Jos olisi pakko valita nyt uudet astiat joko Pentikiltä tai Iittalalta, kummat ottaisit? Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä
Ja saisi vain omaan käyttöön, ei jälleenmyyntiin.
valitsisitko Pentikin vai Iittalan?
Kommentit (126)
Iittalalla on omaan makuuni kivemman näköisiä astioita.
Uutta Iittalaa en enää osta. Brändiuudistus meni kammottavalla tavalla pieleen ja somessa ihmisten bloggaaminen asiallisen kritiikin jälkeen on uskomattoman typerää.
Iittala. Pidän sirommasta ulkomuodosta. Pentik on vähän "tanakka", sopiva toki mm. maalaisromattiseen tyyliin. Molemmista kokemusta ja kestävyys on molemmissa hyvä verrattuna halpismerkkeihin.
Pentik, koska valmistetaan Suomessa.
Joku kertoi, että Pentik on lestadiolaisten yritys. En tykkää tämän bisnesuskonnon sulle-mulle tyylistä, joten valitsen mieluummin Iittalaa.
Iittala, haluaisin Pomona-sarjaa, sitä ei saa enää uutena, pitäisi ostaa eri paikoista käytettynä, mutta jos ei hintaa tarvitse nyt miettiä niin ehkä ei vaivalloisuuttakaan
Iittalaa noista kahdesta. Mutta on minulla myös ulkomaalaisiakin sarjoja.
Pentik. Tekee astiansa Suomessa. Iittalan astioita tehdään mm. Thaimaassa, Romaniassa ja Baltian maissa. Haluan suosia suomalaista ja Pentikin mallistot ovat myös kauniita.
Pentikiä. Olen siirtynyt siihen täysin lahja ym tuliaisostoissa sen brändi-uudistusfarssin jälkeen. Iittala osoitti selvästi, mitä minun arvoni heille merkitsevät ja ettei rahani heitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi, että Pentik on lestadiolaisten yritys. En tykkää tämän bisnesuskonnon sulle-mulle tyylistä, joten valitsen mieluummin Iittalaa.
Täh? Eihän ole? Kainuulainen muotoilija Anu Pentikin yritys?
Näistä ei kumpaakaan. Just nyt ei osteta mitään ja jos ja kun ostetaan niin se on sitten jotain tasokkaampaa.
Iittala, yksikään tuote Pentikillä ei herättänyt kiinnodtusta, mutta Teemasta tykkään vuosi vuoden jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Eihän ole? Kainuulainen muotoilija Anu Pentikin yritys?
Jollakin käy lestaviha niin kovilla kierroksilla, että faktat on toissijaisia.
Ai Suomessa valmistetaan astioita?
Pentikin astiat on todella kauniita
Iittala. Ihan jo lasitteen turvallisuuden vuoksi, Iittalalla on pitkä perinne ja osaaminen.
Astioissa menen turvallisuus edellä, koska lasitteista voi irrota myrkkyjä, jotka ovat vahinkollisia ihmiselle.
Ja tiedän tämän, koska olen harrastanut keramiikkaa ja paneutunut myös lasitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Pentik. Tekee astiansa Suomessa. Iittalan astioita tehdään mm. Thaimaassa, Romaniassa ja Baltian maissa. Haluan suosia suomalaista ja Pentikin mallistot ovat myös kauniita.
Tunnut tietävän. Osaatko kertoa missä Paratiisi-astiat tehdään? Onko tosiaan niin ettei Iittala tee mitään astioita enää Suomessa?
Villeroy&Boch tai Greengate