Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhiä kuritetaan ei saa olla säästöjä.

Vierailija
08.07.2024 |

Olin luullut että alle 2000 euron säästöjä ei tarvitse ilmoittaa. Tarvitsee ja nyt minulla on "liikaa" rahaa. Hiukan yli tonni liikaa. Tuo 2 tonnia on monelle kuukauden palkka ja köyhällä ei saa olla sen vertaa pahan päivän varalle. Aika sairasta mutta näin tämä menee ja kuten aina voidaan vedota siihen että mennään sääntöjen/lakien mukaan. Niinhän ne teki n saksassakin aikoinaan, noudattivat vain käskyjä. 

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisten ajatteluun täytyisi tulla muutos. Omat säästöt pitää aina käyttää ennen toimeentulotukea.

Toki ennen tuen hakua kerätyt säästöt, mutta jos onnistuu toimeentulotuesta säästämään, ne pitää saada pitää. Säästöistä on paljon helpompi ostaa vaatteita, kenkiä tai muuta vähän kalliimpaa tarviketta, kuin alkaa säästää vasta kun tarve ilmenee. Heitän nyt esimerkin talvikengät hajoavat loskakaudella, uudet kengät tarvitsee heti, ei toukokuussa.

Juuri näin...köyhällä ei ole varaa suuriin yhtäkkisiin menoihin kun tulot on pienet eikä voi ottaa lainaa..ne säästöt on ainut mihin turvautua kun tuet on pienet . Kyllä työttömällä ja kela asiakkaalla tulee olla oikeus omaan varallisuuteen..

Kun autosta hajoaa moottori tai taloon tulee yllättävän suuri putki remontti tai pitaa ostaa talveksi lämmitys öljyä tarvii yhtäkkiä  tuhansia jopa kymmeniätuhansia jossa on vain omat taskut turvana kun on vain pienten tukien varassa..

Jos tukiin tulee varallisuus ehdot niin johtaa se hallitsemattoman pesän tyhjäykseen ja kurjiuteen

Vierailija
102/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ne säästöt tilillä jos on taloudellisessa vaikeudessa. MIten tuo voi vieläkin olla vaikea käsittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on varaa säästää,sinulla on myös varaa elättää itsesi. Ei valtiolta saatavat avustukset ole synnyinoikeuksia. 

Jos 2 saa samaa palkkaa ja toinen tuhlaa koko ajan, onko oikein, että molempien jäädessä työttömäksi, vain tuhlannut saa rahaa. 

Vierailija
104/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Suomeen. 

Vierailija
105/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman häiritsee tämä tapa jossa tietoisesti sotketaan asumistuki ja työmarkkinatulo sosiaalitukieen ja TT tukeen.

Vierailija
106/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet toimeentulotukea niin eikö se ole jo se paha päivä menossa ? 

Vierailija
107/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sä silloin tukia tarvii kun on kerran säästössä!

Tyhmä lause sulla. 

Köyhyydestä ei sitten voisi koskaan nousta, jollei saa olla säästöjä. 

Miten niin ? Menee töihin nyt ensimmäisenä, olen noussut vaikkei ollut säästöjä, ihan vain menin töihin kolmeen vuoroon 

Vierailija
108/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisi lakisääteinen velvoite on säästettävä vähintään 10 euroa joka tilistä, johon ei puututtaisi niin että vähentää tukia.  Sitten rahat saisi itselleen kun on työkyvytön tai niillä maksettaisiin välttämättömät vakuutukset.

Kukaan ei jäisi tyhjän päälle.

Eikö noita veroja ole jo tarpeeksi?

Tätä joku talousnero voisi kehitellä.

Vierailija
109/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä että miksi toimeentulotuella pakotetaan hassaamaan kaikki rahat eikä mitään saisi säästää siitä toimeentulotuestakaan. Jos se on kuitenkin sama määrä mitä kaikki saa niin minkä takia siitä sakotetaan säästeliäämpiä jotka samasta rahasta kykenee säästämään.

Vierailija
110/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sä silloin tukia tarvii kun on kerran säästössä!

Tyhmä lause sulla. 

Köyhyydestä ei sitten voisi koskaan nousta, jollei saa olla säästöjä. 

Miten niin ? Menee töihin nyt ensimmäisenä, olen noussut vaikkei ollut säästöjä, ihan vain menin töihin kolmeen vuoroon 

Ihanko vain töihin menit? Oliko suhteita? Kavereita entuudestaan työpaikalla ja vähän suositteli? Harva kun noin vaan menee töihin.

Vierailija
111/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on varaa säästää,sinulla on myös varaa elättää itsesi. Ei valtiolta saatavat avustukset ole synnyinoikeuksia. 

Jos 2 saa samaa palkkaa ja toinen tuhlaa koko ajan, onko oikein, että molempien jäädessä työttömäksi, vain tuhlannut saa rahaa. 

Yhteiskunta elää kulutuksesta, ei raamatusta. Tuhlaajapoika on kuningas ja nuukajussi on renki.

Vierailija
112/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy automaatilla ja eipä ole ole enää säästöjä tilillä.

Vierailija
113/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy automaatilla ja eipä ole ole enää säästöjä tilillä.

Nykyään kytätään nostojakin ja vielä usean kuukauden takaa.

Vierailija
114/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansia tilillä ja nostaa köyhäinapua. Kuinka härskiä touhu on nykyään.

Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkea uskoko!

Vierailija
115/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yli 10 v puljannut kirppistavaroita.

Pääsiäisenä vietiin 2 pakettiautollista, helatorstaina tyhjentelin työkaverin omakotitaloa ja naapurin kodista tuli vielä lisää ylimääräistä. Tänä keväänä oon vienyt lähemmäs 500 laatikollista kirppistavaraa ja on sovittu myynnistä puolet saa kirppiksen pitäjä, 25% minä käteisenä ja 25% ostan jotain kirppikseltä. Mä kerään kultaa, kultakoruja. Oon saanut pari sormusta ja korvikset sekä kaulaketjun. Edellisen satsin myin, kun piti mm tehdä pintaremontti.  Ei pankit mitään korkoa maksa. Nosta, kehitä hyvä paikka kotona ja säästä

Vierailija
116/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi pidät rahoja pankkitilillä? Laita piirongin laatikkoon.

On typerää että valtio kannustaa ihmisiä tällaiseen rahojen makuuttamiseen patjan alla. Olisi parempi jos ihmiset pitäisi pieniä säästöjään vaikka säästötilillä. Jos 2 000 euron säästöille saa edes 3 % korkoa, se tekisi jo 60 € tuottoa vuodessa. Valtio saisi siitä summasta vähän verotuloja ja pienituloinen saisi pitää loput itsellään. Kaikki voittaisi.

Näin olikin vielä omassa lapsuudessani. Eipä ole enää. Nyt pankille pitää maksaa siitä, että saa tiliään käyttää. Pankki ei tietenkään maksa mitään siitä, että käyttää asiakkaansa varoja mm vakuutena omissa sijoitusseikkailuissaan. Ja jos pankki menee nurin omien sekoiluidensa takia, se on voi voi asiakkaan kannalta. Ei mitään vastuuta mistään.

Moni ulkomaalainen pankki maksaa tälläkin hetkellä rahoille yli 3% korkoa. Ja niissä on ihan samanlainen talletussuoja kuin suomalaisissakin pankeissa, joten riski rahojen menettämiselle on paljon pienempi kuin sille että joku murtautuu kotiisi ja vie rahasi patjan alta.

Vierailija
117/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisten ajatteluun täytyisi tulla muutos. Omat säästöt pitää aina käyttää ennen toimeentulotukea.

Se ettei köyhällä saa olla yhtään säästössä on oikeastaan taloudellista väkivaltaa. Ei tässä puhuta sadoista miljoonista tai miljardeissa mitä sanotaan menetettävän harmaan talouden takia. Nuita suurempia summia ei kokoomuksen mielestä kannata tutkia. Suomen talousrikosyksikkö on säälittävät 20 tutkijaa kun ruotsissa on 200 tutkijaa. Tämä ihan vertailun vuoksi niin joku tonni - kaksi säästössä on oikeasti vähän. Varsinkin jos on lapsia. Vähän kesälomaviihdykettä tai joululahjoja niin kyllä vanhemmat tietää mitä niihin kuluu. 

Vierailija
118/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitäisi joku pahan päivän vara saada olla työttömälläkin, vaikka edes 2500e. Miten tosiaan edes muutat jos ei ole rahaa takuuvuokraan ja muuttokuluihin? Muuttaminen ei ole ilmaista huvia edes työttömälle.

Jos työttömät olisivat valmiita muuttamaan töiden perässä, niin eihän meillä olisi näin paljon työttömiä.

Minä olen muuttanut töiden perässä nuorempana varmaan 10 kertaa, mutta  kun jäin työttömäksi 61 vuotiana (nyt olen 63v) en enää jaksa muuttaa. Tänne(taas kerran) uudelle paikkakunnalle on jo ehtinyt kotiutua ja saanut jokusen ystävä. Oma talo ja piha, sekä tämä talo  on lasten lapsuudenkoti. En todellakaan aijo enää muttaa työn perässä. Eläkepäivät odottaa reilun puolen vuoden kuluttua. Työvuosia takana lähes 40 niin nyt saa kyllä riittää,  tehkööt ja muuttakoot muut.

Vierailija
119/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan, jos kerran tilillä on vielä 2000 euroa. Se pahapäivä on vasta sitten, kun tili on tyhjä.

Vierailija
120/147 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, mullakin on paha päivä menossa vaikka tilillä on vielä 50 000 euroa. Taidanpa halkea toimeentulotukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi