Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.

Vierailija
09.07.2024 |

Itse omistan vain 3 kengät j a olen aika pihi

Kommentit (657)

Vierailija
321/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen mies,ja tykkään askarrella ja sisustaa

Vierailija
322/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta moottoriurheilu, jääkiekko eikä jalkapallo.

En myöskään omistaa leijonavaakunalla varustettua T-paitaa.

t. M44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsuudessa ja osittain nuoruudessakin vielä ylipainoinen, en todellakaan kaunis ja identiteetti rakentui sen ympärille, että tykkäsin kirjallisuudesta ja olin enemmänkin fiksu kuin ihailtu tai kaunis. Joskus teini-iässä sitten olin ihan sievä ja myöhemmin aikuisiällä sitten olen ollut kai siinä kaunis luokittelussa. Edelleen aikuisena kuitenkin koen sisäisesti olevani se ensimmäinen: kiinnostunut sellaisista asioista ja tykkään keskustella älykkäistä jutuista. Usein vain ihmiset alkavat puhua kuin idiootille ja rehellisesti on todella vaikea muodostaa järkeviä ihmissuhteita. Tosi monet edelleen juteltuaan pitävät kiinni siitä omasta ennakkokäsityksestään. Ehkä siitä tulee heille parempi mieli. 

Koska en oikein tunnu sopivan mihinkään muottiin koen olevani todella yksinäinen. Muiden naisten kanssa ystävystyminen on tosi hankalaa - eräs kaverini sanoi kerran, että on varmaan vaikea olla sellaisen kanssa kenen elämä vaikuttaa niin virheettömälle (voi kuinka vähän ihmiset tietää, itse en tosin tykkää siitä että avautuisin oman elämäni vaikeuksista ulkopuolisillekaan). Enkä oikein uskalla enää nykyään edes avautua kun muutaman kerran on käynyt niin että on oltu kiinnostuneita vain siksi että voisi sitten jakaa muiden kanssa kurjia juttuja.. Miesten kanssa taas en voi olla ystävä vaikka tulisikin ehkä paremmin toimeen.. yleensä siksi että kenenkään kumppani ei olisi kovin iloissaan siitä. Viime aikoina olen miettinyt, että auttaisiko jos vain muuttaisin itseni sellaiseksi mitä ajattelen itse olevani sisäisesti - mutta ajatus siitä että muuttaisin itseäni koska en näin kelpaa on aika sietämätön.. olen ollut viime aikoina todella ahdistunut tästä kaikesta. Kesä ja kaikki ja ei yhtään kaveria kenelle soittaa!

Vierailija
324/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin älykäs. En ole sosiaalisessa mediassa. Olen leski-isä. En juo maitoa, teetä, kahvia, kaljaa. En katso urheilua. Siinä joitakin mitä ihmetellään. 

Vierailija
325/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tiedä mitä on olla stereotyyppinen nainen,  tiedän vain noin suurinpiirtein minkälaisia odotuksia ja edellytyksiä naisille asetetaan, ja niitä pitäisi siteen toteuttaa. Jos et toteuta,  et ole  oikea nainen ja "et koskaan saa miestä".   - Ikäänkuin se miehen "saaminen" olisi naisen elämän korkein tavoite....

Naiset kuten miehetkin ovat kaikki erilaisia ja omanlaisiaan.  Jos olet mies, toteutat sitä omalla tavallasi, samoin jos olet nainen.  Ympäristön paine on kova ja hyvin moni alistuu sille eikä uskalla  olla oma aito itsensä.

Olen aina ollut voimakastahtoinen, ja jo koulussa opeteejat yrittivät työntää väkisin johonkin tiettyyn muottiin minkälainen olisi pitänyt olla. Ja kun en siihen suostunut,  olin aina silmätikku. Tällä en tarkoita että olisin ollut häirikkö tai kiusaaja, en vain suostunut olemaan kiltti tyttö ja totella ja esittää sellaista mitä kiltiltä tytöltä odot

Olet yksin, koska olet pohjimmiltasi stereotyyppinen nainen.

Miehen on oltava vähintään yhtä vahva, hyvin tienaava, assertiivinen, jne. Koska muutenhan konservatiiviset sukupuoliroolit kääntyisivät toisin päin, ja sehän ei sovi.

Ja tietysti miehen on oltava sinua pidempi ja rotevampi.

Vierailija
326/657 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn yksin ja veneilen yksin. N53

Vierailija
327/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Lauri

Vierailija
328/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastaako kysymykseen... mutta... Mulla on rillit ja oon vähän hiljainen, en jauha p*skaa tai heitä läppää... Minusta on tehty tuomio 20 vuoden ajan, että olen nörtti ja nössö. 

Totuus on toinen... Olen hakannut hartiavoimin "miljoona kuutiota" metsää. Rakentanut yksin rivitalon. Ja harrastanut liikuntaa, pyöräilyä ja juoksua kymmeniä tuhansia kilometrejä... Itse asiassa olen rautaa ja terästä, ja kovempi kuin muut. 

Ne, jotka haukkuivat nössöksi. Pelaavat itse videopelejä, eivät selviydy pihan lumitöistä. Miehet - käyttää meikkejä ja puuteria, ovat metroseksuaaleja... Huolittelevat liikaa ulkonökään (kuten naiset). Ovat lapsellisia, neitimäisiä ja naisellisia. 

Elämän vääryyttä, epäoikeudenmukaisuutta ja väärää todistusta parhaimmillaan... 

Vierailija
329/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, en välitä muodista,en treffaile.

Vierailija
330/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkean muista sillä tavalla, etten poikkea muista, enkä muista poikkeavia, olen siis siilä tavalla muista poikkeava.

Päätyökseni käyn töissä giljotiinilla ja se on täysin päätöntä hommaa ja töiden jälkeen olen usein itsekkin poikki joten poikkean oluella ja sen seurauksena vaimoni huutaa päättömästi kuin päätön kana, eli on melko vaiti, hyppii huoneesta toiseen, näin niinkuin päällisin puolin hän on kyllä normaali.

Sikäli mikäli nainen nyt ylipäänsä on normaali. Hyvin harvoin saattavat olla kyllä sitäkin, poikkeus vahvistaa säännön, kunhan ei poikkea liian säännöllisesti sillä silloin siitä tulee jo normaalia.

Mietin, että jos Martti Syrjä saisi kenkää eppu normaalista, niin olisiko hän silloin enää yksi normaaleista? Olisiko se normaalien loppu?

Vaikea ajatella kovin selvästi, sillä olen päissäni kuin käki ja mietin samalla kenen pesään voisin munani työntää?

Joku poikkeu

Moi Lauri, olet onneksi omanlaisesi eli tunnistwttava ja poikkeat stereotyypeistä.

Vierailija
331/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole macho ja öykkäri ja vältän riitoja, varsinkin kotioloissa ja saatan antaa periksikin sen vuoksi, ettei seurauksena olisi esimerkiksi useamman päivän mykkäkoulua, kuten joskus on käynyt. Mainitsen tällöin kuitenkin, että viisaampi antaa periksi.

Avioerolla uhkailusta olen sanonut, että sopii ja se uhkailu on loppunutkin kokonaan.

Vierailija
332/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut kaikkein teoreettisimmista asioista elämässä kuten matematiikasta, teoreettisesta fysiikasta, teoreettisesta filosofiasta, metafysiikasta ja uskonnonfilosofiasta. Miehenä en ole kovin kiinnostunut sellaisista arkkityypillisistä asioista kuin urheilun seuraaminen, metsästys, kalastus, Padel tai golffaus. Tosin fyysisestä kunnosta tulee kyllä pidettyä huolta. Poika usein pitää minua mahdollisimman tylsänä ihmisenä. En myöskään saa itseäni kiinnostumaan esimerkiksi sellaisista kirjoista, joita vaimo lukee kuten ruotsalaiset dekkarit tai Venäjä-aiheiset ajankohtaiset kirjat tms. Joskus ennen kävin paljon elokuvissa, mutta nykyään elokuvatarjonta tuntuu jotenkin väkisintehdyltä.

Olet lähes kuin minä, paitsi etten ole kiinnostunut luonnontieteissä vaan historiasta, yhteiskunnallisista asioista ja uskonnoista. Itseäni eivät myöskään kiinnosta erityisemmin mainitsemasi asiat, varsinkaan joukkuelajien seuraamiset. Yksilölajit kiinnostavat enemmän. Kunnosta pidän huolta, mutta yksin ja omaehtoisesti. Kalastus kiinnosta vain sosiaalisena tapahtumana. Lähden mukaan useamman päivän kalareissuille muutaman vuoden välein ja silloin ei saalis ole tärkeä. Elokuvista olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Aiemmin kävin elokuvissa kymmeniä kertoja vuodessa. Historian uudelleenkirjoitus historiaan sijoittuvissa elokuvissa ärsyttää erityisesti.

En myöskään ole kiinnostunut nykypohjoismaisista dekkareista ja Venäjäaiheista. Dekkareissa on samankaltaiset juonenkehitykset. Rikoksiin liittyivät vuosituhannen vaihteeseen asti natsikytkökset, sitten tuli itämafia (ml. Balkan), huumekauppa ja sitten rasismi kohdistettuna ei- valkoisiin. Venäjän suhteen voi sanoa, että itänaapuri on aina toiminut samoilla periaatteilla. Nykytilanteessa ei ole mitään uutta. En hyväksy Venäjän toimia, mutta Ukrainaakin kuvataan turhan sinisilmäisesti.

Vierailija
333/657 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tiedä mitä on olla stereotyyppinen nainen,  tiedän vain noin suurinpiirtein minkälaisia odotuksia ja edellytyksiä naisille asetetaan, ja niitä pitäisi siteen toteuttaa. Jos et toteuta,  et ole  oikea nainen ja "et koskaan saa miestä".   - Ikäänkuin se miehen "saaminen" olisi naisen elämän korkein tavoite....

Naiset kuten miehetkin ovat kaikki erilaisia ja omanlaisiaan.  Jos olet mies, toteutat sitä omalla tavallasi, samoin jos olet nainen.  Ympäristön paine on kova ja hyvin moni alistuu sille eikä uskalla  olla oma aito itsensä.

Olen aina ollut voimakastahtoinen, ja jo koulussa opeteejat yrittivät työntää väkisin johonkin tiettyyn muottiin minkälainen olisi pitänyt olla. Ja kun en siihen suostunut,  olin aina silmätikku. Tällä en tarkoita että olisin ollut häirikkö tai kiusaaja, en vain suostunut olemaan kiltti tyttö ja totella j

Tähän pätee "121212:n sääntö".

Kun nainen on perinteisesti feminiininen kodinhengetär, hänelle sopii perinteisesti maskuliininen (vahva, rohkea, assertiivinen, menestynyt) mies koska vastakohdat täydentävät toisiaan-

Kun nainen on vahva, rohkea, assertiivinen ja menestynyt - hänelle sopii perinteisesti maskuliininen (vahva, rohkea, assertiivinen, menestynyt) mies koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Kaikille naisille sopii se sama mies. Jos nainen itse poikkeaa konservatiivisista sukupuolirooleista, ei hän silti halua miestä joka tekee niin myös.

Vierailija
334/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käy töissä

Vierailija
335/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkean stereotyyppisestä miehestä siinä, etten ole millään tavalla kiinnostunut ampuma-aseista, enkä näe mitään järkeä jääkiekossa enkä jalkapallossa tai varsinkaan niiden seuraamisessa, ja minulle on yhdentekevää minkämerkkinen auto minulla on, kunhan työmatka sillä sujuu.

Vierailija
336/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen autisti.

Olen keskivertoa älykkäämpi, mutta en halua tehdä Mensan pääsykoetta, koska kyseinen kuppikunta ei kiinnosta.

Vihaan sitä, että minut nähdään ensisijaisesti naisena, myös työelämässä. Työelämässä haluan tulla nähdyksi osaamiseni ja työn kannalta oleellisten vahvuuksieni kautta.

Olen harrastanut seksiä vain yhden ihmisen (miehen) kanssa, ja olen ollut hänen kanssaan parisuhteessa jo yli 25 vuotta. Jos parisuhteemme päättyy, en halua uutta kumppania.

Ystävissäni on enemmän miehiä kuin naisia.

En pidä itseäni tyypillisenä autistina.

Eiköhän suuri enemmistö halua tulla nähdyksi töissä ensisijaisesti hyvänä työntekijänä kuin naisena. En kyllä edes tiedä, miten naisena nähdyksi tuleminen tarkoittaa. Seksuaalissävytteistä huomioita?

Vierailija
337/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, kummastakaan. 

Ihan vaan ihminen olen. 

Selvästi nainen, mutta jo vaihdevuosista, niin hormonit tasoittuu lähes samaan kuin miesten. 

Vierailija
338/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urheiluhullumpi kuin muut miehet. Mm. viime talvena katsoin lähes 300 lätkämatsia. Eikä riitä, että katsoisin. Varovasti arvioiden olen viettänyt yli 10000 h kenttien ja kaukaloiden laidalla valmentamassa ja muissa rooleissa.

Vierailija
339/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en mitenkään.

Vierailija
340/657 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta moottoriurheilu, jääkiekko eikä jalkapallo.

En myöskään omistaa leijonavaakunalla varustettua T-paitaa.

t. M44

Eli olet stereotyyppinen.