Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin

Vierailija
08.07.2024 |

Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan. 

Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa. 

Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita. 

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin hymyilet tälle ystävällesi kauniisti.

Yksin on helpompi mennä kuin kaverin kanssa. Ruuhkaisissa paikoissa ja lähes loppuun myydyissä esityksissä ne jäljellä olevat vapaat paikat ovat yleensä yksittäisiä, siellä täällä, ja on vaikea löytää kahta vierekkäistä vapaata paikkaa.

Vierailija
42/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa reissua! Jos tahdot lisää vinkkejä, vilkaise vaikka www.hs.fi/menokone/. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset panemaan. Ystävä ei.

Vierailija
44/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset panemaan. Ystävä ei.

Ystävällä on mies ja seksiä on. Mä olen sinkku enkä ole mitään miestä menossa etsimään riesakseni tuonne reissuun. Typerää kuvitella, että etsin jonkun panon tuolla.

Ap

Vierailija
45/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa reissua! Jos tahdot lisää vinkkejä, vilkaise vaikka www.hs.fi/menokone/. 

Kiitos ja kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
46/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aivan mahtavalta suunnitelmalta; mukavaa reissua

itsekin olen käynyt usein yksin reissuilla, kotimaassa ja ulkomailla; ihan parasta; saa mennä just sinne minne huvittaa, saa laatia aikataulut oman mielen mukaan jne jne

Vierailija
47/212 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itsekin joka kesä junareissun Helsinkiin ihan yksin. Parasta! Käyn museoissa, taidenäyttelyissä ja herkuttelen kahviloissa ja ravintoloissa. Luuhailen Stokkalla ja hipelöin minulle liian kalliita vaatteita ja esineitä. Istuskelen skumpalla terassilla ja katselen ihmisiä. Ja nukun hyvin hotellilakanoissa. Introvertin luksusloma!

Mä teen tätä myös!

Vierailija
48/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloinen loma!! Itse nautin Helsingissä aina Amos Rexistä.

Hotellissa parasta on jos saa vielä kylvyn omaan huoneeseen. Silloin aina haen lushista Bath bombin. 🤤

Vierailija
49/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HELSINKIIN?

Se on kaupunki Uudellamaalla, meren rannalla.

Vierailija
50/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ja väenpaljous, yök.

Vierailija
51/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, kuulostaa kivalta reissulta! Tuollasta olen itsekin miettinyt ja joskus juna-aikatauluja tsekkaillutkin. Mä vaan en jotenkin saa itsekseni lähdettyä, jahkailen vain. Pitäisi ryhdistäytyä, ja ottaa jossain välissä oikeasti kunnon minä-matka. Ja tämä siis vaikka mulla onkin nykyään mieskaveri, jonka kanssa voisin lähteä myös vastaavalle reissulle samoin kuin tytär lähtisi mielellään varmasti seuraksi.

Vierailija
52/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HELSINKIIN?

Se on kaupunki Uudellamaalla, meren rannalla.

Kyllä ja myös maamme pääkaupunki.

Mukavaa reissua aloittajalle! Kaupunkilomat yksin ovat parhaimmillaan todella virkistäviä. Parhaimmillaan hakkaavat kaverin kanssa tehdyt reissut, koska silloin pääsee keskittymään kokonaan siihen, mitä itse haluaa tehdä ja nähdä. Isommissa kaupungeissa sitä tekemistä ja näkemistä riittää. Pidänkin outona sitä, kuinka niin monille kaupunkiloma = pelkkää biletystä, shoppailua ja miehenmetsästystä :D

Vierailija
53/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotiliivit kannattaa muistaa pitää päällä Helsingissä, ja mahdollisimman vähän käteistä mukana. Ei arvoesineitä, kalliita koruja tms.

Vierailija
54/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella kivalta! Ystäväsi ei ehkä vaan ymmärrä, koeta hyväksyä se. Juttele reissusta jollekin, joka ymmärtää kaupunkiloman ideaa paremmin. 

Vierailija
55/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lomaa, nauti omasta ajasta! Pöhkölle kommentoijille: 60 on nykyään sama kuin ennen 40. Iällä ei ole mitään merkitystä siihen kun haluaa irtioton arkeen. 

Vierailija
56/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan tollasia yltiösosiaalisia. Rentoudu sinä vaan hyvillä mielin. 

Vierailija
57/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kaveri sulla, heitä roskiin tuollanen.

Ei sinun tarvitse päivittää yhtään kenellekkää mihin meinaat lähtiä seikkailee.

Vierailija
58/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen typeryyksiä laukova ole narsisti. Aloittajan kaveri lienee sellainen, joka ei halua/uskalla/osaa tehdä mitään itsekseen ja kuvittelee, etteivät muutkaan halua/uskalla/osaa. Sen verran lapsellinen, ettei erota omia mieltymyksiä toisten mieltymyksistä ja vielä ällistelee sitä ääneen. Mutta ei se vielä kenestäkään narsistia tee.

Vierailija
59/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen soolomatkoja joka kesä, mieheni viettää lomansa mieluummin kotona. Mukavia irtiottoja ja saa tehdä tai olla tekemättä asioita ihan oman aikataulunsa mukaisesti.

Vierailija
60/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen typeryyksiä laukova ole narsisti. Aloittajan kaveri lienee sellainen, joka ei halua/uskalla/osaa tehdä mitään itsekseen ja kuvittelee, etteivät muutkaan halua/uskalla/osaa. Sen verran lapsellinen, ettei erota omia mieltymyksiä toisten mieltymyksistä ja vielä ällistelee sitä ääneen. Mutta ei se vielä kenestäkään narsistia tee.

Tämä. On ihmisiä, jotka sanoo ääneen ensimmäisenä mieleen tulevan asian ja se ei tee ihmisestä narsistia. Päinvastoin on hyvä olla ympärillä erilaisia ystäviä, ettei ole ihan omassa kuplassaan. Mukavaa reissua ap:lle!