Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaisu syntyvyysongelmaan: Tuloverotus talouskohtaiseksi ja lapset alentaisi veroa

Vierailija
07.07.2024 |

Tässä syitä miksi tämä toimisi:

-Ensinnäkin se ei rankaisisi tahtomattaan yksineläviä koska heillä tulovero on jo talouskohtainen

-Lapsiperheissä tulovero-% laskisi reilusti jokaisen lapsen myötä

-Toki lapsettomat voisi edelleen seurustella, mutta joutuisivat asuinkustannukset maksamaan yksin eli yhdessä elämisen valtavat taloudelliset hyödyt olisi mennyttä lapsettomille

-Veron ei välttämättä heti tarvisi muuttua talouskohtaiseksi kun muutetaan yhteen, siinä voisi olla esim 2v odotusaika ettei lapsia tarvi hätiköiden tehdä

-Yksinhuoltajilla olisi myös tietty veroetu verrattuna lapsettomiin yksineläviin

-Terveyssyistä lapsettomat pariskunnat voisi saada pientä helpotusta lääkärintodistusta vastaan

Kommentit (509)

Vierailija
501/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiravero 1000€/koira/vuosi auttaisi myös, ettei enää hankittaisi niitä rakkeja lasten korvikkeeksi.

En siltikään lisääntyisi, vaan hankkisin koiran :)

Vierailija
502/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoomuus johtuu pääosin psykologisista syistä. Ei haluta tai uskalleta ottaa sitä vastuuta, jota vanhemmuus tuo.

En ole ikinä vain halunnut lapsia. En koe lapsissa mitään sellaista, mikä minua kiinnostaisi. Muuten otan elämässä paljon vastuuta ja on erittäin vastuullinen työ. Toki töissä vastuu mitataan rahassa ja vanhemmuudessa kyse on elämästä, jota ei miljoonilla paljoa mittailla, mutta kuitenkin. En koe edes äitinä olemisen huolia (urakehitys, terveysongelmat, hoitovastuun sukupuolittuminen) sellaisina asioina, jotka päätöksessäsi painavat. Mikään äitinä olemisessa tai lapsissa ei vain kiinnosta! Olen käynyt terapeutille ja neurologilla, eikä kumpikaan löytänyt minusta vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen opettaja Heidi Hönö tiainen

Vierailija
504/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
505/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
506/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella sopimisella voi sopia palkoista ja lomista ohi tessin.

https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…

Vierailija
507/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Tarvittais ennemminkin pakollinen kurssi, jonka läpäisy jälkeen saisi anoa lupaa lapsen yrittämiseen. Lupaa ei myönnetä ellei molemmat ole täysin terveitä fyysisesti ja psyykkisesti, kunnon koulutus ja työpaikka sekä tulot.

Ja siitä pitäis maksaa valtiolle lisävero 10k€ per lapsi.

Kaikki muu on täyttä hulluutta.

Vierailija
508/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoomuus johtuu pääosin psykologisista syistä. Ei haluta tai uskalleta ottaa sitä vastuuta, jota vanhemmuus tuo.

En ole ikinä vain halunnut lapsia. En koe lapsissa mitään sellaista, mikä minua kiinnostaisi. Muuten otan elämässä paljon vastuuta ja on erittäin vastuullinen työ. Toki töissä vastuu mitataan rahassa ja vanhemmuudessa kyse on elämästä, jota ei miljoonilla paljoa mittailla, mutta kuitenkin. En koe edes äitinä olemisen huolia (urakehitys, terveysongelmat, hoitovastuun sukupuolittuminen) sellaisina asioina, jotka päätöksessäsi painavat. Mikään äitinä olemisessa tai lapsissa ei vain kiinnosta! Olen käynyt terapeutille ja neurologilla, eikä kumpikaan löytänyt minusta vikaa.

Siis kävitkö tutkimuksissa sen takia ettei lapset kiinnosta?! Vai jostain muusta..

Ei muakaan kiinnosta ja mun kupissa painaa toki vastuun kaatuminen naisille sekä synnytysväkivalta. Ei silti ole käynyt mielessäkään, että olisi jotain vikaa tässä 🤣

En ajatellut mennä tutkimuksiin senkään takia ettei virtahevot ja moottoripyörät kiinnosta enkä halua sahata jalkaani irti enkä varsinkaan ilman kivunlievitystä.

Ootko huomannut että vapaaehtoisesti lapsettomia on tosi paljon? Kävikö mielessä, että niin on aina ollut, ennen sitä vaan ei pystynyt itse päättää syntyykö lapsia vai ei.

Vierailija
509/509 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen opettaja Heidi hönö tiainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä