Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhiä kuritetaan ei saa olla säästöjä.

Vierailija
08.07.2024 |

Olin luullut että alle 2000 euron säästöjä ei tarvitse ilmoittaa. Tarvitsee ja nyt minulla on "liikaa" rahaa. Hiukan yli tonni liikaa. Tuo 2 tonnia on monelle kuukauden palkka ja köyhällä ei saa olla sen vertaa pahan päivän varalle. Aika sairasta mutta näin tämä menee ja kuten aina voidaan vedota siihen että mennään sääntöjen/lakien mukaan. Niinhän ne teki n saksassakin aikoinaan, noudattivat vain käskyjä. 

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne säästöt pitää käyttää elämiseen ennenkuin yhteiskunta maksaa mitään.

Mutta miksi pidät rahoja pankkitilillä? Laita piirongin laatikkoon.

Menehän nostamaan tonnia niin pankki kuulustelee että mihin aikoo rahansa käyttää.

Vierailija
22/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sä silloin tukia tarvii kun on kerran säästössä!

Meinaatko että 2000e säästöt riittää pitkään?

Riittää minkä riittää, mutta älä ruinaa valtiolta apua, jos tuon verran on säärtössä.

Itse olen omillani toimeen tuleva eläkeläinen, mutta ei minulla silti kahta tonnia säästössä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt pois tililtä!!! Ei niitä kukaan sieltä patjan alta näe!! Jos tiedät jääväsi työttömäksi niin muutama kuukausi ennen kaikki pois pankista!

Vierailija
24/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se paha päivä on jos ei se, kun joutuu hakemaan toimeentulotukea.

Paha päivä on se, kun hallitus lakkauttaa toimeentulotuen.

Vierailija
25/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kotona säästöt olen kerännyt kaappiin 73900€ 9€ päivä korvauksesta.

sama ja mulla muutama ferrarii pihalla pressun alla nekin ostettu kelan rahoilla.

Vierailija
26/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOKAISEN kuuluu elättää itsensä, toimeentulotuki on tilapäinen ratkaisu!

Niinhän sen pitäisi olla mutta jos ei ole tarjolla työtä niin minkäs teet. Eikä sekään aina auta, olen itsekin saanut toimeentulotukea töissä ollessani. Olen kyllä pyrkinyt elättämään aina itseni, vaikka pimeillä töillä tarpeen vaatiessa. Huoraamaan ja varastamaan en kyllä ala ikinä.

Niin, sanottu moneen kertaan, käteiskassa. Itsellekin tulossa veronpalautusta muutama tonni taas kun ansiosidonnaisesta menee 25% veroa, nostan kaiken heti pois ja matkakassaan.

Vierailija
27/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan ne pois eihän tässä muuta voi. Sama pistää elämä risaiseksi. Ottaa jo valmiiksi päähän niin tuo lisäsi v tusta. Tästä saa olla eri mieltä mutta mun mielestä köyhälläkin pitäisi saada olla vähän säästössä. Millä sitä muuttaa töiden perässä jos ei ole maksaa vuokria? Se on aina vähintään takuuvuokra + kuukauden vuokra. Helposti toista tonnia ja pa työttömän pitää vissiin taikuudella kehittää ne rahat.

Yhteiskunta muuten tuhlaa niin paljon rahaa ettei sitä halua ajatella. Työttömille keksityt 9 euron velvoitteet hallintoineen maksavat useita miljardeja vuodessa. Kun noin turhaan riittää rahaa noin paljon niin köyhiin kohdistuvat satojen miljoonien leikkaukset ovat helkkarin huonosti perusteltavissa. 

Vierailija
28/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinakauppa on ainoa hyväksyttävä säilytyskassa toimeentulotuelle.

Vierailija
29/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tunne asiaa, mutta arvasinko oikein, että omassa käytössä olevan asunnon saa omistaa? Menee samaan sarjaan asuntotulon verottomuuden ja Lin populististen varallisuusveroideoiden kanssa. Oma asunto on pyhä, kaiken muun omistaminen on lähes rikos.

Eli jos haluaa säästää vanhuuden varalle, pitää ostaa niin kallis asunto kuin ikinä mahdollista. Jos viisikymppisenä iskee ikityöttömyys, se on ainoa omaisuuserät, jonka saa pitää.

Viisas tässä maassa kiertää muun säästämisen kaukaa ja laittaa kaiken kiinni seiniin. Ilmankos työttömyys on mitä on, kun säästöt ruokkivat kiinteistökuplia eivätkä rahoita yrityksiä.

Vierailija
30/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menehän nostamaan tonnia niin pankki kuulustelee että mihin aikoo rahansa käyttää.

Pitää nostaa pieninä erinä pitkän ajan kuluessa.

Vierailija
31/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kultaa. 

Vierailija
32/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos menet kännissä kavereiden kanssa nostamaan, pelkäävät että tomppelilta viedään pätäkät.

Vierailija
33/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.

Eikö taloyhtiön kulut veloteta yhtiövastikkeen mukana, tai saa ainakin valita esim. remontit maksaako kerralla vai vähittäin kuukausittain vastikkeen ohessa.

Vierailija
34/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.

Kykenet kirjoittamaan pitkiä tarinoita nettifoorumille, kykenet siis takuulla töihinkin. 

Palkkaiskohan nuo vauva-palstalle trolliksi?

Jos joku kykenee 2 minuuttia kirjoittamaan tekstiä ei se tarkoita että pystyy tekemään edes 6h töitä. Pystyn kävelemäänkin huoneesta toiseen mutta en työpaikalle puolen kilometrin päähän. Saati kävelemään koko päivän.  Sitä paitsi en nuku kuin 2-4 h yössä. Virheiden määrä työssä olisi jäätävä. Kuka uskaltaa ottaa riskin ja missä työssä voi nukkua tuntikausia kesken päivän?

Vierailija
35/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö taloyhtiön kulut veloteta yhtiövastikkeen mukana, tai saa ainakin valita esim. remontit maksaako kerralla vai vähittäin kuukausittain vastikkeen ohessa.

Ei meillä, kertalaskulla tulee aina oven uusimiset, katon korjaukset ym. Ylimääräinen vastike myös lisälaskulla. Ilman lainarahaa teetetään kaikki pikkurempat.

Vierailija
36/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taasnoin 60000 osakkeissa ja hätävara käteisenä. Kela ei huomaa mitään kun osakkeita ei myy tai muuten liikuttele

Vierailija
37/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykenet kirjoittamaan pitkiä tarinoita nettifoorumille, kykenet siis takuulla töihinkin. 

Kiva, että sinulla on niin helppo työ. Me reaalimaailmassa eläjät emme kuitenkaan ole törmänneet töihin, joissa parin rivin kirjoittaminen vauvikselle tuottaisi elannon.

Vierailija
38/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuulustelu ole este saada rahojaan. Minä sanoin, etten luota rahojen olevan turvassa pankissa, niin sen ne sinne kirjasivat ja antoivat rahat, jotka tosin piti etukäteen tilata pankkiin, kun oli niin suuri summa. 30000 nostin. Loput siirtelin kaverin kautta piiloon ja osan nostin automaatista. Nykyään kun tulee kelapotti, niin maksan laskut ja sitten nostan tilin tyhjäksi. En käytä etukortteja, vaan ainoastaan käteistä. Näin ei saa mistään selville, paljolla ja mitä mistäkin ostan. Luottokortilla pidän noin tonnin, parin ylimääräisen puskurin.

Vierailija
39/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitäisi joku pahan päivän vara saada olla työttömälläkin, vaikka edes 2500e. Miten tosiaan edes muutat jos ei ole rahaa takuuvuokraan ja muuttokuluihin? Muuttaminen ei ole ilmaista huvia edes työttömälle.

Vierailija
40/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitäisi joku pahan päivän vara saada olla työttömälläkin, vaikka edes 2500e. Miten tosiaan edes muutat jos ei ole rahaa takuuvuokraan ja muuttokuluihin? Muuttaminen ei ole ilmaista huvia edes työttömälle.

Muuttoapua saa erikseen pyytämällä kelasta. On nääs sellainenkin asia kui harkinnanvarainen toimeentulotuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän