Mikä juttu toi on, että nykyään lapset KIRKUVAT suoraa huutoa jopa sisätiloissa leikkiessään?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä meitä yövuoroa tekeviä henkilöitä. Aamulla käyt nukkumaan ja parin tunnin kuluttua heräät korvia särkevään kirkuminseen. Kirkujien päikkäreiden aikana saat pari tuntia nukuttua kunnes se taas alkaa ja jatkuu iltaan saakka.
Jatkuva stressi päällä kun ei saa nukuttua.
Totta! Tosiasiahan on se, etteivät nämä ihmiset ajattele muita lainkaan. Laitetaan lapset illalla ulos, kiljumaan, saa sitten itse olla rauhassa sisällä.
Ulkoilu on lapsille hyväksi. Sinä nyt ajattelet liikaa itseäsi. Anna lasten olla lapsia ja laita ikkuna kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sama, ärsyttää suunnattomasti. Miksi eivät komenna pershedelmiääb??!!😝🤬🤯😠😱😱😱😱
On noloa komentaa ravintolassa tai kaupassa kirkuvalle Janica-Veetille.
Ettei totuus unohtuisi, pitää muistuttaa, että jo kultaisella 80-luvulla oli päiväkodin tätien yleisin vaiva kuulonalenema. Koko päivän kun kuuntelivat sitä kiljumista, niin kuulohan siinä meni. Nykyään ilmeisesti tilanne parempi tässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä meitä yövuoroa tekeviä henkilöitä. Aamulla käyt nukkumaan ja parin tunnin kuluttua heräät korvia särkevään kirkuminseen. Kirkujien päikkäreiden aikana saat pari tuntia nukuttua kunnes se taas alkaa ja jatkuu iltaan saakka.
Jatkuva stressi päällä kun ei saa nukuttua.
Totta! Tosiasiahan on se, etteivät nämä ihmiset ajattele muita lainkaan. Laitetaan lapset illalla ulos, kiljumaan, saa sitten itse olla rauhassa sisällä.
Rohkea oletus kerrostaloasujalta, että päivisin talossa on niin hiljaista, että siellä voi helposti nukkua. Kyllä itse ainakin ihan suosiolla pistän tulpat korviin jos on tarkoitus päivällä nukkua. Ja olen todella hyväuninen.
Miten niin nykyään? Lapset ovat aina olleet lapsia ja tulevat olemaan. Siihen kuuluu se, että mennään hetkestä toiseen estoitta tunteiden mukana ja siksi ne purkautuvat joskus äärimmäisellä tavalla. Harjoitellaan ihmisenä olemista. Lapsi ei ole minikokoinen aikuinen, mitä jotkut eivät tunnu käsittävän. Eivätkä muista että ovat olleet itse ihan samanlaisia lapsena.
Ei meillä ollut lapsina syytä eikä aihetta saatikka sitten lupaa kirkua ja huutaa pihassa tauotta. Ymmärrän ihan hyvin kaikenlaisen leikin ja tekemisen, itkun ja jonkinlaisen melunkin ajoittain mutta en tätä että se "leikkiminen" on järjetöntä rääkymistä koko päivän. Kuulostaa ihan mielisairaalta. Vanhemmat näppäilee luurejaan penkillä ja antavat kakaroiden tehdä mitä huvittaa. Jos omat pentuni olisivat kirkuneet ulkona noin aikanaan, olisi tullut äkkilähtö sisälle. Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin lapsiperheet. Vanhempien tehtävä on opastaa lapsiaan elämään täällä muiden seassa liiaksi häiritsemättä. En minäkään voi kirkua puistossa taukoamatta tuntikaupalla. Leikkejä on monenlaisia. Kaikissa ei tarvita kirkumista ja huutoa.
40 vuotta kasvatusalalla ja jos mulla on kuulon alenema, niin sitten nuo nykylapset kiljuvat TODELLA kovaa. Ei todellakaan kiljuttu näin paljon edes 10 vuotta sitten, saati sitä aiemmin.
Yleensä lapset kiljuvat eniten kun aloittavat päiväkodissa, sitten ne oppivat pikkuhiljaa sosiaalisia taitoja ja kiljuminen vähenee. Viikkokin kotona, niin taas kiljutaan. En tiedä mistä se johtuu, mutta epäilen että vanhemmat on niin kännyköidensä lumoissa, ettei lapsi saa huomiota muuten kuin kiljumalla. Kaupoissa olen huomannut, että kiljumalla ne saa tahtonsa läpi, kun vanhempi haluaa kiljumisen loppuvan, eikä osaa mitään muuta.
Nämä häiriökäyttäytyvät perskiljujat ovat yksi iso syy miksi nuoret naiset eivät enää tee lapsia, ei kukaan normaalijärkinen halua elää tuollaisen kanssa. Että tuo kakaroiden meluhäiriköinti alkaa olla vähän isomman luokan ongelma kun kääntää pois nuorien sukupolvien lisääntymishalun..
Lapset kirkuu, teinit kirkuu ja nuoret aikuiset kirkuu, urheilijat ja katsomotkin kirkuvat hulluntavalla, lärvikin auki niin että mahalaukkuun asti näkee ja käsivarret taivasta kohden ylös. Semmoista se on ja sitä vaan pitää sietää tai sitten pysyä kaukana noista.
Itse olin vastikään bussipysäkillä. Lapsiperhe tuli sateensuojaan katoksen alle. Istuin penkillä ja selasin puhelinta. Kaksi lasta tuli seisomaan eteeni ja huutaa kurkku suorana minulle jotain. Ja sitä huutoa jatkui minuuttikaupalla. Ei mitään oikeaa asiaa. Vanhemmat vain nauroivat eivätkä välittäneet kommentoida asiaa mitenkään. Välinpitämättömiä. Onneksi oli itsellä i vastamelukuulokkeet, mutta silti huuto kuului läpi.
Huomaa kyllä että lisääntymiseen ei ole mitään kelpoisuusvaatimuksia.
Onneksi kun pääsi kotiin, oli ihanan rauhallista ja hiljaista. #Childfree #ChildfreeByChoice
Tänään on jo ennen yhdeksää aamulla aloitettu kirkuminen meidän pihassa ja jatkui yhteen saakka. Nyt on hiljaista. Vanhemmat ei millään tavalla kiellä tai opasta. Aion ottaa asian puheeksi joko lapsille suoraan tai vanhemmilleen. Jatkuva kirkuminen ja karjuminen on väkivaltaa. Meillä muilla ihmisillä on oikeus olla kotonamme rauhassa. Jos lapsesi on liian äänekäs, opeta häntä hillitsemään ääntään tai vie kauemmas asuintaloista leikkimään. Yksinkertaista.
Jännä jos vanhempia ei yhtään haittaa että niiden lapsia vihataan? Varmaan itsekin vihaavat lapsiaan, kun eivät opeta niitä käyttäytymään niin, ettei kukaan kohdistaisi niihin vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista ilmeisesti osaksi lähtee, jotta saavat äänensä kuuluville. Kaikki eivät, mutta iso osa.
Päiväkodin tätien pitäisi antaa ympäri korvia niin että raikuu näitä kirkujia kunnes oppivat puhumaan normaali äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on jo ennen yhdeksää aamulla aloitettu kirkuminen meidän pihassa ja jatkui yhteen saakka. Nyt on hiljaista. Vanhemmat ei millään tavalla kiellä tai opasta. Aion ottaa asian puheeksi joko lapsille suoraan tai vanhemmilleen. Jatkuva kirkuminen ja karjuminen on väkivaltaa. Meillä muilla ihmisillä on oikeus olla kotonamme rauhassa. Jos lapsesi on liian äänekäs, opeta häntä hillitsemään ääntään tai vie kauemmas asuintaloista leikkimään. Yksinkertaista.
Tunnin kesti hiljaisuutta pihassa, siitä lähtien on taas karjuttu ja kiruttu. Kivasti menee lepopäivä tässä kersojen kirkunassa. Vanhemmat vielä ylimpänä kailottamassa.
Mä olen miettinyt, että mitä jos menisin sinne itse esim laulamaan kovalla äänellä moneksi tunniksi? Tai veisin kaiuttimet ja soittaisin sieltä vaikka lokkien kirkunaa? Vain sen verran, että lasten kirkuminen peittyisi sen alle? Tai jos metelöinti kerran on sallittua, kai pihassa voi pitää äänenvahvistimien kera oman bändin rumputreenit?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että mitä jos menisin sinne itse esim laulamaan kovalla äänellä moneksi tunniksi? Tai veisin kaiuttimet ja soittaisin sieltä vaikka lokkien kirkunaa? Vain sen verran, että lasten kirkuminen peittyisi sen alle? Tai jos metelöinti kerran on sallittua, kai pihassa voi pitää äänenvahvistimien kera oman bändin rumputreenit?
Vähän samoja ajatuksia ollut. Voisin pyytää poikaani (parikymppinen) ystäviensä kanssa myös pihaan kierimään, potkimaan ja karjumaan täyteen ääneen. Paukuttamaan rännejä ja ovia. Juoksisivat pihassa ja ihmisten ikkunoiden alla koko päivän ja huutaisivat täysin palkein. Olutpalkalla varmasti suostuisivat.