Itsensä kutsuttaminen kyläilemään, kehtaisitko?
Mieheni sisko yrittää pokkana kutsuttaa itsensä perheineen meille kylään. Pokkana soittelee että tulisivat viikoksi lomailemaan.
Itse ei kutsu heille koskaan. Kehtaisitko sinä toimia noin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin läheinen ei voisi kysyä? Ettekö osaa kieltäytyä jos ei käy?
Millä lailla läheinen? Osaan tietenkin. Ihmettelen tuota röyhkeyttä.
Kuka teille on läheinen jos ei sisarukset?
Ei hän minulle ole läheinen. Miestään en edes tunne. Ja kyllä sisaruksiinkin pätee vastavuoroisuus. Hän vain kuppaisi loputtomiin.
Sinäkö teillä päätät? Miehen sisarukset ei ole perhettä?
Ei tietenkään ole, vaan sukua.
Ja kyllä minä päätän. Häntä on kestitty ja passattu vaikka miten paljon mutta mitään ilmaista lomahote
Tietenkään aikuinen omassa taloudessa asuva sisko ei ole perhettä.
Kun häntä on töiden ja opintojen takia majoitettu vuosien mittaan vaikka kuinka, haettu junalta, ruokittu ja hyysätty.
Edes kahville ei ole meitä kutsunut vaikka käymme heidän paikkakunnallaan tervehtimässä miehen vanhempia. Siis mitään vastavuoroisuutta ei ole. Koskaan.
ap
Ja hän ei ikinä edes petaa tai pura omaa sänkyään, ei tuo tuliaisia, ei edes nimellisesti tarjoudu mihinkään kotitöihin tai mitään. Ei tuo omia lakanoita tai edes pyyhettä. Tulisi kuin hotelliin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän minulle ole läheinen. Miestään en edes tunne. Ja kyllä sisaruksiinkin pätee vastavuoroisuus. Hän vain kuppaisi loputtomiin.
Ja kyllä minä päätän. Häntä on kestitty ja passattu
Tietenkään aikuinen omassa taloudessa asuva sisko ei ole perhettä.
Kun häntä on töiden ja opintojen takia majoitettu vuosien mittaan vaikka kuinka, haettu junalta, ruokittu ja hyysätty.
Edes kahville ei ole meitä kutsunut vaikka käymme heidän paikkakunnallaan tervehtimässä miehen vanhempia. Siis mitään vastavuoroisuutta ei ole. Koskaan.
ap
Miten niin "tietenkään"? Ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun ajattelevan noin. Mutta ehkä tarkoitat perheellä eri asiaa kuin minä.
Eikö hänelle voi sanoa asiasta? Siis mies voisi sanoa omalle siskolleen nätisti että ensi kerralla sitten hänen luonaan kylässä.
Kyläilykulttuureissakin on eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyll
Perhe on ne ihmiset jotka asuu samassa taloudessa.
Se sisko on oman perheensä jäsen, ei minun perheeni jäsen.
Missä on sellainen kyläilykulttuuri jossa ei tunneta minkäänlaista vastavuoroisuutta tai ilmiötä jossa kutsutana kylään?
Jossa vain soitetaan ja buukataan majoitus, ruoka ja kyydit?
missä on tällainen kyläilykulttuuri?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen kyläilykulttuuri jossa ei tunneta minkäänlaista vastavuoroisuutta tai ilmiötä jossa kutsutana kylään?
Ap
Miehesi perheessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi perheessä
Ei meidän perheessä tällaista kulttuuria ole.
ap
Suomen kielen sanastosta löytyy sellainen sana kuin "EI" ja sitä SAA käyttää. Myös sukua olevien kohdalla.
Onko mies myös sitä mieltä että sisko ei ole perhettä?
Onko mies hoitanut siskonsa kestitykset jne vai olettaako sinun hoitavan? Miksi asia on sinun murheesi eikä miehesi?
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielen sanastosta löytyy sellainen sana kuin "EI" ja sitä SAA käyttää. Myös sukua olevien kohdalla.
Sitä on käytetty. Kuten sanoin häntä on majoitettu kun kyse on ollut opinnoista tai töistä. Silloin olen arvioinut että haluamme auttaa häntä nöissä.
Lomahotelliin sen sijaan ei ole päässyt.
Kysyinkin ettå kehtaako joku muukin toimia noin?
Vierailija kirjoitti:
Ja hän ei ikinä edes petaa tai pura omaa sänkyään, ei tuo tuliaisia, ei edes nimellisesti tarjoudu mihinkään kotitöihin tai mitään. Ei tuo omia lakanoita tai edes pyyhettä. Tulisi kuin hotelliin.
ap
Te voitte mennä hänen luokseen samalla tyylillä, ehkä ihmettelee miksette käy
Vierailija kirjoitti:
Onko mies hoitanut siskonsa kestitykset jne vai olettaako sinun hoitavan? Miksi asia on sinun murheesi eikä miehesi?
Tietenkin on. Miehen perhe olen minä, lapset ja perheen koira.
ei tämä ole murhe vaan kysyn että onko joku muu käyttäytynyt näin tai kohdannut moista röyhkeyttä? Koska minusta tämä käytös alkaa olla ihan käsittåmätöntä jo.
Me emme edes miehen vanhemmille tunge lapsinemme viikoksi kerrallaan.
ap
Mun veli on ilmoittanut välillä tulevansa tänään ja kertomatta montako yötä aikoo olla. Hän on mulle perheenjäsen ja se on ok, olen pyytänyt esim. käymään tullessaan kaupassa ja kommunikointi muutenkin sujuu.
En passaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teillä on niin ihmeellistä että he haluavat tulla? Asutteko jossain kylpylähuvilassa?
Helsingissä asumme. En tiedä miksi he tänne ovat tunkemassa.
Minä sanoisin suoraan, että nyt ei sovi niin pitkäksi aikaa. Ei ehdi nyt laitella isolle joukolle ruokia ja makuusijoja. Kahvilla voi käydä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tämä ole murhe vaan kysyn että onko joku muu käyttäytynyt näin tai kohdannut moista röyhkeyttä? Koska minusta tämä käytös alkaa olla ihan käsittåmätöntä jo.
ap
Miksette? Olnko teillä etäiset välit?
Tulee olla vieraanvarainen ja tarjota antimia niin tervetuliaislahja kuin läksiäislahja. Kyllä sopu sijaa antaa kun pullonkorrkki narahtaa alkaa tapahtua ihmeellisiä asioita joira tavallisesti pyydetään virkavalta paikalle selvittämään kun miehinen itsetunto ei periksi anna ja suukopu yltyy painiksi jossa otetaan miehestä mittaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksette? Olnko teillä etäiset välit?
Ei ole. Kyllä se alkaa rasittaa isäntäväkeä jos lapsiperhe siellä huushollisssa pyörii viikon kerrallaan. Appi varsibkin väsyy helposti nykyään.
ap
Taisin itse suututtaa sisarukseni kun ilmoitin mielipiteeni hänen kutsuttuaan itse itsensä majoittumaan asuntooni, tämä täysin omista lähtökohdistaan ja oman lähitienoolle suuntautuvan reissunsa takia. Ei siis ollut kyseessä kyläily vain minun luokseni tai vuokseni. Totesin että minulla on esinnäkin töitä tuolloin ja toisena päivänä tärkeä meno heti aamulla. Ei käy. Vähän voisi miettiä muitakin kuin itseään välillä.
Läheisten kanssa ihan normaalia kysyä saako tulla kylään. Ei mitään erikoista.
Kyllä oon kutsuttanut itseni sukulaisten nurkkiin aina silloin tällöin, tykätään toisistamme ja aina on kiva nähdä. Kutsu myös meille on tietysti voimassa. Kun mennään, käyn kaupassa ja kyselen mitä tarvitsee, tarjoudun kokkaamaan tai vähintään auttamaan ruoanlaitossa. Aika yksipuolista se vierailu kyllä on, harvemmin heitä meillä näkee, mutta kutsuttu on.