Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On muilla tunnetta, että oma elämä on turha?

Vierailija
09.07.2024 |

ja merkityksetön? En koskaan saanut lapsia, mietin nyt keski-iän ylittäneenä, että pilasin puolisonkin elämän. Hänkin olisi halunnut lapsia. (Kaikki keinot yritettiin, myös sijaisperheeksi ja adoptiota ei vain toteutunut). Jos minua ei olisi ollut tai olisin tajunnut erota, hän olisi voinut saada oman perheen. Käyn töissä ja nukun paljon, koska ei ole muuta tekemistä. Harrastan mutta en ole koskaan saanut mitään sisältöä elämään, jolla kokisin, että elämälläni olisi ollut joku merkitys. Kun minusta aikanaan aika jättää niin jälkeeni ei jää mitään. Olen pitkäikästä sukua niin tätä tyhjyyden ja turhuuden tunnetta on vielä vuosikymmeniksi eteenpäin. En vai löydä mitään tarkoitusta elämälleni, kuten muilla tuntuu olevan lapset ja lapsen lapset. Olenkohan ainut, josta oma elämä tuntuu turhalta? 

Kommentit (301)

Vierailija
21/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, jonka elämä tuntuu merkityksettömältä. 30 v., ei lapsia ja alustavien tutkimusten mukaan olisi todella hankalaa raskautua. Ja elämäntilanteen vuoksi emme voi puolison kanssa yrittää vielä 2-3 vuoteen. Joten pelkään, että jäämme lapsettomiksi. Olin aina kuvitellut elämääni lapsia, ja ilman tätä... Kyllä se tulevaisuus tuntuu vaan melko tyhjältä. Työssä kukaan ei ole korvaamaton, joten työstäkään ei saa mitään erityistä merkitystä elämään. Olen sairaanhoitaja, eikä työnkuvani ole mitenkään erikoinen. 

Tiedostan, että lapsettomina voitaisiin elää ihan hyvää elämää. Mutta alustavasti se vain tuntuu siltä, että ilman lapsia se tuntuu vaan melko tyhjänpäiväiseltä. Miksi tavoitella esim. kovin hyväpalkkaista työtäkään, jos en tarvitse rahaa muuta kuin itseni ja puolison elättämiseen? Jos työnkuva itsessään ei siis antaisi sisällöllisesti jotain parempaa. 

Olo on kyllä hukassa,

Toivotan sinulle kaikkea hyvää. Vilpittömästi toivon ettei sinun tarvitse minun ikäisenä miettiä tällaisia. 

Vierailija
22/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paitsi ettei ole sitä puolisoakaan, olen totaaliyksin. Olen viime aikoina miettinyt mikä on elämäni tarkoitus kun ei ole puolisoa, perhettä, vanhempia, sisaruksia eikä ystäviä. Mutta en vain pääse lopputulokseen.

N46

Sama tilanne ja olen jo 60v, en ymmärrä mitä tarkoitusta tallaisella hirveän yksinäsella merkityksttömällä elämällä on?

Kauan enää jaksaa, kun mikskään tämä ei ole muuttunut vaikka vuosikymmenet toivonut, nyt en enää toivo kun kuolemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokaisella on jotain merkitystä ja tärkeä rooli elämässä joillekin. Itse vain odottaa jotain elämää suurempaa ja mullistavaa tapahtuvaksi, ennen kuin osaa arvostaa itseään ja omaa rooliaan muiden elämässä ja tässä maailmassa.

Vierailija
24/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paitsi ettei ole sitä puolisoakaan, olen totaaliyksin. Olen viime aikoina miettinyt mikä on elämäni tarkoitus kun ei ole puolisoa, perhettä, vanhempia, sisaruksia eikä ystäviä. Mutta en vain pääse lopputulokseen.

N46

Saman asian kanssa kanssa olen kamppaillut. Minun lopputulema on, että elämäni on vain ollut turha. Tai no ehkä toimia veronmaksajana. Toisaalta olen elämälläni myös luonnonvaroja kuluttanut. 

Vierailija
25/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi saada lasta, ei voi saada. Ei se ole sinun vikasi, älä rankaise itseäsi siitä. Elämä on arvoitus, ei se mene aina sen mukaan mitä haluamme. Voimia sinulle. 

En enää ajattele on onneksi, että tämä olisi minun vika. En vai tajua miksi olen täällä. Kiitos voimien toivotuksesta.

Vierailija
26/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tukiperheeksi? 

Vierailija
27/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP ottanut Jeesuksen ja syntien sovituksen vastaan? Se on ainoa varsinaisesti olennainen asia tässä elämässä. Tämähän on vain lyhyehkö koeaika, varsinaista (ikuista) elämää odotellessa.

Älkää ap tai kukaan muukaan uskoko sitä mitä media ja muu yhteiskunta tuputtaa elämän tarkoitukseksi, varsinkaan nykyään kun kaikki on niin pinnallista. 

Itse asiassa kyllä. En silti tajua miksi minut tälle on laitettu. 

Vierailija
28/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien elämällä on jotain merkitystä. Onko se merkitys sitten omasta mielestä jotain kiinnostavaa, niin usein varmaankaan ei. Mutta olet siltikin varmasti ollut jollekin ihmiselle tärkeä ja oleellinen osa, vaikket sitä itse huomaisikaan tai arvostaisi.

Vierailija
29/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sulla työt,koti,puoliso, siinä on paljon enemmän kuin tuhansilla muilla.

Oikeassa olet, se tieto ei vain ole poistanut tätä turhuuden tunnetta. Kiitollinen toki olen monesta asiasta elämässäni.

Vierailija
30/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vain tunne, vaan tieto. Eikä haittaa mitään. Liikaa täällä onkin pösilöitä jotka luulevat merkitsevänsä mitään. Unohtavat sitten samalla elää sen ainoan elämänsä tärkeillessään.

Vierailija
31/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Sama tilanne ja olen jo 60v, en ymmärrä mitä tarkoitusta tallaisella hirveän yksinäsella merkityksttömällä elämällä on?

Kauan enää jaksaa, kun mikskään tämä ei ole muuttunut vaikka vuosikymmenet toivonut, nyt en enää toivo kun kuolemaa.

Tämäpä

Vierailija
32/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jokaisella on jotain merkitystä ja tärkeä rooli elämässä joillekin. Itse vain odottaa jotain elämää suurempaa ja mullistavaa tapahtuvaksi, ennen kuin osaa arvostaa itseään ja omaa rooliaan muiden elämässä ja tässä maailmassa.

Kumpa osaisin nähdä asian näin. 

Vierailija
33/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko AP ottanut Jeesuksen ja syntien sovituksen vastaan? Se on ainoa varsinaisesti olennainen asia tässä elämässä. Tämähän on vain lyhyehkö koeaika, varsinaista (ikuista) elämää odotellessa.

Älkää ap tai kukaan muukaan uskoko sitä mitä media ja muu yhteiskunta tuputtaa elämän tarkoitukseksi, varsinkaan nykyään kun kaikki on niin pinnallista. 

Jeesushan kannustaa avautumaan ulospäin, eikä käpertymään itseensä. Palvelemaan muita niin kuin hänkin teki. Anna itsesi hänen käyttöönsä myös ja voi sitä uutta sisältöäkin alkaa tulla.

Vierailija
34/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun elämän pitäisi olla merkityksellistä? Eikö voi vain olla, mennä, tulla ja tehdä, ilman sen suurempaa syytä tai hyötyä?

Vierailija
35/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan kannustaa avautumaan ulospäin, eikä käpertymään itseensä. Palvelemaan muita niin kuin hänkin teki. Anna itsesi hänen käyttöönsä myös ja voi sitä uutta sisältöäkin alkaa tulla.

Olen sote alalla. Yrittänyt koko työurani auttaa muita ja ehkä sen voi ajatella noinkin, että palvella muita. Yli 20v. Aikana kiitosta on tullut harvoin. Ei sillä, että sitä olisin ollut vailla, mutta merkkinä, että minusta olisi ollut ehkä apua. Onhan sen tietysti mahdollista, että olen vain huono työssäni.

Vierailija
36/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun elämän pitäisi olla merkityksellistä? Eikö voi vain olla, mennä, tulla ja tehdä, ilman sen suurempaa syytä tai hyötyä?

Näköjään minä en siihen pysty

Vierailija
37/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä ryypätessä toisten rahoilla.

Jaksaa jaksaa!

Vierailija
38/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole paljoa muuta kuin Jeesus. Nyt on kaikki, tärkein.

Vierailija
39/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä ryypätessä toisten rahoilla.

Jaksaa jaksaa!

En tiedä miksi tämä nauratti minua. Ap

Vierailija
40/301 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sitä silloin kun haluan tuntea sitä. Se kertoo tarinansa, mutta se on kaikki mitä se tekee, enkä elä tarinaan, kuuntelen sen ja sitten menen saavuttamaan jotain tavoitetta... tai vain kahville. Mitä milloinkin. Ihminen itse ei ole ajatuksiensa käsikirjoittaja ajatukset virtaavat itsestään etkä voi arvata edes seuraavaa ajatustasi. Entäs sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi