"Vaimo on tottunut syömään ruokansa kylmänä" - mikä mulkero mies!
Seurasin sivusta erään tutun pariskunnan ja heidän pienten lastensa ruokailua kotinsa ulkopuolella. Perheen äiti joutui keskeyttämään oman ruokailunsa monta kertaa: milloin toisella lapsista oli leipä loppu, milloin kaatui maitomuki, milloin toinen lapsi halusi lisää ketsuppia jne. Äiti keskeytti ateriointinsa useita kertoja lähteäkseen hakemaan asioita. Mies lappasi kaikessa rauhassa ruokaa kitusiinsa, eikä tehnyt elettäkään auttaakseen vaimoaan. Edes maitomukin kaatuessa pitkin pöytää mies ei edes noussut tuoliltaan, vaan antoi vaimon pyyhkiä pöydän kuivaksi toisen naisen kanssa. Kun vaimo lähti taas hakemaan lapsille jotakin, niin mies vain totesi naureskellen "vaimo on tottunut syömään ruokansa kylmänä." ja jatkoi syömistä. Mikä mulkero mies! Näkee kilometrin päähän, ettei ole kiinnostunut huolehtimaan omista lapsistaan tai huomioimaan vaimoaan niin, että antaisi tämän syödä rauhassa.
Tällaisista asioista näkee, huomioiko ihminen aidosti puolisoaan vai onko vain itsekeskeinen ja piittaa omista asioistaan. Ja en ihmettele, että osalla palaa tähän itsekkyyteen lopulta pinna ja lähtevät lätkimään.
Kommentit (93)
Kyllähän näitä on, jopa "hauskoja" TikTok-videoita löytyy aiheesta. Onneksi minun mieheni/lasten isä ei ole KOSKAAN tehnyt mitään noin typerää. Toki en myöskään ole alistuvaa sorttia...
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa "pienissä asioissa" näkee sen, rakastaako toinen puolisoaan aidosti. Koska jos rakastaa, niin on valmis huomioimaan toisen.
Jep. Tuollainen käytös on ihan jo henkistä väkivaltaa...
No mites se sinulle tai minulle kuuluu, kuinka tarinan mies ja nainen valitsevat elää oman elämänsä? Kyllä sillä naisellakin on vapaa tahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon vastasyntyneillä töissä ja kyllä siellä jo näkee, miten vastuut jakautuu.
Etenkin koulutetut isät ottavat vauvasta vastuuta öin ja päivin.
Sitten on niitä lusmuja joita ei mikään kiinnosta.
Ei ole koulutuksesta kiinni. Tiedän useammankin lapsen suhteen välinpitämättömän isän, joka on korkeasti koulutettu (maisteri). Sen sijaan olen huomannut, että osa ns. iäkkäämpinä isäksi tulleista (40 v +) on melko itsekkäitä. Voi johtua siitäkin, että ovat kauan eläneet itsenäistä elämää, niin siitä on vaikea päästää irti. Silti niin pitäisi tehdä, jos on isäksi halunnut.
Johtunee ehkä myös siitä, että tällaisille iäkkäille iseille lapsia synnyttävät naiset ovat monesti paljon nuorempia ja jotenkin alisteisessa asemassa. Tietysti myös se malli mitä sen iäkkään isän kodista on tullut saattaa olla ihan eri kuin huomattavasti nuoremman.
Vierailija kirjoitti:
No mites se sinulle tai minulle kuuluu, kuinka tarinan mies ja nainen valitsevat elää oman elämänsä? Kyllä sillä naisellakin on vapaa tahto.
Ei välttämättä ole. Tuskin kukaan valitsee elää alistettuna ja nöyryytettynä. Sitähän tuo on!
Vierailija kirjoitti:
Mikäli minä en ota salaattikulhoa ja ketsuppia pöytään, niin ei niitä kyllä mieskään siihen ota jääkaapista, vaikka jääkaappi on metrin etäisyydellä.
no, eihän ketsuppia ruokapöydässä tarvitse. vai syöttekö nakkikiskalla?
Vierailija kirjoitti:
Lasten synnyttyä pitäisi olla paljon tiukempi siinä, ettei puolisoa päästetä tuollaiseksi vapaamatkustajaksi. Vahinko on selvästi tapahtunut jo aikaa sitten, kun mies jo olettaa naisen hoitavan kaiken.
Kyllä, vakka on kantensa valinnut jo tutustumisvaiheessa.
En ymmärrä naista joka alkaa tuollaiseksi kotiorjaksi (mitä siis kommenteissa on aloituksen lisäksi), mutta en kyllä oikein ymmärrä miestäkään, joka kehtaa passauttaa itseään niin kuin olisi joku alle kouluikäinen kakara.
Minulle ei olisi tarvinnut tehdä kuin kerran jotain tuollaista, kun olisin tehnyt selväksi, että minä en täällä yksin ramppaa hakemassa sitä ja tätä tai siivoa kaatuneita maitoja. Eipä silti mieheni olisi koskaan noin hirveä...
Tiedän useampiakin tällaisia miehiä. Jaksaa hämmentää, miten voivat olla tuollaisia. Usein nämä miehet vielä tuppaavat olemaan naama norsunv*tulla, vaikka vaimo hoitaa lähes kaiken. Eivät osaa olla kiitollisiakaan.
Miehet on tyhmiä. Ne sanoo ja tekee kaikki väärin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useampiakin tällaisia miehiä. Jaksaa hämmentää, miten voivat olla tuollaisia. Usein nämä miehet vielä tuppaavat olemaan naama norsunv*tulla, vaikka vaimo hoitaa lähes kaiken. Eivät osaa olla kiitollisiakaan.
Ehkä enemmän ihmettelen niitä naisia, jotka vaan tekevät kiltisti eivätkä pidä puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli minä en ota salaattikulhoa ja ketsuppia pöytään, niin ei niitä kyllä mieskään siihen ota jääkaapista, vaikka jääkaappi on metrin etäisyydellä.
no, eihän ketsuppia ruokapöydässä tarvitse. vai syöttekö nakkikiskalla?
Jos sinä et käytä, niin se ei tarkoita etteikö muut käyttäisi. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Just noin ja mun ex sanoi kysyjille heidän kysyessä, että miksi te erositte, hän kertoi syyksi sen, että sukset meni ristiin. Todellisuudessa ero johtui siitä, että mies makasi kotona kuin kuollut lahna ja toisekseen kävi kurkkuun kiinni, mikäli en tehnyt niin kuin hän käski.
Mitä väliä tuolla on, kun kerran mies on mitä komein.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naista joka alkaa tuollaiseksi kotiorjaksi (mitä siis kommenteissa on aloituksen lisäksi), mutta en kyllä oikein ymmärrä miestäkään, joka kehtaa passauttaa itseään niin kuin olisi joku alle kouluikäinen kakara.
Mieheltä ja hänen äidiltään voisi kysyä , miksi ei ole napanuoraa vielä katkaistu. Olen nähnyt , kun äiti lähes" ruuan pureskelee poikakullan puolesta. Ei voi odottaakkaan että monestakaan miehestä tuon kummempaa tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vieläkin aina talouspaperia laukussa, vaikka lapset on isompia. Nyt muistan, että miksi.
Ja mä en kyllä olisi suostunut tuollaiseen pompotukseen. Leipä loppu -> syöt sitä mitä on, ei ole tultu pelkkää leipää syömään. Ketsuppi loppu -> ei kannata syödä aluksi pelkkää ketsuppia ruuan päältä. Ruokarauha kaikille.
Törppö toki oli tuo mieskin.
Hui! Pelottavan tuntuinen mamma!
Lapsen pitää oppia jo pienenä hamstraamaan leipää ja säännöstelemään ketsuppia, koska äityli ei jousta mukavuudestaan, eikä saa pärsettään ylös penkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä ja hänen äidiltään voisi kysyä , miksi ei ole napanuoraa vielä katkaistu. Olen nähnyt , kun äiti lähes" ruuan pureskelee poikakullan puolesta. Ei voi odottaakkaan että monestakaan miehestä tuon kummempaa tulisi.
Ja alotusviestin nainen kasvattaa lapsestaan samanlaista suostumalla lastensa pompoteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vieläkin aina talouspaperia laukussa, vaikka lapset on isompia. Nyt muistan, että miksi.
Ja mä en kyllä olisi suostunut tuollaiseen pompotukseen. Leipä loppu -> syöt sitä mitä on, ei ole tultu pelkkää leipää syömään. Ketsuppi loppu -> ei kannata syödä aluksi pelkkää ketsuppia ruuan päältä. Ruokarauha kaikille.
Törppö toki oli tuo mieskin.
Hui! Pelottavan tuntuinen mamma!
Lapsen pitää oppia jo pienenä hamstraamaan leipää ja säännöstelemään ketsuppia, koska äityli ei jousta mukavuudestaan, eikä saa pärsettään ylös penkistä.
Äiti ei ole mikään pompoteltava orja. Eikä isäkään.
-eri
Tällaisissa "pienissä asioissa" näkee sen, rakastaako toinen puolisoaan aidosti. Koska jos rakastaa, niin on valmis huomioimaan toisen.