Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin

Vierailija
08.07.2024 |

Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan. 

Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa. 

Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita. 

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen naisen loma. Muka kulttuurimatka , mutta ei yhtään kuvaa mistään ja ollaan jonkun jampan kämpillä se aika. Muuten päivittäi 10 kuvaa. Ja en tarkoita sinua ap

"Jonkun jampan kämpillä", voiko tylsempää lomaa olla. Tyypillinen miehen loma on tosiaan jonkun jampan kämpillä umpihumalassa koko aika.

Vierailija
62/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ja väenpaljous, yök.

Välillä on ihana hukkua väen joukkoon. Ihanaa kun ei törmää tuttuihin (ainakaan kovin todennäköisesti). Helsingissä on myös melko autioita paikkoja ja luonnonrauhaa, jos sellaista kaipaa. Löytyy keskustan ulkopuolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta. Yksin matkustaminen on mukavaa. Itse kävin keväällä yksin viikonloppureissulla Tukholmassa, Taylor Swiftin keikalla. Vanhemmat sukulaiset olivat kovin ihmeissään ja miettivät että kenenkäs kanssa oikein menin, eivät tahtoneet ymmärtää että ihan yksin menin ja yksin siellä aikani vietin. 

Mukavaa ja rentouttavaa reissua! 

Vierailija
64/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää lomaa, nauti omasta ajasta! Pöhkölle kommentoijille: 60 on nykyään sama kuin ennen 40. Iällä ei ole mitään merkitystä siihen kun haluaa irtioton arkeen. 

No tuota noin. Mä en ole lähelläkään 60 vaan olen 45v.

Ap

Vierailija
65/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap ihanalta suunnitelmalta. Ystävä on tyhmä, kun ei ymmärrä. Mä matkustelen paljon yksin. Nytkin olen lähdössä lokakuussa viikoksi Espanjaan. Yksin matkailun makuun, kun pääsee, niin ei enää matkaseuraa huoli. Saa tehdä juuri mitä huvittaa, eikä mene energiaa sen matkakumppanin vaatimuksiin ja valituksiin. 

Vierailija
66/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppa tuliaisena. 

Vain mies ajattelee näin. Naiset harvemmin lähtevät millekään panoreissuille. 

Vierailija
67/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ystävän ihmetellä. Ehkä hän on sellainen persoona, että ei viihtyisi yksin reissussa. Nauti sinä lomastasi, syö hyvin  ja tutustu mukaviin paikkoihin.

Vierailija
68/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuppa tuliaisena. 

Vain mies ajattelee näin. Naiset harvemmin lähtevät millekään panoreissuille. 

Joo en todellakaan ole lähdössä mihinkään panoreissulle. Panot hoidan kotipaikkakunnalla vakkaripanon kanssa. 

Ap

Vierailija
69/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on perheriippuvainen, ei osaa kuvitella olevansa yksin muualla kuin vessassa. Kauhistuu ajatusta että olisi yksin vieraassa isossa kaupungissa ja vielä yksin pitäisi nukkua! Ei olisi mies mukana huolehtimassa asioista, eihän hän osaisi edes ravintolassa tilata ilman miestään. Tiedän naistyypin, hyvin rasittavia kun lapset lentäneet pesästä.

Vierailija
70/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään olla ja reissata yksin. Saa tehdä just sitä mitä haluaa. Ainoa asia mikä tuntuu oudolle on syöminen (kunnon) ravintolassa yksin. Kahviloissa on ihana olla yksin ja katsella maailman menoa. Mukavaa reissua!

Vierailija
71/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystävä tekee sillä aikaa, makaa kotonaan? Näitä ihmettelijöitä riittää, mutta joka kerta kun yrittää pyytää seuraksi löytyy aina joku tekosyy. En koskaan pääsisi mihinkään, jos jäisin odottelemaan näitä peukaloiden pyörittelijöitä.

Vierailija
72/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko muuten suositella jotakin hyvää pihviravintolaa Helsingistä? Haluan sellaiseen nautiskelemaan hyvästä ruoasta. 

Ap

Vierailija
73/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko muuten suositella jotakin hyvää pihviravintolaa Helsingistä? Haluan sellaiseen nautiskelemaan hyvästä ruoasta. 

Ap

Gastrogrill muré pohjoisespalla pääsee lähelle jopa oikeita jennkipihvejä. 

Vierailija
74/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka. 

Vierailija
75/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen naisen loma. Muka kulttuurimatka , mutta ei yhtään kuvaa mistään ja ollaan jonkun jampan kämpillä se aika. Muuten päivittäi 10 kuvaa. Ja en tarkoita sinua ap

"Jonkun jampan kämpillä", voiko tylsempää lomaa olla. Tyypillinen miehen loma on tosiaan jonkun jampan kämpillä umpihumalassa koko aika.

Teidän maalaisvanhapiikojen on katkeruudessanne todella vaikea ymmärtää tämän ajan miesten elämää, kun itse elätte siellä 1970-luvulla. 

Vierailija
76/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ja väenpaljous, yök.

Välillä on ihana hukkua väen joukkoon. Ihanaa kun ei törmää tuttuihin (ainakaan kovin todennäköisesti). Helsingissä on myös melko autioita paikkoja ja luonnonrauhaa, jos sellaista kaipaa. Löytyy keskustan ulkopuolelta.

Kuule ihan Aleksilla saat usein kävellä todella rauhassa, melkein yksin. 

Vierailija
77/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa että suurin osa av:n vakkareista todella on maalaisnaisia. 

Vierailija
78/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.

Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.

Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.

Vierailija
79/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset nyt harvoin tajuaa mitän muutenkaan. 

Esim. mäntyharjulaisille matka Mikkeliin (40 km) on järisyttävä, tajunnan räjäyttävä proggis, josta puhutaan puoli vuotta etu- ja jälkikäteen.

Ei ole, moni mäntyharjulainen käy töissä Mikkelissä ja muutenkin Mikkelissä käyvät usein ostoksilla tms.

Vierailija
80/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans.