Mikä juttu toi on, että nykyään lapset KIRKUVAT suoraa huutoa jopa sisätiloissa leikkiessään?
Kommentit (147)
Se on kyllä rivarissa rasittavaa kun toisen talon kakarat ryntäilee tuolla minun piha-alueella aivan ikkunoideni alta että jytinä ja mökä vaan käy. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisia kohtaan ja vanhempia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä rivarissa rasittavaa kun toisen talon kakarat ryntäilee tuolla minun piha-alueella aivan ikkunoideni alta että jytinä ja mökä vaan käy. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisia kohtaan ja vanhempia ei kiinnosta.
Onpahan senkin elämässä JOTAIN sisältöä.
Lapsia pitäisi kasvattaa ja opastaa, mutta taitaa olla nykyvanhemmille ylivoimaista.
Samaa olen ihmetellyt ja on aivan helvetillistä kuunnella monen korkean kerrostalon ryppäässä kun jollain poika lapsella on se tyyli että hän karjuu kurkku suorana kokoajan kun pelaavat jotain. Se kuuluu varmaan 1/2 km päähän. Eikä kulaan puutu. Lspsia kun ei saa komentaa eikä opastaa nyjyään vaan kaikki saa tehdä ihan mitä huvittaa tai ei huvita.
Kyllä sitä varmaan aina ennenkin on lapsista ääntä lähtenyt mutta tuo karjumishuuto on kyllä jotain mihin pitäisi puuttua, ei ole normaalia.
Ja mikä helvetti siinä on että muut JOUTUU kuuntelemaan sitä vsikka ihan varmaan se ärsyttää kaikkia.
Joudun läymään ehkä 3-4x v työni puolesta jossain päiväkodissa ja joka kerta joudun hillitsemään itseäni etten vaan sano kellekään "sssssshhh, hiljaa".
Kerrankin eräs poika oli yksin jossain tilanteessa ja kun näki että tulee vieraita, kiljui niin lujaa että verta valui korvista. Pk johtaja ei reagoinut mitenkään vaan sanoi pojalle hyvin ystävällisesti jotain et " jahah janipetteri, sinä kokeilit nyt tuommoista ääntä " hän kuitenkin huomioi lapsen eli lapsi sai kilunnalla kaikkien meidän huomion (palkinto kiljumisesta). Tosin ei se johtaja voinut meidän nähden komentaakaan sitä olemaan hiljempaa, mutta olisi kääntänyt vaan selkänsä ja jättänyt kokonaan huomiotta.
"Lapsi ei ole minikokoinen aikuinen, mitä jotkut eivät tunnu käsittävän. Eivätkä muista että ovat olleet itse ihan samanlaisia lapsena." TÄMÄ