Miksi miehet pettää aina?
Olen jo selkeästi keski-ikäinen nainen, monella tapaa fiksu, kaunis ja asiat kunnossa. Ei päihteitä sun muita. Suhteissa seksiä ollut paljon enkä ole hankala luonne sekä käännän edelleen miesten päitä. Pidän itseni ja kotini kunnossa. Maine kunnossa ja seurassani viihdytään. En ole vaativa enkä äkkipikainen tai mököttäjä. Näytän ja sanon tunteeni ja jopa passaan miehiä välillä.
Miessuhteet olleet tavallisiin miehiin eikä kekkuleihin ja kaikki suhteet pitkäaikaisia. Lapsia yhden kanssa ja jo aikuisia. Suhteita elämässäni ollut noin kymmenen.
Miksi minua on petetty ihan jokaisessa suhteessa? En itse löydä syytä. Eräs totesi oman epävarmuutensa syyksi siihen. Pettääkö kaikki miehet? Ne tavallisetkin jotka vaikuttaa kunnollisilta? Seksin puute ei ole ollut syynä tai huono seksi.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan vaimoani pettänyt, enkä petä.Eikä petä vaimokaan.
t. 20 vuotta yhdessä
niinkö luulet?
t: vaimosi
Vierailija kirjoitti:
Koska vaimo antaa liian harvoin.
Itse kestin naimisissa noin 5 vuotta, mutta sitten totesin että ei tätä jaksa kun seksiä ei saa kuin kerran pari kuussa.
Tosi moni mies ei saa seksiä koskaan, sinä edes joskus ja silti pitää pettää.. huhhuh
Vaikea tällaisen perusteella on sanoa, ei kai kukaan itseään miellä ensisijaisesti ärsyttäväksi? Itsekin mielsin itseni aina huomaavaiseksi kumppaniksi ja sellainen olenkin monelta osalta. Naisystäväni on kuitenkin opettanut itselleni paljon ja olen havahtunut siihen, että en ole todellakaan osannut olla huomioiva kaikilla niillä tavoilla, joilla hän olisi toivonut. Itselleni itsestäänselvät tai turhat asiat ovat olleet hänelle yllättävän merkityksellisiä.
Sanot itseaäsi helpoksi, ei ärsyttävä, paljon seksiä ym. Mutta nämä voivat olla lähinnä myös omia mielikuviasi, tai miehet ovat mielistelläkseen sinulle näin sanoneet. Kyllä tällaisena suht järkevänä miehenä täytyy todeta, että jos asiat aidosti olisivat noin hyvin molempien puolesta, ei kyllä suurin osa normimiehistä lähtisi pettämään, jotkut toki silti, mutta näille tapauksille ei mikään riittäisi eikä se sinun vika olisi.
Voihan se olla silkkaa sattumaa, että on sattunut tällaista kohdallesi. Voi toki myös olla että olet aidosti rento kiva ja fiksu kumppani ja et vain osaa vetää selkeitä rajoja kumppaneille, jolloin he pettävät. Mutta ei silti kyllä jumalauta kaikki äijät pettäisi vaikka nainen ei sitä erikseen kieltäisi.
Oletko kenties erityisen herkkä, vaikka et olisi mököttävää sorttia? Moni nainen ei sitä ehkä tajua, mutta kyllä miehet naisiaan jatkuvasti miellyttävät ja tyynnyttävät. En voi omallekaan naiselleni esim. sanoa, että seksiä on liian vähän, sillä se on hänelle arka aihe ja hän pahoittaa siitä mielensä pitkäksi aikaa. Ennemmin vakuutan hänelle että hyvin on riittävästi vaikkei ihan olisikaan, sillä se on muuten oikein hyvää. Ennemmin vaalin hänen tunteitaan, kuin ns väkisin haen itselleni "tarpeellisen" määrän nautintoa.
Jos nämä miehesi ovat olleet järkeviä, voisiko tällaista olla syynä? Ja lopulta ei enää jakseta tyynnytellä toista ja sorrutaan pettämään. Eikä tarvitse aina olla seksissä se puute, vaan henkinen kohtaaminen, hyväksyntä, tukeminen/kannustaminen tmv, mitä on siltä toiselta saanut ja myös sitten petetty. 1/2
Itsellänikin on erittäin hyvä naisystävä ja vaikka aina ei helppoa ole, on jotenkin saatanan vaikeaa edes kuvitella lähteä paukuttelemaan jotain random muijaa ihan vain pettämisen iloksi tai seksin puutteen vuoksi. Ehkä en ole sen tyyppinen mies ja arvostan pitkää vakaata suhdetta, kumppanuutta. Mutta jotenkin ajattelisin että ehkä kuitenkin pitkäaikaisesti kuormitat kumppaneitasi jollain tapaa mitä et tajua? ovatko miehesi tällaisia ikinä kommentoineet? Jos eivät ole kertoo sekin jo siitä, ettei kanssasi ehkä ole uskaltanut siitä puhua. Muutamana esimerkkinä, vaaditko kotona että tietyt asiat ovat aina vain sinun mielesi mukaan? Täytyykö muita ulkopuolisia miellyttää ja välittää siitä mitä toiset ajattelevat? Ovatko miehen tarpeet yhtä tärkeitä kuin omasi, toki sanoit että välillä heitä jopa passaat, mutta miehenä omaa naista tulee ns passattua myös jatkuvasti, jotta tällä olisi hyvä olo. Ajatteletko oikeasti toisen tunteita ja huomioit ne, vai itse tiedät mikä on ainoa oikea tapa tuntea jotain ja vain sitä kautta huomioit sen toisen ihmisen?
Vaikka miesten ulkonäössä ollut eroa, niin onko luonteessa ja käytöksessä ollut jotain tiettyä samaa? Esim tietyllä tapaa naisista puhuvat tai erityisen ns ottavat/johtavat miehet ovat miellyttäneet, joilla taipumusta tuollaiseen käytökseen enemmän vaikka muuten olisivatkin kunnollisia ym?
Jos ei mikään täsmää edes vähän niin sitten on vaikea sanoa. Voihan se olla vain huonoa tuuriakin mutta kerta tapahtunut noin monessa suhteessa niin siihen en oikein usko. Toki en halua sinua syyllistää mutta lähinnä pohdiskelun vuoksi näin kirjoitin, ehkä tämä auttaisi jotain.
Lisäkommenttina luin tuon mikroilmeiden ym tulkitsemisen. Täytyy todeta että ei kannata antaa liikaa painoarvoa tällaisille, moni meistä tulkitsee näitä aivan mönkään ja oman viallisen linssin läpi. Monesti on puolin ja toisin kumppanin kanssa tulkittu toinen itselle ärtyneeksi pienten ilmeiden, eleiden, tekemisien tai tekemättä jättämisien perusteella, vaikka kyseessä ollut ihan vain väsymystä, hajamielisyyttä tai mielipahaa jonkin vaikka työasian takia. Ja tuollaisia pieniä eleitä voi tulla ihan vain vaikka siitä, että on hetkellisesti toiselle ärtynyt tai loukkaantunut.
Hauskana loppukevennyksenä, joskus naiseni mietti, että salailen häneltä jotain (esim juuri muita naisia tmv), kun aloin laittaa vessan ovea lukkoon, vaikka hän itse oli tätä aiemmin pyytänyt tavaksi, ettei hän säikähdä. Todellisuudessa vessan ovien takana tutkailtiin myyntiilmoituksia tonnin volvoista, vaikka nainen ei toista autoa korjattavaksi talouteen halunnutkaan hahhah. 2/2
Ap, mihin katosit?
En usko hetkeäkään, että todisteet pettämisestä tupsahtivat sinun eteesi hopeatarjottimella, ilman että ehdit sormeasikaan nostaa.
Kyllä täällä anonyymina kehtaa tunnustaa, kuinka paljon teki etsiväntyötä, että sai todisteet pettämisestä.
Ainoa aito todiste pettämisestä on se että näkee toiset itse puuhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies kyllästyy nopeasti seksiin saman naisen kanssa. Ei ole mitään uutuuden viehätystä.
Surkeeta tollanen.
Vierailija kirjoitti:
Koska vaimo antaa liian harvoin.
Itse kestin naimisissa noin 5 vuotta, mutta sitten totesin että ei tätä jaksa kun seksiä ei saa kuin kerran pari kuussa.
Harva nainen kieltäytyy hyvästä seksistä. Missähän vika kun ei antanut 😊
Se on nimenomaan epätyydyttävä ja liian vähäinen seksi syynä, jos mies on oikeasti epävarma itsestään niin kynnys lähteä pettämään on vain suurempi. Ihmiset uskoo sen minkä haluavat kuulla ja fiksu mies osaa valehdella juuri sellaisia liirumlaarumeita jotka nainen haluaa kuulla.
Minä tyydyin ihan ok näköiseen ja oloiseen, kilttiin, töissä käyvään, 175cm pitkään, alkottomaan ja savuttomaan mieheen joka rakastui minuun ja halusi kihloihin. Joka päivä vannoi rakkauttaan, elämä oli seesteistä, kaikki oli ok. Kolme vuotta meni ja lopulta petti nuoremman työkaverin kanssa. Ero tuli. Ikinä en enää tyydy. Ihmettelen itsekin mitä oikein ajattelin, että kun tyydyn vähän huonompaan niin mies pysyy uskollisena tai jotain, en tiedä. Menen yksiin vasta kun rakastun ja vain komean miehen kanssa. Nuo miesten rakastamiset on impulsiivisempia. Rakkaus pysyy kohde vaihtuu. Miehen omasta ulkonäöstä viis.
Luultavasti seksi oli huonoa ja olet ruma
Ap, olet mennyt suhteisiin pettäjämiesten kanssa. Ihmiset usein valitsee samankaltaisen kumppanin toistamiseen ja toistamiseen, ellei löydä sitä vikaa itsestä. Pitää ymmärtää, mikä itsessä aiheuttaa sen, että valitsee suhteisiin kelvottomia kumppaneita. Kyllä minä yleensä tulen hirveän hyvin toimeen tietynlaisten miesten kanssa, mutta nykyään ymmärrän, ettei niiden kanssa pidä ryhtyä suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Harva mies pettää joka ei käy ulkona. Kun lisäksi tietostetaan fakta, että noin 80% miehistä ovat joko neitsyitä tai ei ole saaneet seksiä yli vuoteen on jotenkin hullunkurista että jokainen menisi ja tuosta noin vaan pettäisi. Miehen on todella vaikea saada seksiseuraa ellei kyse ole jostain komeasta rikkaasta uroosta jonka kaikki naiset haluaa.
Tämä on ikävä harha ja tässä harhassa elävä luulee, etteivät miehet petä, jos eivät käy missään. Minulla aina kotinurkissa pyörivä mies ja niin vain onnistui pettämään ja kehittelemään sivusuhteen muutamaksi vuodeksi. Ja juurikin luulin, että on kiltti ja luotettava, kun ei missään käy, mutta on loistava salailija ja valehtelija.
Minullakin ei-komea alkoton kotihiiri petti mitä hirveimmillä kuvioilla. Ei ne aina ole komeita baareissa kulkevia ja pelimiehinä tunnettuja.
Oikea kaksi persoonaa oli siis, kammottava järkytys kun kaikki lopulta alkoi paljastua. Vuosien ajan oli vaikka mitä puuhastellut ja minun kanssani perheen perusti, luulin siis kiltiksi ja kunnolliseksi. Uskomattomia pervoja ja epätoivoisia naisten huomion jahtaajia nämä jotkut ovat.
En ole pettänyt ikinä suhteissani. M43
Puhuitko asiasta? Mikset lopeta suhdetta? Miksi pitää pettää?