Ratkaisu syntyvyysongelmaan: Tuloverotus talouskohtaiseksi ja lapset alentaisi veroa
Tässä syitä miksi tämä toimisi:
-Ensinnäkin se ei rankaisisi tahtomattaan yksineläviä koska heillä tulovero on jo talouskohtainen
-Lapsiperheissä tulovero-% laskisi reilusti jokaisen lapsen myötä
-Toki lapsettomat voisi edelleen seurustella, mutta joutuisivat asuinkustannukset maksamaan yksin eli yhdessä elämisen valtavat taloudelliset hyödyt olisi mennyttä lapsettomille
-Veron ei välttämättä heti tarvisi muuttua talouskohtaiseksi kun muutetaan yhteen, siinä voisi olla esim 2v odotusaika ettei lapsia tarvi hätiköiden tehdä
-Yksinhuoltajilla olisi myös tietty veroetu verrattuna lapsettomiin yksineläviin
-Terveyssyistä lapsettomat pariskunnat voisi saada pientä helpotusta lääkärintodistusta vastaan
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Siis on täällä sairasta sakkia, mistä hihasta tuokin kortti on vedetty että lapsettomuus on kosto yhteiskunnalle?! Minä olen lapseton ihan omasta vapaasta tahdosta, ihan vaan siksi ettei minulle ole koskaan tullut sellaista tunnetta että haluaisin lapsen. Ja elämä on hyvä näin. Lapsettomuuden taustalle kehitellään mitä kummallisempia teorioita vaikka vastaus on usein hyvin yksinkertainen. En ymmärrä miksi toisten lapsettomuuden tai lapsellisuuden ylipäätään pitäisi kiinnostaa yhtään ketään.
Kiinnostaa siksi, että halutaan kontrolloida, syyllistää ja alistaa naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat eivät saa mitään tukea harrastuksiin jos haluaa lapsen sijaan vaikkapa elättää lemmikin, maksaen kaikki kulut itse ja yhdestä lapsesta maksetaan lapsilisiä yht. n.20 400e/17vuotta.
Sitten kehdataan koko ajan rääpiä kuinka muka lapsettomilla jää rahaa ja nekin pitäisi vielä saada rosvottua lapsiperheellisille. On ne jumalauta ahneita.
Lapsilisä yhdestä lapsesta on noin 98e/kk sillä eikukkan juhli. Tuo 20m tonnia on pieni raha sen rinnalla, että lapsi maksaa vanhemmilleen yli 130 000e ennen kuin on 18v. Lapsettomalle jää tuosta siis vielä 110 000 käteen.
Se, jolle vastasit, on pölkkypää. Ei tajua, että omaan elatukseensa on annettu myös lapsilisät omille vanhemmilleen. Edes pienesti kompensoimaan todellisia kustannuksia.
Miksi lapseton haluaa tulla vauva-palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Siis on täällä sairasta sakkia, mistä hihasta tuokin kortti on vedetty että lapsettomuus on kosto yhteiskunnalle?! Minä olen lapseton ihan omasta vapaasta tahdosta, ihan vaan siksi ettei minulle ole koskaan tullut sellaista tunnetta että haluaisin lapsen. Ja elämä on hyvä näin. Lapsettomuuden taustalle kehitellään mitä kummallisempia teorioita vaikka vastaus on usein hyvin yksinkertainen. En ymmärrä miksi toisten lapsettomuuden tai lapsellisuuden ylipäätään pitäisi kiinnostaa yhtään ketään.
Et sinä ymmärrä mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sinulla ei ole enää hyvä näin!
Minullakaan ei ole lapsia, vaikka olisin halunnut, mutta ymmärrän sentään mihin tämä meno johtaa, kun lapsia ei synny alkuunkaan tarpeeksi. Ihan syystä tässä pelätään.
Niin, mitään muuta kuin nykyinen järjestelmämme ei ole ollut, eikä voi olla olemassa? Siksipä naiset pakkolisääntymään! Älä nyt viitti aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä vastaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen lapsivähennys poistui 90-luvun alussa. Silloin se kompensoitiin lapsilisien korotuksella. Olin kotiäitinä oikein tyytyväinen, koska mies oli vähän huithapeli rahojen suhteen. Perheverotuksen aikaa en ole elänyt, lieneekö sitä Suomessa koskaan ollutkaan. Ei sekään minusta oikeudenmukaista välttämättä olisi.
Ja siltä ysäriltä on lapsilisän reaaliarvo pudonnut paljonko? Ei taida parin viime vuoden inflaation jälkeen edes 50% riittää. Eli nyt on käytännössä lapsilisän korotus syöty pois, eikä lapsivähennyksiäkään enää ole. Miettikääpä sitä, ketkä saitte ne tuplalapsilisät. Ysärillä teille olisi tullut sama summa joka ikinen kuukausi. Voitte sitten miettiä, olisiko paremmin varaa hankkia vielä yksi lapsi.
Mutta eihän se tietenkään vaikuta lapsimääriin. Eipä tietenkään.
Meille syntyi esikoinen 1994 ja lapsivähennyt verotuksessa oli poistunut, mutta niin poistui työtkin, kun lama iski. Meilläkin molemmat jäi työttömiksi, kun meni työpaikat alta ja samoin asunto joka oli juuri parivuotta aikasemmin ostettu. Korot nousi muistaakseni 13-15% joten koko äityisraha meni korkojen maksuun, eikä laina vähentynyt yhtään. Asunto piti myydä tappiolla ja maksmista jäi vaikka asunto meni. Enpä olisi kateellinen tuon ajan ihmisille lapsilisistä. Oli ne hurjia aikoja. Niitä ei kyllä takain halaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole lapsia, vaikka olisin halunnut, mutta ymmärrän sentään mihin tämä meno johtaa, kun lapsia ei synny alkuunkaan tarpeeksi. Ihan syystä tässä pelätään.
Lapsia syntyy liikaa! Oletko huomannut, että elämme keskellä ilmastonmuutosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitään muuta kuin nykyinen järjestelmämme ei ole ollut, eikä voi olla olem
Kerro toimiva ratkaisusi, äläkä johda muita harhaan. Sinulla on ratkaisu, anna tulla!
Vierailia kirjoitti:
Hyväosainen ei panisi hanttiin.
Tai jos vaikka ei?
Lapsettoman osallistuvat kaikkeen _vähintään siinä kuin lapsellisetkin_, mutta eivät tietenkään saa (lapsellisten) etuja. Lapsettomat eivät lapsettomuudestaan huolimatta elä missään tyhjiössä nollakustannuksilla, umpitolloa aivopieremistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä vastaus!
Oikea vastaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen lapsivähennys poistui 90-luvun alussa. Silloin se kompensoitiin lapsilisien korotuksella. Olin kotiäitinä oikein tyytyväinen, koska mies oli vähän huithapeli rahojen suhteen. Perheverotuksen aikaa en ole elänyt, lieneekö sitä Suomessa koskaan ollutkaan. Ei sekään minusta oikeudenmukaista välttämättä olisi.
Ja siltä ysäriltä on lapsilisän reaaliarvo pudonnut paljonko? Ei taida parin viime vuoden inflaation jälkeen edes 50% riittää. Eli nyt on käytännössä lapsilisän korotus syöty pois, eikä lapsivähennyksiäkään enää ole. Miettikääpä sitä, ketkä saitte ne tuplalapsilisät. Ysärillä teille olisi tullut sama summa joka ikinen kuukausi. Voitte sitten miettiä, olisiko paremmin varaa hankkia vielä yksi lapsi.
Mutta eihän se tietenkään vaikuta lapsimääriin. Eipä tietenkään.
Jos se lapsen tekeminen on siitä kiinni, että saako lapsilisää satasen vai kaksi kuussa, niin kannattaa kyllä jättää tekemättä.
No tietenkin kostan tälle sairaalle yhteiskunnalle jättämällä lapset tekemättä. En halua tehdä tänne ketään suurpääoman pienipalkkaiseksi orjaksi tai koulukiusattavaksi tai maksamaan isojen pomojen voitot selkänahastaan.
Syntyvyyden lasku on erittäin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, joiden mielestä syntyvyyttä ei tule kasvattaa, kertokaa se ratkaisu millä yhteiskunta pysyy pystyssä, jos syntyvyys on liian alhainen.
Tapatetaanko vammaiset, mielisairaat ja eläkeläiset ja lopetetaan kaikilta työikäisiltä sosiaaliturva sekä annetaan tiukka hintalappu kuinka vähän kunkin työntekijän terveydenhuolto saa maksaa ja jos ylittää rajan niin kelan täti antaa myrkkypiikin???
Usko jo että kun vapaassa länsimaassa (= Suomi) on kaikilla oikeus keholliseen itsemääräämiseen, perhesuunnitteluun ja lapsilukuun 0, voit lisätä syntyvyyttä vain omalta kohdaltasi ja yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisu ei koskaan kuulu valintaoikeudestaan nauttiville yksilöille. Ei päihdeongelmaakaan tuputeta päihteettömille absolutistiyksilöille pakkoratkaistavaksi.
Niinpä.
Ne joidenka mielestä Suomessa pitäisi syntyä enemmän lapsia voivat itse ryhtyä toimeen ja tehdä vaikka 15 lasta. Älä valita vaan tee itse.
Muut ihmiset saavat tehdä elämällään mitä itse haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitään muuta kuin nykyinen järjestelmämme ei ole ollut, eikä voi olla olem
Eihän tämä ketjun aihe ole pakkolisääntyminen vaan tässä pitäisi keksiä keinoja joilla ihmiset HALUAISIVAT tehdä lapsia/lapsen. Ei kukaan ole pakottamassa naisia väkisin lapsentekoon.
Vaikka sinä olet ihan varma, ettet ikinä halua lapsia niin oletko tullut ajatelleeksi, että joku muu voisi harkita lapsen tekoa, jos olosuhteet olisi toiset? Meille kaikkille on jo varmaan tullut selväksi, että sinä et missään tapauksessa halua lasta ja se on ihan ok. Ei kukaan halua, että joku nainen tulee vastoin tahtoaan äidiksi, koska siitä ei hyvää seuraisi sille lapselle.
Nuo provot joissa ehdotetaan pakolliseksi naisille lapsentekemistä, ovat vain provoja, niistä ei kannata välittää.
Esitetty "parannus" keventäisi vain rikkaiden veroja.
Mutku olis niin kiva nimenomaan kostaa (siitä puhe ja projisointi mistä puute) ne omat (omasta vapaasta tahdostaan eli omaa tyhmyyttään vapaasti valitut) lapsellisuustaakat lapsettomille, kun pääsevät (omasta fiksuudestaan) liian helpolla.
"Eihän tämä ketjun aihe ole pakkolisääntyminen vaan tässä pitäisi keksiä keinoja joilla ihmiset HALUAISIVAT tehdä lapsia/lapsen."
Jos ihminen ei halua lasta, niin se ei halua lasta. Sairasta yrittää keksiä keinoja saada lapsia haluamaton ihminen haluamaan lapsia, koska suurpääoma tarvitsee orjia, jättäkää lapsettomat ihmiset rauhaan.
Ei lapsettomat ole kuluerä, jos käyvät töissä ja maksavat veroja. Kulueriä ovat ne, jotka eivät maksa koskaan veroja vaan elävät tuilla.
Sitä paitsi ihmisen elinkaaressa lapsiperheaika on lyhyt jakso. Jos saat lapset parikymppisenä, niin he muuttavat pois kotoa kun olet nelikymppinen. Sen jälkeen sinulla on vielä 25 vuotta työuraa jäljellä ilman lapsia ja lisäksi keskimäärin noin 20 eläkevuotta.