Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette tehneet rippiraamatuillenne?

Vierailija
08.07.2024 |

Itse heitin roskiin aikoinaan. Oli siihen pappi kirjoittanut jonkun pitkän sepustuksen alkuun, jota ei lukenut koskaan.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ei olw koskaan ollutkaan. Vihkiraamattu meni hyvin mökkisaunan pesän sytykkeenä kun aina riipsaisi nipun sivuja halkojen väliiin.

Vierailija
82/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyssähän se, mutta präntti on niin pientä ettei sitä ole saanut luettu enää vuosikausiin. 

Vierailija
84/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun laatikon pohjalla lojuu. Säästin ihan periaatteesta, muttei sille käyttöä ole

Vierailija
85/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papin kommentti:

Suurin osa seurakunnista jakaa rippiraamatut ja näin on ollut jo melko pitkään. Joissakin seurakunnissa Raamatun sijaan annettiin esimerkiksi riparin tehtäväkirja tms. Itse pidän Raamattua parempana muistamisena kuin tehtäväkirjaa. Vihkiraamattuja jaetaan yhä hääpareille. :)

mitä eroa on rippiraamatulla ja vihkiraamatulla. onko rippiraamatusta poistettu kaikki seksikohdat ja vihkiraamatussa on ne kamasutrat?

Itselläni rippiraamatussa on vain uusitestamentti.

Vierailija
86/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin sen vasuun ja pääsi käymään se klassinen moka... Puppa pisteli poskeensa. Mumma oli aivan raivona. Lapsenlapset itkivät. Raamatun painoa en valitettavasti muista. 

Mitä teen? Uskonto pois?

Vierailija
87/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole avannut.

Vierailija
88/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän elämä riippuu Raamatun sanasta maanpäällä ja ikuisuudessa.

Vierailija
89/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti saatu rippiraamattuja.

Vierailija
90/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä? 

Ei me sellaista saatu. 

En koskaan heittäisi raamattua roskiin. 

Mikset ? Se on vain satukirja, ei mitään muuta. Ja aloittajalle, en ole käynyt rippikoulua enkä maksa Jeesukselle veroja.

Miten heikko kirjallisuudentuntemus voi olla kun myytit ja sadut menevät sekaisin? 

Vierailija
91/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on minulla edelleen, 18 vuotta riparin jälkeen. Tulee edelleen luettua, nyt erityisen paljon kun elämässä on vaikea vaihe ja on paha olla. Olen merkinnyt sinne jo ne tietyt kohdat, joihin löytyy lohdulliset sanat surun ja pelon keskellä. Riparin isonen on kirjoittanut Raamatun alkuun kauniit, lohduttavat sanat ja tätä olen monesti miettinyt, miten onkin niin hyvin osannut valita ne sanat siihen kun miettii, miten vaikeita asioita elämässä on käynyt sen riparin jälkeen läpi. Toinen Raamattu minulta löytyy myös, se on engl.kielinen ja sain sen syntymäpäivälahjaksi. Ikinä en Raamattua heittäisi roskiin. Vuosien ajan sieltä on löytänyt lohdullisia sanoja pelon ja surun keskellä, ja olen edes hetkellisesti saanut rauhan. 

Löydät sieltä myös ohjeet orjan oikeaoppiseen kurittamiseen. Ei se mikään noutopöytä ole josta voi noukkia vain haluamansa lauseet, kyllä se pitää si

"Kaikki minkä tahdotte ihmiaten tejevän teille tehkää se heille"

Vierailija
92/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sätkäpaperina, kun pössyttelen. Ohuet sopivat sivut.  

Vierailija
93/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ripille 1976 ja saimme huonolaatuisen, pehmeäkantisen Uuden testamentin, kai siinä oli myös psalmit. Laiska pappi ei viitsinyt kirjoittaa mitään henkilökohtaista etulehdelle, siinä oli pelkkä viittaus psalmiin 103. Höh.

Sen olen heittänyt pois kun mulla on monta parempaa Raamattua eikä sillä ollut mitään tunnearvoa. En ole koskaan sen 1. kerran jälkeen käynyt ehtoollisellakaan enkä olle uskovainen.

Raamatun luin läpi 1. kertaa pari vuotta tuon jälkeen ja olen pitänyt sitä sivistävänä teoksena, koska kulttuurimme perustuu siihen. Sitä tulee lueskeltua silloin tällöin.

Saimme seurakunnalta vihkiraamatun ja se näkyy olevan tuo joka on tietokoneen vieressä. Siitä on helppo etsiä säkeitä jos sattuu jossain keskustelussa tarvitsemaan. Erikielisiä Raamatuita on muissa hyllyissä. King Jamesin versiokin on, ihan hyvä, jos tulee esiin jotain jonkun amerikkalaisen tai englantilaisen kanssa.

Vierailija
94/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sytyttänyt sillä saunanpesän monet, monet kerrat. Kyllä Raamatusta apua on siis ollut! 

Vierailija
95/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatiota seuraavana päivänä poltin sen grillikodassa.

Vierailija
96/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen pyhiä kirjoja. Sain kivalta amerikkalaiselta mormonitytöltä mormonien kirjan. Kun saan tarpeeksi monta kirjaa, kuvaan videolle kun virts-----aan niiden päälle, ja tallaan niitä ja lopuksi poltan ne.

Vierailija
97/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräilen pyhiä kirjoja. Sain kivalta amerikkalaiselta mormonitytöltä mormonien kirjan. Kun saan tarpeeksi monta kirjaa, kuvaan videolle kun virts-----aan niiden päälle, ja tallaan niitä ja lopuksi poltan ne.

Tripitakan hankkiminen on osoittautunut ongelmaksi. Osaako kukaan neuvoa mistä sellaisen saisi?

Vierailija
98/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripitakan hankkiminen on osoittautunut ongelmaksi. Osaako kukaan neuvoa mistä sellaisen saisi?

Aion lisätä mukaan Marxin Pääoman, Maon Punaisen kirajn, Gaddafin Vihreän kirjan, jotain Engeliltä. Muita ehdotuksia?

Vierailija
99/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion lisätä mukaan Marxin Pääoman, Maon Punaisen kirajn, Gaddafin Vihreän kirjan, jotain Engeliltä. Muita ehdotuksia?

Hitler: Taisteluni

Vierailija
100/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin puhki. On niin käytetty ja kulunut, että on sivut hiirenkorvilla ja selkämyskin irtosi. Joku sivukin revennyt. Tallessa on silti! Ostin kyllä uusia parempikuntoisia lukukappaleiksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi