä paljon. Olen niin onnellinen kumppanistani. Sittenkin vielä olen sellaisesta perheestä jossa ei paljon halailtu lapsena ja mieheni tykkää halailla paljon. Se on ihanaa.
Kuulostat juuri sellaiselta naiselta, jonka miehet pitkään parisuhteeseen haluavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vaan, miksi tämä keskustelu menee naisten kanssa aina tähän "Tytöt ovat parempia kuin pojat." ja "Tytöt ei tarvitse poikia, mutta pojat tarvitsevat meitä." -keskusteluun? Tämähän on suoraan päiväkodista!! Mitäpä jos vain myönnetään, että molemmat sukupuolet tarvitsevat toisiaan. Miehet tarvitsevat naisten hoivaa ja naiset tarvitsevat miehiä fyysisiin töihin ja suojeluun. Ei tämä ole mihinkään muuttunut ikinä eikä muutu.
Outo näkemys, että olisi kyse jostain paremmuudesta. Eihän nuo tutkimukset ota kantaa mihinkään paremmuuteen, vaan onnellisuuteen.
Jossain toisessa viiterymässä miehet ovat naisia onnellisempia, eikä sekään ole mikään kannanotto kummankaan paremmuuteen tai huonouteen.
Osaatko lukea? Kritisoin tätä keskustelutyyliä, ja jonka täälläkin
Miksi naisen pitäisi pystyä kantamaan 100 kg ulos palavasta talosta? Sinkkuna en ihan heti keksi, mitä niin painavaa haluaisin talostani pelastaa. Koirani painaa 30 kg ja pääsee omin jaloin ulos. Lompakko, puhelin ja avaimet ovat vielä kevyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvillä naisilla odottaa uusia miehiä jonossa, kun naisen parisuhde päättyy. Hyvät naiset siirtyvät uuteen parisuhteeseen muutaman kuukauden sisällä erosta. Loput vänkäävät vaatimuslistojen kanssa nettideiteillä.
Kysyn edelleen, että mitä ihmeen hyviä naisia? Nunnia?