Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Asiakas tyrmistyi lääkärin puhelun hinnasta: maksoi reilusta seitsemästä minuutista yli 90 euroa

Vierailija
08.07.2024 |

Sairaalaan ei kannata soitella turhaan vaan ainoastaan jos on puhelua vaativaa asiaa.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010533439.html

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ollut kyse mistään sairaalaan soittamisesta, vaan Mehiläisessä työskentelevän erikoislääkärin etävastaanotosta.

Kallistahan tuo on, mutta erikoislääkäreillä on yleensä kovat taksat.

Vierailija
2/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puhelinvastaanottoajoista on tehtävä sisällöllisesti pätevät kirjaukset ja tilastoinnit, ja usein esimerkiksi joidenkin tutkimusvastausten vuoksi joutuu pitkäänkin selvittämään asiaa lukien tai konsultoiden, joten 7 minuutin puhelun ympärilleen vaatima työaika, laadusta puhumattakaan, on jotain ihan muuta kuin ap ilmeisesti haluaa kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon yksityisen Kelakorvaukset käytännössä. Eli hintojen nousu. Leikkausten jälkeen julkiselta puolelta et edes saa mitään lääkitysten/veriarvojen seurantaa. Kansantalous romahtaa ja terveyserot kasvavat eri väestönryhmien välillä. 

Tätä tarkoittaa uusliberaali vastuun ottaminen ( itsestään).

Vierailija
4/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihanan kallista, mutta jos ei halua tuollaista itse maksaa, niin voi vapaasti opiskella lääkäriksi ja diagnosoida omat sairautensa - tai mikä vielä parempaa, voi laskuttaa muita siitä ilosta että voi antaa heille omia diagnoosejaan. Ja täysin laillisesti. Toki vai puoleen hintaan. Eihän sitä riistäjiä olla.

Vierailija
5/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti yksityiseltä lääkäri takaisin, koska mulla oli silloin tärkeä kysymys, eikä maksanut ylimääräistä. Oli maksettu jo käynnistä paljon. Oli eri firma.

Vierailija
6/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan varannut etävastaanoton ja tiessi hinnan. Ne on 15 tai 20min aikoja ja koko ajasta peritään, vaikka puhelu olisi kaksi minuuttia.

Itsekin olen varannut ihotautilääkärille 20 min puhelinajan ja se maksoi reilu 120 e. 

Vierailija
7/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on todella ahneita. Kun hallitus korotti kela-korvauksia, nostivat jotkut erikoislääkärit tuntitaksan heti 300 euroon. Yksi lääkäri itse kertoi minulle tämän. 

Vierailija
8/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä että laki vaatisi laittamaan esille selvästi isolla jos puhelu maksaa, ettei tule pienituloisille yllätyksenä. Ja mihin sitten voi soittaa tai mistä voi kysyä, jos mihinkään ei voi soittaa.

Vierailija
9/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella poliklinikalla lääkärin kirjoittama ja kelalle toimittama B todistus maksaa liki 60€ eli enemmän kuin itse poliklinikkamaksu. 

Vierailija
10/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneus vallitsee Suomessa... Rahanhimo

Vierailija
11/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihanan kallista, mutta jos ei halua tuollaista itse maksaa, niin voi vapaasti opiskella lääkäriksi ja diagnosoida omat sairautensa - tai mikä vielä parempaa, voi laskuttaa muita siitä ilosta että voi antaa heille omia diagnoosejaan. Ja täysin laillisesti. Toki vai puoleen hintaan. Eihän sitä riistäjiä olla.

Tuolla kestämättömällä periaatteella yksikään lääkäri ei saisi käyttää muiden palveluita-opiskelkoot itse vaikka autokorjaajiksi tai lastenhoitajiksi. Sitä paitsi (perus)lääkärin koulutus on yhtä lailla opiskelijalle sekä ajallisesti että kustannuksiltaan samalla viivalla kuin mikä muukaan korkeakoulutusta vaativa ala- miksi lääkärit siis saavat vetää työstään aivan ylisuurta palkkaa verrattuna muihin korkeakoulutuksiin? Vastuuta lääkärit eivät kuitenkaan työssään joudu kantamaan- mutta jostain syystä paljon huonompipalkkaiset hoitajat joutuvat. Miksi?

Vierailija
12/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kerro osaamisesta että olisi kovat taksat. lähinnä tulee mieleen koron kiskuri.

muistatteko,oli ylen sivuilla aikanaan artikkeli yli- ja alihoitamisesta.

Vierailija
13/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien palkkiot eivät ole kyllä oikein missään suhteessa muihin ammattilaisiin. 

Vierailija
14/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kestämättömällä periaatteella yksikään lääkäri ei saisi käyttää muiden palveluita-opiskelkoot itse vaikka autokorjaajiksi tai lastenhoitajiksi. Sitä paitsi (perus)lääkärin koulutus on yhtä lailla opiskelijalle sekä ajallisesti että kustannuksiltaan samalla viivalla kuin mikä muukaan korkeakoulutusta vaativa ala- miksi lääkärit siis saavat vetää työstään aivan ylisuurta palkkaa verrattuna muihin korkeakoulutuksiin? Vastuuta lääkärit eivät kuitenkaan työssään joudu kantamaan- mutta jostain syystä paljon huonompipalkkaiset hoitajat joutuvat.

Ja nyt niitä oikeustapausvertailuja tästä vastuunkantoväitteestä, kiitos.

Vierailija
15/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala kertoo, että Mehiläisen lääkärit toimivat ammatinharjoittajina ja hinnoittelevat itse vastaanottomaksunsa. (HS)

Opiskellaan veronmaksajien piikkiin, perustetaan oma firma ja hinnoittellaan palvelut yläkanttiin ja verot alakanttiin. Työskennellään muutamia tunteja viikossa ja tulotaso silti huippua. Ja tätä toimintaa suositaan Suomessa. 

Vierailija
16/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen ollut terveenä. Ei alkoholia, ei tupakkaa, vakuutukset kunnossa. Jos/kun tulee sairautta tai onnettomuudessa loukkaantumista, mut kynitään kaikesta mammonsta alta aikayksikön. Vaikka tässä on veroja maksanut vuosikaudet eikä mitään tukia nostellut sitten opintorahan yli 20 vuotta sitten. Tulee varmaan jatkossa hoputettua lekuria puhumaan nopeammin ja jättämään kaikki jaarittelut pois noissa puheluissa, jos itse pääsevät määrittämään puhelun keston ja hinnan sekunnilleen.

Vierailija
17/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala kertoo, että Mehiläisen lääkärit toimivat ammatinharjoittajina ja hinnoittelevat itse vastaanottomaksunsa. (HS)

Opiskellaan veronmaksajien piikkiin, perustetaan oma firma ja hinnoittellaan palvelut yläkanttiin ja verot alakanttiin. Työskennellään muutamia tunteja viikossa ja tulotaso silti huippua. Ja tätä toimintaa suositaan Suomessa. 

Jep. Ja nuo puljut on täynnä lääkäreitä. Vapaita aikoja kyllä saa yksityispuolelta milloin vain, ehkä jollekin tietylle erikoislääkärille voi olla jonoa, joka sekin johtuu siitä, että se on kyseisessä paikassa pari pv/vk. Julkisella kova pula sitten tekijöistä ja nämä samat paskat keikkailee sielläkin tähtitieteellisine kuukausipalkkioineen.

Vierailija
18/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta kohdallaan

Vierailija
19/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille maksoin 297euroa 15 minuutin tutkimuksesta. En ikinä mene enää mehiläiselle.

Vierailija
20/29 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin silmälääkärien hintoja jokin aika sitten. Hinnat vaihtelivat paljon, tietenkin sen perusteella miten pitkän käynnin tarvitsee. Mutta kun en edes tiedä riittääkö 15 minuutin aika vai tarvitseeko 30 min asian hoitoon. Onneksi oireet menivät ohi ja näin ei tarvinnut aikaa varata.