Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vaimo on tottunut syömään ruokansa kylmänä" - mikä mulkero mies!

Vierailija
11.07.2024 |

Seurasin sivusta erään tutun pariskunnan ja heidän pienten lastensa ruokailua kotinsa ulkopuolella. Perheen äiti joutui keskeyttämään oman ruokailunsa monta kertaa: milloin toisella lapsista oli leipä loppu, milloin kaatui maitomuki, milloin toinen lapsi halusi lisää ketsuppia jne. Äiti keskeytti ateriointinsa useita kertoja lähteäkseen hakemaan asioita. Mies lappasi kaikessa rauhassa ruokaa kitusiinsa, eikä tehnyt elettäkään auttaakseen vaimoaan. Edes maitomukin kaatuessa pitkin pöytää mies ei edes noussut tuoliltaan, vaan antoi vaimon pyyhkiä pöydän kuivaksi toisen naisen kanssa. Kun vaimo lähti taas hakemaan lapsille jotakin, niin mies vain totesi naureskellen "vaimo on tottunut syömään ruokansa kylmänä." ja jatkoi syömistä. Mikä mulkero mies! Näkee kilometrin päähän, ettei ole kiinnostunut huolehtimaan omista lapsistaan tai huomioimaan vaimoaan niin, että antaisi tämän syödä rauhassa.

Tällaisista asioista näkee, huomioiko ihminen aidosti puolisoaan vai onko vain itsekeskeinen ja piittaa omista asioistaan. Ja en ihmettele, että osalla palaa tähän itsekkyyteen lopulta pinna ja lähtevät lätkimään.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi h*lvetti soikoon, että ärsyttää tuollaiset äijät. Sitten nää samat sankarit eron tullessa ihmettelee ja kertoo läheisilleen, että tulipa aivan puskista. 

Ja seuraavalle naiselle haukutaan hullua exää.

Jep ja sukulaisille sekä kavereille haukutaan myös. Tiedän lähipiiristä vastaavan tapauksen ja huvittuneena kuuntelin miehen tilityksiä, kun tiesin (ja nähnytkin monesti) tasan tarkkaan mikä ollut homman nimi. 

Vierailija
62/93 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan mies itse millainen urpo hän onkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli tismalleen samanlainen. Ja koulutuksella tms. ei ole tämän kanssa mitään tekemistä; mies on korkeastikoulutettu mijonääri, ihan yhtä kuspäitä nekin osaa olla

Moni kakku päältä kaunis..... Minulle mies ehdotti, että hoitaisin yksin kodin ja lapsen sillä aikaa kun hän tekisi töitä ja tienaisi. Erosin aika äkkiä.

Vierailija
64/93 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia miehiä valitettavasti riittää. Eniten ihmetyttää, miten ihan reippaasti aikuiseen ikään ehtineet miehet voivat olla tällaisia. Saivatko omilta isiltään mallin tuollaisesta vai mistä on kyse?

Oma isäni on aina ollut todella ahkera ja siksi omat odotukseni kotitöiden tekemisestä on ollut korkealla. En olisi todellakaan ottanut miestä, joka vain makoilisi tai jättäisi lapsiarjen hoidettavakseni.

Vierailija
65/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko ajatelleeksi, mikä saa vaimon toimimaan noin?

Mistä merkillisestä syystä tuo nainen ei ole koskaan vaatinut miestään osallistumaan lastenhoitoon vaan tehnyt kaiken aina itse? Olen itse syntynyt 50-luvulla, mutta minulle oli täysin selvä asia, että en minä yksi huolehtinut lapsistani noin 30 vuotta sitten. Mikä on muuttunut niistä ajoista, ja nyt nuoremmat naiset toimivat samoin kuin isoäitinsä aikoinaan?

Vierailija
66/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaakohan mies itse millainen urpo hän onkaan?

Tajuaakohan nainen itse, millainen lammas hän onkaan?

Ihan tosissani näin mummoikäisenä mietin, miksi nuoret naiset toimivat noin.

Vierailija
67/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaakseen vaimoaan? Myös aloittaja pitää itsestään selvänä, että äiti huolehtii lapset yksin, mies vain auttaa. Kun me olimme perheenä reissussa, saattoi toinen lapsi olla isän ja toinen äidin huollettavana.

Ihan tosissanneko te ajattelette, että ei miehellä ole mitään vastuuta omista lapsistaan eikä tarvitse huolehtia vaan vähän äiti auttaa? Ja sitten pitäisi vielä olla pitemmät isyyslomat kuin ennen?!

Vierailija
68/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos isä lähtisi hakemaan leipää, hän toisi naisen mielestä väärää, sama ketsupin kanssa ja maidotkin hän pyyhkisi väärällä tavalla. Kun on riittävän monta kertaa yrittänyt ja vaimo on aina muistanut sanoa, että väärin tehty, niin oppii syömää ruokansa rauhassa ja antaa vaimon tehdä oikein.

Vierailija
69/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttui sen pituinen se niikuin saduissa on tapana.

Vierailija
70/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuollaista arkea elin ja olin. En tiedä mitä siinä nyt oli sitten mukamas niin vikaa. Se on nykynaiset jotenkin tosi kranttuja. Mies kuoli kolme vuotta sitten ja en kyllä jäänyt katkeraksi jostain.

Se vika että mies ei ota vastuuta mistään. Ehkä joskus männävuosina voinut mennä läpi sillä että mies tekee vain miesten töitä. Mutta kun nykyään ei niitäkään monella miehellä ole tehtävänä tai eivät osaa, vaikka olisi. Sen sijaan ns. naisten työt ei ole kadonneet mihinkään, niin on aika luonnollista kaivata vastuunjakoa tähän asiaan.

Vierailija
71/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä naista joka alkaa tuollaiseksi kotiorjaksi (mitä siis kommenteissa on aloituksen lisäksi), mutta en kyllä oikein ymmärrä miestäkään, joka kehtaa passauttaa itseään niin kuin olisi joku alle kouluikäinen kakara.

Mieheltä ja hänen äidiltään voisi kysyä , miksi ei ole napanuoraa vielä katkaistu. Olen nähnyt , kun äiti lähes" ruuan pureskelee poikakullan puolesta. Ei voi odottaakkaan että monestakaan miehestä tuon kummempaa tulisi.

Joo, ja "miehen" vaimolta voisi kysyä, kannattaako ottaa napanuoralla äidissään kiinni oleva poika mieheksi?

Vierailija
72/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia miehiä valitettavasti riittää. Eniten ihmetyttää, miten ihan reippaasti aikuiseen ikään ehtineet miehet voivat olla tällaisia. Saivatko omilta isiltään mallin tuollaisesta vai mistä on kyse?

Oma isäni on aina ollut todella ahkera ja siksi omat odotukseni kotitöiden tekemisestä on ollut korkealla. En olisi todellakaan ottanut miestä, joka vain makoilisi tai jättäisi lapsiarjen hoidettavakseni.

Malli varmaan saatu kotoa isältä tai vastaavasti oma äiti passannut kaiken valmiiksi eikä ole ollut edes mahdollisuutta oppia itsenäisemmäksi. Tässäkin tilanteessa järkevä mies kuitenkin pystyy asiasta keskustelemaan ja muuttamaan toimintaansa.

Vierailija
73/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuollaista arkea elin ja olin. En tiedä mitä siinä nyt oli sitten mukamas niin vikaa. Se on nykynaiset jotenkin tosi kranttuja. Mies kuoli kolme vuotta sitten ja en kyllä jäänyt katkeraksi jostain.

Se vika että mies ei ota vastuuta mistään. Ehkä joskus männävuosina voinut mennä läpi sillä että mies tekee vain miesten töitä. Mutta kun nykyään ei niitäkään monella miehellä ole tehtävänä tai eivät osaa, vaikka olisi. Sen sijaan ns. naisten työt ei ole kadonneet mihinkään, niin on aika luonnollista kaivata vastuunjakoa tähän asiaan.

Entä jos mies maksoi koko perheen aterian? Nykymaailmassa monella on se ajatus, että miehellä on vastuu ihan kaikesta, nainen on eräänlainen perheen vapaamatkustaja, jolle synnytys riitti osallistumiseksi perhe-elämään.

Vierailija
74/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin ihan suoraan myöntää, että omalla miehelläni kesti kunnolla isäksi kasvaminen lähes pari vuotta, vaikka hän oli itsekin ehdottomasti halunnut lapsen. Nykyisin hommat sujuvat niin, että kumpikin huolehtii lapsen asioista. Alkuun mies oli selvästi tuolla tavalla itsekkäämpi, mutta olin asiassa tiukkana ja mies oli myös välillä hoitovapaalla lapsen kanssa. Kyllä mies nykyisinkin puhisee, jos lapsi kiukuttelee tai vaatii paljon, mutta annan puhista. Vanhemmuus nyt vaan rutiineja ja arkista puurtamista, kuuluu asiaan.

Kiva sille lapsellekin kuunnella isänsä ärtynyttä puhinaa. Tulee varmasti olo, että on rakastettu lapsi. 

Vierailija
75/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan kertaa tämä aloitus on ollut täällä? 

Niinpä, iso osa miehistä ei vaan kertakaikkiaan opi.

Vierailija
76/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on mulkero? Vaimo passaa lapsia ihan turhaan, mies on monta kertaa sanonut, että lapsi ei mene rikki, vaikka ei asioillaan juostaisi koko ajan. Maitoa pöydältä kuivaamaan ei tarvita koko kylää, siinä oli jo 2 aikuista moista tekemässä.

Tuon naisen ei olisi ollut mikään pakko ravata edestakaisin, joten mies oli oikeassa, vaimo itse haluaa syödä ruokansa kylmänä, se ei ole mikään välttämättömyys.

Vierailija
77/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaakseen vaimoaan? Myös aloittaja pitää itsestään selvänä, että äiti huolehtii lapset yksin, mies vain auttaa. Kun me olimme perheenä reissussa, saattoi toinen lapsi olla isän ja toinen äidin huollettavana.

Ihan tosissanneko te ajattelette, että ei miehellä ole mitään vastuuta omista lapsistaan eikä tarvitse huolehtia vaan vähän äiti auttaa? Ja sitten pitäisi vielä olla pitemmät isyyslomat kuin ennen?!

Ai että, nyt on taas uhriutuminen oikein huipussaan, kun takerrutaan aloituksessa olleeseen yhteen sanaan, vaikka ollaankin ilmeisesti samaa mieltä kuitenkin.

Niin, olihan se toisaalta väärin, siinähän olisi pitänyt puhua lapsen auttamisesta, ei suinkaan vaimon.

Vierailija
78/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki teistä ovat kai kauhean sosiaalisia, kun tiedätte heti tosi monta miestä, jotka milloin mitäkin.

Jotkut jopa osaavat kertoa että suurin osa jne - ovensuukyselynkö perusteella?

Vierailija
79/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki teistä ovat kai kauhean sosiaalisia, kun tiedätte heti tosi monta miestä, jotka milloin mitäkin.

Jotkut jopa osaavat kertoa että suurin osa jne - ovensuukyselynkö perusteella?

Aika usein käytetään ilmaisua suuri osa, tai iso osa. Silloin se melko suhteellinen käsite. Ja silti vieläkin suurempi tai isompi osa miehistä tms. voi olla täysin erilaisia. Ja suurin osa tuntemistani miehistä/naisista/ihan mistä vain ei käytännössä tarkoita oikein mitään, koska ihminen tuntee niin pienen joukon riittävän hyvin joka tapauksessa. 

Vierailija
80/93 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti passaa turhaan ja se on hänen oma valinta. Mies toimii järkevästi. Passatuista lellityistä lapsista tulee usein laiskoja aikuisia. Odottavat ja vaativat itsekeskeisesti muilta ihmisiltä palveluksia. Ilmaiseksi tietenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan