Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä kutsuttaminen kyläilemään, kehtaisitko?

Vierailija
09.07.2024 |

Mieheni sisko yrittää pokkana kutsuttaa itsensä perheineen meille kylään. Pokkana soittelee että tulisivat viikoksi lomailemaan.

Itse ei kutsu heille koskaan. Kehtaisitko sinä toimia noin?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole normaalia, eikä suotavaa.

Itse vastaisin tuohon, että päiväseltään voitte tulla käymään, kun ajankohdasta sovitaan, mutta emme majoita yöksi ketään etenkään noin isoa perhettä. Tai sitten sanoo EI, jos ei halua konkkaronkkaa edes käymään huusholliinsa. 

Vierailija
62/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä noin läheinen ei voisi kysyä? Ettekö osaa kieltäytyä jos ei käy?

On törkeää ilmoitella tulevansa viikoksi jonkun kotiin. Jos joku sellaista haluaa, niin hän itsevpyytää ihmisen luokseen viikoksi ja ilmoittaa milloin olisi sopiva ajankohta. 

Eihän hän ymmärtääkseni ilmoittanut tulevansa, vaan ap:n mukaan yrittää kalastella kutsua, se on eri asia, enkä ymmärrä mikä ongelma on vaan sanoa, että ei sovi. Varsinkaan miehellä, jonka siskosta nyt on kyse, kuten tässä on jankattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä noin läheinen ei voisi kysyä? Ettekö osaa kieltäytyä jos ei käy?

On törkeää ilmoitella tulevansa viikoksi jonkun kotiin. Jos joku sellaista haluaa, niin hän itsevpyytää ihmisen luokseen viikoksi ja ilmoittaa milloin olisi sopiva ajankohta. 

Ilmoittaa vai kysyä?

Vierailija
64/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisten kanssa ihan normaalia kysyä saako tulla kylään. Ei mitään erikoista. 

Siis viikoksi asumaan koko viisihenkinen perhe? Ilman että itse ikinä tarjoaa edes kahvikupillista? Ja ilman että on läheinen? Voiko vain itse määritellä itsensä läheiseksi?

Sisarukset yleensä määritellään läheisiksi ellei ole riitaa tai muuta vastaavaa

En silti mene viikoksi sisarukseni luo. Hänellä on omakin elämä ja aikataulut. 

Me voitaisiin mennä puolin ja toisin. Osataan puhua toisillemme ja kertoa jos ei käy ja millaista apua odottaa kyläilijältä.

Vierailija
65/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis viikoksi asumaan koko viisihenkinen perhe? Ilman että itse ikinä tarjoaa edes kahvikupillista? Ja ilman että on läheinen? Voiko vain itse määritellä itsensä läheiseksi?

Me voitaisiin mennä puolin ja toisin. Osataan puhua toisillemme ja kertoa jos ei käy ja millaista apua odottaa kyläilijältä.

Niin. Puolin ja toisin. Ap kuvaa tilanteen jossa toinen haluaa käyttää ap:n kotia ilmaisena hotellinaan.

Meillä anoppi tarvitsi työn takia majoitusta Helsingissä. Ihan ok sinällään, kyllä voi auttaa, mutta kun hän ei vahibgossakaan ikinä tuonut edes ruokakassia tms vaan aina raahasi korvaukseksi jotain roinaa autotallistaan ja vielä meuhkasi miten jaloa se oli.

Ja mitään ei voinut myöskään tehdä, siis edes korjata astioita pöydästä tms.

Vierailija
66/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisarukset kyläilevät keskenään ilmoittamatta etukäteen mitään eikä meitä haittaa. 

Vierailija
67/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Puolin ja toisin. Ap kuvaa tilanteen jossa toinen haluaa käyttää ap:n kotia ilmaisena hotellinaan.

Meillä anoppi tarvitsi työn takia majoitusta Helsingissä. Ihan ok sinällään, kyllä voi auttaa, mutta kun hän ei vahibgossakaan ikinä tuonut edes ruokakassia tms vaan aina raahasi korvaukseksi jotain roinaa autotallistaan ja vielä meuhkasi miten jaloa se oli.

Ja mitään ei voinut myöskään tehdä, siis edes korjata astioita pöydästä tms.

Joo tämä ei ollut mikään kannanotto ap:lle. Ainostaan vastasin aloituksen kysymykseen siitä miten Meillä toimitaan.

Meille sisarukset ei ole myöskään samalla tavalla vieraita, joita palvellaan vaan voisin ihan hyvin pyytää kattamaan pöydän, käymän kaupassa listan kanssa, pesemään pyykkiä jos tarvitsee. Kiva kyllä kun ei tarvitse pyytää. 

Toki voi olla että ap:n miehen sisko on sellainen ihminen joka ei edes pyytämällä tajua. Sitten pitää vähentää vierailuja ja tietysti mies vastaa siskonsa vierailuista.

Vierailija
68/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sisarukset kyläilevät keskenään ilmoittamatta etukäteen mitään eikä meitä haittaa. 

Ja mihin tämä liittyy?

Vierailija
69/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin tämä liittyy?

Otsikossahan tuota kysyttiin. Eri

Vierailija
70/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä maalaisjuttu, joka ei minulle aukea lainkaan, mutta minun anoppini on sitä mieltä, että hän voi sopia omien sukulaistensa kanssa meille Helsinkiin majoittumisesta ilman, että edes kukaan heistä kysyy meiltä.

Toinen kälyni on mm. jopa irtisanonut opiskelija-asuntonsa sovittuaan anopin kanssa, että hän voi joka viikko yöpyä meillä pari yötä.

Anopin veljentyttärelle oli myös vain annettu osoite ja käsketty painella tänne. Ja vielä lupailtu, miten minä sitten vähän kaitsen sitä anopin veljentytärtä ja opastan yliopistolla jne.

Toisen kälyn mies passitettiin tänne työnhakuun ja tietenkin asumaan meille.

Tästä on käyty valtavat riidat, myös kesäisin, koska en halua majoittaa täällä Linnanmäki-reissaajia jne. ja appivanhemmat parhaillaankin murjottaa, koska heidän mielestään minä en saisi määrätä siitä, keitä täällä "Mikon asunnossa" majailee.

Minä omistan tämän, ostin perintörahoillani.

Vierailija
71/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin tämä liittyy?

Otsikossahan tuota kysyttiin. Eri

Ei kysytty.

Vierailija
72/72 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa onko tämä normaalia.

Ex-mieheni kutsui meidän ex-perheen sukulaistensa mökeille mutta niin että mökin omistaja ei ollut paikalla.

Eli exäni ehdotti suoraan tutuille, että te kun ette ole ensi viikolla mökillänne ja mökkinne on tyhjillään niin meidän perhe voi mennä sinne. Ja että voidaan siivota jälkenne kun lähdetään. Sanoin exälle että ei toisten omistamat mökit ole sukulaisten ja tuttavien käytössä kun omistaja on poissa. Ex ei millään ymmärtänyt ja sanoi että tyhjilläänhän se mökki on joka tapauksessa, suuttui mulle aina verisesti ja raivosi että en halua olla tekemisissä hänen suvun ja tuttavien kanssa. Siitähän ei ollut kyse: mielelläni kyläilin puolin ja toisin mutta mielestäni ei voi vaan kutsua itseään lomailemaan toisen mökille kun se on tyhjillään. 

Kumpi meistä oli kohtuuton, minä vai ex?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi