Yksityiset vuokranantajat, miksi käyttäydytte rumasti kun vuokralainen muuttaa pois?
Kaikki hoidettu sopimuksen mukaan, silti kuin olisitte kokeneet persoonallisen loukkauksen, kun vuokralainen lähtee asunnosta. Lapsellista ja epämielyttävää. Sekä ihan turhaa tärkeilyä. Olisitte kiitollisia, onhan se ihminen maksanut teidän asuntonne kuluja/ velkaa, tuhansia jos ei kymmeniä tuhansia. Saisitte ostaa kuukapuskan, eikä nakella niskojanne.
Kommentit (116)
Sinulle on sattunut ikävä vuokranantaja, suurin osa meistä kuitenkin on normaaleja ihmisiä, jotka ymmärtävät, että ihmiset muuttavat.
On eri asia jos joku tekee "tuhoja" jne,mutta asiallinen vuokralainen vuokraa usein myös siksi että elämässä voi tulla muutksia jne, silloin vain saa jataa matkaa. Tämmöinen turha syyllistäminen vain on aika p..stä.
Minulla on yksi neuvo: ei koskaan vuokralle yksityiselle. Koskaan ei tiedä, millainen hiippari tai vuokralaisen oikeuksista tietämätön/välittämätön ääliö on kyseessä.
Ehkä niin, nyt on kahdesti osoitettu mieltä,, ei vastata asiallisesti jne. Onko syynä, että olen jo vanhempi ja luultiin että jään kuolemaani asti:). Elämä on.
Harmittaahan se uuden vuokralaisen etsiminen, mahdolliset rempat ja todnäk ainakin yhden kuun vuokranmenetys.
Mutta en näitä tietenkään vuokralaiseen pura. 😊
Nimenomaan harmitus on osa kokonaisuutta, josta vuokralainen on ehkä jo maksanut sanotaan vaikka 12x 800e eli noin 10 tuhatta sun kulujasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi neuvo: ei koskaan vuokralle yksityiselle. Koskaan ei tiedä, millainen hiippari tai vuokralaisen oikeuksista tietämätön/välittämätön ääliö on kyseessä.
Parista on huono kokemus. Aina kun olin pois niin omilla avaimilla kuljettiin tutkimassa asunto, kaikki kaapit ja laatikot tutkittu, lähdin pois kun tulin asian huomaamaan ja laitoin " syöttejä" kun olin poissa etten omiani kuvitellut. Sen olen huomannut myös , että kun vuokran antajaksi ryhtyy niin olisi syytä ensin paremmin tutustua myös omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa.
Älkää hyvät ihmiset asioiko jonkun yksityisen vuokranantajan kanssa. Epäpätevyys rehottaa ihan joka kohdassa. Ei tuu muuta kuin riitaa, kun vahtaavat 50 vuotta vanhoja tapettejaan.
Isot vuokra-asuntoyhtiöt ja eläkeyhtiöt on ylivoimaisen päteviä. Toki vuokrat pitää niillekin maksaa. Ei varkaita nekään majoita.
Paumpia ovat taloyhtiöt jotka viivyttelevät vesimaksujen kanssa. Itse en meinannut saada takaisin vakuutta vuokranantajalta(joka paljastui täydeksi mu l kuksi)koska hallitus yritti kus että vesimaksujen suhteen ja kehtasivat vielä yrittää periä jotain ylimääräisiä satojen eurojen perusteettomia kuluja. No,sain vesimittaria lukeneena duunarin kertomaan totuuden ja haistatin vi..t näille valehteleville ku sipäille!Meinasin nimittäin lapsen kanssa jäädä asunnottomaksi tuon paskiaisen ja hallituksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan harmitus on osa kokonaisuutta, josta vuokralainen on ehkä jo maksanut sanotaan vaikka 12x 800e eli noin 10 tuhatta sun kulujasi.
Ja vuokralainen on joutunut kaiken lisäksi asumaan asunnossa, joka ei ole hänen omansa!
Miksi vuokralainen ei ikinä ole paikalla lopputarkastuksessa? Päivä sovitaan vuokralaisen toiveiden mukaan ja kun menen paikalle, on jo lähdetty, tiskipöydällä on lappu, että lähdettiinkin jo eilen, takuuvuokran voi palauttaa tälle tilille xxx xxx xxx. Sitten siellä on asunto siivoamatta, liesi likainen jne. ja kun en palauta vakuutta, alkaa valitus, että oli siivottu ja tulee kuvia siististä uunista. Minulla on aina mukana siivousyrityksen edustaja, joka puolueettomana katsoo kohteen ja tekee raportin siitä, mitä rikki tai siivoamatta, kanssani on turha lähteä oikeuteen "laittomasta vakuudenpidättämisestä".
Vierailija kirjoitti:
Oot tyypillinen vuokralainen, luulet, että se 800€, jonka olet maksanut, jää vuokranantajalle. Eipä jää kuin murto-osa.
Yhtiövastikkeeseen menee taloyhtiöstä riippuen noin 300€, jää 500€. Siitä maksat pääomaveroja 30%, jää 350€. Tällä 350€:lla maksat asunnossa tehtävät rempat, myös ne, jotka taloyhtiö teettää. Esim putkiremppa, 10ke. Tiskikone hajoaa, 500€. Parvekelasien korjaus, 300€.
Aika tarkkaan saa yhtälön laskea, ettei vuokraustoiminta ole miinusmerkkistä. Tarkoittaa sitä, että asunnon pitää olla järkevä hankinta, samoin asukkaan.
Tietysti asunnosta menee kuluja, mutta se on ollut asia joka vuokranantajan on ollut huomioitava aloittaessaan vuokrausbisneksen. Se ei ole vuokralaisen murhe. Hänen kukkarostaan on pois vuokra, ja laskut asumisen aikaa= sähkö ja vesi ja autopaikka.
Vielä, siinä kun omistaja voi käyttää asuntoa koska vaan esim lainan takeena jne, tai perätimyydä sen. Vuokralainen on velvollinen rahallisesti vain mihin on sopimuksessa sitoutunut ei suremaan omistusasunnon omistaja veromenoja:).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot tyypillinen vuokralainen, luulet, että se 800€, jonka olet maksanut, jää vuokranantajalle. Eipä jää kuin murto-osa.
Yhtiövastikkeeseen menee taloyhtiöstä riippuen noin 300€, jää 500€. Siitä maksat pääomaveroja 30%, jää 350€. Tällä 350€:lla maksat asunnossa tehtävät rempat, myös ne, jotka taloyhtiö teettää. Esim putkiremppa, 10ke. Tiskikone hajoaa, 500€. Parvekelasien korjaus, 300€.
Aika tarkkaan saa yhtälön laskea, ettei vuokraustoiminta ole miinusmerkkistä. Tarkoittaa sitä, että asunnon pitää olla järkevä hankinta, samoin asukkaan.
Lisäksi vielä se että kohdalle sattuu kauhuvuokralainen joka tahallaan hajoittaa aivan kaiken. Onneksi en ole enää vuokraisäntä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti asunnosta menee kuluja, mutta se on ollut asia joka vuokranantajan on ollut huomioitava aloittaessaan vuokrausbisneksen. Se ei ole vuokralaisen murhe. Hänen kukkarostaan on pois vuokra, ja laskut asumisen aikaa= sähkö ja vesi ja autopaikka.
Voi olla vaikea huomioida etukäteen että vuokralainen poraa vaikka parvekkeen lattiaan. Sitä voi olla hirveän vaikea ennakoida. Tai vetää kylppäripeilit seinästä. Vaikea ennakoida semmosia.
Vierailija kirjoitti:
Amen! Enempää en voisi yhtyä. Hiipparin sain nimittäin minä vuokranantajakseni ja varautuneet niskavillat. Puistatus! Aivan uskomatonta kaltoinkohtelua ja laiminlyöntiä koko vuokrasuhde.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vuokralainen ei ikinä ole paikalla lopputarkastuksessa? Päivä sovitaan vuokralaisen toiveiden mukaan ja kun menen paikalle, on jo lähdetty, tiskipöydällä on lappu, että lähdettiinkin jo eilen, takuuvuokran voi palauttaa tälle tilille xxx xxx xxx. Sitten siellä on asunto siivoamatta, liesi likainen jne. ja kun en palauta vakuutta, alkaa valitus, että oli siivottu ja tulee kuvia siististä uunista. Minulla on aina mukana siivousyrityksen edustaja, joka puolueettomana katsoo kohteen ja tekee raportin siitä, mitä rikki tai siivoamatta, kanssani on turha lähteä oikeuteen "laittomasta vakuudenpidättämisestä".
Itse olen saanut jopa kiitosta vuokranantajilta kuinka perusteellisesti asunto on siivottu ja kuinka hyvin pidetty. Lisäksi otan AINA kuvat sisäänmuuttopäivänä ja ulosmuuttopäivänä. Ei ole ollut mitään mahdollisuutta minusta tehdä perättömiä valituksia tai yrityksiä periä siivous- tms kuluja ilman syytä. Kaikki vuokralaiset eivät tunne lakia riittävän hyvin ja te yksityiset olette todella monet aivan törkeitä tyhjästä rahastajia vuokralaisia kohtaan. Aivan törkeitä tapauksia tiedän muidenkin kohdalta kuin omani.
Eikö kukaan halunnut kommentoida?
Onko kaikilla sujunut kaikki kuin ruusuilla vain?