Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette tehneet rippiraamatuillenne?

Vierailija
08.07.2024 |

Itse heitin roskiin aikoinaan. Oli siihen pappi kirjoittanut jonkun pitkän sepustuksen alkuun, jota ei lukenut koskaan.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Raamatusta löytyy sanoma, joka on välttämätön löytää tie.

Raamattu löytyy verkosta. Monella kielellä ja lukemattomia eri versioita, myös alkuperäiskielillä. 

Vierailija
42/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Venäjällä kirjoitetaan mediassa, että Suomessa nuoret hävittävät rippiraamattunsa...

Venäjä ei olekaan koskaan polttanut raamattuja eikä ampunut uskovaisia :D

Se ei muuten ole luterilainen maa. Sinäkin olet vääräuskoinen siellä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minulla edelleen, 18 vuotta riparin jälkeen. Tulee edelleen luettua, nyt erityisen paljon kun elämässä on vaikea vaihe ja on paha olla. Olen merkinnyt sinne jo ne tietyt kohdat, joihin löytyy lohdulliset sanat surun ja pelon keskellä. Riparin isonen on kirjoittanut Raamatun alkuun kauniit, lohduttavat sanat ja tätä olen monesti miettinyt, miten onkin niin hyvin osannut valita ne sanat siihen kun miettii, miten vaikeita asioita elämässä on käynyt sen riparin jälkeen läpi. Toinen Raamattu minulta löytyy myös, se on engl.kielinen ja sain sen syntymäpäivälahjaksi. Ikinä en Raamattua heittäisi roskiin. Vuosien ajan sieltä on löytänyt lohdullisia sanoja pelon ja surun keskellä, ja olen edes hetkellisesti saanut rauhan. 

Vierailija
44/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu raamattua mutta virsikirjaa kyllä, on se siellä kirjahyllyssä jossain tallella.

Vierailija
45/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin se keskiaikainen satukirja on vuosien varrella kadonnut, eikä ole tullut ikävä. Armeijassa iski tilapäinen rahapula, ja käytin raamatun sivuja sätkäpaperina, oli niin ohutta paperia että toimi siihen käyttöön yllättävän hyvin.

Vierailija
46/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Raamatusta löytyy sanoma, joka on välttämätön löytää tie.

Tuota samaa hokee jok'ikinen hihhuli, oli uskonto mikä tahansa. Tuntuu niitä "ainoita oikeita pelastusteitä" olevan tuhansia.

Vierailija
47/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on minulla edelleen, 18 vuotta riparin jälkeen. Tulee edelleen luettua, nyt erityisen paljon kun elämässä on vaikea vaihe ja on paha olla. Olen merkinnyt sinne jo ne tietyt kohdat, joihin löytyy lohdulliset sanat surun ja pelon keskellä. Riparin isonen on kirjoittanut Raamatun alkuun kauniit, lohduttavat sanat ja tätä olen monesti miettinyt, miten onkin niin hyvin osannut valita ne sanat siihen kun miettii, miten vaikeita asioita elämässä on käynyt sen riparin jälkeen läpi. Toinen Raamattu minulta löytyy myös, se on engl.kielinen ja sain sen syntymäpäivälahjaksi. Ikinä en Raamattua heittäisi roskiin. Vuosien ajan sieltä on löytänyt lohdullisia sanoja pelon ja surun keskellä, ja olen edes hetkellisesti saanut rauhan. 

Löydät sieltä myös ohjeet orjan oikeaoppiseen kurittamiseen. Ei se mikään noutopöytä ole josta voi noukkia vain haluamansa lauseet, kyllä se pitää sisäistää kokonaan jos sen varaan elämänsä rakentaa. Ei muuta kuin orjia hankkimaan!

Vierailija
48/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin roskiin. 

Huonolaatuista paperia ja kiitos, kirjahyllyssäni on jo ihan tarpeeksi fantasiakirjoja, kukaan ei tosin väitä niitä faktakirjoiksi.

Heitin roskiin, koska vihaan lasten aivopesua ja uskontoja ylipäätään. 

Vierailija
49/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? 

Raamatuista ja virsikirjoista saa sätkiä. Hyvää, ohutta paperia ja kulkee kätevästi taskussa.

Vierailija
50/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa.

Vierailija
51/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avannut sitä riparin jälkeen paitsi kunnes koin hengellisen heräämisen 

Vierailija
52/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista kun en ole aivopesuoperaatioon osallistunut.

Vierailija
53/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista kun en ole aivopesuoperaatioon osallistunut.

Jumala voi ja saa pestä aivosi.

Vierailija
54/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin meni. En olisi halunnut käydä koko riparia, mutta perhe painosti. En ole koskaan uskonut mihinkään jumaliin tai muihin satuolentoihin - myöskään lapsena. Syntymästä lähtien ateisti ja empiristi :) 

Jeesus sanoi että lasten on taivastenvaltakunta. Lapset on valtakunnanlapsia.

Vierailija
55/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sellaista saanut. Ei meidän esikoinenkaan saanut, vasta 2000-luvun puolella syntyneet lapset saivat.

Niinkö? Pääsin ripille 1978 ja me saatiin Raamatut. Tämä Helsingissä.

Minä vuonna 1966 ja rippitaamattu edelleen tallessa,  siis uusitestamentti. Koskaan en lukenut sitä ole ,enkä niin ihmeen uskonnollinen ole , mutta kokisin silti pyhäin häväistyksenä sitä polttaa tai roskiin laittaa. Tallessa pidän , koska siihen aikaan liittyy niin kovin paljon muistoja , niin hyviä kuin pahojakin.

Vierailija
56/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1967 ei jaettu raamattuja. Avioon Maistraatissa.

Vierailija
57/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla se on komerossa. Saatu vuonna 1987 eikä avattu sen jälkeen :)

Vierailija
58/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua....saatiinko semmonenkin joskus??? 

Vierailija
59/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että sille taisi käydä köpelösti jossain vihanpuuskassani kenties, mutta ennustan ettei pahempaa ole luvassa. Emmä kuitenkaan kaikkia Raamattujani ole tuhonnut....

Vierailija
60/105 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musliminaapuri yritti loukata polttamalla taloni pihassa rippiraamattuni. En ole koskaan nauranut kovempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän