Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin
Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan.
Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa.
Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Missä, Bulgariassa? Onpa hienoa.
Mitä vikaa on Bulgariassa? Euroopassakin löytyy vaikka kuinka monta maata jossa on Helsinkiä edullisempaa. Miten olisi vaikka Puola, paljon kaikenlaista nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaanmatkailu ei todellakaan ole enää halvempaa.
On halvempaa, edelleen löytyy matkoja halvalla. Helsingissä pelkkä hotelliyö maksaa noin 100 euroa, ulkomailla satasella saa jo 3 yötä hotellissa.
Ai keskellä kesäsesonkia ja tuosta vaan kun varaa? Ei saa. Ellei jotain motellia ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu maalla, pitää ensin matkustaa Helsinkiin, jos haluaa ulkomaille mennä. Se matka kotoa Helsinkiin ja takaisin maksaa ihan saman, ja siihen menee ihan sama aika, riippumatta siitä, jääkö Helsinkiin, vai jatkaako ulkomaille. Usein maalla asuva, ulkomaille matkustava joutuu myös yöpymään Helsingissä hotellissa. Sekin maksaa.
Siltikin ulkomaanmatka voi tulla edullisemmaksi kuin Helsingin matka.
Maalta tuleva ulkomaille menevä voi yöpyä ilmaiseksi lentokentällä, niin me muutkin budjettimatkailijat teemme. Lentoaikataulut voi valita siten että maalta lentokentälle tulo on mahdollisimman sujuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.
Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.
Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998Stadilaiseksi synnytään. Jos on muuttanut muualta, on helsinkiläinen.
Ei se ole minusta noin tarkkaan rajattua. On mahdollista tulla stadilaiseksi kun tarpeeksi kauan asuu täällä ja tuntee paikat ja tavat. T. Syntyperäinen stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On halvempaa, edelleen löytyy matkoja halvalla. Helsingissä pelkkä hotelliyö maksaa noin 100 euroa, ulkomailla satasella saa jo 3 yötä hotellissa.
Ai keskellä kesäsesonkia ja tuosta vaan kun varaa? Ei saa. Ellei jotain motellia ota.
Kyllä, netistä löytyy hyviä tarjouksia kun etsii, myös erilaisiin hotelliketjujen kanta-asiakasohjemiin kannattaa liittyä. Itse olen yöpynyt mm. Varsovassa elokuussa hintaan 9 €/yö/huone ja ihan oli hotelli omalla kylpyhuoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, netistä löytyy hyviä tarjouksia kun etsii, myös erilaisiin hotelliketjujen kanta-asiakasohjemiin kannattaa liittyä. Itse olen yöpynyt mm. Varsovassa elokuussa hintaan 9 €/yö/huone ja ihan oli hotelli omalla kylpyhuoneella.
Ehkä ap:lla ei ole rahasta pulaa niin ei tarvitse matkustaa entisiin itäblokin maihin etsimään rentoutusta?
EI muualta tuleva voi valita perjantain iltalentoa ja saapumista sunnuntai-iltana, haloo. Kyllä siihen menee valtavasti aikaa enemmän jos lentääkin vielä Helsinkiin matkustuksen lisäksi.
Tässä keskustelussa joillakin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää, että ap haluaa nyt Helsinkiin. Kaikki eivät myöskään valitse matkakohdetta rahansäästön perusteella. On myös aivan selvää, että ap:lle jää enemmän aikaa varsinaiseen lomailuun jos hän ei muun matkanteon lisäksi vietä aikaa lentokentillä ja lentokoneessa. Aikaa kuitenkin on vain kolme yötä, joka on sopiva esimerkiksi Helsinkiin mutta varsin vähän moneen muuhun. Lisäksi ap on kertonut menevänsä myös erikseen ulkomaille. Yrittäkää nyt kestää ap:n Helsingin reissu, eiköhän todella moni suomalainen tee edes joskus samoin.
Voisit ap sitten myöhemmin laittaa tänne rapsua, että mitä teit Helsingissä, kun tässä ketjussa tuntuu niin monta uteliasta olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä, Bulgariassa? Onpa hienoa.
Mitä vikaa on Bulgariassa? Euroopassakin löytyy vaikka kuinka monta maata jossa on Helsinkiä edullisempaa. Miten olisi vaikka Puola, paljon kaikenlaista nähtävää.
Minä en noihin entisiin itä-blokin maihin astuisi jalallanikaan. Hyi hitto. Kyllä matkustamisessa on ihan muusta kyse, kuin siitä mihin pääsee halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät halua mennä jonnekin ludehostelleihin pyörimään vain sen takia, että on halpaa. Myös matkakohde merkkaa, eikä nuo halvat kohteet kiinnosta. Ovat syystä halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Syntiinlankeemuksien laajat valikoimat houkuttavat isolle kirkolle monia vaeltajia. Toiset taasen saapuvat isolle kirkolle koettelemaan uskonsa lujuutta tai auttamaan sieluja.
Joo-o, muistakaan ottaa se satukirja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
Tuntuuko sinusta nyt ihanalta kun sait tämän ajatuksen pullautettua ulos.
Pidä kiva reissu. Ystäväsi taitaa olla vaan kateellinen.
Vakavasti. Mikä***tätä kansaa vaivaa. Olen käynyt usein ulkomailla yksin, niin reissut pitää pitää salassa. Alkaa se rääkyminen mitä sä ressukka yksin jne. Koska haluan! Sanoin olevani työ reissulla Lahdessa vaikka oikeasti olin aasiassa. Vaikka itse ette uskalla mennä Turusta Poriin yksin. Antakaa muiden nauttia elämästä. Kyllä minäkin säälin tuollaisia mutten ala kimittämään "etkö sä lammas osaa tehdä mitään yksin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans.
Kolmen vuorokauden takia ei kyllä kannata ulkomaille lähteä. Kaksi päivää menee melkein kokonaan matkustamiseen.
Itse olen asunut koko nuoruuteni Helsingissä. Nyt asunut muualla yli 20 vuotta. Voisin hyvinkin viettää 3 vrk Helsingissä shoppailemalla, kahviloissa ja jossain kulttuuripaikoista.
Miten kaksi päivää menee matkustamiseen jos lähtee aamulennolla ja paluu on iltalennolla. Lähtee esimerkiksi perjantaiaamuna, paikan päälle jää aikaa melkein koko perjantai, koko lauantai ja valitsee paluun myöhään illalla niin melkein koko sunnuntaikin.
No mä asun lähes 400km päässä Helsingistä joten menee aikaa jo ihan siihenkin, että pääsee lentokentälle. Siellä pitää olla ajoissa ja lentoihin menee mitä menee.
Lapsen kanssa kun lähden niin lento lähtee neljän jälkeen iltapäivällä. Juna lähtee ennen kasia aamulla koska ei voi luottaa juniin. Juna-asemalle tunnin ajomatka. Illalla kasin aikaan ollaan perillä kohdemaan kentällä.
Ap
Miksi ystävä ei halua lähteä risteilylle mukaan? Risteilyissä on se huono puoli että baarit menee aikaisin kiinni kun esiintyjä lopettaa. Ota myös sellainen kassi jota jaksat vetää terminaalin putkea +30c helteessä.
Olin yksin pariisissa 5 päivää. Kävin katsomassa nähtävyyksiä ja kävin syömässä kahviloissa. Pariisin jälkeen lähdin belgiaan ja sieltä rotterdamiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystävä ei halua lähteä risteilylle mukaan? Risteilyissä on se huono puoli että baarit menee aikaisin kiinni kun esiintyjä lopettaa. Ota myös sellainen kassi jota jaksat vetää terminaalin putkea +30c helteessä.
Mitä ihmettä sä oikein selität? En mä ole ketään kysynyt edes mukaan vaan haluan mennä yksin. Menen päiväseltään käymään Tallinnassa ja illaksi takaisin Helsinkiin. En mä tarvitse mukaan muuta kuin käsilaukun. Ystävä matkustaa samaan aikaan oman perheensä kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu maalla, pitää ensin matkustaa Helsinkiin, jos haluaa ulkomaille mennä. Se matka kotoa Helsinkiin ja takaisin maksaa ihan saman, ja siihen menee ihan sama aika, riippumatta siitä, jääkö Helsinkiin, vai jatkaako ulkomaille. Usein maalla asuva, ulkomaille matkustava joutuu myös yöpymään Helsingissä hotellissa. Sekin maksaa.
Siltikin ulkomaanmatka voi tulla edullisemmaksi kuin Helsingin matka.
Maalta tuleva ulkomaille menevä voi yöpyä ilmaiseksi lentokentällä, niin me muutkin budjettimatkailijat teemme. Lentoaikataulut voi valita siten että maalta lentokentälle tulo on mahdollisimman sujuvaa.
Lentoaikatauluja ei voi itse valita, varsinkaan niihin edullisiin kohteisiin. Lentotaksi, jonka aikataulun voisit melkopitkälti valita itse, ei ole halpaa hupia, varsinkaan, jos ostat jonkun ruuhkaisen ajan lähtöajan itsellesi ja muut lennot joutuvat odottamaan. Toki kentällä voi penkillä yöpyä, mutta taitaa jossain vaiheessa tulla herätys, kun vartijat tulevat katsomaan, että kaikki on ok, lisäksi jonkun seurueesta on oltava jatkuvasti hereillä, koska laukkuja ei saa jättää valvomatta, en muista onko turvatarkastuksen jälkeen säilytyslokeroita, jos on, ne maksavat. Lounget, nukkumamunat yms maksavat myös. Hotellimajoitus kotimaassa harvoin kuuluu matkanhintaan, sen sijaan lentokenttähotelleilta on hyvin usein ilmainen kuljetus kentälle. Ja ihan kentälläkin on hotelleja.