Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.
Kommentit (657)
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen ja itsenäinen. Vihaan valtavirran mieltymyksiä ja shoppailua. Olen hoikka, kaunis, feminiininen. Minulla on erinomainen huumori.
Puhe on halpaa.
Sivusta sarkastisesti...
Täytyy sanoa, että mahtavaa, kuinka täällä on monenlaisia ihmisiä! Monesta kommentista ja itsen luonnehdinnasta tulee mieleen, että olispa mielenkiintoista tutustua tuohonkin tyyppiin-sekä miehiin että naisiin.
N
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että mahtavaa, kuinka täällä on monenlaisia ihmisiä! Monesta kommentista ja itsen luonnehdinnasta tulee mieleen, että olispa mielenkiintoista tutustua tuohonkin tyyppiin-sekä miehiin että naisiin.
N
Mistä tiedät, ettet jo olisi joitakin meistä jo tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
En tiedäkään mutta valitettavasti en uskalla tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin, koska itsessäni ei ole mitään erikoista tai valovoimaista, itsenäistä. Ihastelen persoonallisia ja vahvoja ihmisiä vain kaukaa. Persoonallisina ja vahvoina pidän niitä, jotka elävät omannäköistään elämää tai edes pyrkivät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
En tiedäkään mutta valitettavasti en uskalla tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin, koska itsessäni ei ole mitään erikoista tai valovoimaista, itsenäistä. Ihastelen persoonallisia ja vahvoja ihmisiä vain kaukaa. Persoonallisina ja vahvoina pidän niitä, jotka elävät omannäköistään elämää tai edes pyrkivät siihen.
Ainakin osa niistä ns "persoonallisista" lähinnä "esittelevät itseään". Eli tyyliin "katsokaa, kuinka erikoinen ihminen olen". Minä kutsun sitä huomionkipeydeksi. Se persoona selviää vasta tutustumisen myötä. Takaan, ettet esimerkiksi minua katsoisi toiste. Persoonani kun on kaikkialla muualla paitsi pukeutumisessani tai ulkonäössäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
Ainakin osa niistä ns "persoonallisista" lähinnä "esittelevät itseään". Eli tyyliin "katsokaa, kuinka erikoinen ihminen olen". M
"Persoonani kun on kaikkialla muualla paitsi pukeutumisessani tai ulkonäössäni."
En edes ajatellut tässä ulkonäköä tai pukeutumista vaan luonnetta, tavoitteita, mielenkiinnonkohteita tms.
Poikkean modernista stereotyyppisestä naisesta siinä, että rakastan miehiä. Rakastan perinteisiä arvoja, joiden mukaan mies ja nainen ovat erilaisia ominaisuuksiltaan ja silti arvoltaan yhtä arvokkaita. Nainen hoitaa kotia ja palvelee miestään, mies elettää, suojelee ja pitää huolta vaimostaan.
Itse en tiedä mitä on olla stereotyyppinen nainen, tiedän vain noin suurinpiirtein minkälaisia odotuksia ja edellytyksiä naisille asetetaan, ja niitä pitäisi siteen toteuttaa. Jos et toteuta, et ole oikea nainen ja "et koskaan saa miestä". - Ikäänkuin se miehen "saaminen" olisi naisen elämän korkein tavoite....
Naiset kuten miehetkin ovat kaikki erilaisia ja omanlaisiaan. Jos olet mies, toteutat sitä omalla tavallasi, samoin jos olet nainen. Ympäristön paine on kova ja hyvin moni alistuu sille eikä uskalla olla oma aito itsensä.
Olen aina ollut voimakastahtoinen, ja jo koulussa opeteejat yrittivät työntää väkisin johonkin tiettyyn muottiin minkälainen olisi pitänyt olla. Ja kun en siihen suostunut, olin aina silmätikku. Tällä en tarkoita että olisin ollut häirikkö tai kiusaaja, en vain suostunut olemaan kiltti tyttö ja totella ja esittää sellaista mitä kiltiltä tytöltä odotetaan. Omaa tahtoa yritettiin karsia, et saa erottua joukosta. Kun lauma määrätään menemään tuohon suuntaan, lauma menee ja se musta lammas taas siellä oikuttelee.
Ei olisi saanut olla urheilullinen ja pärjätä hiihtokilpailuissa. Ei olisi saanut olla elämäniloa ja osoittaa sitä, pojilta se salllittiin kyllä.
Koska en pysty olemaan sellainen kuin naiselta odotetaan, elän sinkkuna. On ollut miessuhteita, ja aina ne ovat olleet jollain tavalla epätyydyttäviä.Koska olen päätynyt useimmiten suhteeseen jossa mies on etsinyt huolehtijaa joka osaa-hoitaa-järjestää-tekee-tietää, en ole jaksanut olla pomo vaan olen halunnut tasavertaisen kumppanin joka pitää minua tasavertaisena ja jonka kanssa jakaa vastuu kuten ilot ja murheetkin. En kilpakumppania kuka tässä määrää ja tietää, vaan todellakin tasavertaisen ihmisen rinnallakulkijan.
En meikkaa, en ole koskaan edes opetellut. En yritä pukeutua ja esiintyä ylikorostuneen naisellisesti. (Mitä se naisellisuus sitten loppupeleissä tarkoittaakin) En omista korkokenkiä, en esitä heikkoa ja osaamatonta - miten ikinä olisin pystynyt luomaan itselleni uran ja hyvän toimeentulon? Ja tässä tullaan sitten siihen että tienaan hyvin mitä nainen ei saisi tehdä. Naisen pitäisi olla huolehdittava ja heikko.
Koska olen nainen joka tietää mitä tahtoo, en ole useimmille miehille kelvollinen. Tässä asiassa en ole todellakaan sovi siihen stereotyypiaan siinä suhteessa mitä naiselta edellytetään. Ja siksi olen aina päätynyt näihin huolehdittaviin, tosin onneksi sen itse tajusin ja elän mieluummin yksin.
No stereotyyppinen mies on lyhythiuksinen, käynyt armeijan ja on kiinnostunut autoista. Minulla on pitkät hiukset, en ole käynyt armeijaa eivätkä autot kiinnosta minua tippaakaan.
Neljä tutkintoa ammattikoulun jälkeen, joista kaksi korkeakoulutasoa. Töissä. Kaikki mitä omistan on omaa eli talous kunnossa. Omat velattomat asunto. auto, moottoripyörä.Osaan huoltaa ja korjata ne sekä yleinen rakennustaito puurakentamiseen. Kliseisesti ikäisekseen nuorekas
Olen hyvin romanttinen.
Minulla ei ole remontointitaitoja.
Muuan en ole kansallinen
M58
Tarkoitus oli kirjoittaz ,muuten en ole naisellinem.
Oon mies, mutta en seksihullu. Itseasiassa seksi yksi vähiten tärkeistä asioista. Ja verrattuna moneen muuhun luulen olevani erilainen.
Vierailija kirjoitti:
En edes ajatellut tässä ulkonäköä tai pukeutumista vaan luonnetta, tavoitteita, mielenkiinnonkohteita tms.
Tästä pääsemmekin siihen, että toiseen ihmiseen pitää edes yrittää tutustua. Tuo kun tuntuu olevan monille sula mahdottomuus.
Sama
Olen nainen, joka ei nalkuta. Eikä myöskään puunaa kotia koko ajan ja sisusta into piukeena. Tienaan ennemmän kuin mikä on naisen keskipalkka tällä hetkellä. En oikein tykkää salaateista. Olen nykyistä keskiarvoa pidempi ja hoikempi.
N44
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut naimisiin / lapsia/ parisuhdetta, ikää nyt reilu 50v., ja nainen olen, jos sillä on mitään merkitystä. Jo 14-vuotiaana tiesin, etten halua mitään noista, ja mielipide on pitänyt koko elämäni ajan, en ole koskaan tätä katunut. Ja lapsista pidän, samoin seksistä, mutta omaa perhettä en ole koskaan halunnut.
Sama täällä. Olen jo 68 v. ja olen pelkästään hyvilläni siitä etten ole niitä lapsia itse hankkinut. Maailma on täynnä toisten tekemiä lapsia, joilla on ympärillään liian vähän tai ei ollenkaan välittäviä aikuisia ja voin osoittaa halutessani heille välittämistä ja läheisyyttä mitä he eivät kenties muilta saa.
Olen nainen. En oikein pidä ryhmistä, joissa on vain naisia. En myöskään pidä aiheista vauvan kakkaaminen tai unikoulu, tai ruoanlaitto tai koirat tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä pääsemmekin siihen, että toiseen ihmiseen pitää edes yrittää tutustua. Tuo kun tuntuu olevan monille sula mahdottomuus.
Sama
Kyllä jonkinlaisen käsityksen ihmisistä saa jo silloin, kun on heidän kanssaan samoilla kursseilla tai harrastuksissa.
Olen naiseksi ruma ja kolho enkä ole yhtään feminiinisen näköinen. Silti olen hetero ja naimisissa.