Miltä tavisnainen näyttää
Täältä voi katsoa, miltä yli kolmikymppinen suomalainen tavisnainen näyttää bikineissä:
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010552441.html
Eli tää on tavismiehen taso.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ylipainon normalisointi."
Siis sinun mielestäsi juttu oli ylipainon normalisointia, kun siinä oli kuvia naisista jotka ovat keskimääräisen naisen kokoisia?
Keskimääräinen eli n. 164 cm pitkä ja 71 kiloa painava nainen on 4 kiloa ylipainon puolella. Olisiko koko juttu pitänyt jättää tekemättä ettei tulisi "normalisoineeksi" ylipainoa. Tavallisuus ei saisi näkyä mediassa? Voisit olla hieman monisanaisempi, jos asia herättää sinussa ajatuksia. Nyt on vaikea tulkita, mitä oikein haluat sanoa.
Öh? 164 cm ja 71 kg nainen on AINAKIN 10 kg ylipainoinen. Varmaan peräti 15 kg ylipainoinen on lähempänä totuutta.
No sen määrittää bmi-laskuri, ei sinun mieltymyksesi.
Niin, siihen viittaankin. 164 cm naiselle 60 kg on s
Mä en ole lihava, vaan normaalipainon alarajalla, ja bmi-laskuri kertoo myös mulle että 164-senttinen nainen on normaalipainossa ollessaan 50-67 kiloa. Mikään tutkimus ei määritä "sopivaa" painoa kilon tarkkuudella koska ihmiset ovat myös rakenteeltaan erilaisia. Normaalipaino on laaja sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallin siivoojana työskennellessäni sain useamman vuoden verran otantaa ihmisvartaloista alasti/vähissä vaatteissa.
Ikäväkseni täytyy todeta, että nuo lehdessä olevat keskivertoa paremman näköisiä.
Suurimmat kauhistukset mielestäni on huomattava ylipaino ja kamalat tatuoinnit.
Harva ihminen näyttää alasti paremmalta, kuin vaatteet päällä.
En ymmärrä, onko minussa jotain vikaa, kun en kauhistu tuntemattomien ihmisten ulkonäöstä tai vartaloista? Harvoin kukaan hätkähdyttää negatiivisessa mielessä ja silloinkin seuraava ajatus on, että omapa on kroppansa.
Yksi kerta on jäänyt mieleen. Ruuhkassa tuli vastaan vähän vanhempi nainen, jonka kasvot näyttivät hätkähdyttävästi luurangolta. Oli varmaan vakavasti sairas, edes anorektikot eivät näytä siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lettu levällään makaavalta ryhävalaalta.
No tee itsesi eteen jotain. Ensin se ruokavalio ja pikkuhiljaa liikuntaa mukaan 🌺😉
Miksi tekisin kun ihmiset maksaa mulle tästä? Ne haluaa nähdä tätä. Joten tee itse itsellesi jotain, älä muita neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallin siivoojana työskennellessäni sain useamman vuoden verran otantaa ihmisvartaloista alasti/vähissä vaatteissa.
Ikäväkseni täytyy todeta, että nuo lehdessä olevat keskivertoa paremman näköisiä.
En ymmärrä, onko minussa jotain vikaa, kun en kauhistu tuntemattomien ihmisten ulkonäöstä tai vartaloista? Harvoin kukaan hätkähdyttää negatiivisessa mielessä ja silloinkin seuraava ajatus on, että omapa on kroppansa.
Yksi kerta on jäänyt mieleen. Ruuhkassa tuli vastaan vähän vanhempi nainen, jonka kasvot näyttivät hätkähdyttävästi luurangolta. Oli varmaan vakavasti sairas, edes anorektikot eivät näytä siltä.
Meidän naapurustossa kulkee sellainen anorektikko, siis jalat on n 5 cm leveät ja se on aivan järkyttävän näköinen. Oikeesti. En ymmärrä miten se jaksaa edes polkea sitä pyörää kun se sotkee menemään. En ymmärrä. Ennemmin mä olen hieman lihava kun luuranko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö maha aina tuollaiseksi synnytyksessä?
Ei mene. Näissä kehoissa näkyy liikunnan puute.
Tuo 57 v harrasti vaeltamista yms. eli kuntoa on. T. saman ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kerta on jäänyt mieleen. Ruuhkassa tuli vastaan vähän vanhempi nainen, jonka kasvot näyttivät hätkähdyttävästi luurangolta. Oli varmaan vakavasti s
Välimuotojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näissä jutuissa ole koskaan myös laihoja? Odotin että näkisin omanlaisen ihmisen myös.
Mietin itse aluksi samaa kun katsoin vain kuvat. Tuossa jutussahan lukee, että ''jos kaikkien 1864-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi 7173-kiloinen ja 164165 senttimetriä pitkä'' ja ''seitsemän eri-ikäistä ja keskiarvokokoista naista poseerasi Me Naisille''.
Tietenkin jutussa esiintyvät keskivertonaiset ovat kaukana laihasta noilla mitoilla. Siitä huolimatta hoikat ja laihat naiset ovat ihan yhtä taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa, että rv 32+3 olen kevyempi kuin nämä "tavalliset" naiset. En edes ole mikään laiheliini vaan ennemmin lihaksikas. Paino ennen raskautta oli 64,5 kg ja pituus 166 cm eli on painossani ihan läskiäkin osa.
Miksi tätä alapeukutetaan? Tällä hetkellä painan siis 70 kg ja vatsa on valtava.
Koska sä olet auttamattoman pihalla maailmasta, jos susta on outoa nähdä ylipainoisia ihmisiä. Tai sitten toi oli vaan sun tapa ylistää itseäsi. Anyway,,
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole tavis naisia noissa kuvissa. Jokaisella on ylipainoa. Itse olen normaali painoinen tavis mies ja saan kyllä ihan normaali painoisia ja hoikkia tavis naisia.
ET siis ymmärrä tilastoja. Keskimääräinen nainen on tuon jutun kokoinen. Se ei tarkoita sitä, ettet sinä voisi saada normaalipainoisia naisia tai ettei sellaisia olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö maha aina tuollaiseksi synnytyksessä?
Ei mene. Näissä kehoissa näkyy liikunnan puute.
Tuo 57 v harrasti vaeltamista yms. eli kuntoa on. T. saman ikäinen
Kävelyä. Se ei juuri vatsalihaksia tai käsivarsia treenaa. Eikä oikein mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outoa, että rv 32+3 olen kevyempi kuin nämä "tavalliset" naiset. En edes ole mikään laiheliini vaan ennemmin lihaksikas. Paino ennen raskautta oli 64,5 kg ja pituus 166 cm eli on painossani ihan läskiäkin osa.
Miksi tätä alapeukutetaan? Tällä hetkellä painan siis 70 kg ja vatsa on valtava.
Mä alapeukutin noiden lainausmerkkien takia. Ikään kuin nämä naiset eivät mielestäsi olisi tavallisia. Jos sinä olet hoikempi niin se ei tee heistä epätavallisia, koska tavallisuutta ei määritellä sinun painosi mukaan, vaan keskiarvon.
Juuri näin .Jutussa nimenomaan oli naisia , jotka sopivat tilastojen keskiarvoon ja se tekee heistä tavallisia. Ei se ovatko läskejä tai minkälainen maha heillä on .
Olen vähän yllättynyt itse, että nainen on keskimäärin tuon kokoinen. Positiivisesti. Näen niin paljon oikeasti lihavia naisia että vastapainoksi sitten pitää olla laihoja ja normaalipainoisiakin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alapeukutin noiden lainausmerkkien takia. Ikään kuin nämä naiset eivät mielestäsi olisi tavallisia. Jos sinä olet hoikempi niin se ei tee heistä epätavallisia, koska tavallisuutta ei määritellä sinun painosi mukaan, vaan keskiarvon.
No mä olen normaalipainoinen ja pienempi. Mistä se kertoo?
Siitä että sä olet normaalipainoinen ja pienempi. Ja rivien välistä voi lukea, että haluat dissata sua isompikokoisia.
Onpa pullavia. Miksi ylipainosta tehdään normaalia nykyään? Nuo ovat kaukana normaalipainoisista.
Väärin.
BMI:n normaalipaino on nykyisin 18.5-25. Se oli aikaisemmin 20-28 eli kehitys on juuri toiseen suuntaan kuin väität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun mielestäsi juttu oli ylipainon normalisointia, kun siinä oli kuvia naisista jotka ovat keskimääräisen naisen kokoisia?
Keskimääräinen eli n. 164 cm pitkä ja 71 kiloa painava nainen on 4 kiloa ylipainon puolella. Olisiko koko juttu pitänyt jättää tekemättä ettei tulisi "normalisoineeksi" ylipainoa. Tavallisuus ei saisi näkyä mediassa? Voisit olla hieman monisanaisempi, jos asia herättää sinussa ajatuksia. Nyt on vaikea tulkita, mitä oikein haluat sanoa.
Öh? 164 cm ja 71 kg nainen on AINAKIN 10 kg ylipainoinen. Varmaan peräti 15 kg ylipainoinen on lähempänä totuutta.
Normaalipaino määritellään BMI:n avulla. Et sinä voi itse keksiä määritelmiä.
168cm ja 70kg,ja vaaleahkot hiukset.Villi veikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksei näissä jutuissa ole koskaan myös laihoja? Odotin että näkisin omanlaisen ihmisen myös.
Osta mikä tahansa naistenlehti niin näet niitä laihoja. Ne on mainstreamia. Ihan hyvä on esitellä toisenlaisiakin vartaloita.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia 😬
Niin, kuten enemmistö suomalaisista naisista on.
Muna roikkuu polvissa?