Itsensä kutsuttaminen kyläilemään, kehtaisitko?
Mieheni sisko yrittää pokkana kutsuttaa itsensä perheineen meille kylään. Pokkana soittelee että tulisivat viikoksi lomailemaan.
Itse ei kutsu heille koskaan. Kehtaisitko sinä toimia noin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisten kanssa ihan normaalia kysyä saako tulla kylään. Ei mitään erikoista.
Siis viikoksi asumaan koko viisihenkinen perhe? Ilman että itse ikinä tarjoaa edes kahvikupillista? Ja ilman että on läheinen? Voiko vain itse määritellä itsensä läheiseksi?
Onko sulla vikaa lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä? Tuossa puhutaan nimenomaan läheisistä. Eikä sanota sanaakaan mistään kahvikupeista. Ainakaan minun läheisten kesken ei ole tapana laskea kuka tarjosi minkäkin verran kahvia. Kyläilemme rennosti toistemme luona eikä sillä ole merkitystä, kenen luona oltiin viimeksi.
Mikä ihmeen kutsuttaminen? Ei kai siinä mitään kutsua tarvita, jos kysyy voiko tulla käymään ja saa vastaukseksi joko kyllä tai ei. Vai pitääkö ap:n mielestä oikein kirjallinen kutsu lähettää? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viikoksi asumaan koko viisihenkinen perhe? Ilman että itse ikinä tarjoaa edes kahvikupillista? Ja ilman että on läheinen? Voiko vain itse määritellä itsensä läheiseksi?
Onko sulla vikaa lukutaidossa vai luetun ymmärtämisessä? Tuossa puhutaan nimenomaan läheisistä. Eikä sanota sanaakaan mistään kahvikupeista. Ainakaan minun läheisten kesken ei ole tapana laskea kuka tarjosi minkäkin verran kahvia. Kyläilemme rennosti toistemme luona eikä sillä ole merkitystä, kenen luona oltiin viimeksi.
Niin. Vastavuoroisesti. Niin. Ja enhän minäkään laske kun ei ole mitään mitä laskea.
Kun olin lapsi, meidän eno perheineen lomaili perheineen kesällä meillä maalla ja me sitten taas aina hiihtolomalla Helsingissä heillä.
Yksi serkuista oli meillä välillä yksinään ja sitten taas siskoni oli yksinään siellä enolla.
Tämä on normaalia minusta. Se taas ei ole että jatkuvasti vain yritetään ihan härskisti hyötyä edes yrittämättä edes peitellä sitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vastavuoroisesti. Niin. Ja enhän minäkään laske kun ei ole mitään mitä laskea.
Kun olin lapsi, meidän eno perheineen lo
Erikoinen ajatus, että läheisten kanssa ajanviettäminen on sinusta härskiä hyötymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sellainen kyläilykulttuuri jossa ei tunneta minkäänlaista vastavuoroisuutta tai ilmiötä jossa kutsutana kylään?
Jossa vain soitetaan ja buukataan majoitus, ruoka ja kyydit?
missä on tällainen kyläilykulttuuri?
Ap
Miehesi perheessä
Ei meidän perheessä tällaista kulttuuria ole.
ap
Sano nyt hyvä ihminen miehellesi, että puhuu siskolleen, ei sen luulisi olevan ongelma, kun on noin läheisestä kyse. Ellei sitten ole niin, että olette miehesi kanssa eri linjoilla tässä asiassa.
Mitä se sisko sanoi, kun kerroit hänelle, miltä sinusta tuntuu?
Taitaisin sanoa hänelle kiva kun soitit ollaan tulossa teillepäin käymään joten sovitaan nyt heti milloin tulemme teille yökylään viikoksi.
Kun tuutte meille niin tuokaa mukana kaupasta sitä ja tätä. Suunnitellaan nyt yhdessä syömiset. No tuo sinä tullessa se tämä ja tuo ruoka-aine. Kun pölähtävät ovesta sisään kerrot meillä tehdään yhdessä ruokaa. Teetkö salaatin vai kuoritko perunat jne.. Reilusti vaan asiat puheeksi.
Kyllä meillä sisarukset on perhettä ja kutsutaan itseämme kylään, toisinaan myös ei sovi ja kukaan ei suutu. Mutta vastavuoroisesti. Jos vain toinen käy kylässä, hän auttaa jotenkin tai vaikka tarjoaa ravintolassa. Ei me näitä lasketa mutta kaikilla on asenteena pyrkimys vastavuoroisuuteen.
Jos vastavuoroisuus ei toimi, pitää olla nipompi ja laittaa rajat. Lopeta ainakin passaus, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset yleensä määritellään läheisiksi ellei ole riitaa tai muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies myös sitä mieltä että sisko ei ole perhettä?
Onko mies hoitanut siskonsa kestitykset jne vai olettaako sinun hoitavan? Miksi asia on sinun murheesi eikä miehesi?
Tietenkin on. Miehen perhe olen minä, lapset ja perheen koira.
ei tämä ole murhe vaan kysyn että onko joku muu käyttäytynyt näin tai kohdannut moista röyhkeyttä? Koska minusta tämä käytös alkaa olla ihan käsittåmätöntä jo.
Me emme edes miehen vanhemmille tunge lapsinemme viikoksi kerrallaan.
ap
Koira on miehen perhettä mutta miehen sisko ei ole miehen perhettä? Mitäh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Kyllä ne omat tai varsinkin miehen sisarukset voi olla ihan vaan neutraaleja sukulaisia. Että ei ole riitaa tms mutta että eivät ole millään tavoin läheisiä.
Yleensä en tuppaudu oma-aloitteisesti mihinkään, kun en itsekään kutsu.
Kerran kuitenkin yritin kutsuttaa itseni veljen luo kylään yhdeksi yöksi, kun tulin talkoisiin heidän poikansa remppaan ja muuttoon. Ihan vapaaehtoisesti siis tulin, kun näillä oli liian tiukka aikataulu ja kaikki oli ihan kesken muutamaa päivää ennen kuun vaihdetta. Oli paikan päällä selvää, että tarvitaan apua toisenakin päivänä. Vähän huumorilla kysyin, kun eivät pyydä yökylään kuin veljen vaimon sukua, ja jokainen saa tietenkin tästä päättää itse. Veljen vaimo vain pyöritteli silmiä.
Onneksi sisko oli jo pyytänyt heille, ihan vapaaehtoisesti siis hänkin, en tuppautunut. Kaupungissa oli silloin iso musiikkitapahtuma ja hotellihinnat pilvissä enkä ole hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Kyllä ne omat tai varsinkin miehen sisarukset voi olla ihan vaan neutraaleja sukulaisia. Että ei ole riitaa tms mutta että eivät ole millään tavoin läheisiä.
Miehen sisarukset on miehelle läheisiä sukulaisia, asian ydin on tässä se, että MIES voi varmasti puhua siskollensa. Vaikea uskoa, että jos olisivat kovin etäisissä väleissä, sisko edes haluasi tulla veljensä luo viikoksi lomailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin läheinen ei voisi kysyä? Ettekö osaa kieltäytyä jos ei käy?
On törkeää ilmoitella tulevansa viikoksi jonkun kotiin. Jos joku sellaista haluaa, niin hän itsevpyytää ihmisen luokseen viikoksi ja ilmoittaa milloin olisi sopiva ajankohta.
Onko viikon kestävä loma kyläily? Kyläulin juuri Kreikassa viikon tms? Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokit kokevat olevansa läheisiä kaikkien muiden lompakkojen kanssa paitsi omansa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En silti mene viikoksi sisarukseni luo. Hänellä on omakin elämä ja aikataulut.
Mulla oli tuollainen tuttu. Ja hän ei pitänyt yhteyttä yleensä ja yhtäkkiä joskus ilmoittaa ajat. Muu ei käynyt, suuttui. Ja lisäksi ennen kun tuli tänne, kävi vaikka missä muualla sukulaisissa ja asioilla. Ihan kummallista joidenkin logiikka. Eli ei neuvotellut, ei kysellyt miten toimittaisi ja missä tavattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko viikon kestävä loma kyläily? Kyläulin juuri Kreikassa viikon tms? Haloo.
Kyläilitkö itse maksamassasi hotellissa?