Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v+ mistä motivaatio "terveelliseen elämään"?

Vierailija
10.07.2024 |

Hoh, hoh. Haluaa olla tikissä, mutta en tee mitään asian eteen :( olutta, tupakkaa, roska ruokaa, herkkuja kaikkia menee...! Niistä saa niin kivasti "hyvä olon" :)

Motivaattorit: terveys, noup, syöpä jo sairastettu. Geenit kyllä pitää huolen tulevasta. Elintavoilla, terveellisillä silloin, ei ollut vaikutusta siis sairastumiseen.

Kunto: noup, jaksan ihan tarpeeksi, melko ok.

Ulkonäkö: noup, ylipainoa on. Toki haluan pois, mutta hirveä vaiva. Näytän kuitenkin jo ikäiseltäni.. mieskin löytyy. Jos painon takia jättäisi niin tervemenoa!

Mitä muita motivaattoreita sinulla on? Mistä löytää into? Pahasti kadoksissa...!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvita motivaatiota. Senkun tekee vaan. 

Vierailija
2/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä on syy että tekee? Luettelin jo syitä miksi jätän tekemättä. Pääsee paljon "helpommalla"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihmisellä syy tehdä on se terveys, kuolleena on hankala tehdä yhtikäs mitään. 

Vierailija
4/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mikä on syy että tekee? Luettelin jo syitä miksi jätän tekemättä. Pääsee paljon "helpommalla"

Johan sinä kirjoitit tekstisi alussa, haluaa olla tikissä. Joku syyhän sinulla on tämän asian pohtimiseen. Jos olisit oikeasti tyytyväinen nykytilanteeseen, et uhraisi asialle ajatustakaan. 

Vierailija
5/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että silloin on parempi ja jaksavampi olo. Kun liikkuu, nukkuu myös paremmin. Terveyden ongelmien takia on tullut taukoa liikunnasta ja mullakin ollut motivaatio hukassa uudelleen aloittamisen suhteen.

Vierailija
6/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihmisellä syy tehdä on se terveys, kuolleena on hankala tehdä yhtikäs mitään. 

Jep, normaali ihmisellä, niinkuin minäkin olin ennen syöpääni. Johon elintapani ei vaikuttanut mitenkään sairastumiseen. Ehkä siksi on moti kadoksissa? Tiedän jo että hiki liikunnalla ja oikein syömisellä ei ehkäistä sairastumista!

Vierailija
7/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sinä kirjoitit tekstisi alussa, haluaa olla tikissä. Joku syyhän sinulla on tämän asian pohtimiseen. Jos olisit oikeasti tyytyväinen nykytilanteeseen, et uhraisi asialle ajatustakaan. 

Olet oikeassa! En ole tyytyväinen ulkonäkööni. Koetan pohtia mikä on päässäni vialla että en kuiyenkaan jaksa tehdä asialle mitään...?

Vierailija
8/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta mitään.

Vierailija
9/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mässytä sit menemään.

Vierailija
10/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Geenit pitää huolen tulevasta"...?

Vierailija
11/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna periksi. Asketismi on hölmöille. Lähtö täältä tulee itse kullekin.

Vierailija
12/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Geenit pitää huolen tulevasta"...?

Hyvin pitkälti on näin kun perehdyt asiaan. 

Vierailija
13/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa iässä alkaa tulla kremppoja, jos kehostaan ei pidä huolta. Jatkuvat kivut ankeuttaa elämää tehokkaasti.

Vierailija
14/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, normaali ihmisellä, niinkuin minäkin olin ennen syöpääni. Johon elintapani ei vaikuttanut mitenkään sairastumiseen. Ehkä siksi on moti kadoksissa? Tiedän jo että hiki liikunnalla ja oikein syömisellä ei ehkäistä sairastumista!

Riippuu sairaudesta. Joitain voi ehkäistä terveillä elintavoilla, joitain ei. Olen myös sairastanut syövän, johon en itse pystynyt mitenkään vaikuttamaan. Kyllähän siinä läiskästiin vasten kasvoja oma kuolevaisuus ja jätti jonkin asteisen sairastumisen pelon. Minua motivoi terveellisiin elämäntapoihin toimintakyvyn ylläpitäminen, ja tykkään liikkumisesta. Kamalaa olisi, jos kyky siihen vietäisiin pois.

Vierailija
15/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen oloni mukavammaksi sopivassa kehossa. Tulee väsynyt ja tunkkainen olo, jos on rasvaa. Liika lihaskin häiritsee. Nahka ja luut on ihan hyvä kombo :)

Vierailija
16/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun arki noin ylipäätään sujuu? Jaksatko hyvin työt, kotihommat ja ehkä jotain mieluista menoa sen lisäksi? Liikutko kävellen tai pyörällä vai käytätkö mukavuussyistä mieluummin autoa lyhyilläkin matkoilla? Pääsetkö helposti kyykkyyn, saatko kurkotettua tavaroita yläkaapista? Nousetko sängystä, sohvalta tai tuolilta helposti vai ähkäisten? Mieti näitä ja sitä, että sulla voi olla vielä toinen 40+ elämää edessä. Miten haluat sen viettää? Iän myötä lihakset katoaa ja toimintakyky heikkenee. Jos haluaa asua kotona eikä laitoksessa, kannattaa pysyä kunnossa.

Vierailija
17/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan että nyt kun olen saanut niin kropan kuin pään kuntoon terveellisillä elintavoilla olen alkanut rakastaa taas itseäni sekä viihtymään omassa seurassani jopa peilikuva miellyttää joka kerta oli vaatteita tai ei. En siis tarvitse enää ketään muuta ollakseni onnellinen mutta toki mielelläni viihdyn myös seurassa ja olen varmasti nyt myös paljon parempaa seuraa. Samalla näytän aikuistumisen kynnyksellä oleville lapsilleni hyvää esimerkkiä miten elämä on arvokasta ja miten siitä ainoasta elämästä voi saada kaiken parhaan irti. Usko mua se paras ei ole alkoholi, roskaruoka, puhelin, tv, sohva etc... 

Vierailija
18/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi elää plösönä. 

Vierailija
19/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onnistunut laihduttamaan muutaman kilon lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisemmin. Kroppa ei ole vielä ihannemitoissa, mutta olo on muuten monessa asiassa parempi - nukun paremmin, ihoa ei kutise yhtä pahasti, ei ole niin paljoa ruoansulatusvaivoja jne. Ja mahdun taas vaatteisiin, joista olin lihonut ulos.

Onnistumisen tunne on myös kiva, aiemmat yritykset eivät oikein johtaneet pysyviin tuloksiin.

Syön herkkuja toki vielä, mutta maltillisemmin. En siis ole joutunut luopumaan herkuista saatavaan kivaan oloon, itse asiassa olo on niidenkin suhteen nykyään kivempi, kun tunnen ansaitsevani herkut siinä missä aiemmin ne olivat arkipäiväisiä.

Vierailija
20/91 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla bonuksena vuorokauteen tulee tuplasti tunteja tai siltä tuntuu kun esim kodin siivous, pyörälenkki tai kaalilaatikon teko käy käden käänteessä ja aivot pelaa niin että jaksaa suunnitella vaikka ja mitä mielenkiintoista tulevaan oli se sitten vaikka sijoittamista tai tuleva matka tai remontti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän