Köyhiä kuritetaan ei saa olla säästöjä.
Olin luullut että alle 2000 euron säästöjä ei tarvitse ilmoittaa. Tarvitsee ja nyt minulla on "liikaa" rahaa. Hiukan yli tonni liikaa. Tuo 2 tonnia on monelle kuukauden palkka ja köyhällä ei saa olla sen vertaa pahan päivän varalle. Aika sairasta mutta näin tämä menee ja kuten aina voidaan vedota siihen että mennään sääntöjen/lakien mukaan. Niinhän ne teki n saksassakin aikoinaan, noudattivat vain käskyjä.
Kommentit (147)
Sosoalistisessa maassa sinulla ei edes olisi 2 000 €. Tai olisit varas.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.
Mikset ota rahoja tililtä. Joku lukollinen lipas, kassakaappi tms kotiin. Tai vaikka sukan varteen aluksi. Sinne eivöt viranomaiset näe.
Tuhansia tilillä ja nostaa köyhäinapua. Kuinka härskiä touhu on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi pidät rahoja pankkitilillä? Laita piirongin laatikkoon.
On typerää että valtio kannustaa ihmisiä tällaiseen rahojen makuuttamiseen patjan alla. Olisi parempi jos ihmiset pitäisi pieniä säästöjään vaikka säästötilillä. Jos 2 000 euron säästöille saa edes 3 % korkoa, se tekisi jo 60 € tuottoa vuodessa. Valtio saisi siitä summasta vähän verotuloja ja pienituloinen saisi pitää loput itsellään. Kaikki voittaisi.
Näin olikin vielä omassa lapsuudessani. Eipä ole enää. Nyt pankille pitää maksaa siitä, että saa tiliään käyttää. Pankki ei tietenkään maksa mitään siitä, että käyttää asiakkaansa varoja mm vakuutena omissa sijoitusseikkailuissaan. Ja jos pankki menee nurin omien sekoiluidensa takia, se on voi voi asiakkaan kannalta. Ei mitään vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
JOKAISEN kuuluu elättää itsensä, toimeentulotuki on tilapäinen ratkaisu!
Kuuluuko työnantajan palkata jokainen hakija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuki on siinä tapauksessa liian suuri jos siitä jää tonneja säästöön. Tajuatko, että niin me veronmaksajatkin käytämme viimeiset euromme maksaaksemme lasten päivähoidon, iltapäiväkerhot, harrastukset, bensat työmatkoihin, vuokran, ruoan ja lääkkeet itse. Toden totta, sen joutuu omalta tililtä maksamaan ja mitään ei jää säästöön. On se nyt ihan kohtuutonta jos ensin lohkon teille omasta palkasta verot, sen jälkeen maksan kaiken itse, kärvistelen ennen palkkapäivää kun mitään ei ole jäljellä ja te voitte kyllä laittaa saadut rahat säästöön. Häpeisitte.
Minkälainen ihminen alapeukuttaa ja kokee ettei tässä ole mitään epäreilua ja epäoikeudenmukaista? Kyllä saa tyhmä ja röyhkeä olla.
Se, ette sinä kykene säästämään, ei ole toimeetulotuen saajien vika. Mielestäni kaikkien tulisi voida säästää niin halutessaan.
Sen voin vielä lisätä, että muutaman tuhannen euron säästöön saaminen ei välttämättä onnistu toimeentulotuella vuodessa eikä parissa, paitsi jos henkilö luopuu ja elää todella nuukasti.
Kun olisi lakisääteinen velvoite on säästettävä vähintään 10 euroa joka tilistä, johon ei puututtaisi niin että vähentää tukia. Sitten rahat saisi itselleen kun on työkyvytön tai niillä maksettaisiin välttämättömät vakuutukset.
Kukaan ei jäisi tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kun olisi lakisääteinen velvoite on säästettävä vähintään 10 euroa joka tilistä, johon ei puututtaisi niin että vähentää tukia. Sitten rahat saisi itselleen kun on työkyvytön tai niillä maksettaisiin välttämättömät vakuutukset.
Kukaan ei jäisi tyhjän päälle.
Eikö noita veroja ole jo tarpeeksi?
Mun mielestä ihmisten ajatteluun täytyisi tulla muutos. Omat säästöt pitää aina käyttää ennen toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitäisi joku pahan päivän vara saada olla työttömälläkin, vaikka edes 2500e. Miten tosiaan edes muutat jos ei ole rahaa takuuvuokraan ja muuttokuluihin? Muuttaminen ei ole ilmaista huvia edes työttömälle.
Jos työttömät olisivat valmiita muuttamaan töiden perässä, niin eihän meillä olisi näin paljon työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne säästöt pitää käyttää elämiseen ennenkuin yhteiskunta maksaa mitään.
Nostan ne pois eihän tässä muuta voi. Sama pistää elämä risaiseksi. Ottaa jo valmiiksi päähän niin tuo lisäsi v tusta. Tästä saa olla eri mieltä mutta mun mielestä köyhälläkin pitäisi saada olla vähän säästössä. Millä sitä muuttaa töiden perässä jos ei ole maksaa vuokria? Se on aina vähintään takuuvuokra + kuukauden vuokra. Helposti toista tonnia ja pa työttömän pitää vissiin taikuudella kehittää ne rahat.
Yhteiskunta muuten tuhlaa niin paljon rahaa ettei sitä halua ajatella. Työttömille keksityt 9 euron velvoitteet hallintoineen maksavat useita miljardeja vuodessa. Kun noin turhaan riittää rahaa noin paljon niin köyhiin kohdistuvat satojen miljoonien
Ihan perusteltua on leikata tuista, jos niitä maksetaan niin avokätisesti että jää jopa säästöön ja matkakassaan rahaa samalla kun työssäkäyvät elävät kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.
Kykenet kirjoittamaan pitkiä tarinoita nettifoorumille, kykenet siis takuulla töihinkin.
Palkkaiskohan nuo vauva-palstalle trolliksi?
Jos joku kykenee 2 minuuttia kirjoittamaan tekstiä ei se tarkoita että pystyy tekemään edes 6h töitä. Pystyn kävelemäänkin huoneesta toiseen mutta en t
Esim. puhelinmyyntityötä pystyt tekemään ihan kotoa käsin ja vaikka nukkumaan kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Tuki on siinä tapauksessa liian suuri jos siitä jää tonneja säästöön. Tajuatko, että niin me veronmaksajatkin käytämme viimeiset euromme maksaaksemme lasten päivähoidon, iltapäiväkerhot, harrastukset, bensat työmatkoihin, vuokran, ruoan ja lääkkeet itse. Toden totta, sen joutuu omalta tililtä maksamaan ja mitään ei jää säästöön. On se nyt ihan kohtuutonta jos ensin lohkon teille omasta palkasta verot, sen jälkeen maksan kaiken itse, kärvistelen ennen palkkapäivää kun mitään ei ole jäljellä ja te voitte kyllä laittaa saadut rahat säästöön. Häpeisitte.
Tuki on liian suuri jos jää tonneja säästöön..allekijoitan tämän täysin..
Mutta jos henkilöllä on tonneja säästössä ja tuloa saa vähemmän kuin on välttämätön elämisen menot ei se tarkoita että henkilö vaurstuisi tuilla kun siinä tilanteessa joutuu maksamaan elämästään myös säästöillä..
Tämä tilanne on suurimmalla osassa niillä jotka ei saa ansiosidonnaista tukia vaan kelan cähimmäispäivärahaa..
Asumituen varallisuusraja on tärkeä teko oikeisto hallitukselta koska pääomatuloja lasketaan jo ennestään viimeisen päälle leikkaamaan tukea
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne säästöt pitää käyttää elämiseen ennenkuin yhteiskunta maksaa mitään.
Olen eri, mutta minä olen ymmärtänyt, että tilillä saa olla rahaa ennestään tyyliin 2000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kykenet kirjoittamaan pitkiä tarinoita nettifoorumille, kykenet siis takuulla töihinkin.
Jos joku kykenee 2 minuuttia kirjoittamaan tekstiä ei se tarkoita että pystyy tekemään edes 6h töitä.
Mitäs jos työntyisit takaisin sinne v tttuun josta aikoinaan tulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kykenee 2 minuuttia kirjoittamaan tekstiä ei s
Tämähän kommentti jos mikä sopii tänne vauva palstalle
Sieltähän ne vauvatkin tulee
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusteltua on leikata tuista, jos niitä maksetaan niin avokätisesti että jää jopa säästöön ja matkakassaan rahaa samalla kun työssäkäyvät elävät kädestä suuhun.
Paitsi että moni työssäkäyväkin saa tukia joten kannatat siis heidänkin asemansa kurjistamista samalla.
Kyllä tuet on mitoitettu suomessa niin matalaksi että on Pölhö populismia väittää että siitä jää jotain säästöön..
Kyllä tuensaajalla pitäisi olla oikeus niihin omiin rahoihin ja varallisuuteen jota se on aikaisemmin saanut koska tämä on tukensa pikeuttanit maksamalla Suomeen. Vuosikymmeniä veroja ja hyvinvointi suomen rahoittamiseenhan niitä korkeita veroja on maksettu johon pitäisi olla myös itsellä oikeus kun tulot on pienet...
Omaa sosiaaliturvaa me ollaan jo maksettu vuosikymmeniä korkeilla veroilla...nyt sitten. Jotkut julistaa että pitääkin elää vain omilla säästöillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kykenee 2 minuuttia kirjoittamaan tekstiä ei se tarkoita että pystyy tekemään edes 6h töitä.
Siitä ei saa palkkaa jos kukaan ei osta mitään ja itse lopetan puhelun heti.
Hirttoköyttä sulle saastainen paska