Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi pakko valita nyt uudet astiat joko Pentikiltä tai Iittalalta, kummat ottaisit? Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä

Vierailija
06.07.2024 |

Ja saisi vain omaan käyttöön, ei jälleenmyyntiin.

valitsisitko Pentikin vai Iittalan?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentik. Tekee astiansa Suomessa. Iittalan astioita tehdään mm. Thaimaassa, Romaniassa ja Baltian maissa. Haluan suosia suomalaista ja Pentikin mallistot ovat myös kauniita.

Tunnut tietävän. Osaatko kertoa missä Paratiisi-astiat tehdään? Onko tosiaan niin ettei Iittala tee mitään astioita enää Suomessa?

Iittala tekee ainoastaan lasituotteita Suomessa, esim. Aalto-maljakoita. Mitään keramiikka-astioita ei tehdö enää Suomessa. Paratiisi-sarjaa tehdään Thaimaassa.

Yli 90% Iittalan käyttölasista valmistetaan Suomessa. On kyllä harmi että eivät tee keramiikkaa Suomessa. 

Vierailija
42/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en kummaltakaan, hankin vain laadukkaita astioita. Toisekseen kummallakaan ei ole mitenkään arvokkaita astiastoja joten "jos hintaa ei tarvitse miettiä" on täysin turha ehtolause.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astiat on jotenkin kovin kömpelöitä. En ottaisi ilmaiseksikaan mitään Pentikiä.

Negatiivisuuteen taipuvaisille suomalaisille posiolaisen tekemät astiat ei sovi? Miksi olla onnellinen kun voi valittaa ja kiukutella!

Vierailija
44/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi seuraus, jos ei valitsisi kumpaakaan? Oikeastaan kun pakko ei ole kuin kuolla.

Vierailija
45/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjaksi 26 vuotta sitten saatiin Pentikin Aino-sarjaa. Nyt on maku muuttunut ja Iittalan Koko miellyttää. 

Vierailija
46/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentik. Tekee astiansa Suomessa. Iittalan astioita tehdään mm. Thaimaassa, Romaniassa ja Baltian maissa. Haluan suosia suomalaista ja Pentikin mallistot ovat myös kauniita.

Tunnut tietävän. Osaatko kertoa missä Paratiisi-astiat tehdään? Onko tosiaan niin ettei Iittala tee mitään astioita enää Suomessa?

Eikö niissä ihan lue että Made in Thailand?

ei kai mikään Suomesta tule ja harva edes Euroopasta. Ehkä suunniteltu Suomessa tai Pohjoismaissa

Ei lue. 

Siis todellakin lukee. Paratiisi-sarjaa valmistetaan nykyään Thaimaassa ja kun ostaa tuotteen niin siellä pohjassa on tarralappu missä lukee että Made in Thailand 

Vierailija
47/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Ne ovat vain ylihinnoiteltuja astioita, joita jotkut ostaa. Miksiköhän?

Vierailija
48/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä Iittalasta koska tekevät astiansa ulkomailla ja laskuttavat niistä todella kovan hinnan.

Tämä selitys kalliisiin hintoihin on minusta aika huono. Tässä suora lainaus Iittalan nettisivuilta (isot kirjaimet myös suoraan ko. nettisivuilta):

----------------

"MIKSI TUOTE MAKSAA YHTÄ PALJON, VAIKKA SE ON TEHTY HUOMATTAVASTI HALVEMMALLA ESIM. THAIMAASSA?

Kaikkien tuotteidemme laatu on sama huolimatta siitä, missä tuote valmistetaan; sopimusvalmistajamme noudattavat samoja laatukriteerejä ja käytämme vain tarkoin valittuja sopimusvalmistajia. Täällä Suomessa investoidaan tuotteen suunnitteluun, yhteistyöhön muotoilijan kanssa, tuotekehitykseen, markkinointiin, myyntiin ja jakeluun. Itse valmistus on vain pieni osa tuotteen koko kustannusta. Monet tuotteemme kestävät lisäksi jopa sukupolvelta toiselle, joten niiden hinta täytyy suhteuttaa tuotteen koko elinkaareen"

-------------

Vierailija
49/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikiä! 

Iittalan astioita minulla on ollut paljon ja juuri onnistuneesti hankkiuduin eroon Teemoista ja Kartioista, joita ei tullut käytettyä. No, parin käänteen jälkeen minulle ilmestyi valtavat määrät Arcticaa, enkä ole ihan varma, mitä niillä tekisin, kaappiin ei oikein mahdu, mikäli en hävitä suunnilleen kaikkia nykyisiä astioitani.

Vierailija
50/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Iittalan Teema-astiat. Ovat kyllä hyvin toimivat ja kestävät, vaikkakin vähän tylsät ja tosi yleiset. Jos nyt vaihtaisin, valitsisin Pentikin, ihan vaihtelun vuoksi ja että saisi jotain persoonallisempaa. Kivan näköisiä astioita mitä nopeasti vilkaisin!

Vierailija
51/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain ultima thulea ottaisin mutta se pitäisi kaikki metsästää virheettömänä kirpparilta, koska en tykkää Iittalan uudesta linjasta. Harmi ettei ole mitään säväyttävää Kaamoskivi-astiastoa. Olisin senkin voinut valita kun on kerran näin harvinainen tarjous

Vierailija
52/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummaltakaan, vaikka olisin miljonääri.

Vierailija
53/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä Iittalasta koska tekevät astiansa ulkomailla ja laskuttavat niistä todella kovan hinnan.

Tämä selitys kalliisiin hintoihin on minusta aika huono. Tässä suora lainaus Iittalan nettisivuilta (isot kirjaimet myös suoraan ko. nettisivuilta):

----------------

"MIKSI TUOTE MAKSAA YHTÄ PALJON, VAIKKA SE ON TEHTY HUOMATTAVASTI HALVEMMALLA ESIM. THAIMAASSA?

Kaikkien tuotteidemme laatu on sama huolimatta siitä, missä tuote valmistetaan; sopimusvalmistajamme noudattavat samoja laatukriteerejä ja käytämme vain tarkoin valittuja sopimusvalmistajia. Täällä Suomessa investoidaan tuotteen suunnitteluun, yhteistyöhön muotoilijan kanssa, tuotekehitykseen, markkinointiin, myyntiin ja jakeluun. Itse valmistus on vain pieni osa tuotteen koko kustannusta. Monet tuotteemme kestävät lisäksi jopa sukupolvelta toiselle, joten niiden hinta täytyy suhteuttaa tuotteen koko elinkaareen"

-------------

Heh, hyvin investoitu esim. tuohon markkinointiin. Muumimukienkin myynti sujuu aina moitteetta.

Vierailija
54/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta suomalaisilta enää yhtåän mitään olkoot turvallista tai ei, halpaa tai ei, ihan vittuilun vuoksi.

Vierailija
55/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

----------------

Inhoan Muumimukeja ja Marimekon tuotteet ovat minusta tyylittömiä, rumia ja liian räikeitä. Pentikistä en ikinä muutenkaa osta, ihan tarpeettomia humpuukkitavaroita ja Iittalaa ottaisin vain perinnöksi, itse en ostaisi eurollakaan mitään ikinä.

Vierailija
56/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultima Thulen lautanen on myös ajankohtaisesti Hawk Tuah-teemainen!

Vierailija
57/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röstrandin Grace mulle kiitos.

Samoin. Ne on ihania. Valkoisena varmaan ottaisin mutta vaaleanpunainenkin olisi kaunis.

Vierailija
58/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan! 

Ikeaa on molemmissa kodeissa. Pidän aidosta laadukkaasta posliinista en kömpelöstä ja huonolaatuisesta kivitavarasta

Vierailija
59/126 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta

Minäkin ottaisin ikeasta. En iittalasta todellakaan ja pentik on sellainen mökkijuttu.

Vierailija
60/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikiltä siksi, että on vieläkin Suomessa valmistettuja ja myös ulkonäkö miellyttää. Iittalan laatu on laskenut samaa vauhtia kuin valmistus on siirtynyt Suomesta kauemmas.

Pentik ei ole kainuulainen vaan lappilainen, Posiolla. Ajatelkaa kuljetuskustannuksia ja päästöjä. Tai mistäpä minä tiedän, onko suurempi päästö Helsinkiin matkaavalla astialla Aasiasta Suezin kautta vai rekalla Pentikinmäeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän