Jos olen thaimaassa onko minun silti haettava 4 työpaikkaa kk?
Vai saako silloin vapautuksen siitä?,,,rahat toki haluan saada.
Kommentit (29)
Koita neuvotella kahteen. Onnistuu helposti kun puhuu mukavia.
Haet niitä mutta et oikeasti hae,,ei ne niitä pysty tarkastamaan.
Ne persaukiset menee fuengorilaan. Eli juu pitää naputella.
Luulis Thaimaasta löytyvän Suomessa koulutetulle ihmisellä duuni kuin duuni.
Ei tuo kovin kova homma ole. Pastettaa sen saman hakemuksen kaikkiin.
Eikä sitä enää haeta. Joulukuu oli vika kuu, kun piti täyttää.. Tammikuusta eteenpäin puhaltaa uudet tuulet. Kaveri tossa työttömänä odottaa kauhulla uudistuksia. Hän etsii työtää kädet verillä ja tekee mitä vaan työtä, jos pääsis, mutta kun työtä ei ole.
Haet työtä vaikka olisit kuussa. Ei lomailu ole syy ettei pysty hakemaan töitä. Onhan siellä thaimaassakin nettii.
Vierailija kirjoitti:
Eikä sitä enää haeta. Joulukuu oli vika kuu, kun piti täyttää.. Tammikuusta eteenpäin puhaltaa uudet tuulet. Kaveri tossa työttömänä odottaa kauhulla uudistuksia. Hän etsii työtää kädet verillä ja tekee mitä vaan työtä, jos pääsis, mutta kun työtä ei ole.
Luulen ettå jatkuu, työvoimapiirit olivat tänä vuonna käyttäneet kakki tukirahat jo ennen syyskuuta.
AP kyllä on ja myöskin on oltavat valmius olla tapaamiseen työkkärin kanssa pikaisesti jopa samalla viikolla tai rahanmaksu loppuu.
Millä rahalla sieltä Thaimaasta lennetään nopeasti Suomeen? Ei ole ollut helppoa enää 2,5 vuoteen.
Haet vain ylilääkärin ym. paikkoja joihin et pääse. Rivit tulee täyteen ja tuet jatkuu. Thaimaassa niillä elää mukavasti jos et pane ihan v tusti.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla sieltä Thaimaasta lennetään nopeasti Suomeen? Ei ole ollut helppoa enää 2,5 vuoteen.
No ei pidä lähteä hevonperseeseen asti jos on velvollisuuksia Suomessa meneillään. Työttömän seikkaileminen Thaimaassa kuulostaa taloudelliselta itsemurhalta. Täysin järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä lähteä hevonperseeseen asti jos on velvollisuuksia Suomessa meneillään. Työttömän seikkaileminen Thaimaassa kuulostaa taloudelliselta itsemurhalta. Täysin järjetöntä.
Samaa ajattelin ja siksi kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Kenellekään ulkomailla oleskelevalle ei pitäisi maksaa työttömyyskorvausta.
Työttömyys etuutta ei makseta kuin EU tai eta maahan ja vaatii ilmoittautumisen paikalliseen työvoimatoimistoon ,josta tulee sähköinen ilmoitus Suomeen työvoima viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettå jatkuu, työvoimapiirit olivat tänä vuonna käyttäneet kakki tukirahat jo ennen syyskuuta.
Joo ok. Kaveri vaan tosiaan kauhulla odottaa. Yleensä, jos jotain tollasta tapahtuu ettei yhtäkkiä tarvi hakea niitä paikkoja, niin parempaa suuntaa joku uudistus ei ole menossa.
Se, että tukirahatkin on loppu jo ennen aikojaan, niin sekin kertoo aika paljon.
Minä olin viime helmi-maaliskuun pakkolomalla. Hain työkkäristä ennakkopäätöksen, ettei minun tarvitse olla työmarkkinoiden käytettävissä, eikä hakea työpaikkoja. Jos en olisi saanut, niin helposti minä sieltäkin käsin olisin niitä hakemuksia naputellut.
EU tai eta maahan maksetaan 3kk ja sen jälkeen siirtyy ko maan työttömyyskorvauksen varaan
No voit kai lähettää hakemuksia myös Thaimaasta käsin, ei niihin kuitenkaan vastata kuin korkeintaan meillä oli 399 hakijaa ja et tullut valituksi. Työpaikan saaminen alkaa olla lottovoitto.
Pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Vikkelään matkaamaan Suomeen, kun työpaikka löytyy.