Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhiä kuritetaan ei saa olla säästöjä.

Vierailija
08.07.2024 |

Olin luullut että alle 2000 euron säästöjä ei tarvitse ilmoittaa. Tarvitsee ja nyt minulla on "liikaa" rahaa. Hiukan yli tonni liikaa. Tuo 2 tonnia on monelle kuukauden palkka ja köyhällä ei saa olla sen vertaa pahan päivän varalle. Aika sairasta mutta näin tämä menee ja kuten aina voidaan vedota siihen että mennään sääntöjen/lakien mukaan. Niinhän ne teki n saksassakin aikoinaan, noudattivat vain käskyjä. 

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sä silloin tukia tarvii kun on kerran säästössä!

Vierailija
2/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että 2000e säästöt riittää pitkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne säästöt pitää käyttää elämiseen ennenkuin yhteiskunta maksaa mitään.

Mutta miksi pidät rahoja pankkitilillä? Laita piirongin laatikkoon.

Vierailija
4/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Pienestä palkasta säästin vähän vanhuuden varalle ja nyt saan ansiosidonnaista nettona 800 e kuussa enkä muita tukia. Ja hallitus kaiketi pienentää sitäkin. Aika rankkaa kun yli puolet menee asumiskuluihin. Mitenhän jatkossa?

Vierailija
5/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toimeentulotukea varten, vai mitä? Toimeentulotuki on sitä varten, jos ei ole mitään millä elää, edes säästöjä

Suomessakin on kyllä natsisaksan kaltaisia hirviötekojen tekijöitä, mutta ne eivät löydy valtion konttorista vaan lääketeollisuudesta. Sairaaloissa silvotaan joka päivä sadoittain ihmisoikeuksia

Vierailija
6/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kertoa kelalle eikä pidä säästää tilillä rahaa. Joskus kauan sitten kun olin työkokeilussa ja sain siitä 9 euroa päivässä ja säästin niitä rahoja tilillä niin kela vähensi  saman verran toimeentulotuesta. Siitä lähtien olen nostanut kaikki rahat tililtä ja hommasin kassakaapin kotiin jossa pidän rahani. Minulla on jotain 44000 euroa kotona säästössä.

Vierailija
7/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.

Vierailija
8/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAISEN kuuluu elättää itsensä, toimeentulotuki on tilapäinen ratkaisu!

Vierailija
9/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se paha päivä on jos ei se, kun joutuu hakemaan toimeentulotukea.

Vierailija
10/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kertoa kelalle eikä pidä säästää tilillä rahaa. Joskus kauan sitten kun olin työkokeilussa ja sain siitä 9 euroa päivässä ja säästin niitä rahoja tilillä niin kela vähensi  saman verran toimeentulotuesta. Siitä lähtien olen nostanut kaikki rahat tililtä ja hommasin kassakaapin kotiin jossa pidän rahani. Minulla on jotain 44000 euroa kotona säästössä.

Rahasi eivät tuota mitään. Nyt saisit verojen jälkeen tuolla rahalla tonnin lisätuloa.

Vierailija
11/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa jos on rahaa. Se on ihan oikein. Muuten sitä hakisi Wahlruussit ja Selänteetkin.

Vierailija
12/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela saa tiedon kaikista tileistä. Koskee ainakin kaikkia normi pankkeja. Kerro osoite niin lähtee joltakin raha huolet vähäksi aikaa.

Vierailija
13/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki, työttömyyskorvaukset ja muut tuet eivät ole mikään kansalaispalkka ja saavutettu raha-automaattietu. Jokainen huolehtii lähtökohtaisesti itsestään, tuet kantavat hetkellisten vastoinkäymisten yli. Ensin kaivetaan omia taskuja, ja sitten vasta yhteiskunnan. 

Vierailija
14/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että 2000e säästöt riittää pitkään?

Ei se kauaa kestä satatonniakaan. Jossakin on raja ja se on 50€.

Vierailija
15/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta kultaa, ei jää sormenjälkiä omistamisesta ja tuottaa varsinaisen inflaation verran. Käteistä parempi vaihtoehto jos ei tarvitse tänä vuonna. se ~8% marginaali kirpaisee just tuon yhden vuoden inflaation verran.

Vierailija
16/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun omassa asunnossa ja on pakko olla säästöjä taloyhtiön kuluja varten. En voi hassata niitä rahoja mihin tahansa. Nytkin on vajaassa vuodessa tullut liki 2000€ ylimääräistä kulua. Jos ei säästöjä olisi ollut, en olisi saanut lainaa ja olisin pikaisesti joutunut myymään kotini alihintaan. Töihin en kykene. Tuon säästön vuoksi en saa kuin työmarkkinatuen josta menee 60% asumiskuluihin. Mutta mieluummin näin köyhäillen kuin toimeentulotukea hakevana ja kaikesta tilivelvollisena viranomaisille.

Kykenet kirjoittamaan pitkiä tarinoita nettifoorumille, kykenet siis takuulla töihinkin. 

Vierailija
17/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kotona säästöt olen kerännyt kaappiin 73900€ 9€ päivä korvauksesta.

Vierailija
18/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on kyykytettävä, maksoi mitä maksoi!!

T: Orpo

- kun en muutakaan keksinyt-

Vierailija
19/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki, työttömyyskorvaukset ja muut tuet eivät ole mikään kansalaispalkka ja saavutettu raha-automaattietu. Jokainen huolehtii lähtökohtaisesti itsestään, tuet kantavat hetkellisten vastoinkäymisten yli. Ensin kaivetaan omia taskuja, ja sitten vasta yhteiskunnan. 

höpö höpö oon jo 24v nostellu tukia enkä päivääkään töissä ole käynyt.

Vierailija
20/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on tämä köyhän elämä. Joka ikinen kerta, kun on parin kuukauden työkeikkaa. Pitää laittaa rahat samantein menemään. Yleensä uusittavia talvitakkeja,kenkiä ja muuta tarvittavaa. Pari satasta voi käteisenä säästää. Mut jos ihmisellä jää säästöjä pienistä menoista. Ei silloin kuulu toimeentulotukea maksaakaan.

Ihan päivän selvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä